Fidan Ekiz gaat helemaal los in Op1: ‘Arie is NSB’er’

Het interview dat Wilfred Genee zondag gaf in de tv-show Op1 kende een wel heel opvallende plotwending: waar Wilfred vast bleef houden aan zijn mening dat Johan Derksen te ver ging met zijn zwartepietgrapje, besloot Fidan Ekiz vól in de bres te springen voor de geplaagde voetbalanalist. En passant gaf ze ook Arie Boomsma er nog eens van langs. Ze sluit zich aan bij de vele mensen die de sportschoolhouder een NSB’er vinden vanwege zijn oproep aan adverteerders om VI te boycotten.

Johan zal zich meer gesteund voelen door Fidan dan door zijn eigen collega Wilfred. Op de openingsvraag hoe vaak hij de afgelopen week Judas is genoemd, zei de presentator: “Heel regelmatig. Ik heb het niet bijgehouden, maar het is niet op één hand te tellen. Ook NSB’er, door René. En klootzak bij de Albert Heijn van de week.

Snapt hij dat? “Als ik de gedachtegang volg van Johan en René, dan kan ik me er iets bij voorstellen, maar als je het totale plaatje ziet van alles wat er gebeurd is, dan moet ik volgens mij zeggen dat ik me niet in het plaatje kan herkennen. Dat moet je dan zeggen.”

Wilfred bleef er op hameren dat hij vindt dat het zwartepietgrapje van Johan Derksen niet kon. Hij had het fragment van de grap meegenomen naar de studio. “Op dat moment merk je ook al dat ik wat aan het sputteren ben“, zo probeerde hij zijn eigen straatje schoon te vegen.

Fidan gaat los: ‘NSB’er!!!’

Vervolgens ging Fidan Ekiz helemaal los. Zij verbaast zich enorm dat het grapje van Derksen zo’n ophef heeft veroorzaakt. “Die verandering is toch een vorm van opgelegde onvrijheid door het moreel geweten van Nederland. Door fitnessgoeroes die oproepen tot een boycot van het programma, Arie Boomsma. Dat is pas – ik ga het toch zeggen – NSB-gedrag, vind ik. Waarom ga je daar in mee? Het gaat nu over Johan Derksen en over jou, maar het zou nu daarover moeten gaan. Hoe zijn we zo ver gekomen?

Wilfred: “Ja, maar Fidan, dat ben ik volledig met je eens. Het is absurd dat dit kan gebeuren en het zou voor ons allemaal een les moeten zijn.”

Fidan begrijpt niet dat Wilfred is overgelopen naar het kamp-Arie. “Waarom heb jij niet tegen de eindredacteur gezegd: ‘Dit gaat te ver. Wij voelen nooit de noodzaak om ons te verantwoorden.’ Johan Derksen maakte een grap die ik eerlijk gezegd ook echt wel grappig vond. Die man had daar volgens mij geen enkele racistische intentie mee. Waarom is er niemand die op dat moment durft te zeggen: ‘Wij gaan ons niet verantwoorden.’”

Wilfred: “De tijden zijn al een beetje aan het veranderen. Je kunt zeggen dat je alles moet kunnen blijven roepen en ik vind in zekere zin ook dat dat kan, maar je kunt ook rekening houden met het sentiment dat speelt.”

Sponsorgeld

Wilfred wijst erop dat zich een financieel drama heeft voltrokken bij VI. “Er verdampt in één weekend een miljoen euro sponsorgeld. De nieuwe sponsor haakte af en alle adverteerders gaven aan niet meer verder te gaan. Het is belachelijk als je erover nadenkt.”

Fidan vindt de advertentieboycot verbijsterend. “Die man spreekt zich ook heel vaak uit tegen racisme. Uiteindelijk gaat het om de intentie: is het racistisch bedoeld of niet? Dan vind ik dat zo’n programma ook wel achter zijn gastheren mag staan.”

IC-opperhoofd Diederik Gommers: “Dit irriteert mij. Het gaat niet meer om de intentie. We moeten dit soort dingen gewoon niet meer zeggen. Dan kun je zeggen dat Johan Derksen op leeftijd is, maar het is niet goed te praten. Hij had gewoon sorry moeten zeggen.”

Verrader

Het leek erop dat Fidan haar eigen leermeester Wilfred ook een beetje een verrader vindt. Waarom is hij ineens zo politiek correct geworden? “Speelt het ook mee dat je bang bent dat je straks nergens meer aan de bak komt? Het was nu een soort tribunaal gericht op Johan Derksen“, vroeg ze zich af.

En ook nog: “Waarom is dit nodig in Nederland? Waarom mogen we niet zeggen wat we willen?

Twitter verbaasd: ‘Eindelijk eens iemand die het zegt!’

Fidan Ekiz heeft voor flink wat verbazing gezorgd op Twitter. Heeft zij dit nou echt allemaal gezegd bij de NPO? “Raar he, dat ‘we’ dat vinden omdat er eindelijk eens iemand bij die NPO zegt wat 80% van de Nederlanders denken en vinden, namelijk dat Boomsma moreel laakbaar gedrag vertoonde. Moet je je voorstellen wat voor bubbel dat Hilversum is“, zegt Telegraaf-columnist Wierd Duk, de ex van Fidan.

Zangeres Marga Bult: “Zat te kijken en dacht…..eindelijk iemand met lef, zij durfde wél. Geweldig. Ik weet zeker dat heel veel mensen dat vinden.

Telegraaf-columnist Syp Winia vindt het ongelooflijk dat Wilfred niet met een mea culpa is gekomen, maar nog steeds tegenover zijn collega Johan staat. “Wilfred Genee refereert bij Op1 voortdurend aan recente revolutionaire gebeurtenissen in Nederland: ‘Wat er de afgelopen weken allemaal gebeurd is’. Wat is er dan gebeurd? Een terreuraanslag? Een natuurramp? Een pandemie? Of alleen een Hilversumse massapsychose? Iemand?

Er zijn ook mensen die Fidan ineens niet meer zo leuk vinden. “Normaal echt wel dol op Fidan Ekiz, maar…….“, zegt Marc-Marie Huijbregts.

Op1 eindigt abrupt met grote cliffhanger

Het gesprek met Wilfred kende een enorm abrupt einde, omdat Jeroen Pauw ineens het NOS Journaal aankondigde. “Wou jij nog iets zeggen?“, vroeg Pauw aan Fidan.

Fidan: “Ja… Eigenlijk wel, maar dat doen we maar na de uitzending.”

Pauw aan Wilfred: “Heb jij nog een laatste woord?

Wilfred: “Ik zit hier heel verbaasd naar te kijken, maar het is goed.”

Pauw: “Waar zit je verbaasd naar te kijken?

Vervolgens ging Op1 eruit. Luuk Ikink grappend: “De discussie over VI werd even onderbroken door een staatsgreep, maar we gaan weer vrolijk verder!

Tv-maker Marc Dik: “Het uiterst verwarrende interview met Wilfred Genee in Op1 zorgt hopelijk voor jaren bespreekmateriaal op Scholen voor Journalistiek.

Tv-kenner Ron Vergouwen: “Weer gesprek dat zo in de canon van spannende talkshowgesprekken kan. Wilfred Genee die wanhopig probeert z’n hagje te redden, maar door ‘n ijzersterk interview-duo nóg verder in de hoek wordt gedrukt. Jammer dat de regie die laatste vraag van Jeroen zo ruw afbrak.

Het fragment:

Lees ook:
Arie Boomsma tipt: ‘Stop met adverteren rondom VI’ (18 juni)
VI voor eerst zonder reclames na actie Arie Boomsma (22 juni)
Arie krijgt veel haatreacties na bashen VI: ‘NSB’er!’ (23 juni)
Arie trekt keutel in: ‘Stop niet met VI, Johan geen racist’ (24 juni)
Uitgekotst na VI-rel: ‘Arie Boomsma ziekte van deze tijd’ (24 juni)
Youp van ’t Hek: ‘Jezus Christus wat deugt onze Arie’ (vrijdag)
Halina Reijn: ‘Youp is een fossiel, een verwarde opa’ (gisteren)
Patty Brard lacht om afslachting Arie Boomsma (gisteren)
Arie Boomsma vindt zichzelf geen NSB’er (gisteren)
‘Karma: Arie Boomsma krijgt boemerang keihard terug’ (gisteren)

Foto: NPO

149 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Simon Dekker
juni 30, 2020 14:35

@Michiel: kom uit je bubbel joh en praat geen onwaarheden. “Iedereen is tegen Johan”. Koekoek!

Gast
Denk
juni 30, 2020 13:25

Fidan durft tenminste haar mening te geven, hartstikke goed!

Gast
Ajoly
juni 30, 2020 11:22

Fidan probeerde nu wat los te komen zat al die jaren onder de muck bij die man van haar. Haar man ook een racist een Nsber en dat zat al die jaren hoog bij haar en nu kon ze ontploffen. Kon zij al die jaren niet in haar huwelijk. Eigenlijk is ze een zielig mens

Gast
Edjo
juni 30, 2020 01:03

Fidan I love you.

Gast
Mc
juni 30, 2020 00:18

Fidan, respect voor je!!! Een vrouw, geen witte vrouw en ook nog eens een zeer goede mening delen die vele van ons niet meer durven te delen. Zo een dame zou ons land moeten vertegenwoordigen! Dus Rutte, ruil je stoel maar in…

Gast
Thomas
juni 29, 2020 23:07

Zoals eerder al geschreven, chapeau Fidan! Het ‘gedeug’ van hier Arie Boomsma is echt een gruwel. De column van Youp van ’t Hek was ook goed! Ik voel een eindejaars conference aankomen waarin Youp de deugers eens flink op de hak neemt. Daar heb je weer zo’n Bavarialul! Ja Youp heeft ervaring met bier!
Maar een uitzending eerder ook plaspop Tim den Besten huilie huilie doen. Gelukkig heeft Mona Keijzer meer waardigheid en hield zij het goed bij het onderwerp. Maar verder niet teveel commentaar want dan gaat Tim weer trillen. Walgelijk gewoon.

Gast
Koos
juni 29, 2020 20:50

Voorop gesteld dat ik Fidan een kanjer vind. Prachtige dappere vrouw die tegen alle stroming in haar ongezouten mening geeft. Zo moet dat toch? Links deugend Nederland. Een vrouw met een allochtone achtergrond die alle Arie’s en Marc Marieke een kopstoot geeft. Maar veel belangrijker vindt ik het volgende. Wij, iedereen dus, leven, wonen en werken in Nederland. Een klein democratisch landje in Europa. Wij, inwoners van dit land hebben de vrijheid om onze mening vrij te ventileren. Niemand heeft het recht deze vrijheid af te nemen. De linkse deugers hebben niet in de gaten dat ze een graf aan het graven zijn voor onze democratie. Voor deze vrijheid heeft mijn opa in 1942 zijn leven gegeven. Daarom blijf ik pal staan voor onze democratie en zal een ieder verdoemen die diezelfde vrijheid probeert te beknotten. Nederland hoezee….

Gast
gerdien
juni 29, 2020 20:19

@ het vrije woord: even googlen op wat Godwin nou bedoelde kan geen kwaad voordat je hem weer ten onrechte gebruikt. Ekiz kwam met een NSB-vergelijking aanzetten die echt nergens op sloeg. Er is echter wel een link in deze affaire met het soort humor waar NSB’ers dol op waren: grapjes over minderheden dan vooral hun uiterlijk.

Gast
Geneedeugd
juni 29, 2020 20:03

Fidan viel flink door de mand. Kwam wederom niet goed uit haar woorden en als ze wat zei kon je het niet verstaan. Snap best dat Wierd Duk haar aan de kant gezet heeft.

Gast
Bart
juni 29, 2020 19:51

@Lariekoek Misschien moet je eerst even de 2 betreffende VI uitzendingen en OP1 van gisteren kijken voordat zomaar van alles gaat roepen.

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 19:25

Lariekoek Hoe weet Arie Boomsma opeens dat Derksen niét rascistisch is?! Door toch maar eens goéd naar de man te luisteren!! Naar aanleiding dáárvan heeft hij zijn eerdere mening herzien én geuit!! Siert hem! Zou jij ook eens moeten proberen, écht naar anderen luisteren… Het kan je van je vastgeroeste vóóroordelen kunnen verlossen!! Al heb ik de indruk dat jij daar helemaal niet van verlost wíl worden: jij wentelt je liever in háát, vrees ik….

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 18:43

Boudewijn. Zeker en veelal níet onterecht, helaas…… Maar gisteren was ze tot mijn gróte vreugde eindelijk zoals ik haar van andere programma’s ken: in één woord ge-wel-dig!! Her finest hour in OP1 so far, het was geniéten!

Gast
ano@niem.nl
juni 29, 2020 18:42

Fidan Ekiz, uitgerekend zij kwam met een tegengeluid. Terwijl de NPO tafel weer eens grotendeels links gevuld was met Pauw voorop.
Diederik Gommers, die zicht echt bij de IC’s moet houden vond dat je geen zwarte pietengrap mag maken. En dan Pauw die de andere tafelgast die een weerwoord wou geven gewoon het woord niet laat. Ekiz trok haar mond open en zei wat heel Nederland dacht. Chapeau!

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 18:17

Lariekoek. Ehhh…is een járenlange ophitser, jenner, zuiger, voerende, anderen woorden in de mond leggende én gretig uitlokkende hypocriet, die plotsklaps reuze ‘woke’ beweert te zijn (de van de US nágeaapte hype ‘du moment’) en zijn teamgenoten slúw in de val van een door hem in het geníep opgezet ‘tribunaal’ lokt, de nórm van de nieuwste golf zélfbenoemde ‘deugers’…?! Mag ik voor zó een schaamteloos pervérse ‘norm’ bedanken svp!!

Gast
Boudewijn
juni 29, 2020 18:16

Opportunisten. Fidan is hier week na week afgezeken.

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 16:33

Gerdien. Mmmm, je ‘vergeet’ maar even dat de linkse goegemeente grossiért in ‘Godwins’, i.e. íedere online-discussie dóódslaan door WO2 erbij te slepen: Hitler, fascisme, nazi’s dan wel nsb’ers…. Gevalletje ‘De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet’ dus….

Gast
IkbenBlankblijfookBlankGodzeidank.
juni 29, 2020 16:02

Elke linkse deuger praat de Zwarte naar de mond.
Om zichzelf een schouder klop te geven zo van kijk eens hoe ik deug
Zwarte zijn de grootse Racisten.
En maar droevig huilen dat zij het slachtoffer zijn.
Laar je niet discrimineren omdat jij blank bent.
Word wakker.

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 15:59

Dirk. Als deze award ‘Beste TV-interview van 2020 zou heten, já!! Hij draagt echter náám van degene die hem in het leven heeft geroepen en tevens bepáált wie hem krijgt: de op haar oude dag nog fanatiek linkse mevrouw Barend….

Gast
gerdien
juni 29, 2020 15:53

Genee moet zijn Boomsma

Gast
gerdien
juni 29, 2020 15:43

Fidan Ekiz: niet alleen een een hele slechte talkshowhost, ook nog eens het historisch besef van een glimworm. Je kan van alles van Genee vinden maar een vergelijking met de NSB slaat helemaal nergens op. Als je zo graag WOII erbij wil halen is dat eerder van toepassing op Derksen met zijn foute grapjes (zoek maar op NSB cabaret).

Gast
Lariekoek
juni 29, 2020 15:39

Is Fidan tegenwoordig de norm? Zij vond het grappig wat Johan zei, maar ik niet! En velen met mij. Hoe weet Fidan dat Derksen niet racistisch is? En waarom vond Derksen die man verkleed als zwarte Piet een held? Waarom vindt Fidan dat het opgelegde onvrijheid is. Iedereen die zijn mening ventileert (voor of tegen) over de vermeende ‘grap’ van Derksen mag dat in alle vrijheid doen. Misschien kunnen ze bij VI een laatste uitzending doen en de volgende personen uitnodigen om te vertellen wat zij ervan vinden: Hans van Breukelen, Wendy van Dijk, Arnold Bruggink, Louis van Gaal, Dirk Kuyt, Pierre van Hooijdonk, en Mark Marie Huijbrechts.

Gast
Ronuutziel
juni 29, 2020 15:37

Wat zegt die ic opperhoofd nou, Johan is al op leeftijd verdorie zeg dat is discriminatie, als we dan toch even lekker bezig zijn, en iemand NSB er noemen dat vind ik ook nog al wat brengt slechte herinneringen boven uit een tijd 75 jaar terug. Dit moeten wij al helemaal niet gaan doen.

Gast
Piet Pannelap
juni 29, 2020 14:39

Ze komt eindelijk uit dr schulp.
Arie B. gedraagt zich als een facist, NSB’er, narcist, en een racist. Kan iemand SVP die dampende drol doorspoelen!?

Gast
obo
juni 29, 2020 14:10

Genee heeft met een bewust gekozen voorzet een uitspraak van Johan ontlokt door die hij zelf afkeurt. Dat zijn matenaai streken….

Pardon…

Derksen is niet de marionet van Genee…..Derksen is nog gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken. Het feit dat Derksen zelf niet inziet dat deze uitspraak in deze tijd onhandig is (eigenlijk gewoon niet meer kan…maar ik zal coulant zijn voor de oude man) en zelf niet zegt dat de grap wat ongepast was. Dat maakt dat iedereen er zo over valt en dat heeft de situatie doen escaleren.
Derksen weet heel goed dat er soms grappen niet meer kunnen, zie eerdere situatie:

Johan Derksen zegt medelijden te hebben met Marco van Basten, die sinds zaterdagavond onderwerp van gesprek is nadat hij Sieg Heil zei in een live-uitzending van FOX Sports.
“Ik heb medelijden met hem”, zegt Derksen maandagavond bij Veronica Inside. “Als ze bij ons die microfoons open hebben staan als wij onderling grappen maken, dan had ik nu middenin een taakstraf gezeten. Er zijn onderwerpen waar je geen grappen over maakt en dat is juist dit onderwerp geweest. Maar ik heb medelijden met hem, want wij zijn voor een dag nieuws in Nederland als we zoiets doen, hij wereldwijd.”

Maar nu bewust vasthouden aan zijn eigen gelijk……

Gast
Teuntje
juni 29, 2020 13:40

Fidan is een Topper en Pauw is fantastisch daar kunnen die zeer slechte Giovanca en Sofie nog wat van leren

Gast
Bob
juni 29, 2020 13:39

Genee lult om het feit heen dat hij zijn teammaat Johan aan een kruisverhoor heeft onderworpen.. Genee heeft met een bewust gekozen voorzet een uitspraak van Johan ontlokt door die hij zelf afkeurt. Dat zijn matenaai streken. Genee doet nu net alsof hij in actie moest komen omdat er zoveel commotie was, maar inplaats daarvan moet hij gewoon z’n mening durven geven.
Het sneaky van de Op1 uitzending is Jeroen Pauw stelt dat Zwarte Piet niet meer kan. Dat is bullshit. Velen vinden het geen probleem, een kleine club vind dat het niet meer kan.. Trap niet in deze framing!

Gast
robert
juni 29, 2020 13:31

Verwarrend gesprek. Ben er niet veel wijzer van geworden. Behalve dan dat Genee blijkbaar alle zaken regelt voor zijn twee kompanen en dat het meeste voelde. Verklaart ook waarom hij van inzicht veranderde door zoals hij zelf vertelde; 1 miljoen Euro aan een nieuwe spondsordeal zag verdampen.

Gast
gtstfites
juni 29, 2020 13:23

Dat hele BLM en KOZP is NSB.

Gast
X
juni 29, 2020 13:21

En nog steeds het antwoord: Akwasi is de aanstichter. Walgelijk figuur.

Gast
Boertje
juni 29, 2020 13:16

Ik lees reacties als ” heel vreemd dat heel Nederland eerst tegen Johan is, maar nu na het interview van Fidan de kant van de minderheid kiest” of iets van deze strekking.
Dan heeft u het niet goed begrepen. Heel politiek correct grachtengordel gutmensch was tegen Johan. De rest van Nederland dacht waar gaat dit over? Wat is hier racist aan, en wat doet die Genee nu?!?

Heel heerlijk gezegd had ik wel medelijden met Wilfred,maar hij heeft het zelf gedaan. Historische televisie super interview.,

Gast
Ik ben de man van de NSВ van je hieper de iep hoеree!
juni 29, 2020 13:07

Hm, dus Wilfred winkelt nog wel bij de supermarkt die hem boycot.

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 12:59

Ach jee, Michiel toch! Zoals altijd verdraai jij sans gêne de jou zo ónwelgevallige waarheid… Heel wéldenkend, níet hypocriet policor cq ‘woke’ Nederland vindt nl. dat Derksen gelíjk heeft: slechts de kleine maar hárdst schreeuwende, foúte alt left mínderheid vindt dat natuurlijk niet… Sneu voor je, maar om het op z’n Yanks te zeggen: it ís what it is, deal with it! Al begrijp ik dat de druiven weer zúúr zijn, hahaha

Gast
SL
juni 29, 2020 12:58

Mocht Gommers een auto-ongeluk krijgen waarbij iemand om het leven komt mogen we hem dus levenslang opsluiten voor moord. Want de “intentie” doet er toch niet toe, Diederik? Hoe kan iemand in zo’n functie zo ontzettend achterlijk blijken te zijn..?!?!

Gast
wouter
juni 29, 2020 12:45

moet zeggen dat ik Fidan in eerdere uitzendingen in het niet vond vallen bij pauw en ze krampachtig probeerde zijn niveau te halen. Maar gisteren was het zn ijzersterk interview duo en fileerde ze genee volledig

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 12:35

En nog steeds wordt niet de vraag gesteld: Was het niet juist heel discriminerend voor de slimme Zwarte Pieten dat ze met nitwit Akwasi werden vergeleken.

Gast
Cor Netto
juni 29, 2020 12:28

Er zijn van die gedachtes die je niet als beeld op je netvlies wil hebben. Dat je ouders seks hebben bijvoorbeeld. Of Diederik Gommers die in een hottub naar de sterren kijkt.

Gast
anne
juni 29, 2020 12:21

fidan respect.Je zei een paar hele goeie dingen. Genee je hebt een tribunaal voor Johan georganiseerd.Het nsb gedrag van Ari Boomsma .Als men dit ‘helemaal los gaan’ noemt kun je nagaan hoe we vastzitten.Je vraag: moet je meegaan met de nieuwe hype ,zoals nu BLM? Ik vond dat goed en terecht.Nee dus,ik ben het met je eens.Je bent een moedige vrouw ook als het linke soep lijkt.ik wens je veel steun.je verdient het volgens mij.
.

Gast
Jaap
juni 29, 2020 12:13

Chris Afzeiken van Wilders Baudet en Trump is in jouw ogen geen Afzeiken.

Gast
Jaap
juni 29, 2020 12:10

NSB is geen goede benaming. Fidan citeerde hier Joep. Ik vind Stasiagent een betere benaming.
Geeft een beter beeld van BLM en de kritiekloze meelopers.

Gast
Jaap
juni 29, 2020 12:08

Gommers heeft programma niet gezien maar heeft wel een uitgesproken mening. Hoop dat hij diagnose over patiënt pas maakt na onderzoek en gesprek.
Michiel kom uit je bubbel zou mij niet verbazen als 80 tot 85 % van Nedrland het “grapje” van Derksen al of niet smaakloos wel vindt kunnen. Áls 99%van journalisten Derksen een racist noemen wil dat niet zeggen dat overgroot deel van bevolking dat ook vindt. Gelukkig heeft burgernog wel eigen denkvermogen.

Gast
Bea
juni 29, 2020 12:06

Wilfred Genee is een matennaaier en Arie Boomsma een NSB’er.

Gast
Sylvia
juni 29, 2020 12:04

Adequate en intelligente benadering van Fidan. Complimenten voor haar authentieke en realistische zienswijze! Weg met de opgelegde massahysterie.

Gast
Marco
juni 29, 2020 12:02

Fidan zal wel ontslagen worden door de NPO. Een top interviewster. Veel NPOers kunnen van haar leren.

Gast
Arie
juni 29, 2020 12:00

Inderdaad, we moeten oppassen om te denken dat in talkshows “Heel Nederland of iedereen hetzelfde denkt”. Dat is gewoon niet zo.

Velen stonden waren met stomheid verslagen toen eindelijk een talkshowpresentator eens doorvroeg met kritsische vragen en geen veel-woorden-zonder-inhoud-accepteerde.
Al is dit waarschijnlijk een eenmalige oprisping, morgen als er weer een minister, hotemetoot of bobo zit wordt er gewoon weer niet doorgevraagd.

Gast
chris?
juni 29, 2020 11:58

Fidan was op dreef, maar om al haar pijlen op Genee te schieten ging te ver. De 3 Derksen c.s. zijn schuldig aan hun programma, waar afzeiken kennelijk het doel is.
Waarom mag Genee in dit geval gen andere mening hebben dan Derksen en Gijp.

Gast
Bert
juni 29, 2020 11:47

Bizarre ontwikkelingen in talkshowland, een vifan ben ik niet, en wie er nou gelijk heeft, tja
Ze duiken allemaal weg en laten zich voorlopig niet meer zien of horen behalve Genee, je kan van ‘m vinden wat je wil maar laf is ie niet

Gast
rolah
juni 29, 2020 11:46

Fidan .Wat vind ik je stoer .Hoe kan dit dat er nu eindelijk iemand is die echt iets durft te zeggen .Ik was net zo verbaasd als Gnee . Maar dan om een hele andere reden ..

Gast
Echt links
juni 29, 2020 11:42

Gommers kan niet nadenken en kan niet rekenen.
Begin april dacht hij dat eind mei de behoefte aan IC-bedden het hoogst zou zijn en dus het dagelijks aantal doden een of twee weken het hoogst zou zijn. Dit zou betekenen dat er minstens 25.000 doden zouden vallen tot eind augustus, begin september.
Begin april was duidelijk dat het aantal IC-opnames stabiliseerde in Brabant en het aan gewone opnames verminderde. Met de minder hard stijgende opnames in de rest van Nederland door de lockdown en omdat steeds meer mensen de IC zouden gaan verlaten, kon je eenvoudig berekenen dat de top IC-opnames rond half april zou liggen.
De top lag achteraf zelfs rond 11 april, vermoedelijk ook omdat men niet iedereen meer heeft opgenomen. Het aantal lag rond 1400 en Gommers had toen intussen voor honderden miljoenen 2400 IC-bedden geregeld, terwijl in België altijd 1000 bedden leeg stonden en de top ook in begin april was bereikt. Die vent moet meteen ontslagen worden.

Gast
Leo knots
juni 29, 2020 11:39

Ben het helemaal met haar eens. Erg vuile achterbakse streek van die Boomsma. Gaat hij nog wel spijd van krijgen. Op tv NSBer genoemd worden niet echt prettig. Komende tijd lekker Boomsma door de mangel halen. Zijn sportscholen lijken zo goed als falliet te zijn. Denk dat hij dit wilde verbloemen en daarom het heilige boontje gaan uithangen, mislukt boontje komt om zijn loontje

Gast
Het Vrije Woord
juni 29, 2020 11:39

Nana Mouskouri: Het is al jaren zo dat “geprivilegeerde witten”, beginnend met goedverdienende academici, de wereld vertellen hoe geprivilegeerd “witten” wel niet zijn. Geschreven vanuit een perspectief dat aanneemt dat iedereen met een blanke huid het net zo goed heeft als zijzelf. En het is nooit reden om hun riante salaris op te geven of niet-geprivilegeerden te helpen.

Dat soort gratuite wit-flaggelatie is niet “wel een punt hebben”, het is politiek correct, heel dom, en oneerlijk bovendien. Naar iedereen die het niet zo goed heeft als zij, ongeacht huidskleur.

Ard: Mischien omdat jij werkt tussen politiek correcte deugneuzen en Derksen betaald wordt om voetbalpraat compleet met botte opmerkingen en flauwe grappen op TV te brengen?

Nana Mouskouri: Och hou op, kinderen zeggen wel meer dingen. Er zijn nog steeds plaatsen waar je omwille van een “foute” opmerking of een “foute” houding gelynchd wordt of van een gebouw afgegooid, en zelfs waar je huidskleur bepaalt wat je wel en niet mag zeggen. Hoe zit dat hier, denk je?

Zomaar: Ik verbaas me er ook over hoeveel mensen hier in Nederland meelopen met de overgewaaide gekte die bovendien compleet niet past bij de situatie hier. Als we het ergens over moeten hebben is dat vrijheid van meningsuiting al een tijdje dood is, gezien Pim en Theo. Hoeveel Akwasis en Afryies zijn hier vermoord de laatste vijftig jaar? (Nee, dit is geen hint, hee. Moet ik dat er echt bijzeggen?) Waarom importeren we ellende, waarom laten we onszelf aanpraten hoe slecht we wel niet zijn? Waarom vereren we ieder zelfverklaard slachtoffer en kunnen we dus nooit meer een serieus gesprek voeren? Of zelfs maar een flauwe grap maken.

Als Aanstichter Arie (in dit geval) nu gewoon weerwoord gegeven had in plaats van zich van de “deplatform”-truuk te bedienen, was er geen probleem geweest. Nu zien we hoe ontzettend rot de zieligheidscultus eigenlijk is.

En hoe makkelijk allerlei sponsors zich voor (niet betalende!) activistische karretjes laten spannen. Dat is ook zo’n ding waarvan we ons moeten afvragen of we dat wel moeten willen. Of commercieel sponsorgeld het publieke debat moet leiden.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen