RTL en SBS raken Angela keihard: ‘Echt verschrikkelijk’

Het herhalingencircus dat zowel RTL als SBS hebben opgetuigd, raakt Angela de Jong hard. Keihard. Ze weet op sommige avonden gewoon niet meer naar welke zender ze moet zappen. Dat zegt de opiniediva in de mediapodcast van het AD. Er is momenteel veel leed in Nederland: horecabazen die bijna kopje onder gaan, sterk toegenomen polarisatie en Angela die geen tv kan kijken. “Angela kijkt altijd televisie. Hoe is het voor jou, Angela?“, wordt haar gevraagd in de podcast.

Angela met een diepe zucht: “Nou ja, het is zoeken. Het is echt verschrikkelijk op dit moment. Het is natuurlijk ook nog hartstikke vroeg in het jaar, maar gelukkig heb je de talkshows nog denk ik dan altijd maar, waar op het moment genoeg in zit omdat het een spannende tijd is waarin we leven. Maar ik verbaas me er echt heel erg over.

Als je hele avonden doorbrengt voor de kijkbuis, dan is het leed momenteel niet te overzien. “Op vrijdagavond heeft SBS dan nu We Want More en bij gebrek aan beter is dat best leuk als je met je gezin wat wil kijken. Op zaterdagavond hebben ze dat achter de schermen bij de dierentuin op NPO 1, maar bij RTL en SBS… Ja, jongens, ik kom er niet eens op zaterdagavond, want wat moet ik kijken? Naar een stokoude Dance Dance Dance die toen ook al niet scoorde?

Angela kan wel janken. “En zondagavond ook. De NPO heeft nu dan twee Engelse aankopen waarmee ze zijn gered, maar als je een beetje een trouwe tv-kijker bent, dan heb je bij RTL en SBS alles wel gezien.”

Foto: RTL

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
M de kinkelder
juni 29, 2020 21:11

ik vind ’t terecht ze geeft altijd overal commentaar op dit is n kiekje van eigen deeg

Gast
TopShow
juni 29, 2020 19:14

Wij kijken lekker live voetbal uit Spanje, UK of Italie via Ziggo.
Komend weekend komt daar de F1 weer bij. Heerlijk.

Fox is klaar met de Bundesliga.
VI is helaas op (lange) vakantie.
Eurosport heeft geregeld live Tennis of voetbal uit Scandinavië.

Je komt de Nederlandse voetballer overal in al die competities tegen. Leuker om te volgen dan alle h.h. en aangekochte bak-en naaimeuk….

Gast
Tineke
juni 29, 2020 18:57

Blijf bij je gezin en bemoei je daarmee

Gast
Frank
juni 29, 2020 17:46

Kijk-zowiezo geen sbs6 en bij rtl weet ik niet beter!

Gast
E..
juni 29, 2020 17:17

@angela de jong op discovery en bcc zijn genoeg leuke en intresante progamma’s mischien kun je daar je EI KWIJT# stop met deze waanzin

Gast
T
juni 29, 2020 16:22

Jezus, een artikel over herhalingen gaat naar schlager

Gast
Bert
juni 29, 2020 15:17

Flikker eerst eens de Nos van de buis en dan RTL erachteraan.
Word helemaal kierewiet van de herhalingen. Kpn mag ook wel eens aangeven wanneer iets herhaald word. Die zijn er ook gek op. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer waar je naar moet kijken . Is natuurlijk wel lekker goedkoop zo. En kpn moet niet zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen want dat kunnen ze wel

Gast
Eindtijd
juni 29, 2020 14:58

Xxxx er is meer aanbod dan alleen die paar zielige programmas op tv.

Gast
123
juni 29, 2020 14:27

Misschien eens een keertje BBC First en Fox meenemen? Die hebben vaak enorm goede series die nooit besproken worden, alhoewel beide kanalen landelijk te zien zijn. Gemiste kans.

Gast
Teuntje
juni 29, 2020 13:37

De zenders SBS en RTL kijk ik niet meer alles is herhalingen dan heb je nog TROOST TV helemaal om te huilen 100 jaar voor Christus…BBc is goed en Belgie soms blij dat ik Videoland en Netflix heb Amazon is voortreffelijk

Gast
Tom
juni 29, 2020 12:24

Het is nog erger dan Angela schetst!
Dat enige domheid en intelligentie hier reageert
Is ook duidelijk.
Wij kijken inmiddels veel naar Belgie, rtl Z, arte, etc.
Leuk en je wordt er wijzer van.
Hard nodig in dit soppige land.

Gast
Abij
juni 29, 2020 12:10

Helemaal gelijk Angela ! Zat laatst in een boekje te lezen dat John de Mol goed is voor 3 miljard euro mensen op straat gooien en heel de zomer herhalingen die zal lachen!!!!

Gast
FJ
juni 29, 2020 11:52

WTF is Angela de Jong ? Ga lekker Netflix kijken

Gast
Ron
juni 29, 2020 11:26

Misschien kan ze Netflix en Videoland series gaan recenseren for the time being.

Gast
Zomaar een persoon
juni 29, 2020 11:09

Probeer de regionale / lokale omroepen eens. Bijvoorbeeld At5 blijkt zo nu en dan verrassend leuk, met al die bezoekjes aan ‘gewone’ stadsbewoners en zo (en nee, ik kom níet uit die regio, woon er zelfs behoorlijk ver vandaan).

Gast
Echt links
juni 29, 2020 10:58

Net als rtl, sbs en Angela valt mc in herhaling. Het aantal kijkers dat steeds naar die oude flutfilms kijkt, komt overeen met het aantal dementerende bejaarden. Dus reclame heeft dan ook geen zin meer. Dus opheffen die hap.

Gast
Enzo Voorthuijsen
juni 29, 2020 10:53

Mevrouw de Jong kan moeilijk haar ranzige commentaar leveren op herhalingen en moet steeds iets nieuws verzinnen om maar in beeld (lees:aandacht) te blijven.

Gast
Maria
juni 29, 2020 10:35

Ja,inderdaad veel herhalingen maar,als ik een programma volgde of serie,dan heb ik bv niet naar een andere uitzending gekeken.Dus nu kijk ik naar RTL 5 of TLC en zie daar herhalingen die ik nog niet gezien had.Je hebt zoveel zenders,dus lijkt mij stug dat je dan alles heeft gezien.Daarom,het is herhaling,maar voor mij nog nieuw.Niet zeuren,je heb meer dan alleen RTL4 of SBS6.

Gast
anoniem
juni 29, 2020 10:26

angela

waarom is de oplage van AD zo laag

wat is je afdrage/ wat is je bijdrage

oplage groeit niet

schaam je je niet angela

je collega’s verdienen niet zo veel

ga je ze wat toe stoppen

Gast
Vrolijk rechts
juni 29, 2020 10:25

Misschien moet Angela eens een goed boek gaan lezen?

Gast
Peter
juni 29, 2020 10:24

Top wijf met ballen laat duidelijk merken wat er in de samenleving speelt durft alles te benoemen en bespreekbaar te maken en ja ook dat je mag zeggen wat je wil .

Gast
Actiegroep Stop Herhalingswaanzin Talpa en RTL
juni 29, 2020 10:22

Ook vanavond gaat het herhalingen circus gewoon weer door.
Avond aan avond.
Maand in, maand uit.

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 10:10

Eindtijd. Wat voor jou “gesneden koek” is hoeft voor de ander niet zo te zijn. Voel voor jou als “oudje” (59) ook niet de behoefte om te weten hoe Netflix werkt. Voor jou heel belangrijk schijnbaar voor mij absoluut niet. Sterker nog ik heb het nog niet gemist.

Gast
Jannes van Loon
juni 29, 2020 10:09

Het is toch te gek dat RTL/Talpa de kijkers als afvoerputje gebruiken met herhalingen gelukkig is er nog een VRT en Canvas BBC first en niet te vergeten Op 1 .

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 10:08

Eindtijd. Weet jij dat wel dan?

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 10:07

Wat ik dan ook niet begrijp dat mensen altijd Du van Peter Maffay moeten horen en wel zo prachtig vinden. Is dat omdat het “NIKS” is?

Gast
Eindtijd
juni 29, 2020 10:07

Weten al die oudjes niet hoe ze zich aan moeten melden bij Netflix?

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 10:06

Maar Helene Fischer heeft zelfs SBB6 geraakt in Amsterdam. Viktor Brand was namelijk bij Helene Fischer in Gelredome in Arnhem.

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 10:02

A. Dat klopt woon in Arnhem en dat zit al een aardig eindje tegen de grens aan. Wat in jouw herinnering zit dat is heel oud dus. Maar in die jaren is er ook in Duitsland aan muziek veel veranderd. Daar zijn ze in het westen van Nederland van vervreemd gebleven. Schlagermuziek is echt niet zo “afgezaagd” als wordt beweerd. Mensen als u/jij trekken een “vies of zuur gezicht”. Ze vragen je nog net niet of je geestelijke gesteldheid nog wel in orde is. Het zit denk ik tussen de oren van mensen dat Duitse muziek niks is, terwijl in Nederland de ouwe meuk van Duitse schlagers helemaal “grijs” gedraaid is. Dan snap je toch niet dat Nederlanders Duitse schlagers HATEN?

Gast
2C
juni 29, 2020 10:02

Zou Angela de Jong weten dat ze buiten Nederland ook TV-zenders hebben ? Ik ben al jaren afgehaakt bij de Nederlandse TV-zenders. Zeker de commercielen als RTL en SBS zijn een verschrikking. Ik kijk graag en vaak naar VRT/Canvas, BBC, DasErste,ZDF, TV5Monde, enz.

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:57

West. Ik heb gewoon wat tegen de Nederlandse radio gekregen. Alles word je opgedrongen. Je moet Engels luisteren. Wat er ook aan Engels wordt voorgeschoteld is vaak niet om aan te horen. Het brengt mij in een negatieve stemming als het de bedoeling van “Hilversum” is om de luisteraar te vermaken. Rappers ook een rage van deze tijd. Denken te kunnen zingen maar het is toch geen zingen wat ze doen? Rioolradio is het geworden. In de jaren zeventig bestond die discriminatie nog niet stonden alle talen in de Top 40. Of het nu Duits, Engels, Frans, Nederlands, Spaans, Italiaans, zelf Portugees kan ik me nog herinneren was het was er allemaal. Maar tegenwoordig is het 99 procent Engels. Zo slecht!

Gast
A
juni 29, 2020 09:53

@Xxxx
Je woont vast in het zuiden/oosten van het land. Dan krijg je het veel meer mee als elders, denk ik zo.
Ik dus niet. Weet natuurlijk niet zeker of het daar mee te maken heeft, maar ik houd dus echt niet van schlagers. Heel vroeger stonden ze echt wel in de top-40, hoor. Maar ik had er niets mee.
Ik was veel meer van de Franse chansons. Hoor je nu ook nauwrlijks meer van, maar dat terzijde.)
Al met al, ieder zijn keus.

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:51

Jose. Wij hebben een discussie die ergens over gaat. Beter dan al die scheldwoorden, en anderen voor rotte vis uit maken. Beter dan de discussie over racisme, fascisme, en al het andere negatieve toch? Elke dag horen dat iemand een kutwijf is gaat ook zo gauw vervelen.

Gast
. WEST*
juni 29, 2020 09:51

Daarom is het ook zonde dat radio Noordzee nationaal niet meer bestaat
of Holland FM , deze moesten expres uit de ether verdwijnen omdat ze misschien een te grote concurrent zouden worden !

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:47

Jose. Waarom moeten wij elkaar appen? Jij bent zeker ook een hater van alles is wat anders is?

Gast
Jose
juni 29, 2020 09:45

Xxxxx En West !!! Misschien elkaar appen ???

Gast
Arthur de Groot
juni 29, 2020 09:44

Ja, mevrouw Angela de Jong heeft helemaal gelijk wat dat betreft,
Er is genoeg aanbod maar zij kozen herhalingen omdat het zo goedkoop is.
Daar betalen wij nu voor!!!
Ondanks wij kunnen zappen zit jij toch met het gevoel:
Wat is dit allemaal??????.
Zonde dit!!!

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:43

West. Dacht dat de Nederlandse radio er voor de luisteraar is en niet voor de adverteerder. Daarom is het maar goed dat er internet-radio is dat ik zelf kan bepalen waar ik naar wil luisteren. Radio 1 luister ik om het nieuws te horen. Maar ik luister zelf naar Radio Schlagerparadies op internet. 24 uur per dag Duitse schlager. Verveelt geen moment. Ik heb als consument schijt aan de adverteerders. In Hilversum is het sinds de jaren 70 van de vorige eeuw een monopolie aan de gang die er niet voor de luisteraar is maar voor zichzelf. Ze hebben schijt aan de luisteraars in Hilversum. Die conclusie heb ik na 59 jaar wel gemaakt. Engels wordt de luisteraar opgedrongen en daar weiger ik aan mee te werken. Ik kan naar alle genre’s luisteren. Daarom zou het mooi zijn als ze in Nederland de luisteraars eens meer tegemoet kwamen, dan uitsluitend Engels te draaien. Regionale omroepen spelen een zelfde spel. Engels overheerst teveel. Duitse schlagers zijn heel divers en echt niet van een hoempapa gehalte. Het is acceptabele muziek waar je vrolijk van wordt. Maar wat ik al schreef. Wat de boer niet kent dat vreet hij niet! In Hilversum houden ze er een “dictatuur” op na. Staan niet open voor andere talen. Pierre Kartner alias Vader Abraham heeft zich er jaren druk over gemaakt over het onrecht wat veel luisteraars wordt aangedaan. Heeft echter nooit iets uitgehaald. Maar Pierre Kartner had wel alle gelijk van de wereld.

Gast
Jose
juni 29, 2020 09:42

Lang leve Netflix en zijn broers en zussen !!!!

Gast
Bart
juni 29, 2020 09:36

Angela heeft natuurlijk helemaal gelijk.

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:34

Jan Dudoc. Tegen wie heb je het?

Gast
. WEST*
juni 29, 2020 09:34

@xxxx Duitse muziek daar is niets mis mee , en veel beter dan wat er soms in Nederland wordt geproduceerd , maar het past niet in de strategie van omroepen
en daarbij komt de adverteerder is op dat punt ook belangrijk , want als ze om de 5 platen een schlager zouden draaien , wat gewoon heel goed kan , loopt de adverteerder weg . de radio omroepen hebben geen eigen inbreng meer qua muziek
programma leiders verbieden het om volkse muziek te draaien, nee dat mag niet
ook te oud mag niet, er zijn zelfs zenders die oude hits verbieden uit de jaren 60
en dat allemaal om de adverteerder binnen te halen. Dat gebeurt ook bij lokale en reg/ omroepen Radioreclame heeft het radio landschap aardig verpest
waardoor de vrijheid in muziekkeuze wordt beperkt. alleen bij de arbeidsvitamine mag het dan nog , maar voor de rest moet je je aan de wetten van de adverteerder houden !

Gast
mcp
juni 29, 2020 09:28

TV zenderpakket a la carte. Alleen de zender(s) die je wilt.
Valt een zender tegen of heb je er zat van? Opzeggen.

Gast
Jan Dudoc
juni 29, 2020 09:25

Misschien nu eens wat met je leven doen?

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:15

Maar het kromme in Nederland is. We kennen allemaal: Verdammt ich lieb dich van Mathias Reim. Ich bin wie du van Marianne Rosenberg, Nena met de 99 Luftballons. Is helemaal “grijs” gedraaid in Nederland. Maar we HATEN deze muziek wel! Helene Fischer: Atemlos durch die Nacht! Prompt kwam er een concert in het Gelredome in Arnhem. Volledig uitverkocht! Is het toch onbegrijpelijk dat we deze muziek dan in Nederland HATEN! Ik snap het gewoon niet! Waarom moet alles in het Engels? Engels is een wereldtaal. Maar ik vind het qua muziek zeker niet altijd de mooiste taal! Ik vind het te overheersend. Elke dag naar de Nederlandse radio luisteren of je de BBC aanzet. Belachelijk! We hebben weinig oog voor andere talen in Nederland. Duits is op muziekgebied fantastisch goed. Moet je wel de goede zanger of zangeres of groep hebben. So viele schöne Lieder.

Gast
. WEST*
juni 29, 2020 09:11

@ xxxx ja dat is ook zo… maar ik ken haar muziek hoor !!!

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:08

Het is HELENE FISCHER en niet HELEN FISCHER.

Gast
Robbiegay
juni 29, 2020 09:08

oke. Om 8 uur allemaal klappen voor Mevrouw De Jomg, jongens. Man man man, wat het deze vrouw het zwaar

Gast
Xxxxx
juni 29, 2020 09:06

Ik bedoelde te zeggen hier in Nederland zou je denken dat je in Engeland zit met al die Engelse kreten de hele dag.

Gast
. WEST*
juni 29, 2020 09:06

@ xxxx Helen Fischer is een grootheid in Duitsland . maar weet je wat de makke is
In gezelschap durven de Nederlanders niet voor het Duitse , of Nederlandse volkse muziek uit te komen neen, maar in hun platen of cd kast staan wel de Hazes. de Corry Konings en dergelijke, alleen bij muziek op het plein en bij de toppers
dan mag je even je zelf zijn ! dat weet iedereen weer dat we van onze eigen muziek cultuur houden, en brullen mee als er een liedje uit de stal van Johnny Hoes
pf Pierre Kartner uit de speakers komen en vooral als de Zangeres z naam met haar Mexico komt , ja dan zingen we allemaal mee!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen