Ebru Umar vindt hoofddoek in RTL Boulevard walgelijk

Geplaatst op Mon 16 Jul 2018 om 9:35

Ebru Umar vindt het walgelijk dat RTL Boulevard een deskundige met een hoofddoek aan zijn kijkers opdringt. Ze ziet deze mevrouw, Ruba Zai, het liefst weer verdwijnen. Dat laat de columniste weten in een column op GeenStijl. Umar wil helemaal geen hoofddoeken op de Nederlandse televisie. “Ik ben het zat dat Shula Rijxman (NPO) en co van RTL menen dat die hoofddoek in mijn gezicht geworpen moet worden. Hoezo zijn blote borsten op prime time tv verboden en een hoofddoek bon ton?

RTL moet onderdrukking niet promoten, vindt Umar. “Prima dat die wijven ervoor kiezen om zich in te pakken voor mannen maar waarom moet dat gepromoot worden? Waarom moet het toegejuicht worden? Hoe kan het dat journalistiek Nederland alleen maar bestaat uit juichaapjes die opspringen omdat een meisje met een hoofddoek (…) ‘lifestyle expert’ op tv wordt?

Ze vervolgt: “Hoe kan het dat daar geen enkele normale kritiek over te lezen is? Of het wel wenselijk is dat via tv Nederland gebrainwasht wordt dat een hoofddoek ’normaal’ is. Hoe kan het dat Nederlandse waarden en normen opzij geschoven worden voor geïmporteerde vrouwenonderdrukking?

Vervolgens besluit Umar om de deskundige ook nog eens te beledigen. “Ze vindt het normaal om bij Nederlandse temperaturen van 30 graden haar hoofd en nek in te wikkelen. Ik snap dat ze er best wat kilo’s af wil hebben maar ik zou toch elders op het lichaam beginnen met wikkelen.

Al met al roept ze RTL op om te kappen met Ruba Zai. “Je kunt gekkies niet verbieden gek te zijn. Maar dat hun uitingen van waanzin niet alleen getolereerd worden maar gepromoot, hangt me de keel uit.”

De volledige column van Ebru Umar kunt u lezen op GeenStijl.

Lees ook:
Voor het eerst gesluierde moslima als Boulevard-expert (3 juli)
Nieuwe Boulevard-moslima afgekraakt om hoofddoek (4 juli)
Volkskrant verbijsterd over reacties op RTL-moslima (6 juli)
Özcan Akyol prijst RTL 4 om hoofddoek in Boulevard (12 juli)
Jan Smit: ‘Volendam niet boos om Boulevard-moslima’ (13 juli)
Boulevard-moslima reageert niet op felle kritiek (15 juli)

Foto: EO








101 Reacties op “Ebru Umar vindt hoofddoek in RTL Boulevard walgelijk”


  1. Karel

    Het slaat ook helemaal nergens op. RTL is al flinke tijd het gevoel met de samenleving kwijt – allemaal dezelfde hoogopgeleide randstadtalk.

  2. Raaf

    Haha Ebru, iemand zonder schrijftalent die enkel en alleen een column heeft omdat ze zo goed in het laadje ‘allochtoon fakkelt andere allochtonen en de islam af’ past.

  3. Barend-Jan Zwartkijker

    Ebru, groot respect dat je hiertegen op durft te staan! Je hebt 100% gelijk. Nu zal je het ongetwijfeld moeten bezuren door die geïndoctrineerde mafketels uit de “gezellige” multiculti-samenleving.

  4. Hijgje Huigstra

    Raaf
    Mon 16 Jul 2018 om 9:40

    Ze heeft helemaal gelijk. Moet jij eens proberen om een paar tieten op de Turkse of Iraanse tv te laten zien…….je wordt meteen onthoofd of gestenigd. Wegkijker!

  5. Huiskamer

    Het NPO/RTL kartel wil ons blijven laten geloven dat we die islam geweldig vinden.
    Zo’n geweldige religie. Vrouwen, Homo’s, Kinderen; nee daar praten we niet over. Blijven geloven in hun sprookje. De praktijk is dat mensen het meer dan zat zijn.

  6. J

    Donder toch op met dat zielige gedoe dat als iemand in beeld komt met een hoofddoek dat je daarmee een hoofddoek “promoot”, dom wijf dat je bent!

  7. Maandag

    Een hoofddoek om haar wallen te bedekken zal haar niet misstaan.

    Walgelijk die kop van haar.

  8. Hasdds

    Topvrouw.

  9. Klaas

    Het normaliseren van achterstelling van vrouwen in de naam van religie zal uiteindelijk effect hebben op de vrijheden van vrouwen in het algemeen. Dat een commerciële omroep meewerkt aan deze ondergang vind ik een regelrechte schande!

  10. Hijgje Huigstra

    Maandag
    Mon 16 Jul 2018 om 9:54

    Lekker inhoudelijk weer, zo’n reactie. Knap hoor! Wil je ‘n sticker?

  11. q10

    ebru heeft weer gelijk,
    geen vertoning voor Europa,
    t is gewoon een woestijngeloof,

    een achterlijk geloof, puur voor analfabeten,

  12. Mike

    Ze heeft gewoon gelijk. Voor mij staat het gelijk aan een zwartekousentante aan de desk als lifestyle-deskundige of een kerel met een keppeltje en krullen die ineens aanschuift als sportcommentator. Die komen ook niet op de buis. Wat is dat toch dat bij deugmensjes voor islam telkens weer andere regels gelden?

  13. Huib

    Het pogen om vrouwen onderdrukking te normaliseren is bijzonder kwalijk.

  14. Raaf

    @Hijgje
    Dan is het probleem niet die hoofddoek in Boulevard, maar het gebrek aan borsten in Turkije of Iran. Als Boulevard én hoofddoekjes, keppeltjes en kruisjes toont, én sterren met een groot decollete, is er weinig aan de hand.

    Moet je eens proberen op de Amerikaanse tv of in het reformatorisch dagblad je borsten laten zien. Wegkijker.

  15. Jopie

    Je vraagt je wel af wat er gaande is. Op FB mag je geen borst/tepel zien maar wel bloederige filmpjes. Gaan we hier nu ook zo hypocriet doen op tv? Onschuldig bloot zie je niet op tv.

  16. Petra

    Ebru, wat kan zij eigenlijk? o ja. niks….
    Laten we dat meisje gewoon beoordelen op haar kunnen en niet op haar hoofddoek.

  17. Eindbaas

    Een kopvod past niet in NL. Daar gaan de pioniers van RTL niets aan veranderen. Ga terug naar de woestijn met je vuile kopvod. En neem die tolerante Eus mee.
    Religieuze kledingvoorschriften en spijswetten passen niet in de verlichte Westerse wereld.

  18. Sven L.

    Laat dat meisje toch een hoofddoek dragen. Dat het een lelijke hoofddoek is, is wat anders haha. En dat voor een styliste ;)

    Ik trek de grens bij werknemers van (semi) overheidsorganisaties; een zuster, een lerares, een conducteur, het meisje van de rijbewijzenbalie. Voor de rest; gewoon dragen als je daar behoefte aan hebt.

  19. Annelies

    Ebru Umar vind ik een zeer moedige en intelligente vrouw. De treurige reacties die ik hier lees worden door Umar niet serieus genomen. Ik schat zo in dat deze reacties van kleine bange mensen afkomstig zijn. Ebru ik ben trots op je!

  20. Evelien

    Binnenkort krijgen we iemand met een keppeltje, een tulband etc. Omdat we zo links en tolerant zijn bij boulevard. Iedereen mag dragen wat hij of zij wil maar ik hoef er niet mee geconfronteerd worden bij boulevard.

  21. Talpaman

    Als er tv-zenders en andere bedrijven moslims in beeld brengen of bijv. speciale producten voor ze in de winkel leggen is daarvan de enige reden dat ze hopen een nieuwe markt aan te boren of meer kijkers te trekken uit die hoek. Gaat alleen maar om nieuwe klanten en dus meer geld. Ik ben ervan overtuigd dat het RTL geen moer kan schelen zo’n moslima wel/niet aan de desk, maar ze ruiken een groter publiek. Er zijn ruim 1 miljoen moslims in Nederland en die groep zal steeds groter worden. Puur commercieel dus. Heeft niets met correctheid te maken. Persoonlijk vind ik het een aanfluiting, zo’n religie-symbool in beeld. Leidt ook onnodig af. Maar RTL-baas Sven Sauvé is ook een beetje een softe manager.

  22. ali

    Ik snap al die geloven niet. Het zijn allemaal verzonnen verhalen. Mohammed of Jezus of Boeda, dat waren hele goede oplichters met een hoge IQ . Geloof me maar er is helemaal geen hemel of hel , als je dood gaat rot je lichaam in de grond en wordt t gewoon zand.ik geloof in Einstein, Darwin, Steve Jobs. Bell, Watt, etc

  23. mark2

    vind de hoofdoek geen probleem, echter een ietwat hippere zou best mogen….

  24. danny

    Alsjeblieft weg met dit kopvod. Het word inderdaad opgedrongen . Kijk eens wat wij durven bij Boulevard. Hier word over gesproken. Ja inderdaad. Met walging en afschuw kijk ik er naar. Oh nee ik zap direct bij vrouwtje kopvod. Serieus.

  25. Gerard

    Laten we nu ook geen hoofddoekjes gaan promoten. Laten we dan ook maar een zwaar gereformeerde met zwarte nylons en knotjeneerzetten wat wel uiteindelijk behoorlijk Nederlands is in tegenstelling tot een hoofddoek.

  26. JasperV

    Hulde aan Ebru Umar, ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden. Hopelijk wordt ze nu niet weer bedreigd.

  27. robb

    Evelien :Jij bepaalt niet wat iemand draagt in een vrij land ,ik ben die vrouw niet weet ook niet waar ze er voor zit ,vind ik het mooi nee vind ik iemand met grote gaten in een broek mooi nee ,vind ik iemand met tattoos in de hals nek mooi nee ook niet ,leven en laten leven elkaar beoordelen op wat ze kunnen en gedaan hebben en niet om hun uiterlijk.

  28. Shaniquilia vd Put

    Robb had nog komma’s over.

  29. Sunshine

    Ik vind dat hoofd-vod ook walgelijk, ik ga ook nooit meer kijken.

  30. Maandag

    Hijgje Huigstra

    Mon 16 Jul 2018 om 10:07

    Inhoudelijk. Is die Turkse muts dan inhoudelijk??

    Ik vind haar walgelijk.

  31. danny

    Ook opvallend dat geen enkele bekende Nederlander zijn mening geeft. Normaal gesproken buitelen ze over elkaar heen om maar een mening te kunnen geven op social media.

  32. 2018

    Moedige vrouw, Ebru Umar: hulde. En ze heeft vol-ko-men gelijk ! RTL is bezig vrouwenonderdrukking te promoten en faciliteren. RTL is een foute omroep geworden, vergelijkbaar met foute instituties in de 2e wereldoorlog. Dat is snel gegaan, en ik hoop dat niemand meer naar die zender wil kijken. Ze jagen de hele Nederlandse bevolking weg, stel idioten.

  33. SOLANGE

    Ebru heeft helemaal gelijk respect voor deze vrouw

  34. Nashua

    Goed zo Ebru ! RTL wil kijkcijfers krijgen op deze manier. Heel kwalijk. Vrouwenonderdrukking gebruiken om je domme kijkcijfers omhoog te werken. Geen woorden voor. Stelletje randtuig daar hoog in het beleid bij RTL 4 . Wie beslist dit ? Namen “? Gevolg is dat de Nederlanders afgestoten worden. Aan iedereen:
    KIJK NOOIT MEER RTL 4 ! Dat zal ze leren.

  35. Tss

    @ Maandag
    Mon 16 Jul 2018 om 9:54
    Smakeloos om Ebru af te katten op haar uiterlijk!
    Denk dat er veel lelijkheid in uw kop zit!

  36. Nashua

    hogere kijkcijfers, sorry

  37. Jeroen

    RTL4 , de foute omroep.

  38. Gre

    Onruststoker.

  39. Niels

    En toch kijk ik liever naar die gesluierde dame dan naar bovenstaande.

  40. Maandag

    Tss

    Mon 16 Jul 2018 om 11:22

    Wie heeft het nu over walgelijk.

    Deze turk vind iedereen walgelijk. Twitter staat bol

  41. E. Hartsma

    Dit zou ik geen hoofddoekJE willen noemen, maar een doek. Hoe valt dat te rijmen met make-up, oogschaduw, lippenstift, etc.? Afgezien van een vreselijke stem.

  42. Trudy

    gelijk heeft ze. RTL is al heel lang volledig de weg kwijt.

  43. Jeroen

    @Gre, onruststoker omdat ik de waarheid gewoon benoem ? Wie is hier eigenlijk de onruststoker ! Niet ik ! Jij ! Omdat je mensen wil beletten de waarheid te spreken.

  44. Gre

    @Jeroen, Iedereen heeft zijn eigen mening en eigen waarheid. Wie ben jij eigenlijk om voor iedereen te praten? Ik belet mensen niet om te dragen wat ze willen, te doen wat ze willen en te kleden hoe ze willen, dat doe jij!
    Ga naar RTL Boulevard toe en ga ze DAAR aanpreken, jij hoeft niet te kijken, zap dan! Wat ¨waarheid,¨ jou ´waarheid´ is niet de waarheid van heel Nederland!

  45. Wollter

    Ebru heeft gelijk!

  46. Mark

    Die Ebru is zelf toch ook moslim?! Of is ze zo’n selfmade woman die niet van verplichtingen houdt.

  47. Den Draaiert Joost

    Hoofddoeken staan voor onderdrukking. Als vrouwen dat willen dragen moeten ze dat zelf weten, maar voor sympathie zijn ze bij mij aan het verkeerde adres

  48. Reinhard Heydrich

    Goed gesproken van Ebru Umar.

    Het is de hoogste tijd iedereen met een hoofddoek te deporteren.

  49. Zalmneusje

    Zo hypocriet altijd die hoofddoek-moslima’s. Je bedekt je haar omdat dat te verleidelijk voor mannen is, maar je smeert wel je gezicht vol met dikke lagen make-up, wat er bij uitstek voor bedoeld is om jezelf aantrekkelijker te maken. Leg eens uit, moslimdames?

  50. StefanV

    Ebru heeft gelijk. Het is bizar om te zien dat de onderdrukkingsdoek stukje bij beetje wordt genormaliseerd.

  51. Claasje Kater

    Ebru, top-vrouw.

  52. Joop55

    Dan kijk je niet, Simpel. Geldt overigens ook voor vele zure PVV-reaguurders hier

  53. Sip

    Ik zat in de wachtkamer van de docterspraktijk en er zat een moderne Turks-Nederlandse vrouw van een jaar of 30, modern gekleed en zonder hoofddoek. Ze begeleide haar moeder in een lang Turks gewaad met hoofddoek. Ik begrijp deze oudere vrouw wel, maar zoals gezegd haar dochter is modern en past zich aan aan de moderne westerse wereld. Ik snap echt niet wat die vrouw in RTL Boulevard bezielt om er zo bij te lopen en ook snap ik RTL niet om haar een podium te geven. Ik kijk toch niet meer naar dit overdreven programma.

  54. gtstfites

    @Sip
    De actrices van GTST: Dilan en Toprak (wel in de serie) zijn Turks dragen ook geen hoofddoeken.

    Die hoofddoeken en die kleding waren in de jaren 50/60 mode.

  55. weethetbeter

    Ze zijn bij RTL helemaal de weg kwijt ,er is nu ook geen leidinggevende meer, dat is duidelijk te merken .

  56. Yuwan

    Wie maakt het nou iets uit wat iemand draagt, gezicht is toch prima te zien?

  57. Hijgje Huigstra

    Raaf
    Mon 16 Jul 2018 om 10:17

    Die van mij zijn daar al wél een aantal keer prominent in beeld geweest, Raafje lief. Zowel in het RD als op de Amerikaanse tv. Je hebt wat gemist, mannetje!

  58. Hijgje Huigstra

    Maandag
    Mon 16 Jul 2018 om 11:11

    Je kunt van haar vinden wat je wilt, maar ze komt WEL met argumenten. Dat kunnen we van Misselijke Maandag niet zeggen.

  59. Lies

    Vermoedelijk draagt de tante van Ebru in Turkije ook een hoofddoek.
    En misschien had zij zelf ook een hoofddoek gedragen als ze daar was geboren en getrouwd.
    Dubbel paspoort, dubbele moraal.

  60. Toti

    Leve Ebru Umar, de enige die haar mond opentrekt. De rest is te bang. Geweldige vrouw. Elk argument wat ze noemt klopt als een bus. RTL is volkomen fout bezit. Welke viezerik dit beleid voert zou ik wel eens willen weten. En dan denken ze nog meer kijkers te krijgen zo ook.

  61. Helena

    Ebru Umar weet heel precies waar ze over praat. De hoofddoek staat symbool voor onderdrukking, dicatatuur, racisme en uitsluiting opgedrongen vanuit een schaamte/moslimcultuur die nog in de donkere Middeleeuwen staat. Ik wil als Nederlander niet geconronteerd worden met een veroveringsvlag op het hoofd van een moslima, moslima prima in een Nederlands programma maar graag zonder hoofdoek ( doe dat thuis of in de moskee).

  62. Johann

    Ach ach, wat een stoere praat van onze Ebru, en de bruinhemden onder ons maar juichen natuurlijk. Wat willen ze nog meer, de ene alllochtoon die stoer doet over de andere. Kritiek is orima, maar de woordkeuze van deze heks is zo ontiegelijk sneu

  63. Johann

    en Hijgje, welke argumenten precies? Leven we niet in een vrij land waar niet alleen de xenofobe rechtse gekkies een mening mogen hebben, maar deze dame van RTL ook?

  64. Johann

    Is wel bijzonder altijd dat onze rechtse onderbuikbrakende vrienden altijd om het hardst roepen dat ze recht op een vriij meningsuiting hebben, maar dat geldt dan blijkbaar alleen voor hun eigen clan

  65. Johann

    Reinhard, wanneer is jullie eerstvolgende bijeenkomst”? Het bruine hemd ligt weer gestreken in de kast?

  66. Johann het deugmens

    Johann,

    Alles wat afwijkt van jouw wereldbeeld of kritiek dat wordt geuit op bijvoorbeeld deze opgedrongen uiting van een religie die ver weg staat van vrede, maar garant staat voor ellende, oor log, arm oede achteruitgang, stammenstrijd, frau de, re llen, par asieten etc..

    Jij bent hier het bruinhemd, een laffe landverader, niets durf je aan te merken op deze ontwikkeling die onze cultuur en identiteit langzaam stukmaakt. Je bent een bange en laffe landverrader Johann het deugmens :-)

  67. Johann het deugmens

    En Ebru is geen heks integendeel. Er is een heks hier en dat ben jij, de laffe zoon en lanverrader van een hele vieze heks en dat is je moeder s*kkel.

  68. Simon

    Een gesluierde moslima die werkt voor een roddelrubriek roept zeker vragen op. Bij molsims ook neem ik aan …

  69. Reinhard Heydrich

    Johann deze liggen gestreken en wel klaar.

    De volgende bijeenkomst is niet voor jou bestemd.
    Jij mag mooi mee op transport met je behoofddoekde vriendinnen.

  70. A.langhout

    Ebru heeft 100% gelijk moet niet kunnen

  71. anoniem

    Het lijkt of de 30-er jaren weer zijn teruggekeerd.. Pure haatzaaierij.

  72. Queenie

    Nederland is van origine
    geen moslimland!
    Mijn ouders, grootouders,
    overgrootouders,
    betovergrootouders,
    oudouders, oudgrootouders, oudovergrootouders
    en oudbetovergrootouders
    (het gaat nog verder terug)
    enz enz… Waren van
    oorsprong Nederlanders!
    Nederlanders die vochten
    voor hun vaderland
    in de 1ste en 2e wereldoorlog!
    Nederlanders die Nederland
    hebben opgebouwd
    en na de oorlog hebben
    heropgebouwd!
    Nuchtere Nederlanders die
    de Joden hielpen
    ontsnappen in
    de 2e wereldoorlog!

    Óók wij belijden
    onze religie, maar
    doen dit voornamelijk
    achter gesloten deuren
    (uitgezonderd Kerstmis en Pasen.)
    Niemand hoeft zich
    te storen en/of te
    ergeren aan onze
    geloofsopvattingen!
    Wij lopen niet te koop
    met onze religie!

    Dus waarom jij wel?

    Op de wereld zijn
    gemiddeld 22 Arabische
    moslimlanden
    waar bevolkingsgroepen
    5 x per dag bidden
    en ramadan houden
    met aansluitend
    een suikerfeest.
    Waar geen mens
    commentaar levert
    op de afwijkende levensstijl
    en gewoontes.
    Zoals o.a. het dragen
    van boerka’s en hoofddoeken!
    Waar martelingen,
    stenigen, amputaties
    en eerwraak eerder regel,
    dan uitzondering zijn!
    Waar het heel normaal
    is voor moslimmannen
    om gelijktijdig met 4 vrouwen
    getrouwd te zijn!
    Nederland is van
    oorsprong geen moslimland!
    Wij kennen bovenstaande
    straffen en gewoontes niet!
    Nederland is geen
    moslimland en dat
    wil ik/wij graag zo houden!

    Graag wil ik een normaal
    en fatsoenlijk antwoord!
    (Ik blijf ook netjes!)

    Wat ik mij blijf afvragen…
    Als je zo stellig bent
    om een bepaald
    geloof te belijden.
    Als je als moslim zonodig
    een openbaar statement
    wil maken in een
    niet van origine
    moslimland als Nederland.
    Waarom doe je dat dan
    niet, in een van origine
    moslimland?
    Een islamitisch land,
    een plek waar
    mensen wonen en leven,
    die extact dezelfde
    gedachtengang als
    jij er op nahouden!
    Waar niemand weerstand
    bied, waar iedereen
    dezelfde ‘taal’ spreekt.
    Waar alles waar jij voor
    staat normaal is omdat
    die bevolkingsgroepen
    en jij zo zijn opgevoed!
    Als je dit allemaal
    zo graag wil en
    zo intens naar verlang!?
    Waarom wil je dat
    dan persé in Nederland doen?

    Je had de keuze uit
    een gemiddelde van 22
    moslimlanden en je kiest
    doelbewust voor Nederland!?
    Een land dat niets opheeft
    met het Islamitische geloof!
    Waar jij als moslim
    continu wordt
    tegengewerkt, (in jouw
    beleving.) Omdat jij vindt
    dat o.a. ik, dan maar
    gewoon naar jou moet luisteren
    of oprotten! Ik moet mij
    aan jou aanpassen!

    En daar gaat het mis….
    Ik ben van
    oorspronkelijke Nederlandse
    ouders, grootouders,
    overgrootouders,
    betovergrootouders,
    oudouders, oudgrootouders, oudovergrootouders
    en oudbetovergrootouders
    (het gaat nog verder terug)
    enz enz…

    Ik bied weerstand!
    Omdat ik het niet wil!
    Wij Nederlanders
    met van onze oorsprong
    Nederlandse ouders,
    grootouders enz enz…
    willen/gaan ons niet aanpassen!

    Jij bent er als laatste
    bijgekomen, dus jij past je aan!

    Wat is de
    achterliggende gedachte?
    Wat is jouw
    achterliggende gedachte?

    Waarom wil jij
    persé jouw
    gedachtengang en
    religie door
    mijn strot duwen?

    Waarom?

    Het interesseert
    mij niet waar jij in gelooft!
    Het interesseert jou
    ook niet waar ik in
    geloof! En logisch!
    Maar… waarom, waarom
    wil je persé hier wonen,
    leven en werken als
    je je continu blijft verzetten
    tegen de gewoontes
    van Nederland?
    Waarom wil je hier
    de islamitische
    gedachtengang/wetgeving
    er doordrukken?
    (Eerwraak.)
    Ik vloek niet tegen jou
    of iets in die strekking.
    Leg mij nou eens op
    een fatsoenlijke manier uit,

    Waarom?
    Waarom wil jij/jullie je
    islamitische opvattingen
    door mijn/onze strot duwen?

  73. Leo

    Ebru mag van mij best een boerka dragen. Dat mens ziet er ECHT niet uit.

  74. ano@niem.nl

    Hulde aan Ebru!

  75. Ano Nymous

    Queenie.
    Er zijn zat Nederlands met een oorsprong ergens anders.
    VOC tijd. Nederland reisde de wereld over.
    Veel Nederlanders met wortels in Indonesië bijvoorbeeld…
    Je kan je stamboom tegenwoordog zelf onderzoeken. Misschien iets voor jou.

  76. anoniem

    @Queenie: Waar u geheel aan voorbij gaat is dat het grootste gedeelte van de Nederlanders met een islamitische achtergrond, al jaren participeren met onze samenleving en geen problemen veroorzaken.

    Misschien kunt u zich opnieuw verdiepen in onze geschiedenis, want blijkbaar weet u niet precies waarvoor er gevochten is.

  77. Ano Nymous

    Elke vorm van religie in een samenleving is achterlijk. Ook islam.
    Prima als je in sprookjesfiguren wil geloven, maar ik wil er niet mee worden lastig gevallen.
    Kerst en pasen heb ik ook niet om gevraagd, wordt me ook opgedrongen.

  78. Reinhard Heydrich

    Het grootste vraagstuk om op te lossen door de politiek in Europa voor de komende jaren is het Moslim vraagstuk.

  79. Herman W.

    @ano@niem.nl
    Mon 16 Jul 2018 om 18:06
    Slijmbal!

  80. Herman W.

    @Reinhard Heydrich
    Mon 16 Jul 2018 om 18:19
    Het grootste vraagstuk voor de komende jaren is het nationalisme!

  81. Reinhard Heydrich

    @Herman W.

    Nationalisme is onze redding!

    Onze = Nederland

  82. Ano Nymous

    18.19

    Mogen ze van mij nog verder ingaan
    Het religie vraagstuk.
    Religie niet meer in een samenleving.

  83. Herman W.

    @Reinhard Heydrich
    Mon 16 Jul 2018 om 18:23
    Jij denkt Tribaal. Ga lekker in Congo wonen met je nationalisme!

  84. anoniem

    @Ano Nymous:

    Mijn opvatting is dat hoewel ik zelf geen geloof aanhang, iedereen in een vrij land als Nederland zelf mag bepalen wat er gedacht en gevonden wordt.

    Tenminste zolang dat binnen de wet valt.

    En als de wet hier ooit discriminerend zal worden, verhuis ik naar een ander sterrenstelsel.. :-)

  85. Ano Nymous

    De gedragingen van welke streng gelovige dan ook ZIJN discriminerend en stigmatiserend, anomiem Op de Biblebelt denkt men hetzelfde over homo’s als de islamieten…

  86. anoniem

    @Ano Nymous: Ja, maar ze zullen zich aan onze wet moeten houden, die op dit moment nog zulke discriminatie verbied.

    En net zoals je niet alle Hollanders over één kam kunt scheren, geldt dit ook voor gelovigen.

    Ik had zelf hele nare ervaringen als jongere met het geloof, maar ben wel in staat een relatie met mijn christelijke familie te onderhouden.

  87. anoniem

    verbiedt met een -t- bedoel ik.. :-)

  88. Lies

    @anoniem: wat probeer je nou precies te zeggen?

  89. anoniem

    @Lies: Dat sommige opgefokte moslimhaters, misschien net zo erg zijn als het probleem dat ze denken te benoemen.. :-)

  90. Reinhard Heydrich

    @Herman W.

    Je snapt Nationalisme niet.

    Als Nationalist ben ik pro Nederland. Nederland boven alles!

    Jij (duidelijk te bestempelen) als Nederland hater aangezien je geen Nationalist ben naar Congo of waar dan ook.

  91. anoniem

    @Reinhard Heydrich: Tja, met Nederland boven alles, is het wel een beetje lastig dat we grotendeels onder de zeespiegel liggen.. :-S

  92. Henk

    Je moet niet alles serieus nemen. Sommige mensen trollen er driftig op los.

  93. Ano Nymous

    Reinhard Heydrich was een zwakkeling.
    Hij overleed aan een simpele infectie…

  94. lopi

    Als je voor Nederland bent waarom noem je je dan naar een Duitser.

  95. Marijke

    In dit land heb je gelukkig de vrijheid om voor een onderdrukkingssymbool te kiezen. Je mag ook aan SM doen, je mag in gemeenschap van goederen trouwen en thuisblijfoudertje worden, je mag blijven bij je mishandelende echtgenoot. Dat is ook vrijheid.

    Het wordt iets slechts als je alleen maar die hoofddoek draagt omdat de rest het doet, omdat het van je ouders moet, van de imam, omdat ene Boef die denkt dat hij nog in de middeleeuwen leeft je anders een kech noemt. Te vaak blijkt het laatste aan de hand. Dat is zorgelijk.

  96. Mieke

    Ebru top moeten wij niet wilen hoofddoek op tv gewoon wegzappen geen aandacht of podium aan geven die kleuters aan de desk vinden alles apart en vernieuwend maar wilen hun baantjes in schaars gekleden jurkjes er niet aangeven door hun oordeel te geven want geen kwetterend baantje geen euro’s dus huis verkopen dus de moraal is stil zijn aan de desk en ja knikken wat er ook nog voor shit voorbij komt maar er zullen er velen afhaken om daar naar de shit te kijken gelijk lekker wegzappen .