Nepotisme: Wendy loodst zoontje Sem binnen bij SBS 6

Nepotisme viert hoogtij bij Talpa. Niet alleen werkt inmiddels de hele familie De Mol bij het mediabedrijf, ook het tv-echtpaar Erland Galjaard en Wendy van Dijk heeft weer een plek gevonden om vrienden en familieleden te begunstigen. Van Dijk is druk bezig om van haar zoontje Sem van Dijk een BN’er te maken: vrijdag mocht hij haar toezingen in de Talpa-productie The Voice Kids en zaterdag zorgde ze voor zijn tv-debuut bij SBS 6. Hij is nu verslaggever van Shownieuws.

Sem van Dijk mocht zaterdag namens Shownieuws naar Amersfoort om daar verslag te doen van Koningsdag. Hij ging daar niet heen met zijn rijkeluiscanta, maar reed mee met de Porsche van mama.

Het leverde een item op dat normaal gesproken niet eens het programma zou halen, maar na afloop werd Sem door de aanwezige deskundigen toch de hemel in geprezen. Het is immers wel het stiefzoontje van nieuwbakken Talpa-bobo Galjaard.

Presentatrice Shelly Sterk: “Dat doet hij leuk, hè?

Weekend-baas Bart Ettekoven: “En dan te bedenken dat hij echt een heel kort nachtje had, want gisterenavond stond hij nog te shinen in de live finale van The Voice Kids, omdat zijn moeder de laatste uitzending had. Hij lag pas om 00.30 uur in bed en ’s ochtends om 6.00 uur ging weer de wekker. Hij had dus een héél kort nachtje. Ik vond dat hij het heel goed deed. Hij moest heel vroeg in het perscentrum zijn. Ik vind dat je heel duidelijk ziet dat hij een beetje de flair van zijn papa Xander en het presentatietalent van zijn moeder heeft. Dat kan dus een heel veelbelovende toekomst zijn.”

Shelly Sterk: “Dat denk ik wel. Als je ziet dat dit zijn debuut is als presentator op televisie.”

Bart Ettekoven: “Ik sprak de regisseur ook nog even die met hem op stap was en hij zei: ‘Hij nam aanwijzingen heel snel op. Je merkt ook dat die jongen gewend is aan en opgegroeid is met camera’s.’ Hij is natuurlijk vaak met Wendy meegegaan naar de studio. De angst voor de camera is er totaal niet. Dat is natuurlijk al heel fijn. Hij is heel naturel en heel makkelijk.”

Sem van Dijk is al instafamous en wil nu ook een baan in de media. Hij doet volgende maand eindexamen mavo en begint daarna aan een media-opleiding.

Het is lang niet de eerste keer dat het tv-echtpaar Galjaard en Van Dijk in verband wordt gebracht met nepotisme. Sterker nog: bij RTL kwam je op een gegeven moment bijna niet meer aan een baan als je niet steevast aan hun keukentafel in Nigtevecht zat, ontdekte weekblad Story destijds.

Lees ook: Rob Goossens op hand John de Mol: lofzang in krant (vanochtend)

Meer over de mediarel rondom Sem van Dijk eerder dit jaar leest u hier:
Wendy van Dijk peutert dure brommobiel los voor zoon (11 februari)
Wendy van Dijk bij NPO uitgescholden voor mediahoer (12 februari)
Volkskrant vindt Wendy mediaflop: ‘Ze is schaamteloos’ (15 februari)
‘Linda zou nooit zo ordinair een bromauto cadeau doen’ (16 februari)
Wendy van Dijk kruipt weer in slachtofferrol (21 februari)
Zoontje Wendy krijgt na rijkeluiscanta ook kruiwagen (28 februari)

Foto: SBS

153 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
J.Bouwmeister
mei 2, 2019 14:06

Als je flikker bent of een familielid hebt bij die baggerzender dan is dit toch wel een bewijs van vriendjespolitiek

Gast
Renee
mei 1, 2019 18:29

Ongelofelijk dom dit. Die rattenkop van een moeder en een losershoofd van een vader die niet kan zingen, dat wordt niks met VMBO-SEM.

Gast
cd-r
mei 1, 2019 10:20

@creabea, donder eens op hier

Gast
CreaBea
mei 1, 2019 00:46

Ach wat stellen jullie voor dan?

Ik bedoel wat stel je dan voor ?!

Gast
tati
april 30, 2019 22:38

Er komt geen eind aan dat geduw van die rotverwende bekende familie-kinderen.

Gast
gozer
april 30, 2019 22:33

Er wordt ons gewoon weer een zoveelste BN-ner kind die zomaar op tv komt, opgedrongen. Wij moeten dat dan ”leuk” vinden. Vindt het helemaal niet leuk.

Gast
CreaBea
april 30, 2019 18:41

Fam of niet waar hij toevallig een zoon van is. Hmmm denk best dat het in de toekomst zeker een ster presentator kan worden.

Gast
De Rechter
april 30, 2019 18:32

Die KNUL verdient, als iedere Nederlandse jongen, een eerlijke kans.
En wie weet heeft-ie nog talent ook.
Ik zie er naar uit hem vaker op de buis te zien.
Want nieuwe gezichten zijn altijd welkom.
Heerlijk zo’n fris jochie.

Gast
o, wat leuk !
april 30, 2019 13:42

Not !

Gast
tsss
april 30, 2019 13:42

Weer een zwakdebiel van bekende komaf erbij. Tijd om de hele tv wereld de rug toe te keren en gewoon alleen maar via internet te kijken naar qualitatieve zaken; docu’s etc. uit het buitenland.

Sorry voor de dubbele post, maar er vielen delen tekst weg in de 1e posting.

Gast
tsss
april 30, 2019 13:40

Weer een zwakdebiel van bekende komaf erbij. Tijd om de hele tv wereld toch de rug toekeren en gewoon alleen maar via internet kijken naar de qualitatieve zaken , docu’s etc uit het buitenland.

Gast
Annemarie van Ballengooien
april 30, 2019 11:29

Zonder te weten dat het Sem was vond ik het een zwak item – daarna kwam de aubade van het team van ShowNieuws –

Gast
N
april 30, 2019 08:58

@Lies

Dat gaan we nu zien in de media.

Gast
Zonder Naam
april 30, 2019 01:41

Sem heeft die media-opleiding niet eens nodig. Die krijgt ‘ie met de paplepel al ingegoten. En met zulke connecties zijn de juiste papiertjes toch geen noodzaak.

Gast
liefkleinhertje
april 29, 2019 23:53

Die Wendy moet die Sem even laten casten door Job Gosschalk daar word hij een man van als hij de pijn in zijn kont loopt te verbijten.

Gast
jimmi
april 29, 2019 22:01

Walgelijker als dit krijg je het niet. Echt ik ben die Wendy zooo kots en kots beu.
En nu dat domme kind weer. Never dat ik mn tv op 6 zet!

Gast
Huub
april 29, 2019 21:43

Groot talent deze jongen/

Gast
bastiaan
april 29, 2019 21:04

zolang mensen nog naar deze bagger kijken hou dit soort mensen ook instant!

Gast
Dwight Power
april 29, 2019 21:00

Wendy van Dijk is supereng. Vreselijk wijf.

Gast
Er ist wieder da
april 29, 2019 20:44

”presentatietalent van zijn moeder”…Wahaha…

Gast
Meneer Kaktus
april 29, 2019 20:21

wat een talent zeg, dit heeft ze van die coke snuiver

Gast
Baron
april 29, 2019 20:05

POF.RED – perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden

Gast
morrison
april 29, 2019 19:45

soms loop ik te denken wie ik ben en waarom ik mijn pappie en mammie niet ken maar dan ga ik slapen en denk aan jou en ik weet dat er iemand is die van mij houd

Gast
Lies
april 29, 2019 19:22

Wat veel reacties!
En dat zou precies de reden voor een moeder moeten zijn om die jongen juist uit de media te houden. Bescherm hem. Laat hem lekker zijn middelbare school afmaken, of het nu vmbo, havo of vwo is mensen. Wat maakt het uit?
Ik gun het die jongen van harte, maar laat hem eerst zijn opleiding afmaken, volwassen worden, een paar keer op zijn bek gaan en wellicht is hij dan klaar om op eigen benen zijn weg te volgen in de media?

Gast
Bart
april 29, 2019 18:42

@Karin Nee het is geen afgunst. De mensen hier hebben gelijk. Men is Wendy al meer dan zat en dan dit ook nog eens keer. De Fam. Galjaard heeft duidelijk niet geleerd van de vorige keer op Instagram.

Gast
Karin
april 29, 2019 18:28

Walgelijke reacties hier zeg. Afgunst is het. En lekker boeien. Laat die jongen. Het ergste vind ik nog die opmerking over Mavo mensen die dom zijn. Echt heel erg dat we nog steeds mensen zo in hokjes plaatsen. Kinderen (want daar hebben we het over he KINDEREN) die Mavo doen hebben geen hersenen. En als je hoger bent opgeleid dan mag je lekker zeggen dat mensen met Mavo dom zijn??? Wat een arrogantie zeg.Bah. Ik hoop dat die jongen beroemd wordt met zijn Mavo. En dat die arrogante mensen straks door dit geschreeuw niemand meer hebben die straks hun reet afveegt in het bejaardentehuis.. Dat ze de hele dag naar stront stinken. Die stront komt nu al uit hun ben.

Gast
Stemmingmaker
april 29, 2019 18:20

Een hoop overdreven reacties hier. Die rap bij de voice kids was nog best aardig, leek op ’n eenmalig iets. Dat stukje bij Shownieuws mislukte omdat het hem niet lukte om koning Willem voor zijn microfoon te krijgen. En toen er eenmaal wel iemand voor zijn camera verscheen van het koninklijk huis, prins Pieter-Christiaan, herkende ie ‘m niet. Volgende keer beter z’n huiswerk doen.

Gast
Minder of Mirjam
april 29, 2019 18:18

En uiteraard is onze “NPO-kijker” debieI weer super blij.

Gast
burgos
april 29, 2019 17:30

Had zelf een meubel bedrijf, het is toch heel normaal dat 1 van je kinderen dit overneemt?
Die mensen zitten gewoon in deze wereld,zijn dat gewend,
dus ja,dan ga ook zo iets doen,zie je ook bij Brandsteder,en Roelvinken.
Ben helemaal geen Wendy fan, maar om ze nou zo af te branden

Gast
blegh
april 29, 2019 16:23

Het is toch een walgelijke vertoning, net als die Krabbe kloon..hoe heette die ook alweer? Bikkel?
En die van Bart Chabot, Splinter?
Nu dat nageboorte van Wendy weer

Gast
Zo ist, en niet anders.
april 29, 2019 16:18

Ben zo terug, ik moet even kot-sen !!

Zorgen jullie wel dat hij op tijd een schone luier krijgt.

Gast
rob
april 29, 2019 16:10

Wat zou hij bij/met de regisseur gedaan hebben dat hij zo lyrisch is?

Gast
zorro
april 29, 2019 16:06

Kan hij al alleen piesen?

Gast
Tim
april 29, 2019 15:59

Wel heel sneu voor Sem dat de regisseur Sem de hele tijd majesteit liet roepen
Naar ieder lid van koninklijk huis. Vind je het gek dat ze dan allemaal doorlopen? Alleen wa en max noem je zo. Fout van de begeleiding.

Gast
Niet alleen bij SBS hoor..
april 29, 2019 15:52

Weekblad Story heeft al eerder onderzoek gedaan naar het koningspaar Erland Galjaard en Wendy van Dijk en daaruit blijkt dat zij zich schuldig maken aan vergaand nepotisme. Dat is te lezen in de kiosk. De Story baseert zich niet op één incident, maar heeft een serieus patroon ontdekt. “Uit Story-onderzoek blijkt dat wie bevriend is met Wendy van Dijk en haar man Erland Galjaard, een grote kans heeft een leuk baantje in de showbizz te scoren“, is te lezen in het deskundige showblad.
Als eerste voorbeeld noemt de Story het plotselinge tv-baantje van Ronald Molendijk, die een dj-duo vormt met RTL-programmabaas Galjaard. “Een lucratieve vriendschap“, aldus het tijdschrift, wijzend op zijn huidige baantje als Boulevard-deskundige.
Tegelijk met Molendijks RTL-baantje, trad zijn vrouw Angelique in dienst van het lachende-mensenblad van Wendy van Dijk, ontdekte Story. Ze is betrokken bij de website en het mediabeleid van het blad.

En dan is er nog de aanstelling van huisvriend Thijs Römer als creatief directeur bij RTL Productions. “Daarover gingen in de tv-wereld de nodige wenkbrauwen omhoog“, aldus de Story, die erop wijst dat Römers vriendin Igone de Jongh weer in de jury van Dance Dance Dance zit.

Een ander voorbeeld is Van Dijks styliste Manon Meijers, die niet geheel toevallig regelmatig in Boulevard voorbijkomt, al zal ze een tv-salaris tegenwoordig niet meer zo hard nodig hebben door haar verhouding met Guus Meeuwis.

Gast
Sem..
april 29, 2019 15:49

Sem mag wel een keer op m’n p!k komen zitten.

Gast
TT
april 29, 2019 15:48

Een woord: Gatverdamme.

Gast
Puk
april 29, 2019 15:45

Wanneer rossen ze dat SBS eens uit het zenderpakket want elke maand betalen om o.a naar die k. zender te kunnen kijken. Gewoon pay tv invoeren je eigen zenders kiezen en daarvoor betalen.

Gast
LEt op
april 29, 2019 15:39

Het was al tenenkrommend toen Wendy’s ex-man Xander de Buisonjé en zoonlief Sem gingen optreden. Het was ontzettend vals en klef om plaatsvervangende schaamte van te krijgen en niet om aan te zien. Dit was de doodsklap voor Wendy dr carriere denk ik.

Gast
Zoooooooo
april 29, 2019 15:32

Die Wendy is haar eigen graf aan het graven zeg…Heel Nederland Kotst….op Wendy wel te verstaan. Grote meid wil zij straks nog de miljoen aantikken met haar programma’s. 0,0 gunfactor…maar ach, wel SBS ster heeft dat wel?

Gast
Diana Kool
april 29, 2019 15:31

Over Wendy wil ik wel een ding zeggen dat ik hoop dat ze snel van televisie verdwijnt, want ik vind haar niet leuk meer.

Gast
Nepo wat?
april 29, 2019 15:25

Nepotisme (< Latijn 'nepos',nakomeling) is het begunstigen, door autoriteiten of (grote) bedrijven, van familieleden of vrienden, door ze in hoge functies te benoemen of door ze opdrachten te gunnen.

SCHOOLVOORBEELD DUS!

Gast
Moderator
april 29, 2019 15:23

Sem Sem, wegwezen daar. Je hebt daar helemaal niks te zoeken, loser.
Ga hamburgers flippen of loempia’s vouwen!

Gast
I
april 29, 2019 15:22

De nieuwe Piet Paulusma!

Gast
het is lente
april 29, 2019 15:21

Mijn leven zal nooit meer het zelfde zijn na het zien zoveel talent

Gast
Kickel
april 29, 2019 15:16

Shelley Sterk die iemand bejubelt. Een beter bewijs van onkunde is er niet.

Gast
pommetje
april 29, 2019 15:08

@zeurpiet, wat bedoel je. Wie denk je dat Gerda is. Overigens: ga lekker aan je eigen werk iedereen. Laat BN ner gekken maar in hun eigen waanwereld.

Gast
zeurpiet
april 29, 2019 15:02

@gerda, ben jij het?

Gast
gerda
april 29, 2019 14:50

@wendy van dijk (de echte!!): WHAAAHAHAHAHA ! Ik kom niet meer bij. Wat een idioten daar. Om je te bescheuren.

Gast
Erland Galjaard
april 29, 2019 14:48

Geef deze jongen de Televizier ring!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen