‘Linda zou nooit zo ordinair een bromauto cadeau doen’

Linda de Mol zou nooit zo ordinair met haar ex in de tuin gaan staan om hun kinderen voor een draaiende camera een rijkeluiscanta te geven. Zij heeft de klasse die Wendy van Dijk niet heeft. Dat vindt haar aartsrivaal Angela de Jong, laat ze vandaag blijken in het AD. Van Dijk is weer een stukje verder gedaald op de sympathieladder door schaamteloos te filmen hoe ze haar kind een gesponsorde brommobiel van 16.000 euro cadeau doet. Het valt bij veel mensen niet in goede aarde.

De Mol is een veel leuker mens, vindt De Jong. Dat werd weer bevestigd toen ze van de week naar Jinek keek. “Ik ben dol op Linda. Zij geeft mij door het tv-scherm altijd het gevoel dat ze zomaar een vriendin zou kunnen zijn.”

De tv-koningin zou nooit zo ordinair gaan doen als Van Dijk, aldus De Jong. “Zij snapt als geen ander hoe haar publiek denkt en leeft. Dus het laatste wat zij zal doen is een filmpje op sociale media zetten waarin ze haar zoon een gesponsord bromautootje geeft.”

Zij is van het harde werken, van toastjes bij de wijn en lasagne met vanillevla toe en van de spijt daarna op de weegschaal.”

Als geen ander is Linda in staat om het negatieve Talpa-imago weg te vagen, denkt De Jong. “Als zíj zegt dat het haar pijn doet dat haar broer zo negatief wordt benaderd terwijl hij Nederland enkel met een paar leuke zenders en werkgelegenheid wil verblijden, dan raakt je dat.”

De AD-column van Angela de Jong kunt u lezen via Blendle.

Lees ook: Volkskrant vindt Wendy mediaflop: ‘Ze is schaamteloos’ (vrijdag)

Foto: RTL

58 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
februari 19, 2019 15:06

Als je echt de werkelijkheid rondom deze familie niet wil zien dan is er alleen nog wanhoop.

Gast
anoniem
februari 18, 2019 10:48

mooie Linda, ff dame,

wees voorzichtig met Angela

Linda je hebt niet gereageerd bij Jinek wat Angela zei met der tekst en telefoon

Angela is je aan het likken

Linda je kwaliteit is veel hoger

dan koewaliteit van Angela

what you see what you get

Angela zweet geur

Linda fris en fruitig, een nieuwe naam voor Linda, die ff dame.

Gast
jroen
februari 18, 2019 08:56

Maar.. De Jong is toch een recensent van programma’s? Ik kan mij niet herinneren dat dit te zien was in een programma? En dat is nou juist de reden dat die mevrouw haar werk niet goed doet. Haar punt is goed, maar hoort niet in een column over programma’s

Gast
boris
februari 17, 2019 09:01

de fabrikant van het karretje spint garen bij al die berichten… de lachende derde.

Gast
jomari
februari 17, 2019 08:23

Het lijkt wel of Angela pogingen onderneemt om onder haar leiding een nieuw
roddel showtje bij Talpa los te peuteren.Talent en invloed(?) genoeg hoewel……..
geef mij maar de reacties van de M.C. daar zitten vaak pareltjes onder en ik
vermoed dat die door de T.V. columnisten van alle kranten ook nog eens
dagelijks geraadpleegd worden.

Gast
Ernst
februari 17, 2019 08:23

We doen allemaal wel dingen waar we achteraf van zeggen, “was niet zo handig” Dus ook Wendy kan dat gebeuren. Ik kijk niet naar haar programma’s maar ik vind haar in interviews sympathiek overkomen.

Gast
Werben Hennemars (die schaats L U L)
februari 17, 2019 00:47

Wu wu wu wu wuwuuuuw Wendy is een coke slet!

En Sjjjjjjjondemol mag zijn zenden houden.

Gast
Jantje
februari 17, 2019 00:27

Weer zooo waar. Wendy heeft blijkbaar ook geen omgeving die haar behoed voor dit soort blunders. Zoooooo fout. Het enige wat kinderen nodig hebben is liefde en een stabiele omgeving. En die stabiele omgeving kan ze nu juist niet bieden. Dit proberen af te kopen met geld is nog erger. Als kind van rijke ouders moet je juist des te meer leren dat je moet werken voor je geld. Als dat ergens geldt is dat wil in de familie de Mol. Die kinderen zullen ook niks te kort komen maar pas na dat ze beseffen dat ze moeten werken voor hun geld. Ik weet zeker dat Linda dit filmpje ook met verbijstering heeft bekeken

En die jongen moet nu verder met dat filmpje waarin hij een invalide karretje van zijn moeder krijgt terwijl zijn vrienden rond scheuren op hun zelf verdiende scooter. Tis maar waar je bij wil horen

Gast
Johnny👀
februari 16, 2019 22:20

Ja Jan..kom op met verhalen,je hebt ons nieuwsgierig gemaakt.We vertellen het echt niet verder.

Gast
@stefan 20:23
februari 16, 2019 22:00

Linda leeft in een wereldje met alleen maar ja knikkers om zich heen.

Gast
Stefan
februari 16, 2019 20:23

Hoezo jan hoe weet jij dat

Gast
Jan
februari 16, 2019 19:47

Linda is een vakvrouw maar echt geen lieve vrouw zoals menigeen denkt

Gast
Yan L.
februari 16, 2019 19:34

Patrick Kicken, oprotten.

Gast
Patrick Kicken
februari 16, 2019 19:17

Jongens, laten we niet vergeten dat Wendy van Dijk begon als achtergrond danseres bij Haddaway (What is loooooovee)

Linda begon vlgs mij bij Sky Channel. Meteen als presentatrice dus. Wendy heeft zich echt steeds opnieuw moeten bewijzen, van Over de Rooie bij SBS en verder.

Gun dat meisje ook wat. Zo makkelijk heeft ze het niet.

Gast
edwin
februari 16, 2019 19:04

Angela heeft (weer) helemaal gelijk. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Gast
Thon
februari 16, 2019 18:56

Het filmpje van de week met die sneue familie was erg….. maar die kop van
Galjaard sprak boekdelen…. Dat huwelijk is voorbij, hij stond er enkel
voor de grootte Wendy show…oh ja en hij mocht de paraplu vast houden..

Gast
Bobby Eden
februari 16, 2019 18:51

Linda heeft haar beide kinderen een eigen appartement gegeven van een kleine miljoen euro. Verschil moet er zijn. No way dat Linda een doorsneemoedertje met lasagna en vanille vla is. Ze is gewoon rijk genoeg om ongesponsord megacadeaus te geven aan haar kinderen.

Gast
Leni
februari 16, 2019 18:46

Zo n Angela die iedereen maar beetje te pas en onpas zit af te kraken …wat ben je dan zelf voor inhoudsloos figuur….

Gast
Leni
februari 16, 2019 18:28

Angela, Wendy, linda…. Afschuwelijke namen voor vreselijke vrouwen… Alledrie lekker gehakt van draaien ….

Gast
zorro
februari 16, 2019 18:18

VVD ,CDA ,D66 ,CU willen
De BTW verhogen.
Energie prijzen gaan FORS omhoog
Van het gas af de mensen worden met toren hoge kosten opgezadeld.
Ze regelen van alles maar van de gevolgen hebben ze geen weet.
De rijken nog rijker maken die het geld hebben gekregen over de rug van de arbeider.
De subsides op de electrische auto is alleen voor de rijken.
De zorg wordt onbetaalbaar.
Laagst betaalde krijgen nog minder te besteden.
Slap illegalenbeleid.
Vreemdelingen krijgen snel een huis terwijl de Nederlander moet wachten ook al is de nood zo hoog en ze bijna
op straat moeten bivakeren.
Rutte maakt het voor een grote groep Nederlanders finacieel moeilijk maar daar zit hij niet mee.
De mensen met zonnepanelen wordt een oor aangenaaid de terugleververgoeding gaat omlaag.
Denk ook aan de CO2 reduktie dit slaat helemaal nergens op maar je wordt wel met torenhoge
lasten opgezadelt.
Je moet er niet aan denken dat je met de temperatuur van deze winter van het gas af bent.
Groen Links is een linke parij waarop je NOOIT moet stemmen zij helpen je
regelrecht de afgrond in..
Laten we wel zijn Rutte belazert de boel en het ergste is wij trappen er in.

Gast
Lies
februari 16, 2019 18:11

@Alwin: Angela is toch geen 16 jarige middelbare scholiere? Het populairste en knapste meisje van de klas, Wendy, bashen en bij het groepje van Linda willen horen omdat zij soms ook teveel lasagne eet? Want dat schept wel een band?
En dat over het hoofd van kind?
Dat is echt onder de gordel.
Ik snap dat Angela Wendy niet mag, maar betrek haar zoon er niet bij. Hij heeft er tenslotte niets mee te maken.
Dat doe je gewoon niet, kinderen er bij betrekken.

Gast
Hdksg
februari 16, 2019 17:39

Het is gewoon walgelijk als je weet hoeveel wendy verdient
Dat ze dan nog zo door het stof gaat om perse een gratis scooter moeteb hebben
Je hebt geld zat mens
Spendeer het dan ook

Echt bizar hoe rijke mensen dit soort dingen maar gratis krijgen
Geef mij er ook maar 1

Gast
Alwin
februari 16, 2019 17:37

Typisch MC weer. Licht twee regels uit een column en brouwt er een compleet ander, tendentieus stuk van waarin de column van Angela totaal niet meer te herkennen valt. Jammer van een in potentie leuke site. Ik heb het origineel uit het AD van vandaag maar even toegevoegd:

Iedereen zou een zus als Linda moeten hebben

Het interview met Linda de Mol bij Jinek over haar nieuwe carrière als zenderbaas van Net 5 leverde donderdag weinig nieuws op. Behalve dan dat broer John zijn zus ‘Lin’ noemt. Wat natuurlijk geen verrassing is, want die afkorting gebruikt heel Nederland voor de Linda in zijn of haar omgeving.

Maar het gesprek maakte wel iets anders duidelijk. John heeft Linda niet alleen keihard nodig voor de succesvolle shows en kijkcijfers met zes nullen, maar ook op pr-gebied is ze goud waard. Als Linda nog eens iets totaal anders wil gaan doen, kan ze zó als spindokter aan de slag in Den Haag. Ik durf er heel wat onder te verwedden dat zij oppositie en de kiezers moeiteloos had kunnen overtuigen van het nut van de afschaffing van de dividendbelasting en dat iedereen nog had staan applaudisseren ook.

Wat is dat toch met haar? Ze zei bij Jinek aan tafel genoeg dingen waar van alles tegenin te brengen is. Dat John er toch min of meer recht op heeft om ‘zijn’ The Voice naar SBS te halen. Dat het zo jammer is dat RTL ‘de upside’ niet zag van samenwerking met Talpa. Dat het veel mensen echt geen bal uitmaakt welke presentator waar te zien is. Dat het logisch is dat John ANP koopt als hij een nieuwssite wil beginnen. Maar Jinek liet alles gaan en mede-gast Yvon Jaspers zat bijna aanbiddend te kijken. Maar laat ik vooral niks zeggen, want ik zat op de bank ook als een verliefd kalf te knikken en realiseerde me pas na afloop dat ik was ingepakt.

Nou ja, ingepakt… Dat is meteen weer zo negatief. Ik ben juist dol op Linda. Zij geeft mij door het tv-scherm altijd het gevoel dat het zomaar een vriendin zou kunnen zijn. Zij snapt als geen ander hoe haar publiek denkt en leeft. Dus het laatste wat zij zal doen is een filmpje op social media zetten dat ze haar zoon een gesponsord bromautootje geeft. Zij is van het harde werken, van toastjes bij de wijn en lasagne met vanillevla toe en van de spijt daarna op de weegschaal. Als zíj zegt dat het haar pijn doet dat haar broer zo negatief wordt benaderd terwijl hij Nederland enkel met een paar leuke zenders en werkgelegenheid wil verblijden, dan raakt je dat.

,,Wij willen ook zo’n broer,’’ verzuchtte Yvon Jaspers halverwege het gesprek. Nee, je kunt beter zo’n zus hebben.

Gast
Klaasje v
februari 16, 2019 17:00

Ben het wel eens met Angela, maar vraag me wel af of zij dit nu zo op deze manier moet gaan schrijven.
Kijkers zijn niet dom en zien zelf wel het verschil in klasse tussen Linda en Wendy. Chantal heeft die klasse ook in zekere mate.
Lekker en scherp blijven schrijven Angela, daar ben je goed in, maar iets minder op de persoon mag wel, anders wordt het zo goedkoop.

Gast
Mieke kersten
februari 16, 2019 16:57

Top weer geschreven

Gast
Jasper
februari 16, 2019 16:37

Wat is mevrouw de Jong de laatste tijd toch aan het roddelen. Ze is al lang niet meer relevant en probeert nu telkens onder de aandacht te komen met aannames.

Gast
Virginia Rens
februari 16, 2019 16:36

Het optreden van Django Wagner in het buurthuis in Culemborg gaat vanavond gewoon door.

Gast
Woi!ter.
februari 16, 2019 16:29

Optreden van Rob de Nijs vanavond in Haarlem gaat NIET door, wegens ziekte.

Gast
Lies
februari 16, 2019 15:58

Kan iemand trouwens een petitie starten zodat we geld kunnen inzamelen voor een fatsoenlijke brommer voor zoonlief? Zodat de meiden bij hem achterop willen zitten? Ik vind het echt heel zielig.

Gast
Christian
februari 16, 2019 15:17

Angela de Jong claimt dat ze TV-resecente is, maar speelt, zoals Gordon en Erland al eerder in interviews aangaven, op de man. Dat haar zoontje (wel of niet gesponsored) een bromauto krijgt voor zijn verjaardag is in de privé sferen en zet Wendy zelf op haar Instagram. Dit heeft dus NIKS met haar als presentatrice te maken of televisiemaakster. Ik begon Angela al zat te raken, maar kom er steeds meer achter dat ze een zuur, bitter en een lelijk mens is.

Gast
Bep
februari 16, 2019 14:45

Zouden Wendy en Gordon elkaar nu bellen om hun diepste haat te spuien over Angela? Want Angela is natuurlijk de schuldige als hun carrière nu eindigt. Zelf zijn ze parels van de Nederlandse tv. Ordinair?Dat zullen ze niet snappen. Erland schaamt zich helemaal rot en is spoorslags bij Ronald ingetrokken en de vrouw van Xander zegt, ik zei het toch????Linda heeft inderdaad meer klasse en “doet” of ze heel gewoon is.Daar is ze heel slim in.

Gast
Carola
februari 16, 2019 14:41

Angela prima artikel helemaal eens! Ik hoop dat JdM zich realiseert dat heel veel mensen Wendy kotsbeu zijn.

Gast
gum
februari 16, 2019 14:38

Dacht dat Wendy leuk was, maar blijkbaar heb ik me stevig vergist. Helemaal fout dit.

Gast
Peter
februari 16, 2019 14:30

Zit een wereld van verschil in, tussen Wendy en Linda. Wendy is gewoon ordinair en Linda doet heel gewoon en bescheiden. Zo komt ze over. En ja als ze kaviaar online besteld, so what? Toch mooi dat iemand heel veel geld verdiend en het ook uitgeeft. Daarbij geeft hun bedrijf veel werkgelegenheid. Ik heb er totaal geen moeite mee.
Zoals ze vandeweek bij Jinek ook zat, gewoon een topgesprek. Heel open en eerlijk.
Linda is gewoon een vakvrouw en van heel veel markten thuis. Dat kun je nou niet echt van Wendy zeggen, die vind ik gewoon nep en gemaakt.

Gast
Bart
februari 16, 2019 14:25

Helemaal mee eens!
Onbegrijpelijk dat Talpa Wendy en Gordon heeft binnengehaald.

Gast
Erik
februari 16, 2019 14:22

Haha dat Linda weleens kaviaar bestelt of met haar vriendinnen op vakantie gaat waarbij zij ‘de financierder’ is. Dat moet toch kunnen? Geld moet je uitgeven!!! Ook al zou ze elke week aan andere auto kopen!!
Als haar persoonlijkheid daardoor zou veranderen,zou ik meer moeite mee hebben. Of dat ze omringt wordt door mensen die er ‘gebruik’ en ‘misbruik’ van maken. Maar die screening heeft ze vast wel gedaan ;-)

Maar ach, een ieder moet maar doen waar hij/zij zin in heeft.

Gast
Anouk
februari 16, 2019 14:14

Filmpje gezien, wat een walgelijke vertoning! en dan die ouwe Erland erbij, wat een armoedig gezin.. weet dat enge zoontje dat zijn vader een paar dagen voor het huwelijk met zijn moeder, nog ff zijn dick in een mondje van een fan stopte? en toen de fan het aan de grote klok wilde hangen, zijn vader het toch maar eerlijk moest gaan vertellen thuis, het is zo’n sneue bende bij elkaar

Gast
Sven L.
februari 16, 2019 14:10

@ Dennis; daar is niks mis mee haha. Familieweekend doorgebracht daar:)

Als je beetje shopt online, zijn vakanties niet zo duur hoor. En wij zijn niet afhankelijk van het hoogseizoen…scheelt ook.

Gast
Dennis van Splinteren
februari 16, 2019 14:07

@Sven

Naar Sporthuis Centrum?

Gast
Sven L.
februari 16, 2019 13:59

@ ano@niem; Tja.. Linda is zich waarschijnlijk zeer bewust van haar imago en handelt daar naar. Heel zelden heft ze een slip of the tongue wat betreft shoppen. Zie uitzending Waar is de Mol van paar jaar geleden. Toen gingen ze een weekendje naar Milaan (zegt genoeg).

Overigens mag iedereen van zijn/haar geld genieten hoor. Wij gaan ook 3 x per jaar op vakantie en schaam me er niet voor.

Gast
Diana
februari 16, 2019 13:57

Wendy vind ik een lelijke oude ordinaire junk vrouw die zich gedraagt als een zwakbegaafd kind.

Linda is en blijft een vakvrouw.

Gast
Tim
februari 16, 2019 13:53

Je hebt het treffend verwoord Angela!

Gast
ano@niem.nl
februari 16, 2019 13:46

Linda heeft zelf wel een toegegeven de kaviaar en champagne online te bestellen en af te laten leveren omdat ze domweg niet wil dat ze er op aangesproken wordt.
Zo gewoon in Linda dus ook niet, maar ze laat het inderdaad niet openlijk blijken dat ze poenerig is.

Gast
Zaterdag
februari 16, 2019 13:46

Gelukkig heeft Angela de Jong geen verstand van voetbal.

Wat een ordinair wijf is Angela de jong. Ze doet alles voor geld.

Gast
Sven L.
februari 16, 2019 13:37

Gaat ze nu na Tan, Van Dijk bashen? Over ordinair gesproken…;-)

Gast
Ola
februari 16, 2019 13:29

Angela heeft gewoon gelijk dat Gordon & Wendy de miskopen van het jaar zijn

Gast
Dennis
februari 16, 2019 13:27

Linda kon Tien ook niet redden. Dat ligt niet aan haar. … maar aan der broer

Gast
Remi
februari 16, 2019 13:26

Linda de Mol was volstrékt open en eerlijk, vrijdag bij Jinek.
Ik vond haar optreden ijzersterk.

Ook en met name wat haar broer betreft …
“Hij zou in Monte Carlo kunnen gaan wonen en elke week een nieuwe auto kopen”.
” Doet-ie niet, hij vindt tv maken leuk”.

Een Wendy van Dijk die haar zoontje een kadootje geeft,
camera’s erbij, exen erbij …

… We zijn pas half februari,
maar reeds nu kunnen we stellen dat ’t het 2019 media-dieptepunt is.

Wendy van Dijk.

Wat een ordinaire zielige treurigheid.
Geen énkele klasse gaat ervan uit, van dat mens.

Gast
K
februari 16, 2019 13:20

Verschil tussen Linda en Wendy zit hem in dat Linda dat soort dingen niet nodig heeft ….Linda doet haar ding naar normen en waarde…Wendy…nou ja zij laat keer op keer weer zien dat zij haar eigen graf graaft…diep…dieper…diepst…wel vind ik wel dat Sem overal buiten gehouden moet worden…dat geeft geen pas om los te gaan op een kind die iets krijgt.

Gast
robb
februari 16, 2019 13:17

Dit is niet haar taak ze moet schrijven over wat er tv was dit is iemand kapot maken ,laat dit over aan prive.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen