Reclameblokken VI barsten weer van de A-merken

Geplaatst op za 12 sep 2020 om 11:35

Arie Boomsma heeft financieel een flinke tik uitgedeeld aan Veronica Inside met zijn herrieschopperij. Het weekend nadat hij opriep tot een adverteerdersboycot, zag het programma één miljoen euro aan sponsorgeld verdampen én moest de eerstvolgende aflevering zonder reclame-onderbrekingen worden uitgezonden. Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp werden gisteren, bij de start van het nieuwe seizoen, weer als vanouds onderbroken door volle reclameblokken.

De A-merken stonden te dringen om hun merken aan te prijzen tijdens de populaire voetbaltalkshow. Zo waren er onder meer spotjes van Lidl, Coolblue, McDonald’s, Mercedes, Ford, ANWB, Interpolis, ASR, Kia, Keukenkampioen en Staatsloterij te zien.

Ook Albert Heijn, die zich met bombarie terugtrok als adverteerder, gaat gewoon weer rondom VI adverteren. “Er is geen plaats voor discriminatie bij Albert Heijn. We stoppen met de reclames rond dit tv-programma“, meldde de supermarkt in juni nog.

Nu zegt de Appie tegen het FD: “Helaas was in deze specifieke tweet het woord ‘vooralsnog’ weggevallen.

Kennelijk is de lucht geklaard na een gesprek met Talpa. “Wij zijn destijds in gesprek gegaan met Talpa, zonder verder invloed te willen uitoefenen op de inhoud van een programma

AD-diva Angela de Jong had die draai van Albert Heijn wel verwacht. “Zo gaat het altijd. Albert Heijn heeft zich wel eens meer met heel veel bombarie teruggetrokken en dan komen ze toch stilzwijgend weer terug.

Gillette is nog wél afgehaakt, ook sponsor Bavaria is niet meer van de partij. Sponsor Toto blijft wel: “Wij staan niet achter alle uitspraken die aan tafel worden gedaan, maar het gaat ons om de sport.

Uiteindelijk komt iedereen weer aan boord, denkt Jaap Kooijman, mediawetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. “Economische belangen wegen voor de meeste bedrijven nog steeds het zwaarst.”

Deskundigen laten aan het FD weten dat Veronica Inside jaarlijks ongeveer 11 miljoen euro binnenhaalt aan reclamegelden en ruim 4 miljoen euro aan directe sponsoring. Het VI-effect op de overige programmering van Veronica zou nog eens 2 miljoen euro opleveren.

Johan Derksen en René van der Gijp verdienen 500.000 euro per jaar, Wilfred 700.000 euro.

Foto: Lidl








44 Reacties op “Reclameblokken VI barsten weer van de A-merken”


  1. Drama queen

    Wat hypocriet zeg!

  2. Geox

    De hypocriete bedrijven weten ook wel: get woke, go broke. En daar heeft niemand belang bij.

  3. Gerda

    En de boycot van de voetballers?

  4. Ten

    “Helaas was in deze specifieke tweet het woord ‘vooralsnog’ weggevallen.”

    Hypocriete kutwinkel. Gelukkig jaren geleden al overgestapt op de Dirk en de Vomar.

  5. Leo knots

    Arme Arie,

    En zijn sportscholen ook zo goed als falliet

  6. Jantje met de pet

    De Mol hout de vi jongens wel onder de duim hij moet reclame hebben anders geen inkomen.

  7. Jantje met de pet

    En Derksen gaat 300.000 euro, schenken aan goede doelen.

  8. Curryworst

    Heeft Wokie Wokie Tofik Dibi al gereageerd?
    Of een Arie Boomsma?

  9. Remi

    … Zo …

    En hoe gaat het nu met u, Mister Boomsma ? ;) ;) ;)

  10. Sponaorder

    AH zag gewoon de boze reacties. Dat woord is helemaal niet weggevallen. Ahahahahahahah

    Bavaria is wel weg.

  11. mark2

    Mooi! En terecht!

  12. Layka

    Wat een achterlijke reactie van Albert Heijn.
    In de tweets van Akwasi is zeker steeds het woord ‘niet’ weggevallen?

  13. mark2

    Ik weet dat het slecht is maar ik hoop dus gewoon echt dat die sportscholen van Arie op de fles gaan! De grootste judas! Als je hoopt dat vanwege inkomsten een programma niet meer terugkomt dan mag je leiden dat je eigen winkel wegens geen inkomsten moet sluiten!

  14. Fritz Rauchsturmfarradklauer

    Tuurlijk…Geld is het belangrijkste. Wisten we al.

  15. Curryworst

    Jammer dat Albert Heijn géén curryworst verkoopt in de hun supermarkten.

  16. insider?

    Arie ‘bom(!)barie van die niet gesponsorde zotscholen bedoelen jullie natuurlijk;nu sponsoring door Baf-aria en Gilette la tourette? van die sportfanaten?

  17. WEST*

    Dom gel u l ook. Uiteraard adverteren bedrijven. VI scoort goed en adcerteerders dienen schijt te hebben aan die woke drammers

  18. Mensje van Steen

    Goed zo VI

    EO mannetje Arie kan naar de maan

  19. Lisa

    oh AH bedoelt dus;

    “Er is vooralsnog geen plaats voor discriminatie bij Albert Heijn. We stoppen met de reclames rond dit tv-programma“

    LOL, binnenkort weer bij de Appie, moorkoppen en negerzoenen, wat een slappe hap AH, stelletje hypocrieten.

    #sarcasme

  20. Lisa

    @Fritz Rauchsturmfarradklauer uiteidnelijk werken we allemaal voor het geld, we moeten wel rondkomen en niemand zal nee zeggen als die meer kan verdienen.

  21. Piet snot

    Net als vroeger

  22. Curryworst

    Nederland wordt het nieuwe Turkije!

  23. Maria

    NSB’er alias nep Jesus II ARIE BOOMSMA, die moeten we voor eeuwig boycotten, zo ook die mafklappers Sunny Bergman, Halina Reijn,Claudia de Brey. Glennis Grace met die platte schreeuwpaardenbek, Georgina Verbaan, Anouk, Erik van Muiswinkel, Thijs Römer, deze namen onthouden en BOYCOTTEN!

  24. John Corona Mol

    Ja, zonder JdMol zou het programma nog een stuk beter en gezonder zijn. Zou niks verbazen als die 2206 uitzending ook niet gekomen was zonder JdMl.
    Het is net zo een prutser als het binnenhof kabinet, dat alleen maar schadelijke dingen in gang kan zetten. Zga niks anders.

    En by the way Telegraaf, AD, etc Alltijd dat smerige corona nieuws, terwijl het verkoudheidje al zga voorbij is, speciaal met wat goede ventilatie.

    Dit is disinformatie angst propaganda. Zal wel uit de koker van het grootkapitaal komen (alle NL kranten in handen van belgische media conglomeraten).

  25. Henk

    Ik hoop dat Arie Boomsma failliet verklaard wordt.
    Wat een nare hypocriete man is dat toch.
    En mijn advies aan AH, Bavaria, Gilette,wacht toch eerst eens even af en volg geen sukkels als Arie.Laat dit soort beroepszeurders geen aandacht krijgen.

  26. Kuis

    Water is nat.
    Vogels vliegen.
    De lucht is blauw.
    Bedrijven hanteren dubbele standaarden.
    Etc etc…

  27. Lee Dell

    Vandaag weer lekker voordelig m’n boodschappen bij de Lidl gehaald. Ik laat de AH (what’s in a name) links liggen.

  28. Jaap

    Jammer Arie Boomsma, je hebt je doel dus niet bereikt.

  29. oja

    Heb gekeken paar minuten, toen weggeschakeld. Ben klaar met VI voorlopig. Zooitje schijnheilige zakkenvullers… Echt, wat een club is dat bij elkaar.

  30. Lies

    Oh ja joh? Hoeveel jaren moet je daar voor studeren?
    Uiteindelijk komt iedereen weer aan boord, denkt Jaap Kooijman, mediawetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam. “Economische belangen wegen voor de meeste bedrijven nog steeds het zwaarst.”

  31. Lies

    Lees ik dat nou goed MC? Dat Genee dus 700K verdient, en Gijp en Derksen maar 500? Ah, daar wringt de schoen? Of is dat inclusief dat radio programmaatje?

  32. Black Panther

    AH moet zich druk maken om die plofkip in de schappen. Wel naar anderen wijzen.

  33. Maria

    Dat is dus een verdienmodel waar verschillende partijen belang bij hebben. Geld verdienen met flauwe grappen en modder gooien en de massa vergeet verschillende onderste stenen die dankzij alle ophef buiten het blikveld liggen.

  34. Tweet

    Wat zijn hekt toch een walgelijke salarissen voor een beetje geneuzel…voelen die lui zich nou nooit schuldig als ze de armoe van (vele) anderen zien?

  35. StefanV

    Bavaria had al voor de Akwasi-rel de samenwerking met het programma opgezegd. Het vertrek van Bavaria heeft daar dus niets mee te maken.

    Opvallend dat een ander biermerk nog niet in dat gat is gesprongen. Kwestie van tijd, lijkt me…

  36. Thomas van Luyn

    Vanaf maandag bij de Lidl, voordeelpak walnoten, van €7,12, nu voor €55,95!!!!

  37. AlexF

    Thomas van Luyn
    za 12 sep 2020 om 22:08

    ja indeed. Als je toch bezig bent , begin dan weer een saterische consumenten programma

  38. Simon van der Aar

    Opzouten met die kutwinkels van AH, boycotten die zooi

  39. Thomas van Luyn

    @AlexF. Nee joh, de Lidl betaald veel beter.

  40. Marco

    Bavaria is toch al niet te drinken. Geen gemis dus als adverteerder. Al die boycottende bedrijven sponsoren in 2022 wel het WK voetbal. Een toernooi waar veel slaven bij betrokken waren. Onze huichelende grachtengordel BNers zitten dan ook voor het kastje te kijken. Van principes dan geen sprake meer. De huichelende BNers blijven wel in hun grachtengordel huis wonen die gebouwd zijn in de Gouden Eeuw.
    Wanneer gaan deze huizen gesloopt worden? Of wonen de huichelende BNers daar ook inclusief de ophitsende BMactievoerders?

  41. Martien Wijnland

    Waaaaaatttt goeoeoeoeoefdtddtdtdtdtddt……

    Reclame van Tena lady al voorbij zien komen?

    WIJNEN🍷WIJNEN🍷WIJNEN

  42. Meneer van Beheer

    Tip: als het wilt zien, opnemen 20 minuten wachten en dan afspelen en de reclame doorspoelen.

  43. Fons

    Mediacourant heeft haar huiswerk weer eens niet gedaan.
    Het contract met Bavaria zou al aflopen aan het eind van het afgelopen seizoen niet verlengd worden.
    De invloed van jankert en moraal ridder Arie B is minder groot als dat Mediacourant schrijft….

  44. Dr. Bibber

    Verbaast het je?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.