Mart Hoogkamer ziet hele tv-avond floppen: ‘Wat een blamage!’

De muzikale carrière van Mart Hoogkamer zit in de lift, maar op de tv-kijker maakt hij geen indruk. Gisteren stond de hele NPO 3-avond in het teken van de zanger. En? “Totaal geflopt.”

Mart Hoogkamer © Rosoriginal Photography, AvroTros

Het gaat al weken ontzettend slecht met Mart op de Piste, het eerste tv-programma van Mart Hoogkamer. Niet alleen de kijkcijfers zijn beroerd, maar ook de kritieken zijn echt heel erg slecht. Gisteren stond de héle NPO 3-avond in het teken van Mart, want na dat après-ski-programma was ook nog eens de tv-registratie van zijn concert in Ahoy te zien.

Beroerde cijfers

Mart scoort echt héél slecht: Mart op de Piste had 92 duizend kijkers (1,8 procent marktaandeel) en Mart Hoogkamer in Ahoy kwam direct erna niet verder dan 57 duizend kijkers (1,1 procent).

Kijkcijferexpert en oud-SBS6-baas Tina Nijkamp: “Wat een blamage. NPO 3 had een hele thema-avond over Mart Hoogkamer, maar dat verliep zeer slecht. Het slot van de skisoap rondom Mart Hoogkamer scoorde slechts 92 duizend kijkers, een tiende dus van het aantal kijkers van Het Perfecte Plaatje. Au.”

Gênant

NPO 3 werd van alle tien grote tv-zenders veruit het allerslechtst bekeken tijdens de shows van Mart. “Het was de tiende zender op dat tijdstip. Ook maar 3,4 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 54 jaar. In de doelgroep 20 tot 34 jaar zelfs maar 2.4. Gênant maar ook wel terecht denk ik.”

Ze vervolgt: “Het aansluitende concert scoorde nog slechter: 57 duizend kijkers en 1,5 procent in 20 tot 54 jaar. In 20 tot 34 jaar zelfs 0,4 procent. Zelfs BBC Holland scoorde hoger op dat tijdstip met 61 duizend kijkers.”

Eén ding is zeker: Mart verdwijnt weer razendsnel uit de Rolodex van de NPO 3-baas.

WK wint

De winnaar op prime time was de WK Voetbal-wedstrijd België – Canada met 1,9 miljoen kijkers (35 procent) op NPO 1. Het meest bekeken alternatief was Het Perfecte Plaatje met 930 duizend kijkers (18 procent) op RTL 4.

SBS 6 scoorde met De Oranjewinter goed – 820 duizend kijkers (19 procent) – maar direct daarvoor scoorde Steenrik Straatarm 424 duizend kijkers (8 procent) en Shownieuws 397 duizend kijkers (7 procent).

Kijkcijfers

De kijkcijfers van woensdag 23 november 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Voetbal WK BEL CAN (NPO1) 1.868.00001. NPO1 / 32.3%
02. Journaal 20:00 (NPO2) 1.536.00002. RTL4 / 17.4%
03. Voetbal WK ESP CRI (NPO1) 1.466.00003. NPO2 / 12.8%
04. WK Journaal (NPO1) 1.440.00004. SBS6 / 8.7%
05. Studio WK 22 (NPO1) 1.281.00005. RTL5 / 4.1%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.122.00006. NPO3 / 3.9%
07. Journaal 18:00 (NPO2) 1.061.00007. Vero / 2.6%
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 930.00008. RTL7 / 2.5%
09. Op1 (NPO1) 914.00009. NET5 / 2.2%
10. Sinterklaasjournaal (NPO3) 877.00010. RTL8 / 2.2%
11. Voetbal WK DEU JPN (NPO1) 857.00011. BBC / 1.3%
12. EenVandaag (NPO2) 844.00012. TLC / 0.9%
13. RTL Boulevard (RTL4) 833.00013. Discov / 0.8%
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 833.00014. Paramount / 0.6%
15. De Oranjewinter (SBS6) 820.00015. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 49,0%
02. RTL Nederland 26,8%
03. Talpa TV 13,9%

Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Beau (747 duizend), Gorts Wijnkwartier (638 duizend), Nieuwsuur (593 duizend) en HLF8 (267 duizend).

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u Mart Hoogkamer een sterke tv-persoonlijkheid?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen