Talpa-marionetten van VI: ‘Wij MOETEN van John!!!’

Nog nooit heeft een tv-rel zó veel schade aangericht als die van Veronica Inside: Wilfred Genee staat nu bekend als een Judas en Johan Derksen en René van der Gijp verliezen credibility én respect. Ze waren met z’n tweeën zo flink door vast te houden aan hun principes en hun belofte dat ze ab-so-luut nooit meer met Wilfred aan tafel zouden zitten bij VI, maar nu verschuilen ze zich laf achter John de Mol. Een strategie die je al van mijlenver aan zag komen, maar totaal niet geloofwaardig is.

Na weken ruziën voor de bühne, is nu alles ineens weer in kannen en kruiken omdat John de Mol hen een dwingende e-mail heeft gestuurd. Een e-mail die natuurlijk niet geheel toevallig inmiddels in zo’n beetje alle media te lezen is.

De volstrekt ongeloofwaardige Johan Derksen gisteren in RTL Boulevard: “Ik heb gewoon geen keus. John de Mol houdt me aan mijn contract, dus ik kan hoog of laag springen, ik kan niet weglopen. Van der Gijp en ik moeten daar gaan zitten. Punt uit.”

Johan gaat gewoon weer lekker aan de VI-tafel zitten. “Als je in je hebberigheid twee jaar geleden zo’n contract tekent en ze houden je eraan, dan moet je ook niet piepen. Ik ga er gewoon met frisse tegenzin zitten. Ik moet er zitten, want ik heb een contract getekend.

Wie is nu de schuldige in deze VI-ruzie? “We hebben gewoon een maand ruzie voor jan lul gemaakt. Als die De Mol nou meteen na die uitzending gezegd had: ‘Ik houd jullie aan je contract’, dan hadden we deze ellende niet uit hoeven halen. Erg zonde van de energie.”

René van der Gijp is ook helemaal in zijn nopjes: “Het klinkt misschien gek, maar om een uur of half 11 lag ik eigenlijk nog te slapen en maakte Minouche mij wakker met het nieuws: ‘Jullie gaan door.’ Ik denk dat het gesprek dat Johan gevoerd heeft met John de Mol daar een heel grote bijdrage aan heeft geleverd. Blij dat er rust in de tent is.”

Poppenkast

Wat een poppenkast, vindt ook misdaadjournalist Peter R. de Vries. “Ik vind het toch wel een merkwaardige gang van zaken allemaal hoor. Tot gisteren is er steeds gezegd dat ze het niet meer zien zitten, dat het niet meer te lijmen is en dat ze niet meer geloofwaardig zijn.”

Als dan de grote baas één keer zegt dat ze een contract hebben van nog twee jaar – dat wist iedereen al vanaf het begin, dus dat is geen nieuws – dan kruipt iedereen weer in z’n hok. Dat vind ik wel een beetje gek. Ja, ik ga wel kijken, maar…”

Spijker

Opiniemaker Jan Dijkgraaf, die onlangs vanwege censuur opstapte als columnist in de radioshow van Wilfred, slaat de spijker op zijn kop in zijn nieuwe column. “Omdat Johan en John de Mol weten dat (…) zo’n draai van zo’n principiële man als jij met geen 300.000 euro uit te leggen is, besloten jullie er een verhaal omheen te bouwen: John de Mol zou je aan je nog twee jaar lopende contract houden, dus je had geen andere keus.

En zie: de mail van John de Mol aan jou waarin hij suggereerde dat je een rechtszaak wegens contractbreuk aan je broek zou kunnen krijgen, ‘lekte uit’ aan het Algemeen Dagblad. Iedereen die een béétje snapt hoe het werkt in jullie wereld, weet dat het uitlekken van die mail onderdeel van jullie deal was.

Jij kon daardoor met die trouwe hondenblik van je beweren dat je helemáál geen zin had om weer met Wilfred Genee aan tafel te gaan zitten, maar dat John de Mol je het mes op de keel zette. Je móest wel 🙂.

Clownesk.

Lees ook:
Veronica Inside lijkt gered, Johan draait 90 graden (27 juli)
Ook René van der Gijp draait: VI keert gewoon terug (28 juli)
Johan Derksen gebruikt De Mol om gezicht te redden (30 juli)
Na weken rellen: Veronica Inside gewoon terug op tv (gisteren)
Dure grap: Johan Derksen levert 300.000 euro salaris in (gisteren)

Foto: Wessel de Groot, Talpa

95 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Hans
augustus 4, 2020 00:21

Genee had zichzelf al afgeserveerd, dat hebben Gijp en Derksen nu ook gedaan.
ik kijk niet meer naar deze hypocriete geldwolven

Gast
WEST*
augustus 2, 2020 17:26

Beste Lezers, sorry voor mijn gedrag en mijn opmerkingen die vaak off line zijn. Als ik slechte momenten heb ga ik hier tekeer en verlies mezelf.

Gast
Ben
augustus 2, 2020 14:58

Via mijn werk geleerd dat iedereen een prijs heeft!

Gast
Ben
augustus 2, 2020 14:57

Sjonnie vd kermis maakt meer kapot dan je lief is!

Gast
Joris
augustus 2, 2020 13:15

Wat een reakties.. Eens kijken als jullie 6 ton konden verdienen.. Lulde je wel anders.. En Derksen en Gijp konden niet anders..

Gast
tongo
augustus 2, 2020 09:08

straks: Talpa te koop, incl. 3 popiejopies met een contract van 2 jaar.
Graag serieuze biedingen, anders worden ze verwijderd!

Gast
tongo
augustus 2, 2020 09:06

Gijp, wat ga je zeggen na je whiskietje?

Gast
tongo
augustus 2, 2020 09:04

Contractbreuk? mijn grootmoeder……Als er toch tot de rechtbank komt, hoogstens 10.000 E boete……
nu…….3 popjes ad tafel, niemand zal ernaar kijken!
had dit zin, John?

Gast
tongo
augustus 2, 2020 08:59

Ja het zal zo gaan:Johan wat vindt jij?
oh dus je denkt er zo over……lekker saai als een RTL programma, Succes John!!!

Gast
1e uur
augustus 2, 2020 04:10

Terwijl halve Nederland Genee uitkotst zitten de 3 musketiers lekker gezellig aan de koffie of biertjes te slurpen. Dat zgn moéten van de Mol geloof ik geen barst van. Allemaal afgesproken zaken om de kijkers/fan te misleiden. Er is ook geen sprake van met tegen zin terug komen op de buis. R & J komen maar al te graag terug. Wie is nou gek?

Gast
Chantal
augustus 2, 2020 00:48

Het gebluf van John de Mol heeft gewerkt: ze werden een beetje bang.
Een rechter zou ‘contractbreuk’ onmiddellijk van tafel hebben geveegd, want er was immers sprake van een onwerkbare situatie, dus meteen ontbinding contract.

Gast
Chantal
augustus 2, 2020 00:46

Het gebluf van John de Mol heeft gewerkt: ze werden een beetje bang.
Een rechter zou ‘contractbreuk’ onmiddellijk van tafel hebben geveegd, want er was immers sprake van een onwerkbare situatie, dus meteen ontbinding contract.

Gast
M
augustus 1, 2020 22:30

Westie begin de hielen maar te likken van azijnzeiker, want die weet ook al niet wat hij typt.

Gast
Westie
augustus 1, 2020 22:05

Ik heb een hekel aan Ali B, de jongen welke steeds door deze heren naar beneden werd gehaald omdat iedereen moest zien hoe goed hij was. Hoe hebben zij dit durven zeggen ze zijn zelf nog veel erger. Nooit meer naar deze ongeloofwaardige kwallen kijken.

Gast
Johm
augustus 1, 2020 20:48

Dit gaat kijkers kosten.

#boycotvi

Gast
Frenkie
augustus 1, 2020 20:15

Ja joh…. Schijnheilen, die gaan als moet zelfs in qatar zitten €€€

Gast
R.A. van den Hout
augustus 1, 2020 20:04

Ik heb altijd graag gekeken naar V.I. en zal dat blijven doen. Geen mens is zonder blaam. Politiek, artsen, politie, bouwvakkers, winkeliers, geloofspredikers, woningbouwcorporaties en zelfs je partner. Allemaal hebben ze – lees wij – boter op onze hoofden. Dus mogen ze van mij lekker weer doorgaan. Ik kijk er naar uit. Groetjes aan die badgasten van de afzender.

Gast
010
augustus 1, 2020 20:04

Zullen we hier dan maar het goede voorbeeld geven? Wij besteden vanaf nu geen letter meer aan deze soap. Dag Johan, dag Gijp , dag Genee!!

Gast
WEST*
augustus 1, 2020 18:55

@Peter Ruigoord
Er zijn weer mogelijkheden om een prijs te winnen. U doet toch ook mee?

WEST HEEFT GELIJK
WEST HEEFT EEN GAATJE IN ZIJN HOOFD
WEST HEEFT BOEIENDE STUKJES
WEST HEEFT EEN IQ ONDER DE 60
WEST IS EEN TOFFE PEER
WEST DAAR KAN JE MEE LACHEN

Stuur uw oplossing naar PUZZLE RUBRIEK POSTCODE 1200 AC NR 5 HILVERSUM op een briefkaart aub !
100 winnaars krijgen een jaar lang gratis het weerbericht van het NOS journaal , gesponsord door de firma RBN die zeelucht in blik fabriceert
elke 10 winnaar krijgt er een gratis blikopener bij

SUCCES IEDEREEN

Gast
WEST*
augustus 1, 2020 18:41

JWD al die negatieve reaguurgers hebben gewoon een klein lontje, mensen zonder inhoudelijke visie, maken zich druk als er op tv een scheet gelaten wordt , en hoe komt dat, te veel vrije tijd en verslaafd aan hun computer /sociale media

Wat er vroeger gebeurde in satirische programma`s, was veel erger dan de kwestie J.Derksen , Je hoorde, of las nooit tegenspraak, of schande, alleen de uitschieters waren… Zo is het toevallig ook nog eens een keer , of het programma sex voorlichting van de VPRO Nou dat was wat in de jaren 70 .maar niemand protesteerde daartegen op straat, en ook niet tegen de kl kl clan , Ja de hippies gingen demonstreren tegen de oorlog in Vietnam, maar dat deed men omdat het hip was, en dat popartiesten met protest liedjes daarover zongen, en tegen je ouders met je extreem lang haren wilden
provoceren, maar men wist van toeten of blazen wat er echt in de wereld gebeurden ! Nu zijn de mensen in Nederland een beetje gek aan het worden, en iedereen weet het beter ! maar er is geen hypocrieter volk als de Nederlander

Gast
Wederom blijkt dat VI en Talpa een Onbetrouwbare zooi is onder het mom van het vrije woord schijt hebben aan de kijkerde kijker
augustus 1, 2020 17:29

De incestueuze geldgraaiers van VI die om de inhoudelijke producent en loser de Mol heen draaien laten voor de zoveelste keer weer zien dat het een onbetrouwbare en alleen op geld gefocuste bende is. Men houdt elkaar alleen op het gezamenlijke pad van geldgraaien en de boel te bedonderen.

SBS/Pulpa blijft de kijker maar bedonderen en zal nooit meer een gewoon gerespecteerd imago kunnen krijgen.

VI komt net als Goor, van Dijk, Linda , Patty en al die andere belachelijke onzinnig en niet serieus te nemen vallende sterren van Pulpa met Derksen en Gijp voorop in de categorie onbetrouwbare narcistische geldgraaiers . De VI heertjes passen wel bij de Pulpa kliek:)

Gast
Klaas Flink
augustus 1, 2020 16:33

Het ergste is nog dat zij dus werkelijk geloven dat Nederland nu denkt: tsjah, ze kunnen niet anders. Je gaat haar de kantonrechter en je laat het contract ontbinden op grond van verstoorde relaties en vertrouwensbreuk. Niks aan de hand.

Gast
Mark
augustus 1, 2020 16:14

Johan kan best schenken, was allang binnen in de tijd toen die nog hoofdredacteur van Voetbal International was, toen het blad nog een oplage had van enkele honderdduizenden exemplaren.

Gast
TopShow
augustus 1, 2020 15:56

Grappig dat generaliserende insinuerende tekstje van de MC prutser.

Heerlijk dat ze terugkomen.
Het enige programma waar ik de tv echt voor aanzet.

Gast
Schijt aan
augustus 1, 2020 15:07

Wat bedoel je met minder bedeelde, niet die zogenaamde zielepieten die hier komen profiteren van ons betaalde belasting. Anders trek je zelf je poeplap. Denk daar maar over na. Wees blij dat Johan iets voor de dieren doet, 🤔

Gast
Schijt aan
augustus 1, 2020 15:05

fuall jij snapt t leven niet. Je ken beter met een hond te maken dan met mensen zoals jij, net zoals die van vi. Nagemaakte eikels

Gast
FUALL
augustus 1, 2020 14:45

Geeft weer aan hoe dom veronica inside kijkers zijn, Derksen doneert aan doelen waar hij voor staat, subjectief dus…beetje geld doneren aan honden ipv organisaties die iets doen voor minderbedeelden..daarom haat ik hondeneigenaren ook, smerig volk wat meer met achterlijke dieren heeft dan mensen.

Gast
Kanjer.
augustus 1, 2020 14:43

YOEHOE….ben blij dat ze weer op tv komen…

Ik zou ook GEEN contractbreuk plegen, dat kost maar teveel geld.

Gast
Walter
augustus 1, 2020 14:38

Heeft Angela de Jong al gereageerd?

Gast
Dorus
augustus 1, 2020 14:24

Slappen houding van Derksen en de Gijp. zou laatst genoemde ook de helft aan goed doel schenken?

Gast
JWD
augustus 1, 2020 14:11

Ik moet Johan wel gelijk geven. De Mol hield zich er lang afzijdig. 3en beetje baas had gelijk ingegrepen, al voor de bewuste uitzending. Maar bij Talpa is het een zooitje en organisatorisch bagger.
Omdat het komkommertijd is gaat iedereen zich over buigen wat de heren zeggen. De enige die verstandig is geweest is eigenlijk Genee, die zocht de media niet op, of andersom.
Iedereen is vergeten hoe deze rel tot stand kwam, door manipulatie van uitspraken. Daar hoor ik niemand meer over, maar zijn wel de feiten. Nu kunnen de heren voor van alles en nog wat worden uitgemaakt, maar als een voetballer of trainer naar China of het Midden Oosten gaat om zijn zakken te vullen, hoor je niemand.
Dit is de zoveelste keer dat het knettert en komt het ook weer goed. Ze zullen even onder een vergrootglas liggen en daarna laat iedereen ze weer met rust.
Ik ben blij dat ze doorgaan, want het moet niet zo zijn dat de kneusjes van deze wereld hun zin gaan krijgen. En al wil je er niet naar kijken, Zapp je toch lekker weg, sla je de berichtjes over en hoef je er ook niet op te reageren en te irriteren.

Gast
AxelF
augustus 1, 2020 13:22

een groot grap

een Grolloo ;-)

Gast
Teuntje
augustus 1, 2020 13:09

Gijp is de grootste huichelaar van de 3

Gast
Bert busser
augustus 1, 2020 12:54

Gewoon massaal afhaken stelletje nagemaakte.

Gast
Siem
augustus 1, 2020 12:49

Ik kan niet wachten tot ze weer beginnen, kunnen jullie lekker met de hond gaan lopen.

Gast
chris?
augustus 1, 2020 12:45

HET IS EEN GROTE SOAP

Gast
Cees van Toren
augustus 1, 2020 12:38

Huichelaars hypocriete geldwolven geen principes weg ermee.

Gast
Pieter
augustus 1, 2020 12:29

JdM verwacht dat vaste groep kijkers toch blijft kijken
Ik verwacht juist meer kijkers omdat ze nieuwsgierig zijn wat er gaat gebeuren

Gast
MediaPrak
augustus 1, 2020 12:27

Wat klopt er van het gerucht dat Rene vd Gijp op last van Sjon is getrouwd?

Gast
XD
augustus 1, 2020 12:11

Hoe weet Johan zo zeker dat hij 300.000 euro aan goede doelen kan schenken? Misschien vechten ze elkaar in de eerste aflevering de tent uit en is het einde verhaal. Nee dus, hij gaat er gewoon het hele seizoen zitten. Wat een afgang dit.

Gast
Kees
augustus 1, 2020 12:08

Wat een stelletje kwakballen.
Geen ruggegraat
Geen principes
Mediageil
Leugenaars
Geldwolven
De mensen die dit kutprogramma jarenlang gevolgd hebben, kunnen, na deze walgelijke poppenkast, maar tot 1 conclusie komen: nooit meer kijken, toch?
Weg met dit zooitje hypocrieten.
Zou mooi zijn als ze, door gigantisch lage kijkcijfers, van de buis getrapt worden.

Gast
Huber
augustus 1, 2020 11:48

Wat een stelletje flapdrollen vooral Derksen iedereen veroordelen behalve zichzelf nou ik kijk nooit meer naar deze ruggengraatloze zeikerd haal ze maar van de buis dit is zo ongeloofwaardig

Gast
PeeWeeJee
augustus 1, 2020 11:46

Ach, prachtig in elkaar gedraaide oplossing. De geloofwaardigheid is volstrekt verdwenen, die 3 ton gift is fake en wordt uit de extra reclameinkomsten betaald van de eerste uitzendingen. Op zich goed voor die goede doelen. Zelfs met poen probeert die Derksen z’n ponem te redden, maar die is volstrekt bij iedereen afgedaan als onafhankelijk persoon die zegt wat hij wil en doet wat hij wil. Dus niet, maar dat was ook al meer prietpraat en oer-geschreeuw. Die Van der Gijp is nog te dom om voor de duivel te dansen al probeert hij een imago op te bouwen van onverschilligheid. Een pose die hem al vaak dwars heeft gezeten en hem zelf dan over de toeren jakkert. Die valt vanzelf om! Genee… Gluiperige gladjanus die zichzelf schromelijk overschat, niet kan samenwerken en alleen maar aan poen kan denken. Nog erger dan die andere twee. Zelfs dat mokkel van hem ging zich er mee bemoeien, die zag het luxe leventje in gevaar komen en het einde van de carriere van haar mannetje. Nou, dat einde gaat er komen hoor, waarschijnlijk net als dat huwelijk van hem. Dat houdt je als notoire ,,vreemdganger” nooit lang vol op deze wijze!!!

Gast
WEST*
augustus 1, 2020 11:31

En iedereen hier heeft schijt aan zijn baas zeker? ook jullie zijn de makke schapen in het bedrijfsleven, tenzij je eigen baas bent!

Gast
Roël
augustus 1, 2020 11:30

De heren zitten vol met principes en hun soms harde uitspraken en meningen maakte het voor mij een bron van vermaak. Maar als je voor geld je principes overboord gooit heb je voor mij afgedaan. Ik zal deze heren nooit meer kunnen zien zoals ik ze altijd heb gezien.

Gast
robb
augustus 1, 2020 11:29

Wilfred Genee is de lachende derde , de andere twee mafkezen moeten voor hem knielen .

Gast
Henk
augustus 1, 2020 11:13

De mensen die vi niet meer gaan kijken is de doelgroep ook niet. Doei doei.

Gast
bakhuis
augustus 1, 2020 11:12

De drie heren doen alles en dan ook alles wat het baasje wil en ze schenen ook goed te kunnen zuigen en daar is ome John heel blij mee

Gast
Een groot vooropgezet sprookje
augustus 1, 2020 11:11

Nederland op zijn smalst.

Armoede.

Gast
Toon
augustus 1, 2020 11:09

Derksen en Gijp wat zijn jullie een stelletje idioten jullie geloven toch niet dat wij nog in die mooie praatjes geloven ga op de markt staan met een clown pak aan daar zullen jullie zeker goed in ba verdwijnen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen