Veronica Inside lijkt gered, Johan draait 90 graden

Na wekenlang geroepen te hebben dat hij ab-so-luut geen Veronica Inside meer wil maken met Wilfred Genee, zijn de gemoederen weer een beetje gaan liggen bij Johan Derksen. De voetbalanalist is over zijn ergste woede heen, realiseert dat hij bij een vertrek 1,2 miljoen euro (verdeeld over twee seizoenen) laat liggen en krabbelt terug. “Nou, ik heb hem hier nu al op bezoek gehad en de directie is al op bezoek geweest en er is enige verbetering in gekomen“, zegt hij bij Radio Rijnmond.

Johan vindt Wilfred nog steeds een topper. “Ik loop al wat jaartjes met hem mee. Het is ook een hele goede presentator, maar af en toe heeft hij zo’n uitglijder en eerlijk gezegd is dat ons ontzettend in het verkeerde keelgat geschoten. We hadden toch het idee dat we met een recordaantal kijkers daar een avondje voor lul gezeten hebben omdat meneer Genee wilde scoren.

Johan verschuilt zich achter John

Al met al is de bloeddruk weer gedaald en ziet Johan bijna 600.000 euro per jaar door zijn handen glippen. Wilfred heeft dat destijds mooi voor hem uitonderhandeld, zegt Johan. “Ja, maar daar moeten we wel twee avonden in de week voor werken, hè? Ik heb me ooit bij de contractbesprekingen ontzettend geschaamd. Ik hoorde dat bedrag en kon niet zo snel een pen vinden, want anders had ik binnen een seconde getekend en toen zei Genee: ‘Wacht even, Johan is 71 en hij moet natuurlijk een chauffeur hebben.’ John de Mol had zo’n avond dat hij overal ja op zei, dus plotseling heb ik een chauffeur en laat ik me door Nederland rijden. Ik had daar zelf niet om durven vragen.”

Om zijn gezicht te redden na zijn 90-graden-draai, verschuilt Johan zich achter diezelfde John de Mol. “John de Mol is nog niet uit z’n kast gekomen, maar die kan ook nog uit de kast komen en zeggen van: ‘Moet je goed luisteren, jongens. Jullie hebben nog twee jaar een contract, het interesseert me niets of jullie elkaar aardig vinden, maar je gaat er maar zitten, want anders pleeg je contractbreuk en dan sleep ik je voor de rechter.’ Hij heeft dus ook nog wat te zeggen in die hele affaire, hè? Wie betaalt, die bepaalt, hè? En hij betaalt heel veel, dus hij bepaalt ook heel veel.

Toch een pr-stunt?

Is dit dan allemaal een pr-stunt geweest? “Mensen denken weleens dat wij dat acteren ofzo, maar als wij heibel hebben, dan hebben we heibel. Ik ben nog niet zo ver dat ik zeg: ‘Ik ga er glimlachend weer zitten.’ Ik heb toch wel mijn bedenkingen en ik moet even wachten tot mijn vriend Van der Gijp terug is van zijn huwelijksreis. Hij komt woensdag terug uit Ibiza en dan gaan we nog een keer met z’n drieën zitten.

Johan hoeft nog maar een klein beetje gemasseerd te worden en dan is hij om. “Wij zijn toch wel van mening dat Wilfred de kant van de vijand heeft gekozen. Nederland wordt geterroriseerd door extreme groeperingen die met een vergrootglas naar ons kijken en dat altijd uitbuiten en daar op social media een rel van maken. Uitgerekend Wilfred is met die mensen mee gaan zitten lullen. Dat vinden wij toch wel heel teleurstellend als je met z’n drieën een programma maakt. Wilfred wilde plotseling politiek correct zijn en het land redden.”

Foto: SBS

127 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Grace
juli 30, 2020 19:15

Ach ja …

Gast
AxelF
juli 29, 2020 21:16

tja eerst Genee Zwart maken en dan later een wit voetje halen.

Nee niet wit nee niet zwart nee niet zwart wit.
Maar iedere kleur van je hart.

Qua publiciteit is het wel gelukt. Gemiddelde kijkcijgers zon 700.00 met laatste zon 1 miljoen of iets meer.

Na de publicieits campange moet het nu gemiddeld nu zon 870.000 uit komen met de eerste uitzending op de nieuwe reeks op 1.47 miljoen. daarna zou het iets wegzakken naar 1.1, 930.000, en 870.000 dan zou het gemiddelde hoger liggen dan daar voor.

Gast
Ben Frazer
juli 29, 2020 21:08

Dit kan toch niet. Je verliest toch je geloofwaardigheid als je nog met die klootzak van een Genee aan 1 tafel gaat zitten. Heb je dan toch geen ruggengraat Johan? Wat een tegenvaller zeg. Maar ja, geld he😡

Gast
Thom de Haas
juli 29, 2020 00:39

Ook bij dit programma geldt: niets is wat het lijkt!! Eerst zeggen dat Genee een NSB-er is en dan weer gaan samenwerken? Het gaat ze heel ordinair om het geld! Mooie publiciteitsstunt!!!

Gast
Klaas naait Vaak
juli 28, 2020 21:58

Na het naaien is het meestal 90 graden draaien met uitzondering van lepeltje-lepeltje liggen.

Gast
Pieter
juli 28, 2020 15:38

Wat iedereen ook vindt, ik ben d’r gewoon blij mee.
Amusement moeten we niet al te serieus nemen.
Genee heeft een stome move gemaakt iedereen even boos geweest en z’n mening gegeven. Klaar en nu verder met dat leuke programma VI.
SUCCES.

Gast
Henk Kiezenberg
juli 28, 2020 09:23

Totaal ongeloofwaardig. Als dit gebeurt, heb ik voor het laatst gekeken.
Heb altijd met plezier naar dit programma gekeken maar nu niet meer.
Hij blijkt nog onbetrouwbaarder te zijn dan de politiek.
Voor mij, nu al totaal afgedaan. Domme Proleet Blé.
Hoop dat niemand meer kijkt en het programma opgeheven word.
Ik vindt jou ( Johan ) nog erger dan Wilfred.
Dit is nu het gedrag van de mensheid in het algemeen, onbetrouwbaar, achterbaks, leugenachtig en alleen aan zichzelf denkend.

Gast
Tom
juli 27, 2020 23:34

En dan nog dit.
Er is er maar 1 die VI zou kunnen doen en dat is Humbrto Tan.
Die kent emotie en kan hard zijn. Durf je dat Johan?
Helene wordt jullie speelbal en is “lijkt” voor de minder doortastende kijker prachtig… een vrouw.
Zo werkt het niet, maar dat weten jullie zelf ook wel.
Ik dacht trouwens, heb ik je wel eens horen zeggen, dat je naar Grolloo bent verhuisd vanwege rust en ruimte.
Welnee je hebt aandacht nodig.
Eigenlijk allemaal heel doorzichtig geworden.

Gast
Tom
juli 27, 2020 23:19

Ja ja, en wie tetterde heel triomfantelijk te pas en ontepas; ik verlooch mijzelf niet!!!???
Als je het doet Johan, ben je voor mij je waardig- en geloofwaardigheid 100% kwijt. Dan zet je jezelf zo vreselijk voor schut.
Praat dan ook nooit meer over: ik doe dit niet en dat niet, ik laat mij niets welgevallen van wie en wat dan ook.
Mondje stevig dicht houden en doen wat John zegt, flapdrol.

Gast
Siem
juli 27, 2020 22:17

Wat een stelletje zielige berichten weer.
Typisch Nederlands om te zeiken over wat een ander verdient.
Steek zelf eens je handen uit je mouwen en dan bereik je misschien ook wat.
Kan niet wachten tot ze weer beginnen en gezien de berichten keken de meeste van jullie toch al niet

Gast
Wouter
juli 27, 2020 22:15

Wat een gelul van dat contractbreuk. Dat wist ie direct al toen die rel ontstond. Alsof hij en Rene niet genoeg geld hebben om dat contract evt af te kopen. Met Genee kijk ik niet meer. Nu zijn jullie pas ongeloofwaardig geworden zeker als Rene ook draait en na dat gesprek met dat tukkertje. Had nu veel liever Bart Nolles als presentator gezien. Een leuke, aardige sympathieke gozer, en nog niet zo oud.

Gast
Jean Paul
juli 27, 2020 21:58

@betweter,

Nee hoor, je kunt ook een beetje opschuiven. Dan is het niet lijnrecht er tegenover. Misschien is het wel 67,5 graden gedraaid?

Gast
Westie
juli 27, 2020 21:42

Zakkenvullers, als ze door gaan zijn die lui allemaal ongeloofwaardig. Zeker niet meer kijken. Dus geen haar beter dan Genee.

Gast
Betweter
juli 27, 2020 21:32

90 graden gedraaid? Iets met klepel en klok? Of toch naar bij 180 graden houden?

Gast
Zwarteparel
juli 27, 2020 21:29

Oh oh wat een mediastunt, de donkere mensen hadden hier toch schuld aan. Wij voelen ons altijd gediscrimineerd wordt er gezegd. Nou mensen wakker worden zolang je niet dit bruine jasje je hele leven aan heb , maak je niet mee wat voor schoften er rondlopen op deze aardbol. Het is dat ik sterk in mijn schoenen sta ,dat ik daarom niet altijd geraakt wordt door discriminatie, maar soms wordt het even te veel. Ik heb een kind met een autochtone man en zelfs mijn kind die een mixje is heeft het op zijn 5e voor vieze zwartjoekel uitgemaakt worden waar zijn autochtone grootouders bij waren en die maakten voor het eerst mee wat racisme was. Maar ik voel mij ondanks dit alles toch gelukkig in Nederland. Ik laat mijn leven niet verzieken door een handje vol racisten, omdat ik vind dat wij het hier goed hebben ongeacht je afkomst.

Gast
J. Bloemheuvel
juli 27, 2020 19:48

Hoe onaangenaam het onderwerp ook moge zijn, de deel-name of bemoeienis van St Petrus R de V. maakt het nog erger.

Gast
Geldgraaier Derksen valt ongelooflijk door de mand.
juli 27, 2020 19:38

Oh oh waar blijft de rechte rug van Johan. Altijd de zgn rechte rug spelen en dan ……….. is er geld te verdienen.

Hup alle principes over boord. Johan en zijn geldgraai vrienden zijn onbetrouwbaar en zijn gewoon te koop.Bah.

Gast
Dylan
juli 27, 2020 19:26

Tot zo ver de geloofwaardigheid van Derksen.

Gast
Karel
juli 27, 2020 17:50

Niets nieuws onder de zon, Derksen heeft een hele grote waffel maar een piep klein hartje, hij heeft ondertussen al een aardig trackrecord opgebouwd met de keutel
weer intrekken. Totaal ongelijkwaardig persoon geworden.

Gast
Geert
juli 27, 2020 17:31

Derksen durft voor zijn m3ning uit te komen, maar die andere flapdrol vd Gijp is een meeloper 1e klas, die draait met alle winden mee.
Wilfred houd de boel bij elkaar daar mogen die flapdrollen echt blij mee zijn.
Wat een eikels zijn het toch, lekker belangrijk doen en mediageil.

Gast
M.
juli 27, 2020 17:28

Ik moet trouwens k0tsen van mijzelf als ik in de spiegel kijk.

Gast
M.
juli 27, 2020 17:24

Wat een onzin nou weer. Eerst alles afzeiken. En nu weer doen of alles weer goed is. Walgelijk. Nooit meer terug komen.

Gast
Dick Dirkse
juli 27, 2020 17:14

J. de Mol lacht zich rot.
Hoe meer controverse, hoe meer er gescholden wordt, in krantenartikelen over geschreven wordt, hoe meer tegengestelde meningen, in allerlei televisieprogramma’s erover wordt gesproken, weken, maanden lang maar uiteraard wel op tijd weer voorbij, begint gewoon weer het nieuwe seizoen met dezelfde mensen, met alleen wat meer reclame met dezelfde kijkers als voorheen. Misschien door deze stunt wel meer. Bravo John.

Gast
Gezondveilgwelzijn
juli 27, 2020 17:05

Mensen bent wijs kijk nooit meer naar deze 3 volksverraders…..tv op uit ….lees eens een mooi boek…of geef je huisgenoten weer wat meer aandacht……en het leven ziet er voor allen beter uit.
Johan ga lekker je rokertje doen…..Gijp maak er 6 witte brood-jaren van…Genee jij kan met je kop in de plee…okę .

Gast
Frans
juli 27, 2020 16:55

Goed dat VI doorgaat maar Johan moet niet meer over politiek praten want dan kletst hij allen maar onzin van de hak op de tak alle partijen al gehad behalve Denk GL en de SGP Vindt Forum de beste partij maar durft daar niet voor uit te komen net als heel veel andere schijtbroeken !!!!! Bang om gedemoniseerd te worden door de linkse haatzaaiers !!!!!!!

Gast
Kees
juli 27, 2020 16:41

Wat een waardeloos sujet is die Derksen.
Eerst moord en brand schreeuwen en dan 180 graden draaien.
Voor iemand die van zichzelf zegt recht door zee te zijn en niet voor geld zwicht, laat ie zich nu van zijn werkelijke kant zien.
Een vals individu met dollartekens in zijn schijnheilige ogen.
Ik kan alleen maar hopen dat Nederland nu beseft wat voor misselijkmakend figuur het is.

Gast
Ajoly
juli 27, 2020 16:23

@ Vies mannetje oplichter. Laat hem met al zijn geld een lekkere douche gaan nemen en zich scheren.

Gast
Ajoly
juli 27, 2020 16:16

Wist het vanaf dag 1.Allemaal poppenkast. Johan Jan Klaassen met zijn snorretje. En beetje huilie huilie doen en de domme mensen maar intrappen. Aandachtsgeil en kritiek op alles en iedereen alsof hij beter is. Bah vies ventje.

Gast
Roddelpraat
juli 27, 2020 16:02

Wij van roddelpraat hebben vernomen dat ene Boomsma met spoed naar het ziekenhuis is overgebracht na dit heftige nieuws over Johan.

Gast
johm
juli 27, 2020 15:48

Gooi die handjes in de lucht, It’s all ‘bout the money dun dun do do do dumb

Gast
kees
juli 27, 2020 15:32

De mol kan het dak op met zijn grote portomonee. Johan had nu eens moeten laten zien dat zijn geld niet bepalend is. Johan even een tip stoppen met die gluiperd van Genee. En zelf een programma starten. Iedereen gaat dan kijken. Wand die zelfde de mol maakt alleen maar herhaling tv met zijn gevierde zus om misselijk van te worden. wat mij betreft vliegt dat hele de mol gebeuren in de fik.

Gast
Petrick
juli 27, 2020 14:37

Oplichter deze vieze ongewassen man die zogenaamd rechts lult!

Gast
Ad
juli 27, 2020 14:36

Te ziek voor woorden deze nep-populist. Hij staat blijkbaar niet waarvoor wij nationalisten voor staan, Het draait om geld zo te zien.

Gast
Jordy
juli 27, 2020 14:33

Het draait bij die BN’ers alleen om geld en gratis cadeaus.

Gast
Geronimo
juli 27, 2020 14:25

Slap. Heel slap. Wanneer een hond je verlaat om bij de buren te gaan wonen en die hond komt terug, dan sla je hem dood. Dat vergeet Derksen hier te doen en dat gaat hem kijkers kosten.

Gast
HansR
juli 27, 2020 14:10

Tegen de feestmaand december (sint,piet,kerst) moeten er cadeaus gekocht worden. Vaak lastig, wat heb ik nog niet? Dan maar een flut boekie van VI, ik lees hooguit 12 bladzijden, maar weet niets anders. Daar maakt Johan en dochter uitgevers gebruik van, gewoon even de knuppel in het VI-hok ,sla elkaar de tent uit en kom gewoon terug alsof het niet anders kan vanwege contracten. Het gaat natuurlijk om die 1,2 miljoen en de miljoenen uit het boekle met veel lege pagina’s en enorme lettertype. Wedden dat die 700.000 VI kijkers gewoon weer afstemmen op Veronica/Talpa. De wereld draait door!

Gast
Willem Nagtegaal
juli 27, 2020 14:03

Als derkse dit doet is et een loser een geldwolf
Waardeloze kerel zonder ruggegraat
Een meeluller

Gast
Jos
juli 27, 2020 13:56

Heeft willem toch gelijk gehad de mensen voor de gek houden kijk nooit er meer naar

Gast
Maria
juli 27, 2020 13:55

Ik heb het al meerdere keren gezegt,het was allemaal afgesproken
Werk.Dit alles is volgens mij toen op de zondagavond besproken en zo het discriminatie weg laten ebben,zodat er alleen nog over de ruzie gepraat zou worden.Genee werdt voor alles en nog wat uitgemaakt,zelfs voor NSBer en dan toch naar de bruiloft toegaan.Nu dat gast er bij mij niet in.Aantal weken zeggen en we gaan niet meer in Iside en dit en dat.Later begon het alweer geen Iside maar wel een ander dagprogramma en nu opeens over contracten.En zulke lui moet je dan nog serieus nemen,dat waren ze al niet,maar om zulk ophef te maken omdat Derksen gediscrimineerd had en hij de boeman was,nou dan was hij dit keer zelf aan de beurt.Hij blijft voor mij een flapdrol en die v/d Gijp ook,want dat is een gluiperd 1ste klas.Laat ze maar weg van de buis.

Gast
Bjorn
juli 27, 2020 13:38

Johan heeft gewoon zijn statement gemaakt en klaar. Het is ook contractbreuk als ie niet terugkomt.

Gast
robb
juli 27, 2020 13:38

Niet meer kijken naar dat hypocriet zooitje .

Gast
Onze Held Geert
juli 27, 2020 13:37

Ik kijk nooit naar VI , omdat ik het een nietdzeggend programma vind met arrogante zelfingenomen betweters vind.
Maar voor 6 ton per jaar ben ik bereid daar de plee schoon te poetsen en en Johan z’n snor te kammen.
Ook ga ik voor die euro’s ga ik samen met Akwasi Zwarte Piet naar z’n ho er en moeder trappen.
6 ton is veeeeeel geld, oprotten met die principes !

Gast
Lariekoek
juli 27, 2020 13:20

De dochter van Derksen is ook aan VI verbonden. Trainingspakken en boeken moeten ook verkocht worden. Ze gaan door met de (VI) onderbroekenlol!
Er bestaat alleen vrijheid van meningsuiting als je niemand beledigt, beschuldigt, discrimineert.

Gast
Milly
juli 27, 2020 13:15

Dit had ik voorspeld en zien aankomen. Van mij mag hij vandaag nog beginnen,ik kijk al jaren niet meer naar deze hypocrieten

Gast
Falco Buteo
juli 27, 2020 13:09

Dat is nog eens over je schaduw heenspringen. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Kennelijk hebben de heren na al die jaren een betere band dan gedacht.

Gast
Nicolaas
juli 27, 2020 13:06

Op rotten gaat zo vervelen.
Dat stomme gelul. Ik kijk nooit meer. GA met pensio ouwe Zakken.

Gast
azijnzeiker
juli 27, 2020 12:56

Weg er mee met dit programma, in de huidige samenstelling.

Gast
Mark
juli 27, 2020 12:54

Publiciteitsstunt geslaagd! Reken maar op minimaal 800.000 kijkers voor nieuwe seizoen! NL is er weer massaal in getrapt!

Gast
Brando
juli 27, 2020 12:48

Wie is nu een NSB .

Gast
Dennis
juli 27, 2020 12:48

90 graden draaien???? Seriously?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen