Vandaag Inside bevestigt alsnog: ‘Ja, kaartverkoop loopt minder’

Wilfred Genee loopt mooi weer te spelen, maar de organisatie van het VI-evenement in de Ziggo Dome bevestigt het nu alsnog: “Ja, de kaartverkoop loopt wat minder dan vorig jaar.”

Vandaag Inside Live © SBS 6

De mannen van Vandaag Inside staan komend weekend in de Ziggo Dome om daar een oudejaarsspecial op te nemen voor SBS 6. De mensen kunnen erbij zijn, maar moeten voor reguliere tickets diep in de buidel tasten. Aan de andere kant waren er de afgelopen weken ook kaartjes beschikbaar tegen dumpprijzen in de koopjesbak van VakantieVeilingen.

Pr-nachtmerrie

Wilfred Genee riep gelijk op televisie dat die tickets niet uit paniek op die veilingsite zijn gezet, maar dat de minder goede plaatsen daar al vanaf het begin stonden. “Ik denk dat dit echt een pr-nachtmerrie had kunnen zijn voor Vandaag Inside Live. Ik denk dat ze eigenlijk door het oog van de naald zijn gekropen”, zegt mediacriticus Victor Vlam.

Hij vervolgt in de podcast De Communicado’s: “De kern van het probleem is dat die kaarten via VakantieVeilingen verkocht zijn en dat heeft gewoon een heel slecht imago. Het André Hazes-concert is ook op die manier uitverkocht. Dat is iets dat een paar dagen geleden was, dus dat lag natuurlijk vers in het geheugen.”

Ramsj

Het klinkt gewoon niet goed, beaamt co-host Lars Duursma, een beroemde communicatie-expert. “Ja, het is een beetje het equivalent van de Ramsj bij boeken zeg maar. Je kunt niet volhouden dat jij een goed verkopend boek hebt als het tegelijkertijd ook bij boekhandels in de Ramsj ligt.”

Victor: “Klopt, exact. Het ging ook niet voor hoge prijzen weg bij VakantieVeilingen, maar steeds voor een paar euro en dat maakt ook wel duidelijk dat er niet verschrikkelijk veel animo voor is. Als je drie euro kunt besteden en een kaartje kunt krijgen, ja, dan is het toch al duidelijk dat het niet heel populair is.”

Opmerkelijk

Wilfred stelt dus dat die tickets al vanaf het begin op die veilingsite stonden. Lars: “Ik vind het wel een opmerkelijk verweer, want de kern is dan: nee, we dumpen ze niet sinds kort, we dumpen ze al vanaf het begin. Ik weet niet of dat dit verhaal nou heel veel sterker maakt, haha.”

Toch is het wel goed dat Wilfred duidelijk maakt dat het geen paniekvoetbal was, aldus Victor. Dan ontstaat er volgens hem toch een ander beeld. “Dat was natuurlijk nog erger geweest. Ik denk wel dat ze er verstandig aan hebben gedaan om dat deel even helder te communiceren.”

Matige kaartverkoop

De organisatie van Vandaag Inside Live geeft nu overigens wel gewoon toe dat de kaartverkoop wat minder loopt, zegt Victor. “Ik had de organisator aan de lijn en ik vroeg hem direct: ‘Nu ik je toch aan de lijn heb, wil ik je wel wat andere vragen stellen.’ Ik heb hem onder andere de vraag gesteld: hoe zit het met de verkoop?”

“Ik vroeg: klopt inderdaad de analyse dat het niet zo goed verkoopt? Nou, dat bevestigt hij inderdaad. Het gaat minder goed met de verkoop dan vorig jaar, dus dat was natuurlijk de kern van onze analyse en dat blijkt te kloppen.”

Naar adverteerders

Wat gebeurt er met al die kaarten die niet verkocht worden? Die mogen gratis weg. “Wat er gaat gebeuren is dat die binnenste ring waarschijnlijk, als die nog beschikbaar is aan het eind van de week, aan relaties van Talpa wordt gegeven.”

Dan moet je bijvoorbeeld denken aan een adverteerder als Heineken, aldus Victor. “Dat betekent dat zij bijvoorbeeld een aanbod krijgen om met 50 man daarnaartoe te komen en waarschijnlijk mag dan ook de directie even op de foto met Wilfred, René en Johan.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u dat de mannen van Vandaag Inside wel héél commercieel bezig zijn?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen