Tv-carrière Lauren Verster op dood spoor: slechts 78 duizend kijkers

Lauren Verster kan er maar beter rekening mee houden dat haar tv-snoepreisjes binnenkort tot het verleden behoren. De presentatrice scoort namelijk bar slecht met haar eigen tv-show.

Lauren Verster © AvroTros

Het nieuwe seizoen van Lauren!, waarin Lauren Verster de wereld over reist op zoek naar onbekende werelden, is gisteren van start gegaan met een erbarmelijk slechte 78 duizend kijkers (2,9 procent marktaandeel) op de late avond van NPO 3. Dat zijn gewoon niet genoeg kijkers om deze reislustige presentatrice aan het werk te houden.

Lauren stelt teleur

Tina Nijkamp, de belangrijkste kijkcijferanalist van ons land, denkt dat Lauren de klos is. “Het nieuwe seizoen van Lauren begint met maar 78 duizend kijkers. Het is zover ik weet al vele jaren het enige programma dat Lauren Verster presenteert binnen haar dienstverband bij de AVROTROS, maar helaas dus een zeer slechte start.”

Is het alleen maar kommer en kwel? Nee, zegt Tina. “Enige lichtpuntje is dat de score in de commerciële doelgroep 20 tot 54 jaar gezien de totaalscore van 78 duizend kijkers meevalt: 6,7 procent.”

Welmoed scoort laag

De lead-in van Lauren was povertjes, namelijk het nieuwe programma van Welmoed Sijtsma over erotische deepfakes. Daar keken slechts 118 duizend mensen (3 procent) naar, ook alles behalve een vetpot.

NPO 3 scoort momenteel vooral goed in de vooravond. Het Sinterklaasjournaal is een megahit met ditmaal 1,1 miljoen kijkers (27 procent). Ook Waku Waku deed het met 425 duizend kijkers (11 procent) goed.

Anniko op één

Anniko van Santen is de winnaar op prime time met 1 miljoen kijkers (21 procent) voor Opsporing Verzocht. Dat programma lijkt af te stevenen op een tv-exit, omdat er een verhuizing naar NPO 2 aan zit te komen.

De andere meest bekeken titels op prime time waren SBS 6’s Vandaag Inside (902 duizend en 21 procent), RTL 4’s Bureau Arnhem (833 duizend en 17 procent) en NPO 1’s Redders op Zee (701 duizend en 15 procent).

Kijkcijfers

De kijkcijfers van dinsdag 8 november 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.758.00001. NPO1 / 21.3%
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.402.00002. RTL4 / 19.0%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.182.00003. SBS6 / 12.1%
04. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.106.00004. NPO2 / 8.1%
05. EenVandaag (NPO1) 1.100.00005. NPO3 / 6.2%
06. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.020.00006. RTL5 / 6.2%
07. RTL Boulevard (RTL4) 964.00007. RTL8 / 3.2%
08. Vandaag Inside (SBS6) 902.00008. Vero / 3.0%
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 900.00009. RTL7 / 2.9%
10. Bureau Arnhem (RTL4) 833.00010. NET5 / 2.8%
11. Editie NL (RTL4) 742.00011. BBC / 1.7%
12. Op1 (NPO1) 736.00012. Paramount / 1.2%
13. Redders op zee (NPO1) 701.00013. Discov / 1.0%
14. Hart van Nederland (SBS6) 686.00014. TLC / 0.8%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 677.00015. FOX / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,6%
02. RTL Nederland 31,9%
03. Talpa TV 18,6%

Programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Jinek (659 duizend), Khalid & Sophie (644 duizend), URK! (618 duizend), Kees van der Spek (608 duizend), Nieuwsuur (524 duizend), Shownieuws (440 duizend), HLF8 (300 duizend) en Een jaar van je leven (281 duizend).

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Zou u Lauren Verster missen als ze geen televisie meer maakt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen