Özcan Akyol heeft geen moeite met NPO’ers in beleggingsreclames

Özcan Akyol heeft geen moeite met NPO-sterren die verschijnen in reclames van de pensioen- en beleggingsbank Brand New Day. “Is de boodschap wel goed overgekomen?”

Özcan Akyol © BNNVARA

Het zorgt voor flink wat ophef dat Janine Abbring, de eindredacteur van Arjen Lubach, opeens fanatiek reclame aan het maken is voor de beleggingsbank Brand New Day. Het zou niet alleen haar eigen positie ondermijnen, maar ook die van haar collega Arjen en die van haar geliefde Jeroen Wollaars, de presentator van Nieuwsuur.

Wat vindt Özcan?

Het is niet de eerste keer dat een NPO-gezicht reclame maakt voor Brand New Day, want Sander Schimmelpenninck en Özcan Akyol gingen haar al voor. Wat vindt Özcan eigenlijk van al die NPO’ers, waaronder dus hij zelf, die zich lenen voor spotjes van een beleggingsbank?

Een lezer van zijn VARAgids-rubriek legt het Özcan voor: “Stel dat graaf Sander Schimmelpenninck en het bedrijf Brand New Day zich voor 2024 hebben voorgenomen te stoppen met die vreselijk irritante misleidende televisiereclames (drie in één reclameblok) voor het beleggingsproduct ‘en extra pensioenpotje’. Dat zou nog eens een fijn voornemen zijn.”

‘Dat kan prima!’

Het is volgens Özcan geen enkel probleem. “Nu ja, dat bedrijf staat natuurlijk wel voor iets sympathiek: het wil dat zelfstandige ondernemers hun pensioen goed regelen, want de meeste mensen die bijvoorbeeld voor zichzelf werken als loodgieter, verpleegkundige of journalist hebben simpelweg niets geregeld. Dat geldt ook voor mij.”

Özcan schaamt zich er dan ook niet voor dat zijn portret levensgroot op de website van de beleggingsbank staat. “Waar moet ik van leven als ik de nobele leeftijd van 67 mag bereiken? Bij de omroepen bouw ik geen pensioen op. Door ontlezing zal niemand in de toekomst mijn boeken kopen.”

Even bellen

Het stimuleert de presentator van Sterren op het Doek alleen maar om nog meer reclame te maken. “Ik bel wel even met de firma Brand New Day om te vragen of ik het allemaal iets beter mag uitleggen in de commercials, want het lijkt erop dat de boodschap niet helemaal op de juiste manier is overgekomen.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Heeft u moeite met al die NPO-sterren die reclame maken voor de beleggingsbank Brand New Day?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen