Akwasi woest op Beau: ‘Waarom zit je te schreeuwen?’

Rapper Akwasi is woensdagavond in de talkshow van Beau van Erven Dorens níet door het stof gegaan voor de bizarre uitspraken die hij heeft gedaan over Zwarte Piet. Sterker nog: hij schoot volledig in de verdediging en viel ook de alleszins redelijke gastheer aan. De 32-jarige rapper verhief zijn stem, maar verweet juist Beau te schreeuwen. Hij maakte het zó bont dat zelfs volkszangers John de Bever en Wolter Kroes zich er vanuit het publiek mee begonnen te bemoeien.

Na een uitgebreid gesprek over racisme, besloot Beau om de uitspraken die Akwasi op de Dam heeft gedaan over Zwarte Piet aan te snijden. “Je bent een woordkunstenaar en je kan het in hele mooie flows zeggen. Je ging op een gegeven moment ook een beetje te ver, vond ik.”

Akwasi verontwaardigd: “Vond je?

Beau: “Ja, we gaan er even naar kijken.”

Daarop werden de beelden ingestart waarop Akwasi zegt: “Zwarte Piet kan dit jaar niet meer overleven, besef je dat? Zwarte Piet gaat naar z’n hoerenmoeder straks. Op het moment dat ik in november een Zwarte Piet zie, ik trap hoogst persoonlijk op z’n gezicht. Ik ben klaar, ik ben klaar!

‘Ik sta achter ieder woord’

Beau: “Hoe kijk je hier op terug?

Akwasi: “Met bevestiging en ik sta achter ieder woord die ik toen op dat moment in de microfoon versterkte, honderd procent. Sterker nog: honderdduizend procent. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken: er zijn nogal wat sleutelmomenten die je meemaakt om tot zo’n punt te komen. We worden allemaal weleens boos. Ik sprak hier vanuit mijn hart.”

Beau: “Het klinkt als een soort oproep tot geweld en dat is natuurlijk een gek in een demonstratie die gaat over politiegeweld.”

Akwasi: “Waarom klinkt het als een oproep tot geweld?

Beau: “Nou: ‘Ik stamp Zwarte Piet op zijn gezicht, dat ehh…”

Akwasi reageerde zichtbaar geïrriteerd. “Ja, kijk. Je zegt het ook heel terecht, want nu moet je even heel goed weten wat je zegt. Ik ga het nog één keer uitleggen en daarna ben ik er helemaal klaar mee en daarna ga ik het nooit meer nergens anders uitleggen. Mag ik het even uitleggen dan? Het is heel duidelijk als ik het even uitleg.”

Figuurlijk

Akwasi kwam daarop met een hele brij aan woorden, waar geen touw aan vast te knopen was. Het kwam erop neer dat hij Zwarte Piet op zijn gezicht trappen figuurlijk bedoelde. “ Het is heel simpel: je zei net dat ik een woordkunstenaar ben, dat zeg je, en woordkunstenaars spelen met woorden, die spelen met zinnen, met metaforen. Dat is een heel belangrijk ding.”

En “Ik ga die zin even uit de lucht halen. Ik zei: ‘Als het november is, ik trap Zwarte Piet hoogstpersoonlijk in zijn gezicht.’ Op het moment dat ik dat zei, bedoelde ik: je hebt een organisatie, Kick-Out Zwarte Piet, en heb je ooit gehoord of is ooit in de media gekomen dat zij een Zwarte Piet hebben getrapt? Nee, dat is nooit gebeurd. Het is een verwijzing. Binnen de hiphop zijn er altijd verwijzingen naar actualiteiten of instellingen. Ik verwijs naar Kick-Out Zwarte Piet.”

Ik heb het over gezichtsverliezen. Op het moment dat je trapt op iemand zijn gezicht is het gezichtsverlies. Ik zeg: Zwarte Piet, als die een trap krijgt in november, gezichtsverlies, dan ontmantelen we het systeem, het populistische, racistische symbool dat Zwarte Piet heet. Door die schmink af te doen. Dat is het meest pijnlijke. Dat voelt elk jaar weer als een klap in mijn gezicht.”

‘Waarom schreeuw jij tegen mij?’

Beau vond het om de hete brei heen draaien. “Ja, maar kijk, Akwasi, ik begrijp wat je bedoelt, maar als taal zo belangrijk is, dan moet je natuurlijk ook voorzichtig zijn. Het is ook een manier waarop mensen het meteen weer kunnen aangrijpen dat dit niet de manier is waarop je ermee om moet gaan, met deze agressie. Snap je?

Akwasi: “Agressie is ook weer een woord waar we heel voorzichtig mee moeten zijn.”

Beau: “Ik zie dat toch in de manier en in je mimiek. Je ziet toch daar de fermheid en de emotie naar boven komen?

Akwasi: “Je hebt ook verschillende soorten energieën.”

Beau: “Maar dit is de energie zoals ik het ervaar.”

Akwasi: “Mag ik heel even?

Beau: “Ja, maar wat is nou communicatie? Dat is hoe ik het ervaar wat jij doet.”

Akwasi: “Sta ik nu terecht, Beau? Wat is dit?

Beau: “Nee, helemaal niet, ik laat het je uitleggen.”

Akwasi: “Waarom ben je aan het schreeuwen? Waarom ben je zo aan het schreeuwen? Je doet er nou heel boos over. Ik snap het niet.”

Beau: “Ik ben helemaal niet boos…

Akwasi: “Je bent echt… Je laat me niet eens uitpraten.”

Volkszangers in opstand

Vervolgens kwamen de volkszangers uit het publiek in opstand. John de Bever: “Mag ik ook iets zeggen? Jij schreeuwt harder dan Beau, hè?

Akwasi: “Wie is dit? Wie is deze gast? Mag ik heel even wat zeggen? Ik heb mijn punt nog niet eens gemaakt.”

John: “Praat een beetje normaal, man.”

Beau geërgerd: “Akwasi… Zeg wat je wil zeggen…

Na een stilte, merkte Beau op: “Je bent een emotionele man, ik waardeer dat en vind dat mooi, snap je? Maar hoe ik het ervaar is het ook als iemand die best wel agressief daar staat.”

Akwasi boos: “Een agressieve zwarte man!

Beau: “Jongens, jullie letten heel erg op mijn taal, dan let ik ook een beetje op jouw taal, als je het niet erg vindt.”

Akwasi: “Ik ben altijd kalm en ben goedlachs, maar je moet wel echt heel ver gaan om mij zo te krijgen. Dat komt ergens vandaan.”

Wolter Kroes: “Het is de manier waarop. Mijn kinderen schrokken van je op televisie, terwijl die fan van jou zijn. Ze zeiden: ‘Hè, Zwarte Piet hoerenmoeder, schop hem op zijn kop?’ Ik snap wel jouw emotie en heb ze ook uitgelegd waardoor het komt, maar die kinderen schrokken zich eigen helemaal het lazarus.”

Al met al kwamen alle partijen in Beau nauwelijks tot elkaar. De RTL 4-kijker haakte overigens massaal af: met 553.000 kijkers (12 procent) zette Beau voor dit seizoen een laagterecord neer.

Lees ook:
M behandelt Akwasi met fluwelen handschoenen (zaterdag)
Akwasi baalt van mediasnippers na geweldsoproep Dam (maandag)
Evert en Patty walgen van geweldsoproep Akwasi (dinsdag)
Tweede BN’er pleit voor geweld tegen Zwarte Piet (dinsdag)
Akwasi maakt René van der Gijp verdrietig: ‘Gaat te ver’ (dinsdag)

Het fragment:

Foto: RTL

136 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pistolen Paultje
juni 12, 2020 15:36

Het is weerzoveer, Black Movement (hoe hete dat ook alweer) is weer opgestaan, wellicht dankzij mafkees Trump?

Gast
Xxxx
juni 12, 2020 06:24

Als je bovenstaande foto van meneer Akwasi bekijkt zie je de achterdocht van zijn gezicht druipen. Elk jaar, zo zegt hij, voelt Zwarte Piet als een klap in zijn gezicht. Als dat zo voelt dat je 52 weken van het jaar alleen maar over racisme kunt ZEIKEN waarvan drie weken moet aanzien dat er “even” een Sinterklaas is met zijn Zwarte Pieten in Nederland zijn dan ga je in die tijd als ze er zijn naar een land op vakantie tot ze weg zijn. De Goedheiligman en zijn kornuiten zijn er meestal tussen half november en 5 december. Is je probleem opgelost. Zo kunnen velen dat doen toch die zich er aan “storen”. Help je de reisbranche een handje en verziek je de sfeer niet in Nederland. Kan de Nederlandse bevolking weer rustig slapen. Maak je onze traditie niet kapot. Val jij ons niet lastig en wij meneer Kawasi en zijn racistendelegatie niet. Hoe simpel kan het zijn? Hoeven wij jouw “problemen” niet het hele jaar aan te horen. Aanpassen noem ik dat. Ik snap je probleem niet. Je moet leren meneer Kawasi dat elk jaar ZEIKEN over dit onderwerp de Nederlanders de keel uit hangt. Het komt de verhoudingen met jou en de Nederlanders niet ten goede, want diegene die de grootste muil hebben over racisme hebben de verhalen of uit geschiedenisboekjes of van horen zeggen. We hebben momenteel wel wat anders aan ons hoofd dan ons druk te maken om een simpel kinderfeest te vergallen. Elke dag gaan er nog steeds mensen dood aan Corona. Dat is belangrijker dan je gezwets over racisme. Verbeter de wereld en begin bij jezelf meneer Akwasi! Als je je hier zo gekrenkt voelt ga een land zoeken waar je je wel gerespecteerd voelt. Maar dat doe je niet, omdat alle financiële zaakjes hier beter geregeld zijn dan waar dan ook in de wereld. Laat Nederland met rust. Misschien keert de rust weer terug als je ophoudt met je frustraties op dit land te botvieren!

Gast
Ton
juni 12, 2020 05:10

@Lariekoek, Blijkbaar kunnen “Nederlanders” zich wel gedragen in het buitenland ,overigens de Nederlanders die emigreren kopen een huis in het buitenland of hebben vermogen om zelf van levensonderhoud te voorzien.

In Nederland komen mensen van buitenaf zonder geld(gelukszoekers) uitkering trekkers en drugscriminelen.

Gast
Henk Groenstege
juni 11, 2020 23:34

Goh, een zwarte Damschreeuwer.

Gast
Louis
juni 11, 2020 22:54

A kweenie dom oor. En wat is dat nou weer een Afro-nederlander? Kijk niet zoveel naar Amerika en probeer ze niet na te doen.

Gast
Johnston
juni 11, 2020 21:50

En een lesje Nederlands.

Gast
Dennis Eijs
juni 11, 2020 21:39

Akdwasi probeert zich eruit te lullen. En een woordvirtuoos is het ook zeker niet. Gewoon weer zo’n over het paard getilde neprap figurant.
Vreemd dat deze twee, niet uit slaven families afkomstig, eerder het tegenovergestelde, uit Afrikaanse slaven drijvende handelaren. Hier het hoogste woord voeren. Hier gekomen om te ‘vluchten’. Als ze daar net zo.onredelijk en agressief zouden zijn. Dan is daar vluchten de enige oplossing. Hier wordt je met een slabbertje nog gevoerd. Tijd om zulke gasten eens te ontmaskeren.

Gast
Lariekoek
juni 11, 2020 21:03

@Ton
Wist je dat er Nederlanders zitten in Amerika, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland? Gaan zij ook weer naar het land waar ze vandaan komen?

Gast
Puk
juni 11, 2020 20:59

Een agressief mannetje,,zo maak jij je echt niet geliefd,,en schreeuwen,jij zat te schreeuwen,want je wilde alleen aan het woord,,Beau was juist mild,en netjes gebleven,verschrikkelijk,wat heb ik me geergerd aan die Kawasi,,waarom woon je hier,in Nederland,,pas je aan,dan is er ook niks aan de hand !!

Gast
Simon Dekker
juni 11, 2020 20:49

Is het fragment op Twitter aangepast? De opmerkingen van John de Bever en Wolter Kroes zitten er namelijk niet in.

Gast
WEST
juni 11, 2020 20:39

@ Ton Wat is er gebeurd met ons mooie Nederland
Vroeger hadden we in de jaren 50, tot 1966 alleen Chinezen, en de Indo`s, waar men geen last van had, De ellende is begonnen met het binnen halen van de gastarbeider,, ja de meeste veroorzaakte geen last, maar het werd wel steeds erger,door de vele Marokaanse jongeren , want dat zijn de ergste criminelen die er zijn De politie kan je er alles over vertellen! Ben geen RA si ST maar zou alle Marokanen het land uit schoppen , en alle gelukzoekers er achteraan
dit land moet gezuiverd worden !

Gast
Freek
juni 11, 2020 20:25

Ik vraag me af waarom ze zo’n iemand uitnodigen bij RTL wat een mafkees is die figuur WALGELIJK

Gast
X
juni 11, 2020 20:19

Nogmaals: Randstadprobleem.

Gast
Ton
juni 11, 2020 20:10

Ik schat 80% van buitelandse afkomst verzieken dit mooie en rijke Nederland.
Ze voelen zich ook nog gediscrimineerd,ik zou zeggen ga terug naar je land van herkomst
en maak daar je land kapot.
Jullie vergeten 1 ding dat je of illegaal bent of te “gast” dus hou je aan onze normen en waarde.

Gast
Ton
juni 11, 2020 20:01

Vreemd,dat heel de wereld naar een “racistisch” land als het onze wil komen?

Gast
Inez
juni 11, 2020 19:14

Getuigd a/d reactie van velen hier, dat zwarte piet idd een trap in het gezicht verdiend!

Gast
Hans meijster
juni 11, 2020 19:11

Zet m in n cel akwasi

Gast
Remco Verhoeckx
juni 11, 2020 19:03

Woordenkunstenaar.. Dan komt het verot je strot uit. Je bent triest Akwasi..!

Gast
Hendrik
juni 11, 2020 18:50

Akwasi als ik jouw was dan zou ik zo snel mogelijk naar Rusland of Noord Korea gaan. Daar hoort je thuis. Daar wordt je gelijk afgevoerd naar de krokodillen. Je hoort hier niet thuis met jou woorden. Blijft van onze mooie traditie af. Regering doe wat!!!!

Gast
Matthijs
juni 11, 2020 18:35

Klaar met die agressieve lui aan tafel die opgevoed zijn door ‘tante’ 🤮

Deze schreeuwers hebben niet leren discussiëren van huis uit en kunnen niet onderbouwen.
Het enige wat ze kunnen: op een agressieve manier ventileren. Luisteren gaat ze helemaal slecht af.

En het mooie van dit alles: deze schreeuwers denken dat ze de zwarte gemeenschap vertegenwoordigen.
Het gros van de zwarte gemeenschap kotst op deze lui en op Silvana Simons.
Die schamen zich voor zoveel achterlijkheid.

Gast
Kroes
juni 11, 2020 18:30

Recpect voor. Beau ben fan van je geworden zo rustig gebleven .wat mij wel
Opviel in dit gesprek Peter r de Vries heeft overal een mening over maar bleef ijzig stil.

Gast
Geer
juni 11, 2020 18:28

Waarschijnlijk is zijn moeder vroeger door een zwarte man verkracht en heeft ze hem alleen moeten opvoeden, wat in mijn ogen niet helemaal goed gelukt is. Of hij is door zijn vader veel op zijn kop geslagen waardoor zijn hersencellen al op vroege leeftijd afgestorven zijn.
Maar iets zegt me dat er iets niet goed is met die jongen, waardoor ik eigenlijk gewoon medelijden met hem heb 😂😂😂😂

Gast
Alida
juni 11, 2020 18:18

Het onderwerp was te zwaar voor Beau. Hij wist niet goed om te gaan met deze 4 mondige heren.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 17:36

Solidarikots. Ik ken 1 liedje van Akwasi: Lik maar aan mijn zwarte “lollie”.

Gast
Solidarikots
juni 11, 2020 16:53

Noem 1 liedje van akwasi……..

Gast
Bart
juni 11, 2020 16:35

@Xxxxx Helemaal met je eens!

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 15:03

Julske. Heb je de agressie van die Kawasi gezien? Natuurlijk mag hij zijn mening geven. Maar het is wel de toon die de muziek maakt. Voor mij is het gewoon een “snotneus” die op een andere planeet leeft. De generatie twintigers en dertigers die geloven echt nog in sprookjes. Die zijn niet gewend om tegen te worden gesproken. Laten zich ook niks meer zeggen. Vroeger toen ik een twintiger of dertiger was durfde ik nog niet eens op tv te verschijnen laat staan om zo’n grote bek op te zetten. Dit is een hele gevaarlijke generatie kleurlingen die de wereld meer afbreken dan dat ze opbouwen. Ik vrees de toekomst met dit soort lui. Je kon gisteren aan Beau van Erven Dorens zien dat hij gewoon een rustige vent is die niet schreeuwt zoals die Kawasi. Maar een normale vent. Als je fatsoen in je donder hebt ga je niet op tv allerlei dingen roepen. Maar het lijkt wel of ze bij RTL4 smullen van dit soort lui op tv. Het moet spraakmakend zijn. Elke dag Sylvana en Kawasi. Had nog nooit van die laatste gehoord tot vandaag. Maar ik verzeker je hij maakt meer kapot dan hem lief is. Opzouten met dit soort gasten!

Gast
Piet Patat
juni 11, 2020 14:48

@Julske. Jullie? Wie is ‘jullie’? Lekker iedereen over één kam aan het scheren?

Gast
Jlm
juni 11, 2020 14:48

Eerst boeide mij zwarte piet niet maar ik neig nu toch de kant van zwarte piet te kiezen.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 14:36

Bart. Deze jongelui denken echt de wereld te kunnen verbeteren. Ben bijna 60 jaar. Ik heb in die jaren de wereld er niet op vooruit zien gaan alleen maar achteruit. De generatie van meneer Kawasi met zijn 32 jaar. Die denken echt dat zij de wijsheid in pacht hebben. Maar dat hebben ze niet. Ik heb het fragment van Beau een stukje gezien. Hij is de enige die aan het woord is. Hij is zo dominant aanwezig. Je wordt gewoon bang van die kerel met zijn grote bek. Ga terug naar Ghana of Suriname. Hij weet heel niet waar die over spreekt. Hij lult maar uit zijn nek. Beau zat er bij en keek er naar. Misschien zit die Kawasi nog wel onder de verdovende middelen weet jij veel. Dit soort moet met de ME het land uit worden gezet. Destijds bij de treinkaping in 1977 schoten ze een hele trein aan flarden. Toen durfde de regering nog op te treden. Dit softe zooitje in Den Haag schijt in hun broek. Mark Rutte is anders over Zwarte Piet gaan denken. Ik niet. En vele Nederlanders ook niet. Dat huzarenstukje zouden ze nu ook eens toe moeten passen. Kijken hoe Nederland verandert. Maar dat hebben die zelfde jongeren niet meegemaakt hoe dat destijds ging. Maar er is nooit meer een treinkaping gekomen. Alle Molukkers werden afgeschoten. Met dank aan de regering Van Agt. Die regering liet niet met zich sollen.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 14:23

Julske. Slaap lekker verder in je dromenland. Ieder mag zijn mening hebben. Maar dit soort mensen is maar met een doel in Nederland: Dat is alles kapot maken. De sfeer, de gezelligheid van het land. Dit soort maakt meer kapot dan je lief is. Als ze het niet bevalt waarom gaan ze niet terug naar hun roots? Dat snap ik gewoon niet. Als een land als Nederland zo slecht en zo racistisch is zou ik er geen moment over na hoeven te denken om weg te gaan. Maar dat doen ze niet omdat ze weten dat als ze in Ghana of in Suriname terecht komen dat het hier zo slecht nog niet is. We maken ons elk jaar druk om Zwarte Piet. Slechts 3 weken is Nederland in de ban van Zwarte Piet. Er zijn ook kleurlingen die zich hier helemaal niet aan storen. Maar dat zijn volwassen donker getinte mensen die al veel langer op deze aardbol leven en weten hoe het wereldje in elkaar zit. Maar een ‘snotneus” als een Akwasi van slechts 32 jaar die denkt het racisme uit te kunnen bannen. Dat is al honderden jaren zo en dat bant hij echt niet uit. Morgen gebeurt het weer en overmorgen weer. Wat hij bereikt met zijn “protesten” is een averechtse werking. Hij bereikt er mee dat hij net als dat andere zooitje oproerkraaiers dat Nederlanders zich tegen ze gaan keren. En terecht!

Gast
Julske
juni 11, 2020 14:03

Mensen denken jullie aan je bloeddruk.Respecteert de mening van een ander. Dat doen jullie dagelijks hier op MC, met racistische berichten, zo rein zijn jullie ook weer niet. Hopelijk dat jullie voor de spiegel gaan staan, en het zelf wel kunnen beamen. Dus Akwasi mag zijn mening en gevoelens uiten. Waarom moet men met 2 maten meten, zodra een donker iemand zijn mening uit, dan lijkt het alsof een bom op MC hier is neergeknald .

Gast
Momo
juni 11, 2020 13:52

@Snake Charmer

Jij weet dus niet wat racisme is. Ik zal het je duidelijk maken: JIJ bent een racist.

Gast
Zwarte piet
juni 11, 2020 13:51

Ik kom maar 3 weken in Nederland en jullie rotzooien het gehele jaar door

Gast
Bart
juni 11, 2020 13:32

@Xxxxx Dan zijn er op 17 miljoen mensen helemaal niet zoveel. Daarbij staan er bij die demonstraties veel (jonge) mensen die denken dat ze iets goeds doen en denken dat de wereld is begonnen bij hun eigen generatie. Ze denken dat het om verbinding gaat en zien niet de ware bedoelingen van de genen die deze demonstraties organiseren. Die zijn juist helemaal niet voor verbinding. Daar komen de meesten nog wel achter die op dat plein stonden.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 13:18

Paulus. Wat je een storm in een glas water noemt. Gaat nergens anders meer over. De mensheid is gek geworden.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 13:16

Bart. Wat je relatief kleine groep noemt. Als ik de Dam in Amsterdam zag. 15.000 malloten. Noem ik dat geen kleine groep.

Gast
kees
juni 11, 2020 13:08

Akwasi zat nog een beetje te hoog in z’n emotie. Had beter niet aan tafel kunnen verschijnen, deed meer kwaad dan goed. Familie en/of vrienden hadden hem moeten behoeden voor dit optreden. Een weekje extra rust en dan beseffen dat je op de Dam te emotioneel reageerde. Half excuses maken en angel is eruit. Heeft artiest Akwasi geen pr-man/vrouw die dit had kunnen voorkomen?

Gast
😷Paulus
juni 11, 2020 12:54

😷Deze zwarte man heeft niks anders dan zijn eigen mening en boosheid geuit, dat doet iedereen tenslotte. Dat krijg je in een racistische maatschappij. Er zijn meer die allerlei dingen roepen, maar die komen niet op tv. Voor de rest is het storm in een glas water.

Gast
Britt Scholte Lover
juni 11, 2020 12:49

Akwasi zijn carriere is nu wel voorbij en die M (Margriet) walgelijk links mens!
Hopelijk stopt het programma snel

Gast
Wolter Kroes
juni 11, 2020 12:48

Jammer er geen bitterballen waren met mijn dikke plofkop

Gast
Bart
juni 11, 2020 12:47

@Wyatt Misschien moet je zelf weggaan en ergens gaan wonen waar je het wel eens bent met de normen, waarden, regels en tradities. Dit geld voor iedereen overal ter wereld. Welke huidskleur je ook hebt. Men moet ophouden met na elkaar te kijken en te wijzen en met vingertje staan zwaaien over wat een ander wel of niet moet doen. Dat bepaald iedereen zelf! En als dat voor het merendeel van Nederland Sinterklaas vieren met Zwarte Piet is dan blijft dat zo. Bevalt het je niet dan heb je pech.

Echter gaat het eigenlijk helemaal niet om Zwarte Piet. Die is slechts het middel om mee te slaan. Op een gegeven moment dacht het kleine groepje hoe kunnen we die blanke kaaskoppen nou het hardst raken? De tradities aanvallen.

Het hoofddoel van deze mensen is haat en verdeeldheid zaaien. Geen mensen verbinden zoals ze beweren. Iedereen zou er het beste aan doen om deze relatief kleine groep relschoppers gewoon te negeren. Tijdens demonstraties, in de media, niet naar de muziek van Akwasi luisteren, Sylvana gewoon met de camera voorbij lopen in Amsterdam etc. Dan is het zo afgelopen.

Gast
Simon Dekker
juni 11, 2020 12:27

Akwasi is een nieuwe racist. “Wie is deze gast?” toebijten naar John de Bever. Doe normaal man, black supremacist.

Gast
Zwarte Joop
juni 11, 2020 12:14

Akwasi si een vreselijke schreeuwbek.

Nou ik ben ook een woordkunstenaar en praat ook vanuit mijn emotie en energie.

Akwasi je maakt mij boos, heb zelf veel donkere (zoals je het noemt) vrienden, maar je bent een schande voor deze vrienden. En er heel anders instaan dan jij met je Amsterdams Bijlmer gedram.

ga terug naar waar jij of voorouders vandaan komen, slecht voorbeeld.

Ergerlijk dat jonge meisjes je bewonderen, mooi voorbeeld voor de toekomst.

Gast
Maatje te groot
juni 11, 2020 12:13

Het trieste is dat onze zwarte broeders denken dat ze iets bereikt hebben door hun idiote massa demonstraties in deze gevaarlijke corona tijd. Ze vonden zelfs dat dit boven het besmetten met Corona stond. Het enige wat ze bij de meesten verstandige mensen bereikt hebben is dat deze een afkeer hebben gekregen van die dwazen. Vooral ook nog eens dat ze ipv voor die vermoorde croimineel demonstreerden ze het hadden over Zwarte Piet. En zelfs willen ze onze standbeelden weghebben. Ze komen er straks wel achter dat door hun toedoen niks veranderd. Alleen erger wordt. Helaas.

Gast
Pieterke
juni 11, 2020 12:13

Wees gerust Akwasi, je bent met je optreden op de Dam en bij Beau door de mand gevallen.

Met het aanzetten tot agressie en geweld zijn we in de tijd van polarisatie beland. Jij bent daar schuldig voor.

Gast
Renee
juni 11, 2020 12:00

Wat een idioot die kwakasi woordkunstenaar vanaf zijn 14e right geen scholing en opvoeding gehad. Door dit soort ordinaire rappertjes wordt niet alleen zwarte piet vermoord maar ook de Nederlandse taal, met dat kromme Nederlands doorspekt met Engelse termen. Dom volk. En als het niet bevalt mag je ook terug naar Ghana hoor niemand die je stopt.

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 11:54

Mensen als Wyatt. Moeten gewoon weg gaan uit dit land. Opgeruimd staat netjes. Of je woont in een land en accepteer alle gewoontes. Of je gaat weg. Moeten wij eens doen wat jullie hier presteren om dat in je vaderland te doen. Ik weet dan wel wat er gaat gebeuren. Of je krijgt de kogel of je wordt verbannen naar een strafkamp. Je moet gewoon niet ZEIKEN man of vrouw Wyatt. Je moet blij zijn dat je in Nederland mag wonen en werken. Dat wij Nederlanders 2 weken Sinterklaas inclusief Zwarte Piet vieren wat onze TRADITIE is. Is dat nou zo verschrikkelijk? Doe mee en maak je zelf nog ZWARTER dan ZWART. Lach er om en het leven lacht je toe. In Suriname vieren ze ook Zwarte Piet en Sinterklaas. We hebben het over een kinderfeest. Wordt volwassen kerel. Wij Nederlanders hebben absoluut niet te intentie om mensen te kwetsen. Sinterklaas en Zwarte Piet staat hier symbool voor gezellig met elkaar zijn. Wat jullie doen is alles naar de KLOTEN JAGEN. Volwassenen gedragen zich als kleine kinderen!

Gast
Genderneutraal
juni 11, 2020 11:50

Ik wil de leus wijzigen. Voor mij geldt ‘ Black guys matter’ .
My god, mijn 11 inch surprise was yumz. ‘So once you black, you never go back’

Gast
Xxxxx
juni 11, 2020 11:46

Wyatt. Jij bent nog fouter. Jij moet gewoon weg. Heel ver weg!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen