Boulevard roept Ali op matje: ‘Wat is dit voor geflikker?’

Arie Boomsma draaide gisteren voor RTL Boulevard een fitnessitem met Ali B en gezien de boze vinger die hij altijd opsteekt richting VI, kwam hij er niet onderuit: hij confronteerde de rapper met zijn omstreden flikker-uitspraken. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Ali’s uitspraken dat hij homo’s gewoon flikker blijft noemen, zorgden voor enige consternatie. “Je zegt dat het een soort vorm van respect is. Die moet je me eens uitleggen, hoe zit dat?“, vroeg Arie aan Ali.

Ali begrijpt dat er verwarring is ontstaan. “Ik snap dat mensen dat verkeerd opvatten, dat ten eerste. Ten tweede heb ik het niet teruggelezen. Als ik het had teruggelezen dan had ik er nuances aan toegevoegd. Ik neem even de full responsibility voordat het verkeerd wordt opgevat.”

Wel blijft Ali achter zijn uitspraken staan. “Want als ik Fred van Leer of Paul de Leeuw zie en hij zegt: ‘Hé, kut-Marokkaan’, en ik zeg: ‘Hé, vuile flikker’, dan is dat gewoon hoe wij met elkaar omgaan. Ik kan nu doen naar de kijker alsof ik mijn vrienden die homo zijn geen flikker noem, maar dat is gewoon niet zo. Zo lang zij er geen moeite mee hebben dat ik dat zeg en ik er geen moeite mee heb dat zij dan zeggen ‘fietsendief’ of ‘kut-Marokkaan’… Omdat we kijken naar de intentie…”

Ali benadrukt dat hij geen flikker zegt tegen homo’s die hij niet kent. “Het is niet zo dat ik zeg dat je homo’s allemaal flikkers moet noemen.

Pisnichten en flikkers

Het is meer iets onderlings, zegt Ali. “Ik snap dat het voor sommige mensen moeilijk te bevatten is als een vorm van respect, maar ik ga ook niet ontkennen en een soort doen alsof het niet bestaat.”

Arie: “Een tijdje geleden werd Paul de Leeuw nog heel kwaad op Youp van ’t Hek die het altijd over pisnichten en flikkers had. Wat is er dan anders? Omdat jij bevriend bent met Paul dat het wel kan?

Ali: “Ja, van vrienden kan je het hebben.”

‘Flikker is iemand die iets flikt’

Ali gebruikt ‘flikker’ ook met andere bedoelingen. “ Tegelijkertijd is er ook een ander ding. Een flikker is ook iemand die iets flikt. Hoe vaak noem je een hetero-iemand geen flikker? Ik denk dat het woordje flikker vaker wordt gebruikt voor heteroseksuele mensen dan voor homo’s. Als een homo jou iets flikt, mag je hem dan een flikker noemen of niet?

Het is hetzelfde verhaal als met Johan Derksen. Hij maakt grappen, alleen de timing was op dat moment echt klote. Als ik tegen iemand zeg ‘hé, flikker’ en diegene zegt dat hij het niet leuk vindt, zal ik het nooit meer zeggen. Ik heb heel veel vrienden die homo zijn. Ik kom uit Hilversum nota bene. En wij praten zo met elkaar.”

Relletje

Arie vindt het vervelend voor Ali dat alles zo uit zijn verband is gerukt. “Hopen ze dan toch dat er een relletje ontstaat en denken: dan pakken we Ali een keer?

Ali: “Ik weet het niet. Het kan alles zijn. Ik weet in elk geval dat ik verantwoordelijkheid kan nemen en dat ik het stuk terug had kunnen lezen en deze nuance had kunnen aanbrengen. Fair enough.”

Nu word ik neergezet als homofoob, dan zit ik bij RTL Late Night en neem ik het op voor het homohuwelijk en dan komt er weer een groep vanuit religieuze hoek die zegt: ‘Wat ben jij voor ongelovige satanist!’ Je hebt mensen die het kwade in je zoeken en het goede in je zoeken en dat zal altijd zo zijn.

Lees ook:
Ali B: ‘Ik blijf gewoon flikker zeggen tegen homo’s’ (zondag)
Tofik Dibi onthutst na flikker-uitspraken Ali B: ‘Clownerij’ (maandag)
Maik de Boer: ‘Kans groot dat Ali flikker als zoon heeft’ (maandag)
Geen Ali-ophef: ‘Als Johan Derksen dit gezegd had…’ (dinsdag)

Foto: RTL

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
september 3, 2020 11:29

😷@Marianne, je krijgt van mij een 10😋😁

Gast
Marianne
september 3, 2020 09:16

Heeft niets met de opvoeding te maken. Deze mensen surfen mee op de tijdgeest en de publieke opinie. En proberen zo hun geld te verdienen. Ze hebben speciale voelsprieten voor met welke uitspraken voordeel valt te behalen, zijn berekenend.

Gast
😷Paulus
september 3, 2020 09:05

😷Alie doet wat Derksen ook doet, wat is er vreemd aan? Is gewoon kopie gedrag. Akwasi doet het zelfde. Hoort nou eenmaal in de Nederlandse opvoeding. Dus niet zeiken achteraf. Het is gewoon na-apen.

Gast
Baut
september 2, 2020 21:26

Kortom, alles mag. Vraag het maar aan Grapperhaus.

Gast
ikke
september 2, 2020 20:44

Hoe bestaat het :de een is een woestijnflikker ,de andere een gladde Nsb er

Gast
Petor
september 2, 2020 19:18

cancelen die zandrat

Gast
Ome Cor
september 2, 2020 18:04

Wow, lekker wijf rechts op de foto. Nee, wacht het is een flikker……… nee, het is toch die ene kut-Marokkaan met z’n holmaatje.

Gast
Flikker is flikker
september 2, 2020 17:57

Ali zegt dat hij flikker ook gebruikt voor andere bedoeling.
Als ik zeg kut marrokkaan maar ik gebruik hem voor een andere bedoeling omdat ik die marrokaan wel mag, heb ik een mes in de rug.

Ali als je flikker zegt is het flikker geen andere uitleg mogelijk ,
Begrepen KUT marrokkaan

Gast
Alfons
september 2, 2020 15:33

Dit is flikkers gelul

Gast
Henk
september 2, 2020 15:06

Hoe homovriendelijk is Arie dan? Als het erop aankomt steunt hij liever een collega die zich herhaaldelijk vervelend en verbaal agressief uitdrukt dan de homogemeenschap.

Gast
Carrie
september 2, 2020 14:37

Lekker alles weglachen. De lieden van Boulevard zijn zo intens hypocriet.

Gast
Bert
september 2, 2020 14:01

Interesseert het iemand ene flikker hoe deze pisnicht/NSBer en een Marokkaan homo’s noemen.

Gast
Zalmneusje
september 2, 2020 13:58

‘Ali heeft het goed en duidelijk uitgelegd’, zo klonk het opgelucht en eensgezind uit de monden vd aanwezigen in de Boulevardstudio, na een onnavolgbare woordendiarree.

Gast
Chelsey
september 2, 2020 13:49

Het valt me van Jezus 2.0 wel erg tegen dat hij nu plotseling de tere baby billetjes van die Marokkaanse kast rif aap flikker met fluwelen zachte handschoentjes erotisch gaat staan masseren?! “Vervelend voor Ali B. dat alles zo uit zijn verband is gerukt?!“ Bij vergelijkbare uitspraken van Johan Derksen was christenextremist c.q. kastflikker Arie B. zelf degene die het nodig vond om alles zo uit zijn verband te rukken, zelfs tot aan een reclame boycot toe! Jammer maar helaas is het deze valse Antichrist niet gelukt om VI om zeep te helpen! Rif aapje werkt namelijk ook voor Bertelsmann tv! Zelfs Arie B’s “George Michael” look moest het voor deze speciale rtL PR-aangelegenheid ontgelden! Een Mocro look paste volgens relnicht Peter van der Vorst natuurlijk beter! Zo doorzichtig weer allemaal daar bij open (r)iool (t)élévision (L)uxemburg 4’s Boule Fart!

Gast
Black Panther
september 2, 2020 13:40

Beetje lachwekkend hoe Boulevard nikszeggende nutteloze items zoekt om Arie B maar in dat programma te houden. Nederland is hem zat, respecteer de kijker een keer.

Gast
Trudy
september 2, 2020 13:07

Wat een totaaaaaale idioot deze Ali B. Flikker toch op man!

Gast
Momo
september 2, 2020 12:42

Akwasi een Zwarte Piet noemen is ook een vorm van respect!

Gast
achtmet
september 2, 2020 12:07

Ali .B en Arie B twee vieze oproerkraaiers ,spoel dat tuig door de plee !

Gast
Bart
september 2, 2020 12:03

Als je inkomen in gevaar komt kan je altijd nog een beetje draaien en masseren.

Gast
Blinde Herdershond
september 2, 2020 11:46

Jammer dat ze hem, na deze les rechtlullen wat krom is, niet ook even hebben gevraagd naar zijn opmerking van afgelopen december over n e g e r s en zijn schoen zetten.

Gast
Cobweb
september 2, 2020 11:20

Flikker toch op ali …

Gast
Bromsnor
september 2, 2020 11:14

Beetje last van seletieve verontwaardiging zullen we maar zeggen van Arie Vroomsma

Gast
Andrew
september 2, 2020 10:56

De nuance brengen in het roepen van het woord “flikker”? Heb ik die snelcursus mocropsychologie ook al gemist?

Gast
Jahoor
september 2, 2020 10:50

Doet Ali nou net alsof hij allemaal homo vrienden heeft? Zowel Ali als Arie freaking Boomsma moeten eens ophouden om voor homo’s te praten.

Gast
Helena
september 2, 2020 10:49

Uit groot respect noem ik Arie Boomsma voor de rest van zijn leven een selectief verontwaardigde opportunistische achterbakse NSB’er.

Uit groot respect noem ik Ali B. een hypocriete leugenachtige kutmarokkaan, enge Rifaap en verdenk ik hem van h*mo- en J*denha*t.

Beide mannen vind ik een gruwel maar Arie Boomsa vind ik een gradatie erger, dan die kutmarokkaan en Rifaap, die vent vind ik een verschrikkelijke vunzige verrader.

Gast
Gerda
september 2, 2020 10:40

En mongool Ali ?
Ach Ali wordt alles vergeven..
Dat de media Marokkanen moet pamperen..
Is allemaal niet erg,
dat ze rellen schoppen..
oudjes overvallen, liefst zo oud mogelijk

Gast
Toch
september 2, 2020 10:36

Stink islamiet, net zoals die nep boef. Negatieve aandacht levert ook geld op.
Alles in naam van.. de boel opnaaien, de boel opnaaien, de boel opnaaien..

Maar Derksens die is pas erg!!1!…. Zie de selectiviteit/lafheid van hilversum.

Gast
Peter
september 2, 2020 10:33

@gargamel : herstel : de gemiddelde Nederlander met een Marokkaanse migratie achtergrond met een gemiddelde leeftijd tussen 10 en 25.

Gast
Gargamel
september 2, 2020 10:30

IK HAAT MAROKKANEN!

Gast
Ali B
september 2, 2020 10:28

Flikkers

Gast
G.ossip
september 2, 2020 10:17

Ali lijkt op de foto wel een omgebouwde,zal toch niet zo zijn dat deze pisvlek eigenlijk een vrouw is.

Gast
Ik
september 2, 2020 10:12

Huil types… Dit mogen ze zeggen, zwarte piet mag niet, noem je ze kut Marokkaantje… Dan gaan ze huilen.

Gast
Curryworst
september 2, 2020 10:10

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand een flikker genoemd wordt als hij iets flikt.
Flikker is gewoon een scheldwoord voor h0mo. Niets meer en niets minder.
Maar ik ben dan ook geen straatkind uit Almere.

Gast
Victor
september 2, 2020 09:58

Als iemand jou iets flikt, ben je een flikker? Dat lijkt me taalkundig niet correct. Maar verder heeft Ali gelijk.

Gast
Minder of Mirjam
september 2, 2020 09:57

Minder of Mirjam (de echte)
wo 02 sep 2020 om 9:56

En dit ben ik ook niet, zucht.

Gast
Minder of Mirjam (de echte)
september 2, 2020 09:56

Vreemde snuiters posten hier. Vast een Talpa hater.

Gast
Minder of Mirjam
september 2, 2020 09:51

Minder of Mirjam
wo 02 sep 2020 om 9:41

Dit zei ik niet, dit is die RTL Haat Psychopaat die onder mijn naam dingen post

Gast
Peter de Koning
september 2, 2020 09:50

Ali is iets teveel in de schijnwerpers en dan krijg je deze onzin.

Gast
Minder of Mirjam
september 2, 2020 09:41

Wat een f likker niveau is bagger RTL Boulevard.

Gast
Minder of Mirjam
september 2, 2020 09:37

En als dank voor deze woorden heeft na afloop van dit interview Arie B Ali B nog even gepijpt.

Gast
david
september 2, 2020 09:35

oh boy. mijn hersenen zijn tot in het oneindige uitgerekt tijdens het lezen van zoveel gekronkel. een uiterst pijnlijke ervaring.

Gast
ed
september 2, 2020 09:35

Moet deze foto nu echt op de vroege morgen???? Ik moet nog ontbijten

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen