Ook Katja Schuurman dreigt verhaal te halen bij VanMoof-winkel
Katja Schuurman hoort bij de vele boze klanten van fietsmerk VanMoof die dreigen om op hoge poten naar de winkel te komen. “Ik wacht al tien maanden op mijn fiets en ik heb al betaald.”
Het staat bekend als de fiets voor yuppen en rijkeluiskinderen: de VanMoof. Het is een populair fietsmerk, maar merkwaardig genoeg is de service van het bedrijf berucht. Nu lijkt de fietsproducent op de rand van de afgrond te staan: er worden al twee weken geen fietsen meer verkocht en inmiddels heeft het bedrijf uitstel van betaling gekregen.
Boze klanten
Klanten zijn dermate bezorgd dat VanMoof zich gisteren genoodzaakt zag om de winkel aan de Amsterdamse Mauritskade te sluiten. “Klanten staan boos voor de deur en bellen zelfs de politie, omdat ze hun fiets niet meekrijgen”, schrijft het AD. “Het personeel zegt niet te kunnen helpen.”
Een boze klant zegt in de krant: “Ik zie dat er toch wel financiële perikelen zijn en dan denk ik: ik haal hem wel op. Maar je komt er niet eens meer in. Schaamteloos. Ik ga hier wachten tot die deur open is.”
Katja ook boos
Nu blijkt dat Katja Schuurman een van die boze klanten is. Ze wijdt er een story aan op haar Instagram. “Eh, VanMoof… Aangezien jullie via de app en telefonisch, en nu dus ook niet meer fysiek te benaderen zijn, via deze weg…”
Ze maakt zich ernstige zorgen. “Die fiets voor mijn dochter waar we al tien maanden op wachten en die ik al wel betaald heb (ik durf niet eens op te schrijven hoe duur hij was..), en dus nog steeds niet hebben ontvangen… Wat is nu het plan? Wat mag ik nog verwachten van jullie?”
Naar de winkel
Katja heeft ook overwogen om boos naar de winkel te komen. “Ik wilde morgen naar de winkel komen -al langere tijd de enige manier om contact met jullie te krijgen-, maar ik lees net dat dat ook niet meer kan omdat jullie dicht zijn.”
VanMoof zegt zo spoedig mogelijk met een reactie te komen.
Op de hak
Ondertussen worden er volop grappen gemaakt over de boze, ‘hippe’ VanMoof-klanten. “Kan iemand me even bellen als de VanMoof-bezitters de Dam bezetten? Misschien heeft het waterkanon van de ME wel nut als je er in dit geval havermelk instopt in plaats van water”, grapt journalist Rutger de Quay op Twitter.
De Speld-ster Maarten Hopman: “Een woedende groep Van Moof-bezitters staat nu voor het hoofdkantoor van het bedrijf. Er wordt gedemonstreerd, met avocadopitten gesmeten en de parkeerplaats voor het pand is inmiddels voorzien van een visgraatvloer.”
En RTL Nieuws-journalist Daniël Verlaan: “Kijk uit, straks gooien ze nog met avocado’s en havercappu’s.”