‘Dries Roelvink kreeg 750 euro per dag voor rubriekje op NPO Radio 1’

Het dagelijkse rubriekje dat Dries Roelvink had in de NPO Radio 1-show van Sven Kockelmann, leverde hem 750 euro per dag op. Dat denkt Niels van Baarlen, de zenderbaas van Radio Veronica.

Sven Kockelmann en Dries Roelvink © Op1

Na tweeënhalf jaar en zo’n 700 columns kwam er medio juli een einde aan de samenwerking tussen Dries Roelvink en Sven Kockelmann. Er werd gisteren in de radiovariant van Veronica Inside, waarin de Radio Veronica-baas sidekick is, gespeculeerd over wat Dries voor deze schnabbel zou hebben gekregen.

750 euro

Collega-sidekick Rick Romijn: “Ik denk 750 euro.” Niels van Baarlen, die als radiobaas weet welke bedragen er worden betaald in de radiowereld, daarop: “Dat denk ik namelijk ook.”

Wilfred Genee, die zijn salaris recentelijk zou hebben zien stijgen naar bijna 1.000.000 euro per jaar, is verbaasd: “Per dag?” Rick: “Ja, elke dag.” Niels: “Als het geen 1.000 is.”

Rick: “Dat is gewoon drieënhalve rug per week. Hallo!”

Wilfred: “Waarom is hij ermee gestopt dan?!”

Dries naar Veronica?

Vlak voor deze speculatie was Dries Roelvink telefonisch te gast in de radio-VI. Hij vertelde dat een comeback op NPO Radio 1 er voorlopig niet in zit. “Dat betekent dat je nu vrij bent op dit moment? Dit is heel interessant jongens”, merkte Wilfred cynisch op.

Dries: “Zocht je nog een columnist ofzo?”

Rick vals: “Ja, ken je iemand?”

‘John de Mol mag mij graag’

Later in de uitzending merkte Wilfred op dat hij nog even had geappt met Dries. “Ik vroeg of Dries misschien serieus geïnteresseerd is om wat bij ons te doen. Om bijvoorbeeld columnist te worden, ja. Toen zei hij: ‘Op vrijdag zou ik misschien de week kunnen samenvatten als jullie mij tenminste kunnen betalen.’”

Dries per sms: “John de Mol mag mij graag. Die gunt mij meer dan Rick.”

Hard werk

Als Dries werkelijk 750 euro ontving per radiocolumn, dan heeft hij in totaal – verspreid over tweeënhalf jaar – 525.000 euro gegraaid uit de kas van NPO Radio 1. Een flinke smak geld.

Het was echter wel hard werken, legde Dries eerder uit. Hij werd elke dag om 10.00 uur gebeld met het onderwerp van die dag en had dan 75 minuten om zijn column voor te bereiden. “Ik moet geregeld in het buitenland optreden en dan boek ik de vluchten zo dat ik voor Sven altijd bereikbaar ben”, zei hij.

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
december 19, 2020 14:38

😷Veels te weinig. In Amerika zou je als bn’er 5000 per dag beuren. 😜

Gast
fikkie
december 19, 2020 11:27

Niels van Baarlen moet zich bezig houden met het maken van leuke programma’s en zich niet mengen wat iemand krijgt voor deelname. 750 euro is een fooi meneer van Baarlen. Zullen we eens raden hoeveel belastinggeld u opslokt?

Gast
Beetje
december 19, 2020 06:36

Dries op de buis gelijk boycotten de zender niemand,durft toch te zeggen ij heb naar,dries gekeken ze laten je gelijk opnemen

Gast
jaapie18
december 19, 2020 00:43

Dat noemt tie ook nog hard werken. Hij weet niet wat werken is.

Gast
Bor
december 18, 2020 21:38

En Sven Kockelmann wist er alles van.

Gast
Dino-saurus
december 18, 2020 18:16

Als n tafeldame of -heer bij DWDD ook 750 euro kreeg, maar voor 50 minuten ‘werken’, dan was de vergoeding voor Dries aan de hoge kant. Temeer omdat hij vaak maar twee of drie zinnen had; een column was het in ieder geval niet.

Gast
Hupsakees
december 18, 2020 14:46

Geloof er geen reet van.
Die Niels en co lullen maar wat.
Ook bij de NPO wordt echt wel op de centen gelet.

Gast
Rick en Niels
december 18, 2020 15:13
Antwoord op  Hupsakees

Hee. Wij lullen nooit zomaar wat. Hahahahahahaha

Gast
Jean Paul
december 18, 2020 15:31
Antwoord op  Hupsakees

Het is zo want ik denk het. Ik kan het me ook nauwelijks voorstellen, 750 euro voor die paar zinnen? 😮

Gast
Nieuwe tijden
december 18, 2020 14:28

Zelden iemand zo slap horen zwetsen als deze.

Gast
Help
december 18, 2020 14:17

Daarom is Rutte zijn grootste vriend. Ons-kent-ons.

Gast
Hottub van Dave's avontuurtje
december 18, 2020 14:03

Woont hij nog steeds op die zolder in de PC hoofdstraat?
Een aardig centje verdienen, maar dan wel bewust er voor kiezen om op een zolder te wonen zodat je kan zeggen dat je in die straat woont. Sommige mensen zijn echt niet te helpen.

Gast
Jonnie
december 18, 2020 13:59

Nog eens goed lezen allemaal! Het was pure speculatie. De heren wisten het niet, maar hadden een vermoeden.

Gast
Liza
december 18, 2020 13:24

Daar moeten heel veel mensen 40 uur voor werken. Wat is de wereld toch krom.

Gast
Lee King
december 18, 2020 13:23

Zonde van belastinggeld geweest.

Gast
Corry Jankbal
december 18, 2020 13:00

Dat is dus netto 400 euro? Dries is een prima vent, zijn zoontjes mogen ze exporteren.

Gast
RechtsVanHetMidden
december 18, 2020 12:45

Is hem gegund..
Leuke man..

Gast
anoniem
december 18, 2020 12:43

dries,

hoeveel of wat gaf je

aan Sven kockelmann

Gast
Giancarlo
december 18, 2020 12:40

En wat heeft het opgeleverd voor de luisteraar ? Hoe kan die NPO nou zo iets bedenken? Gewoon de belastingbetaler die dit betaald heeft. Meer dan 5 ton in 3 jr. voor die nietsnutter en dat nog niet eens bij een 40 urige werkweek !! Zelfs dat is nog veel te proportioneel. Wordt tijd dat daar kamervragen gesteld gaan worden.

Gast
Donald Dumped
december 18, 2020 12:38

Hij moe(s)t in het buitenland optreden.Ja hoor, wie gelooft dat?
In eigen land kwam hij niet verder dan kroegen en partytenten met een paar mensen publiek…
Zo kennen we Dries Roelvink weer. Zichzelf schromelijk overschattend…

Gast
Donald Dumped
december 18, 2020 12:32

Ik betaal voor kwaliteit niet voor volkszangerige nitwits, NPO…

Gast
Keta Minek
december 18, 2020 12:28

Publiek geld he? Als je ziet wat je als ambtenaar bij de gemeente kan verdienen schrik je je rot. Ik kon daar ook 30% meer verdienen dan in de gewone commerciële sector. Helaas niet gelukt. Ze vonden het niet zo leuk dat ik het alleen vanwege het geld wilde doen en niet aan de verplichte diversiteitscursus wilde meedoen.

Gast
Ik breek je ballen met mijn vuisten
december 18, 2020 12:27

Kun je nagaan wat die vmbo’ers basisgericht van funx krijgen……

Slaat
Helemaal
Nergens
Meer
Op

Gast
anonymous
december 18, 2020 12:17

Lijkt me erg sterk, is Roelvink niet waard.

Gast
Frans
december 18, 2020 12:15

De hele NPO moet op de schop. Doe er wat baan minister Slob.

Gast
Donald
december 18, 2020 12:13

We leven in een tijd dat een Zweeds borderline meisje ‘klimaatexpert’ is, een ex personeelschef van een pindakaasfabriek al 10 jaar premier is, een bende ghanese relnegers een eeuwenoud cultuurfeest de nek omdraait, een demente sok zich tot president heeft gefraudeerd en Dries Roelvink als expert van alles en nog wat wordt opgevoerd bij radio 1. Kan niet wachten wat 2021 voor ons in petto heeft, maar ik heb zo’n donker vermoeden…

Gast
Naer
december 18, 2020 13:58
Antwoord op  Donald

Goede analyse

Gast
Donald Dumped
december 19, 2020 01:42
Antwoord op  Naer

Dat van die demente sok die gefraudeerd heeft klopt niet voor de rest kan ik wel met je meegaan…
In 2021 geen Trump meer, en FvD volledig gemarginaliseerd.
Mooi begin van het nieuwe jaar…

Gast
Nieuwe tijden
december 18, 2020 14:26
Antwoord op  Donald

Dat van het eeuwenoude cultuurfeest vind ik nog het ergste.

De geschiedenis wordt gewoon herschreven omwille van de lange tenen van een klein groepje beroepsgekwetsten.

Er is kans op een nieuw rechtsconservatief geluid als we geluk hebben en dat is in de vorm van een nieuwe pp op rechts: JA21

Misschien wordt dat wat op 17 maart.

Gast
Oude tijden
december 18, 2020 21:36
Antwoord op  Nieuwe tijden

Ja, terug naar vroeger. De tijd weer terugdraaien. Heerlijk die conservatieve spruitjeslucht.

Gast
Xel
december 18, 2020 12:11

Budget NPO halveren. Minstens.
Waarom moet de belastingbetaler bloeden voor onzin die ook door commerciële zenders uitgevoerd kan worden?

Gast
Bor
december 18, 2020 21:32
Antwoord op  Xel

Zoals al die sportprogramma’s bij de npo. Kunnen ook wel naar de commerciële.

Gast
Tobias
december 18, 2020 12:10

Jeetje, wat veel geld kun je verdienen bij de npo.

Gast
Nick
december 18, 2020 12:09

Ik bedenk me nu even dat iemand die 40 uur per week in een fabriek werkt voor €1800 netto aan het einde van de maand dit leest..

Zouden al die bn’ers zichzelf niet schamen eigenlijk?

Gast
Tobias
december 18, 2020 12:12
Antwoord op  Nick

Voor fabriekswerk verdien je veel minder.

Gast
Tycho Graagnat
december 18, 2020 12:17
Antwoord op  Nick

Goede vraag.
Schijnbaar niet.
Ik heb t al 1000 x geroepen.Pak dat hele achterhaalde bestel aan.
Begin met de toelating van allemaal nieuwe onzin omroepen. Ben je zwart, voel je je tekortgedaan, whatever….weg met nog meer zuilen, Verhoog de drempel voor A status naar 500.000
Weg met de hoge salarissen aan de top en weg met alle buitensporige verdiensten. Halveer het budget en snijd in alle omroep-budgets.

Gast
Casa de Paplepel
december 18, 2020 14:48
Antwoord op  Nick

Wat wil je dan, naar een communistische samenleving toe? Die fabrieksarbeider had toch ook ooit een showbizz carrière o.i.d. kunnen beginnen? Roelvink kan dan wel niet zingen, t is wel een volhouder en als iemand dan wil betalen voor die volslagen debiele fop columns van hem, wie is hij dan om dat af te wijzen?

Gast
Sport 7 kijker
december 18, 2020 12:08

Tsjonge jonge, dat gegraai bij de NPO is echt niet normaal.

Gast
wim heitinga [de echte]
december 18, 2020 12:07

Uitzonderlijk talent die Dries. Zijn geld volledig waard. Zonde dat hij niet meer op radio 1 te beluisteren is.

Gast
Frau Schmetterling
december 18, 2020 12:11

Niet zo cynisch aub

Gast
Open deuren van Dries
december 18, 2020 12:05

If you pay peanuts you’ll get monkeys.

Blij dat ie niet meer te horen is
Dan onzinnige amsterdamse geleuter en die tegeltjeswijsheden en waren vaak niet om aan te horen.

Gast
Bruine S. Geet
december 18, 2020 15:23

Dries had een toegevoegde waarde in dat programma. Zijn perspectief was dat van een gewone Nederlander en schort het drastisch aan binnen de NPO.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen