Katja Schuurman met lofzang op Job Gosschalk

Geplaatst op wo 15 nov 2017 om 9:45

Katja Schuurman kwam dinsdagavond in RTL Late Night met een lofzang op de omstreden tv-maker Job Gosschalk. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Schuurman nam het eerder al op voor Gosschalk en blijft bij haar standpunt over de oud-castingdirector, die is ontmaskerd als viezerik. “Dit grensoverschrijdende gedrag was slechts een deel van hem en hij is ook warm, charmant, geestig, bijzonder en getalenteerd. Laten we het aan onze rechtsstaat overlaten om wandaden te bestraffen.

De KRO-NCRV-ster zat in RTL Late Night om haar 25-jarig jubileum als actrice te vieren. Aan het begin van de uitzending werd ze ook gevraagd naar Job Gosschalk.

Schuurman daarop: “Ik heb hier een paar papiertjes voor me liggen omdat ik wel wist dat je deze vraag ging stellen en ik weet van mezelf dat als ik iets lastig vind of emotioneel word, dan kan ik wel eens gaan ratelen en dat wil ik voorkomen, dus ik heb wat opgeschreven. Dus als je het goed vindt ga ik dat voorlezen.”

Ik wil er niet te veel over zeggen, omdat ik anders doe wat ik vind dat we juist níet moeten doen, namelijk dit soort zaken in de media uitvechten in plaats van in de rechtszaal, waar ze thuishoren.”

Katja keurt af

Voordat ik iets zeg, wil ik eerst iets heel erg duidelijk maken: vanzelfsprekend keur ik seksuele intimidatie ten zeerste af, zeker als er sprake is van ongelijke machtsverhoudingen, waardoor het voor het slachtoffer nóg moeilijker is om voor zichzelf op te komen. Ik vind het verschrikkelijk voor degenen die hier oprecht te maken mee hebben gehad en grensoverschrijdend gedrag moet veroordeeld worden, maar we moeten dat nogmaals in de rechtszaal doen waar feiten tellen.”

Ik ga Jobs gedrag niet goedpraten, ik wil gewoon ook een andere kant laten horen.

Er is een cruciaal verschil tussen feiten en beschuldigingen. Feiten worden uiteindelijk gebruikt in de rechtszaal en op basis daarvan kan iemand veroordeeld worden. Beschuldigingen in de media leiden direct bij publiceren of uitspreken in talkshows, ook in die van jou, tot een publieke veroordeling van een persoon, terwijl we gedrag willen veroordelen.”

Sensatiezucht

De #MeToo-discussie in de media is essentieel geweest voor het bespreekbaar maken van grensoverschrijdend gedrag, maar als we oprecht gedragsverandering willen, dan moeten we de discussie anders voeren. De sensatiezucht en de wellust om mensen zonder proces aan de hoogste boom op te knopen is groot op het moment en ik maak me er zorgen over dat we als maatschappij die kant op gaan. Dan kunnen we net zo goed de rechtsstaat afschaffen en ons op gezette tijden op het centrale plein verzamelen om diegene wiens gedrag we afkeuren gebroederlijk te stenigen.”

Dit vind ik echt oprecht, los van mijn vriendschap met Job, want, ja, Job is een vriend van mij, al twintig jaar. We hebben samen heel veel meegemaakt en ik hou heel veel van hem. Hoewel ik het echt super lelijk vind, oprecht heel lelijk en dom wat hij heeft gedaan: ik keur zijn gedrag af, maar ik keur niet ineens hem als mens af. Dat is wat er nu met hem gebeurt.”

Heeft ze hierover contact gehad met Gosschalk? “Nee, want Job is eventjes voor vrijwel niemand even bereikbaar.”

Humberto

RTL Late Night-host Humberto Tan was het niet helemaal eens met Schuurman, liet hij weten. “Ik snap wat je zegt en ik denk dat ik voor 80 of 90 procent wel met je meega, maar tegelijkertijd denk ik het omgekeerde: hoe zou je het anders moeten doen, als er een algemeen belang in het geding is? Ik ga met je mee als het gaat om zaken die individuen pur sang betreft, maar hier is een algemeen belang bij betrokken. Daarom wordt er zo veel over bericht. Dat speelt natuurlijk.”

Schuurman: “Het enige wat ik wil zeggen is – zonder de mensen tekort te doen waarbij echt wat heeft gespeeld – maar nu kan iedereen wat roepen. En als iemand wat roept, is het al een soort van waar.”

Het fragment kunt u bekijken op de website van RTL Late Night.

Lees ook:
‘BN’ers houden Nederlandse Harvey Weinstein geheim’ (25 oktober 2017)
Nederlandse Harvey Weinstein wil niet reageren (28 oktober 2017)
‘Naam Hollandse Harvey Weinstein binnenkort bekend’ (31 oktober 2017)
Ook AD hint op Nederlandse Harvey Weinstein (4 november 2017)
‘Nederlandse Harvey Weinstein’ blijkt Job Gosschalk (7 november 2017)
Winston Post: ‘Ik moest masturberen van Gosschalk’ (7 november 2017)
Etienne Poeder: ‘Ik moest me uitkleden van Gosschalk’ (7 november 2017)
BLVD in teken Gosschalk: ‘Ook 17-jarige slachtoffers’ (7 november 2017)
NOS spreekt vijf slachtoffers Job: ‘Hij wilde orale seks’ (7 november 2017)
Katja Schuurman in de bres voor Job Gosschalk (7 november 2017)
Big Brother Bart: ‘Ik moest met mezelf spelen van Job’ (7 november 2017)
Peter R. en Korver in clinch over rol media in zaak Job (8 november 2017)
‘Voorganger Gosschalk was ook machtsbeluste homo’ (8 november 2017)
‘Kemna Casting wist wel degelijk van Dirty Job’ (8 november 2017)
Revu verbaast zich niet dat Katja het opneemt voor Job (8 november 2017)
AD en Telegraaf: ‘Meer viezeriken bij Kemna Casting’ (9 november 2017)
Inge Ipenburg vindt Kemna Casting veel te machtig (9 november 2017)
De Telegraaf benadert buren Job Gosschalk (9 november 2017)
Peter Heerschop kende zwarte kant Job Gosschalk niet (10 november 2017)
De Leeuw lacht als boer met kiespijn om Job-grappen (12 november 2017)
Karin Bloemen vindt Job Gosschalk ‘zó slinks’ (12 november 2017)
Job Gosschalk: ‘Veel acteurs op visite in mijn boerderij’ (13 november 2017)
Kemna Casting toch met externe vertrouwenspersoon (14 november 2017)
Willem Drieling: ‘Slachtoffer van Job toen ik 16 was’ (15 november 2017)
Beau vertrouwt Kemna Casting voor geen meter (15 november 2017)

Foto: RTL








59 Reacties op “Katja Schuurman met lofzang op Job Gosschalk”


  1. AstroTrol Joke

    Katja doet het in 2D veel beter dan in 3D.

  2. Vrede

    Pff die Tan,is het er weer 90% mee eens om niet te fel te reageren op een gast.
    Schandelijk dat ze daarmee weg komt. Jammer dat Beau en Peter niet erbij zaten.

  3. Annoniemus

    Het zegt veel over Katja Schuurman zelf dat ze Job Gosschalk in bescherming neemt , zou ze voor NPO nu nog steeds al die snoepreisjes mogen maken , naar de warme landen ??

  4. kees de Vries

    Ik zou zeggen. Nooit meer een tv/filmrol voor Katja!

  5. Ronald

    Wat stoer dat Katja overeind blijft en achter die man blijft staan. Ze weet dat ze daarom uitgekotst zal worden.

    Terwijl ze gewoon een holistische visie op hem heeft. ‘Het is verkeerd wat hij deed maar er zijn ook genoeg goede dingen over hem te vertellen.’ En dat ook doen.

    Katja blijkt een vriendin uit duizenden.

    Stoer dat ze haar nek durft uit te steken

  6. Karel

    Katja zei verstandige dingen.
    Vrede hierboven is iemand die zn naam geen er aan doet en als ie islamiet zou zijn waarschijnlijk zichzelf al aftrekt op het moment ienand publiekelijk te mogen stenigen.

  7. Anouk Smulles

    Het was werkelijk om te kotsen! Katja ga lekker die kleine jood knuffelen, die dromen van jonge jongens kapot heeft gemaakt, ik ben kots kots misselijk van die vreselijke griet gisteren.

  8. Diderick

    Wow, Tan is toch helemaal niet geloofwaardig meer als interviewer. Voor 90% eens zijn dat we vooral niet de leuke en gezellige kant van een kindverkrachter moeten vergeten? Dit is nou net het moment dat we met zijn allen moeten zeggen dat dit gedrag abnormaal is en afgestraft moet worden. En dan komt Schuurman met het verhaal dat we niet zo moeilijk moeten doen.

  9. mowl

    HEt meest evrbijsterend was nog wel de reactie van Humberto Tan, je kon zien dat hij het er volledig mee oneens was en toch kon hij het niet aan om iets negatiefs te zeggen

  10. Joop Draai

    en dat geldt voor elke moordenaar, verkrachter, incestopa, IS aanhanger etc etc. Dus een totaal nul-argument.

  11. tessa

    Respect voor Katja. Ik zou zweren dat iedereen die een vriend heeft en een vriendschap van 20jaar, dat iedereen het opneemt voor diegene.. De vriendschap is sterker.. Maakt niet uit wat diegene gedaan heeft.. Katja keurt dit gedrag zeker ook niet goed, maar maakt wel duidelijk wat er nu gebeurd met de #metoo discussie, dat dit echt steniging is via de digitale wegen.

    Waarom alles in de media uitspreken? Waarom moet elke slachtoffer op tv vertellen hoe de gehele casting verlopen is? Wat hebben wij (als doodnormale NL’ers) daaraan? Waarom kan dit niet lekker allemaal in de rechtszaal besproken worden en het daar tussen die muren blijven?

    Wat Job heeft gedaan kan echt niet, maar onthoud dat elke journalist niet kijkt naar de zaak, maar kijkt naar de centen die dit artikel gaat opleveren..

  12. Tvjunkie

    Als Job hetero geweest zou zijn en dit bij Katja hebben geflikt, hoe ze zou ze dan reageren als vriendin…Als iemand van mijn vrienden zou doen wat Job had gedaan…dan is dat zeker geen vriend meer.

  13. Doe

    We leven in een wereld waar een divergent scheelziende kabouter met speenmondje even komt vertellen dat er ook een andere kant aanzit.Welnu Katja aan elke crimineel zit een andere kant maar het gaat niet over de goede kant maar over de inktzwarte kant van deze Job die zijn macht gebruikte om bepaalde dingen af te dwingen,dan doen loverboys en andere soorten pooiers ook.Dat heet ook wel hypocriet zijn maar ik betwijfel of deze nitwit katja dat ooit zal begrijpen.

  14. Olga

    Go Katja!!! Een goede nuance…

  15. Ano

    Steekje los bij Schuurman

    Dat kun je alleen al zien aan haar gedrag ná haar onzinverhaaltje

    Het lijkt erop dat ze behoorlijk zwaar verslaafd is aan drugs

  16. Henny Huisman

    Adolf Hitler hield ook van zijn hond, laten we nu niet gaan oordelen over zijn slechte gedrag dat hij miljoenen de dood in heeft gejaagd, daar zijn rechters voor om over te oordelen.
    Fout gedrag van Adolf zegt niet alles over hem als mens.

  17. De Leukste Thuis

    Ze is er in de jaren niet mooier op geworden…

  18. Mike

    Cocaïne vertroebelt je wereldbeeld. Als het om misbruikte vrouwen was gegaan, had ze dit nooit gezegd. Ongelooflijk hoe je zo de kluts kwijt kunt zijn.

  19. X

    Jij wel zeker 10.43?

  20. Hohoho

    DOMME DOMME DOMME DOMME KATJA SCHUURMAN nooit uitgeblonken met haar intelligentie
    vaak hysteriesch en warrig ,lezen van papier omdat ze haar standpunt niet in staat is om in goed Nederlands te formuleren .

  21. Wollter

    Twintig jaar vrienden en hier nooit iets van gemerkt? Of wel gemerkt maar er niets aan gedaan? Schuurman is echt nog dommer dan ze er uitziet!

  22. Zike Nadif

    Heeft die Tan een keer iets om aandacht mee te trekken, laat hij het weer afweten.

  23. Flutja Schuurpapier

    Katja zou zelfs na de hele berichtenstroom haar eigen kind nog op een presenteerblaadje aanbieden aan types als grote vriend Job.

  24. Lucas

    ‘Robert M. had ook een heel prettige kant. Onbegrijpelijk dat de media steeds maar weer blijft focussen op die paar misstappen die hij heeft begaan’, aldus Katja S.

  25. Stan

    @tessa

    Hoezo elk slachtoffer? Je vertekent de feiten doelbewust. De meeste slachtoffers doen hun verhaal anoniem. Degenen van wie we de naam kennen vormen de uitzondering!

  26. Aso

    @Hohoho
    Beetje flauw. Ten eerste is ze intelligent. Jij verwart intelligentie en (verondersteld) dom gedrag, hetgeen weer een beetje dom van jou is. Verder snap ik je probleem met haar vooraf geschreven tekst niet zo. Als je van jezelf weet dat je een emotioneel mens bent en je daardoor je verstand niet goed bij je verhaal kunt houden, is het toch juist een slimme move! Jij wilt gewoon dat het dom is, maar dat is het niet.

  27. Dubstep

    Veel mensen hierboven hebben moeite met begrijpend lezen.

  28. tessa

    @Stan

    Anoniem of niet anoniem, truus of piet. Het gaat erom WAAROM moet iedereen hun gehele verhaal op TV vertellen? Waarom? Wat heeft de RTL kijker aan dit soort verhalen? Wat hebben ze hieraan? Vertel mij dat eens, jongetje.

  29. Bears' den

    Mensen kunnen inderdaad niet lezen..
    vriendschap gaat boven alles, behalve pedofiele verdedigen..
    Voor de rest kan je een actie van een vriend zwaar afkeuren maar alsnog om diegene geven, helemaal als je al 20 jaar bevriend bent..

  30. Johan

    @Aso Hohoho heeft weldegelijk gelijk K Schuurman is niet zo intelligent , zij heeft
    een drank en drugs probleem, in het verleden rijden onder invloed ,is hysterisch en warrig en kan geen relaties onderhouden.

  31. Ron

    Die Job weet blijkbaar iets van Katje, waardoor ze hem nu zo in bescherming neemt…kan niet anders…

  32. anonymous

    Katje was wel de eerste die publiekelijk Harvey Weinstein veroordeelde
    en voor l*l uitmaakte.
    Beetje hypocriet.

  33. GW

    Ik vraag me oprecht af, of de mensen die zo fel reageren, daadwerkelijk het fragment hebben gezien. Ik was op de bank in slaap gevallen (jaja, lang leve mijn hardcore-leven lol) en werd wakker van de begintune van RTL Late Night. Dus ik heb ’t live gezien.

    Wat Katja deed was ongelooflijk moedig en oprecht. Oprecht in haar afkeer van het gedrag van Gosschalk, oprecht in haar medeleven voor de slachtoffers en oprecht in haar liefde voor haar vriend. Wat zou het aan de ene kant zeggen over hun vriendschap als ze na 20 jaar niet voor haar vriend zou opkomen? Aan de andere kant moet Katja zich afvragen hoe ver ze zal gaan in het verdedigen van het onverdedigbare. Ik vraag me ook af of Job Gosschalk, gedurende hun vriendschap, niet al flarden van zijn verdorven gedrag heeft laten zien aan haar. Maar dat zij het nog niet wilde zien. Mensen die zo verknipt zijn, laten altijd flarden zien van wie ze echt zijn. Kleine momenten waarop het masker van normaliteit even afzakt en de verdorvenheid doorschemert. Op zo’n moment is het dan aan omstanders om ze op die momenten te geloven. Om maar met een tegeltjeswijsheid af te sluiten, good ol’ Maya Angelou zei altijd: “When people show you who they are, believe them; the first time.”

    Hou je taai Katja.

  34. Aso

    @Johan

    Hysterisch en warrig? Wat heeft dat met intelligentie te maken? Helemaal niets! Ik ben ook warrig en word soms omschreven als hysterisch. En toch ben ik hoogbegaafd. Je doet net of het een het ander uitsluit. Dat is toch echt een incorrecte weergave van de feiten. Een vriend van mij is hoogbegaafd en dyslectisch. Die is zogenaamd ook dom, terwijl de kans uitermate groot is dat degenen die dat zeggen het tegen hem afleggen qua IQ. Wat drank en drugs betreft, er zijn genoeg intelligente mensen met een drank- en/of drugsprobleem.

  35. De Leukste Thuis

    @X
    Wed 15 Nov 2017 om 10:54

    Ik ben clean en daardoor goed geconserveerd ;)

  36. Bo

    Hoge bomen vangen veel wind. Als je als BNer iets doet wat eigenlijk niet door de beugel kan wordt dat altijd breed uitgemeten in de pers. Dit zal nooit veranderen en is de keerzijde van roem. Als je jouw succes en beroemdheid (lees: macht) jarenlang misbruikt voor je eigen sexuele gerief hoef je wat mij betreft ook niet meer beschermd te worden door de media. Want dankzij de hashtag metoo komen juist deze rotte vissen boven water drijven die zonder deze discussie altijd onder de radar waren gebleven ondanks aanhoudende geruchten. In de rechtspraak zullen dit soort slachtoffers sowieso hun gram niet gaan halen dankzij juridisch touwgetrek en hun briljante advocaten (te weinig bewijs..waarom ben je erin meegegaan etc etc.) Dus het emogejank van Katja Schuurman kan ik in deze totaal niet begrijpen en vind ik nog bijzonder hypocriet ook. Ze was verstandiger geweest als ze hierover haar mond had gehouden. Dan had ze haar vriend (die volgens haar ook goeie kanten heeft) in stilte kunnen steunen.

  37. Johan

    @Aso Tja je kan alles wat krom is recht praten en als jij denkt dat die Katja zo intelligent is twijfel ik ook aan jou hoogbegaafdheid!

  38. Marc E. Putto

    Goed gedaan hoor Kat!

  39. Aso

    @Johan

    Lol, jij wilt beweren dat intelligente mensen niet warrig, hysterisch, dyslectisch of drank- of drugsverslaafd kunnen zijn? Sorry, ik heb er geen probleem mee dat zo’n domkop twijfelt aan mijn intelligentie!

  40. Johan

    @Aso jij trekt vanaf je eerste reactie een aantal zaken uit zijn verband ,ja ik denk als je wat intelligenter bent dat je op dyslexie na jezelf wat beter onder controle kan houden of hulp kan zoeken zodat je niet in herhaling blijft vallen zoals mvr Schuurman en ik zou zeggen ga met je hoogbegaafdheid wat nuttigs doen vandaag ipv hier berichtjes te typen anders is het zo zonde he
    van al dat ongebruikte intelligentie!

  41. Dom Grapje

    Katja. Hondnee.

  42. Freek

    Het is voor Katja wel heel gemakkelijk praten. Als zij als 17-jarige dezelfde dingen had moeten doen die nu al door tientallen acteurs zijn bevestigd had ze dan er ook zo ingestaan?

    Kijk er zo naar: voor een jong slachtoffer is het bijna onmogelijk om dit juridisch aan te pakken.
    En wat nu al blijkt dat de beerput nog veel dieper is dan we al dachten. Heb echt geen medelijden met Gosschalk hij had buiten het zijn van een ‘goede vriend’ zijn macht nooit zo moeten misbruiken, Katja.

    Wat wel opvallend is, is dat de progressieve #metoo als een keiharde boemerang terugkomt naar de progressieve medemens. De film en theater-wereld, de media met goede linkse lui als Francisco van Jole etc….
    Weet u nog hoe men moord en brand schreeuwde over Trump met ‘Grab ‘em by the pussy’. We weten nu wie de echte viespeuken zijn. En dit is nog maar het begin!

  43. Sjaak

    Ik begrijp,heel die Katja niet hoor. Heeft het over vrouwenrechten en dat je een vrouw niet mag zien als een lustobject terwijl zij zelf met haar blote reet overal is te vinden? Een dubbele tong deze dame. Iemand ie protesteert tegen zwarte Piet maar wel zelf zwarte Piet zou spelen voor veel geld.

  44. GW

    @Freek 13:08:

    Kijk ook naar zogenaamd progressief Hollywood voordat de Harvey Weinstein-zaak het #metoo-debat instigeerde. Ze waren te druk met poep gooien naar Trump, de pussyhatmarch en vanuit hun ivoren toren neerkijken op de blue collar Amerikaan die op Trump had gestemd. Ondertussen fêteerden ze Harvey Weinstein, Kevin Spacey en gaven oeuvre-awards aan Roman *zelfverklaard kindermisbruiker * Polanski. Inclusief staande ovatie.

    Er gingen werkelijk al jaren geruchten over Weinstein. Maar omdat het een echte Hollywood power player was, keek iedereen voor het gemak de andere kant op. Meryl Streep (felle Trumphater) zei “please and thank you” als ze een klus kreeg via Miramax, maar deed voor het oog van deugvolk Hollywood wel even een anti-trump-speechje. Weinstein blijkt nu destijds voormalige mossad mensen ingehuurd te hebben om de doofpot gesmoord te houden. Zie artikel in de Daily Mail.

    Zolang de bodem van de beerput vooralsnog elke keer een dubbele lijkt te zijn, hoop ik dat het grote publiek Hollywood blijft zien voor wat het in feite is: een politieke arena waar moraliteit al gauw ondergesneeuwd wordt door eigen belangen.

    De volgende die misschien gaat vallen is Jared Leto. Best buds met de gevallen Brett Ratner en iemand die mogelijk ook wat op zijn kerfstok heeft staan. Denk aan minderjarige meisjes en heel erg gewelddadige chokeseks.

    Ook Bruce Willis kan er wat van. Zie eerdere comment.

    http://www.mediacourant.nl/2017/10/bners-houden-nederlandse-harvey-weinstein-geheim/

  45. Jroen

    Deels met Katja eens. Ik vind dathet nu allemaal publiekelijk wordt gedeelt maar van aangiftes is geen sprake. Iedereen veroordeelt Job en ze willen hem allemaal aan de hoogste boom (Boulevard voorop). Het is goed dat dergelijke dingen worden gedeeld maar nu is het tijd om dit in het gerecht uit te spreken en iemand op deze manier schuldig te laten zijn. Net als kevin S die man wordt veroordeeld op wat hij 30 jaar geleden heeft gedaan. Maar dat hij in al die jaren daarna een topacteur is geworden lijkt iedereen vergeten en is hij nu vooral hét voorbeeld van het METOO verhaal. Zijn gedrag staat los van zijn werk die hij de afgelopen jaren heeft gedaan.

  46. Aso

    @Johan

    Wat trek ik uit zijn verband?

    Ik kan je verzekeren dat een hogere intelligentie zeker niet betekent dat je jezelf beter onder controle kan houden. Ik vraag me af hoe je daar in godsnaam bij komt. Of intelligente mensen eerder hulp zoeken, weet ik niet. Om het op mezelf te betrekken: ik heb meermaals hulp gezocht in het verleden, voor verschillende dingen (hoogbegaafden hebben bovengemiddeld vaak last van psychische problemen), maar het heeft nooit een klap geholpen. Hulp zoeken houdt niet in dat je het ook krijgt.

  47. Johan

    😴

  48. Aso

    Mindеrwaardig zielenpootje.

  49. Mark

    Katja is natuurlijk geen prooi voor Job, die alleen op jongetjes valt.

  50. Marco

    Wat is dit triest zeg van Tan en die mensen die er bij zitten aan tafel. Niemand die maar iets zegt. Katja verdedigt hier iemand die een strafbaar feit heeft gepleegd en aan het einde keek ze zelfs met 1 oog en schreeuwde dat het niet alleen geld voor job, maar voor iedereen. En die Tan maar dom knikken. Dit kan echt niet. Niet 1 kritische vraag. En niemand die ook maar zei. o tan dus jij bent het eens met katja.

  51. Karel

    Ik zie hier allemaal domme reaguurders. Degene die Katja afblaffen.

  52. Claire

    Katja is gek, hysterisch en ze schoffeert de slachtoffers van deze ranzige oude ni*cht.

  53. aammehoela

    Blij dat ik het gisteravond wederom gemist heb. Heb enkel het WK-journaal gezien en het begin van DWDD. Niet dat ik altijd zin heb in mijn activiteiten buitenshuis als ik van mijn werk thuiskom, maar het idee dat ik elke avond voor de buis zou moeten zitten. Donderdagavond ga ik wederom niets zien. ………….

  54. Sjors

    Even los van Katja. Even los van Job G. Wanneer durft er een journalist eens goed onderzoek te doen naar John de Mol? Of is hij te machtig en is iedereen op elke positie van journalist, TV maker, presentator, etc dan bang? Dat idee heb ik. Iedereen kent de verhalen. En zo zijn er veel meer, van de jaren ‘70 in TV film en theater, tot vandaag. Wie durft?

  55. Wim

    Hypocrisie 3.0 Toen de #metoo discussie losbarstte met Harvey Weinstein, was Katja Schuurman er in Nederland als de kippen bij om die man nog wat extra zwart te maken en in interviews te stellen dat ze de beschuldigingen niet vreemd vond. Terwijl de man haar niets had aangedaan dat met misbruik had te maken, hij had zich arrogant gedragen (haar lezing) toen ze niet met hem uitwilde.

    Niet dat haar mening voor de zaak Weinstein überhaupt iets uitmaakte, maar zelden zo’n hypocriete draai gezien nu het vriend Gosschalk betreft. Ik had haar hoog zitten. Dat is over.

  56. toxilogic

    Katja oh Katja je laat zien dat je een beperkt inlevings vermogen hebt en omdat je ook nog sexueel veel vrijer bent dan de gemiddelde Nederlander vindt je blijkbaar dat die machts spelletjes van je vriend nou niet zo dramatisch zijn en dat zijn goede eigenschappen daar tegen opwegen. Je argument dat de rechter maar moet beslissen toont aan dat je de ballen verstand hoe vrouwe justitia werkt, die blindoek is er om de opwinding te verhogen als ze weer eens verkracht wordt.

    Je was natuurlijk opgewonden dat je naast Nigella zat, met je eigen chef-cock thuis kon je natuurlijk nauselijks wachten haar later die avond voor te stellen, en aangezien we weten dat Nigella zich graag laat domineren en Katja Bi-sex is zal de chef-cock afgelopen nacht wel ‘recepten’ hebben uitgewisseld onder het genot van een snuifje coke

  57. Honnie Kreukboven

    Die meid had duidelijk weer gesnoven. Die snuivers gaan allemaal in hun eigen waarheden en leugens geloven. Peter de Vries zei het goed gisteren, wat Katja zegt kan dus niet omdat er juridisch misschien niet zoveel is misgegaan. Niets echt strafbaars (behalve dan met minderjarige) maar dat het gedrag daarom nog wel verwerpelijk is en aan de kaak gesteld moet worden.

  58. Wesz

    Helemaal eens met Katja, zeker als ik nu weer de reactie’s hierboven lees.

  59. Kees

    Ach Katja bij Tan.
    Volgens mij had ze ook een snuffie op. Dat irritante gefriemel aan haar kunsthaar,
    met dat botox gezichtje en een mening over misbruker Gotschalk die nergens op sloeg. Moet Tan ook niet doen.
    Katja is een gedateerde actrice en was vroeger een leuke meid.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.