Zegetocht Dionne Stax voorbij, ingemaakt door Linda de Mol

De kijkcijfers van zondag 10 oktober 2021 (SKO) – De zegetocht van Dionne Stax is voorbij. Ze heerste de afgelopen weken over prime time, maar haar nieuwe show Aria is vooralsnog géén grote hit.

Dionne Stax © Omroep MAX

Dionne Stax domineerde de afgelopen weken het tv-scherm: maar liefst twee keer per week pakte ze goud op prime time. Zowel DNA Onbekend als Van Onschatbare Waarde gingen aan kop in de kijkcijferoverzichten, maar haar nieuwste show Aria is gisteren – op zondagavond – iets minder glansrijk van start gegaan.

Dionne op plek drie

Aria, waarin hét nieuwe operatalent van Nederland wordt gezocht, is met 840.000 kijkers (16 procent marktaandeel) van start gegaan bij Omroep MAX. Hoewel NPO 1 gemiddeld genomen de grootste zender van het land is, was ze tijdens de show van Dionne de nummer drie. Zowel SBS 6 als RTL 4 scoorden beter.

Linda de Mol wist op SBS 6 een mooie 1,3 miljoen kijkers (24 procent) te bekoren met Miljoenenjacht, terwijl Expeditie Robinson bij RTL 4 uitkwam op een score van 1,2 miljoen kijkers (22 procent).

Harm wint half tien

NPO 1 was tijdens het halftienslot wél de grote winnaar: de Harm Edens-quiz Je Zou Het Moeten Weten wist op dat tijdstip 956.000 kijkers (20 procent) te boeien. Wie van de Drie trok op SBS 6 een prima 909.000 kijkers (20 procent) en Humberto stelde teleur op RTL 4 met slechts 557.000 kijkers (13 procent).

De vierde zender op prime time was NPO 3: de Nations League-finale tussen Frankrijk en Spanje was goed voor 486.000 kijkers (10 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 327.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Italian Job: 257.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kopen zonder kijken: 222.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 172.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Pacific Rim: 117.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Bye Bye Belgium: 96.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Studio Sport (1,3 miljoen), Half acht nieuws (892.000), RTL Boulevard (686.000), 70 Jaar Tv Je Beste Vriend (663.000), vtwonen (639.000), Editie NL (532.000) en Zes uur nieuws (507.000) scoorden het best in de vooravond.

Op de late avond waren Maud en Babs (846.000), Hart van Nederland (675.000), Shownieuws (451.000) en Studio Voetbal (449.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 19 procent en RTL 4 brons met 17 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.704.00001. NPO1 / 21.8%
02. Studio Sport (NPO1) 1.273.00002. SBS6 / 19.2%
03. Miljoenenjacht (SBS6) 1.264.00003. RTL4 / 16.9%
04. Expeditie Robinson (RTL4) 1.216.00004. NPO3 / 6.2%
05. Autosport F1 GP Tur (Ziggo) 1.180.00005. NPO2 / 4.2%
06. Je zou het moeten weten (NPO1) 956.00006. RTL7 / 4.0%
07. Wie van de Drie (SBS6) 909.00007. RTL5 / 3.5%
08. Half acht nieuws (RTL4) 892.00008. RTL8 / 3.2%
09. Maud en Babs (NPO1) 846.00009. Vero / 2.6%
10. Aria (NPO1) 840.00010. NET5 / 1.7%
11. RTL Boulevard (RTL4) 686.00011. Ziggo / 1.5%
12. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 678.00012. SBS9 / 1.2%
13. Hart van Nederland (SBS6) 675.00013. ESPN / 1.0%
14. 70 Jaar TV Je Beste Vriend (NPO1) 663.00014. BBC / 1.0%
15. vtwonen (SBS6) 639.00015. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 32,2%
02. RTL Nederland 28,5%
03. Talpa TV 24,7%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen