Britt Dekker en Wendy van Dijk zwaaien af: geen flop, ook geen hit

De kijkcijfers van zaterdag 24 april 2021 (SKO) – Het zit erop voor Britt Dekker en Wendy van Dijk. Het tweede seizoen van We Want More is gisteren geëindigd met aardige kijkcijfers op SBS 6.

Britt Dekker en Wendy van Dijk © William Rutten

De grote finale van We Want More, waarin kandidaat Robin maar liefst 100.000 euro won, kwam gisteren uit op een score van 838.000 kijkers (14 procent). Dat is in lijn met de overige scores van dit seizoen: gemiddeld wisten de zeven afleveringen van het tweede seizoen 833.000 kijkers te bekoren.

Historisch kijkrecord

Het is ook bijna gelijk aan de score van het eerste We Want More-seizoen, dat vorig jaar zomer uitkwam op gemiddeld 825.000 kijkers. Toch was die score iets indrukwekkender, omdat het eerste seizoen niet op zaterdagavond, maar op vrijdagavond werd uitgezonden.

Vanwege de felle concurrentie van The Voice is het op die avond al jaren tobben voor SBS 6. Toen We Want More vorig jaar op de vrijdagavond begon, werd een historisch kijkrecord gebroken: voor het eerst sinds 2015 scoorde de zender meer dan een miljoen kijkers op vrijdagavond.

Het eerste seizoen presenteerde Wendy van Dijk overigens niet met Britt, maar met Johnny de Mol.

Concurrentie oppermachtig

Dit seizoen geen kijkrecords voor We Want More, maar een degelijke en stabiele score. De echte uitschieters qua kijkcijfers zitten op zaterdagavond bij de grote concurrenten NPO 1 en RTL 4.

NPO 1 en RTL 4 piekten beide in het halftienslot: Even Tot Hier scoorde 1,8 miljoen kijkers (28 procent) en De Verraders had er 1,6 miljoen (27 procent). Voorafgaand werden respectievelijk Ik Vertrek: Even Weg (1 miljoen en 17 procent) en Lego Masters (1,5 miljoen en 26 procent) uitgezonden.

Verder waren Hoge Bomen (779.000 en 14 procent), dat na We Want More werd uitgezonden, en NPO 2’s Sterren op het Doek (705.000 en 12 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met DNA: 509.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Independence Day Resurgence: 242.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 171.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 148.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible 2: 132.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 103.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (943.000), Kassa (884.000), EenVandaag (783.000), RTL Boulevard (648.000) en Lachen om home video’s (472.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,1 miljoen), Hart van Nederland (863.000), Shownieuws (678.000), Studio Sport (544.000) en Rooijakkers over de Vloer (367.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met bijna 23 procent en SBS 6 brons met 14 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.891.00001. NPO1 / 23.1%
02. Even tot hier (NPO1) 1.786.00002. RTL4 / 22.6%
03. De Verraders (RTL4) 1.552.00003. SBS6 / 13.9%
04. Lego Masters (RTL4) 1.545.00004. NPO2 / 6.2%
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.140.00005. ESPN / 4.0%
06. Ik Vertrek Even Weg (NPO1) 1.039.00006. NPO3 / 3.9%
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.035.00007. Vero / 3.8%
08. Journaal 18:00 (NPO1) 943.00008. RTL7 / 2.2%
09. Kassa (NPO1) 884.00009. RTL8 / 2.2%
10. Hart van Nederland (SBS6) 863.00010. RTL5 / 1.9%
11. We want more (SBS6) 838.00011. NET5 / 1.6%
12. EenVandaag (NPO1) 783.00012. SBS9 / 1.0%
13. Hoge Bomen (SBS6) 779.00013. BBC / 0.7%
14. Sterren op het doek (NPO2) 705.00014. Comedy / 0.7%
15. Shownieuws (SBS6) 678.00015. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 33,2%
02. RTL Nederland 29,8%
03. Talpa TV 20,3%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen