SBS 6 scoort met Kinderen Kopen Huis, minder met Johnny de Mol

De kijkcijfers van woensdag 24 maart 2021 (SKO) – De nieuwe SBS 6-show Kinderen Kopen Een Huis is gisteren goed begonnen. De tv-comeback van Johnny de Mol deed het aansluitend iets minder.

Leonie ter Braak © William Rutten

SBS 6 heeft een nieuwe woensdagavond gelanceerd en het door Leonie ter Braak gepresenteerde Kinderen Kopen Een Huis gaat veelbelovend van start. De eerste aflevering was met 723.000 kijkers (12 procent) in trek bij de tv-kijker. De tv-comeback van Johnny de Mol deed het aansluitend iets minder: De Mols Hoop scoorde 453.000 kijkers (8 procent).

Johnny bungelt onderaan

Waar het woonprogramma van Leonie een mooie veertiende plaats behaalde in de dagelijkse kijkcijfer top 25, bungelt Johnny helemaal onderaan: hij komt terecht op de een na laatste plek. De presentator zat dinsdag nog in de talkshow Op1 om zijn show te promoten. Daarin ging het ook over de poging tot doodslag waarvan zijn ex hem beschuldigt.

Al met al was SBS 6 de vierde zender op prime time. Zowel NPO 1, RTL 4 als NPO 3 wisten op hetzelfde moment een groter kijkerspubliek te bekoren.

NPO 1 aan kop

NPO 1 gaat zoals vrijwel altijd aan kop met ditmaal de serie Oogappels (1,3 miljoen kijkers en 22 procent) en De Kinderen van Ruinerwold (1,4 miljoen en 15 procent). Op de tweede plek volgt RTL 4, dat met Chantals Beauty Camper 975.000 kijkers (17 procent) scoorde en met Rooijakkers over de Vloer 779.000 kijkers (14 procent) noteerde.

De laatste plek op het erepodium is voor NPO 3. Daar trok de EK-onder-21-wedstrijd Roemenië – Nederland (1-1) een publiek. van 725.000 kijkers (13 procent).

Een grote publiekstrekker was in de vooravond te zien: de WK-kwalificatiewedstrijd Turkije – Nederland (4-2) was goed voor 2,1 miljoen kijkers (43 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 617.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 382.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Escape Plan: 312.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Not You She Me: 245.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Your Honor: 124.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met She’s Funny That Way: 115.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,8 miljoen), Turkije – Nederland (2,1 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), GTST (900.000), RTL Boulevard (895.000), Editie NL (729.000), BinnensteBuiten (681.000) en Met Het Mes Op Tafel (680.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Beau (775.000), Journaal laat (641.000), Hart van Nederland (566.000) en Shownieuws (448.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.773.00001. NPO1 / 32.4%
02. Turkije – Nederland (NPO1) 2.062.00002. RTL4 / 16.7%
03. Kinderen van Ruinerwold (NPO1) 1.406.00003. SBS6 / 8.5%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.286.00004. NPO2 / 8.2%
05. Oogappels (NPO1) 1.283.00005. NPO3 / 8.1%
06. Op1 (NPO1) 1.026.00006. RTL7 / 3.7%
07. Chantals Beauty Camper (RTL4) 975.00007. RTL5 / 3.6%
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 900.00008. Vero / 2.9%
09. RTL Boulevard (RTL4) 895.00009. RTL8 / 1.7%
10. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 779.00010. NET5 / 1.5%
11. Beau (RTL4) 775.00011. BBC / 1.1%
12. Editie NL (RTL4) 775.00012. RTLZ / 1.0%
13. EK onder 21 Roemenië – Nederland (NPO3) 725.00013. TLC / 0.9%
14. Kinderen kopen een huis (SBS6) 723.00014. Discov / 0.9%
15. BinnensteBuiten (NPO2) 681.00015. FOX / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 48,7%
02. RTL Nederland 26,8%
03. Talpa TV 13,5%

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen