Emma Wortelboer wil Guido Weijers cancellen na Marco en Maan-grap

Emma Wortelboer zou het een goed idee vinden om Guido Weijers te cancellen na de pikante grap die hij in zijn oudejaarsconference op RTL 4 maakte over Marco Borsato en Maan de Steenwinkel.

Emma Wortelboer en Guido Weijers © NPO

Al een tijdje gaat het gerucht dat Marco Borsato zich niet alleen aan de stembanden van zijn Voice-pupil heeft verlekkerd. Volgens de man die hem groot heeft gemaakt, Henny Huisman, heeft hij namelijk ook de lakens gedeeld met Maan. Dat gerucht greep Guido Weijers in zijn oudejaarsconference met beide handen aan.

Volle Maan

De oudejaarskijker van RTL 4 zag hoe Guido zijn grap voorzichtig inleidde: “Hij heeft haar zelfs zanger gemaakt. Niet zwanger, zanger.” Vervolgens begon hij over de affaire. Guido beeldde een Marco uit die Maan van achteren te grazen nam. Na ‘Marco’s’ climax, riep Guido: “Volle Maan!”

De pikante grap werd gisteren besproken in het nieuwe programma Media Inside. “Guido had het op een zeker moment over de affaire tussen Marco Borsato en Maan. Hij maakte toen de grap: ‘Volle Maan.’ Dat vond ik zó tragisch. Hij maakte er ook bewegingen bij, waarbij Marco Borsato achter Maan stond. Dan denk ik: dan wint Youp van ’t Hek het toch wel van dit”, sprak Marcel van Roosmalen.

Cancellen

Medegast Emma Wortelboer was nóg feller. “Ik vind het echt gênant. Zullen we hem cancellen?”, zei ze, terwijl ze haar vingers kruiste.

Dat gaat ook wel weer ver, vindt Marcel. “Cancellen? Leren jullie dat op de BNNVARA Academy? Iedereen cancellen die je niet bevalt?”

Emma: “Dat kan tegenwoordig.”

Flauwe grappen

Jan Jaap van der Wal sprong een beetje in de bres voor Guido. “Guido is wel iemand die zich enorm ontwikkeld heeft, maar ook iemand die dit soort flauwe grappen af en toe heel fijn vindt om te maken.”

Marcel: “Cabaretiers zijn nooit kritisch over elkaar, valt me altijd op. Het is heel moeilijk om te zeggen: ‘Slechte grap.’”

Jan-Jaap: “Ik ken Guido Weijers een beetje en hij vindt dit soort grapjes ook leuk om te doen.”

Media Inside

Media Inside is het nieuwe programma waarin Gijs Groenteman en Marcel van Roosmalen met wisselende gasten de mediaweek doornemen. De talkshow, nu al onmisbaar voor de rechtgeaarde mediawatcher, stond al direct als een huis.

Ook de kijkcijfers waren zondagavond dik in orde: er keken vanaf 21.50 uur 361.000 mensen (6,5 procent) naar de uitzending op NPO 3.

Het programma kunt u terugzien op NPO.nl.

103 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Theo
januari 5, 2021 15:06

Alle Nederlanders mogen af gebrand worden kom niet aan het gooise matras
Dan zijn de grappen ineens te personelijk ze moet zeker nog heel veel rleren

Gast
WeZet
januari 5, 2021 14:19

Nee, Emma is lollig met haar oester uitspraak! Dit meisje moet nog veel leren over hoe het geurt.😂

Gast
Glenn
januari 5, 2021 10:19

Wat is grappig over iemand die vreemd gaat? Na 10 minuten ben ik iets gaan kijken. Hij lul maar wat en sommige mensen vinden een het leuk ook. Lekker mogelijk geld verdien ik maar.

Gast
Ron
januari 5, 2021 10:01

Wat weer een gezeur over niets, gisteren maar even de conference bekeken en ik kon er niet meer van maken dan een leuke grap. We worden toch niet ineens weer preuts hier in Nederland. Cabaratiers maken toch altijd grappen over van alles en nog wat kijk maar eens naar de roast of en daar zeuren we toch ook niet over en daar worden wel heel wat grovere dingen gezegd.

Gast
Rotjeknor
januari 5, 2021 09:43

Dat je de naam Maan draagt is triester dan de grapjes van Guido.

Gast
Anton
januari 5, 2021 07:11

Wie is Emma Wortelboer ook alweer? Wat een eigendunk…

Gast
Snarl
januari 4, 2021 22:41

“Cabaretiers zijn nooit kritisch over elkaar”?

Wat is dat voor gelul? Ik kan meerdere cabaretiers opnoemen die in het verleden flink kritisch zijn geweest over Guido Weijers. En dat is ten eerste een understatement en het gaat ten tweede alleen nog maar over kritiek op Guido Weijers. Misschien gewoon beter opletten, Marcel.

Gast
Joop55
januari 4, 2021 20:52

Wortelkanaal is ook zo’n infantiele geest die de grens tussen Maatschappelijk relevant persoon en bijzettafel niet kunt onderscheiden.

Gast
StefanV
januari 4, 2021 18:40

Ik heb de show van Guido Weijers teruggekeken en dat was beslist de moeite waard. En “Volle Maan” vond ik een bijzonder geslaagde woordgrap. Ik ben tegen cancellen. We moeten eens af van die DDR-mentaliteit in Nederland, waarbij mensen alleen nog mogen zeggen wat wenselijk is. In een Oudejaarsconference wordt alles en iedereen op de hak genomen, dus ook een zanger die z’n huwelijk heeft verwoest door vreemd te gaan.

Gast
ano@niem.nl
januari 4, 2021 18:12

Guido vind het al jaren leuk om grappen die bij niemand aankomen te maken en met een lachband te spelen.
Man wat is hij slecht al jaren.

Gast
Alexander Eleveld
januari 4, 2021 18:11

Dit was natuurlijk een grapje. Ik begon d’r gister bij Media Inside juist te waarderen. Volgens mij is zij wel het wokt-typetje, maar zou ze nog weleens een goede middenweg kunnen vormen naar het andere klootjesvolk.

Gast
Alexander Eleveld
januari 4, 2021 18:11
Antwoord op  Alexander Eleveld

Beetje a-la Tim Hoffman.

Gast
Bartje
januari 4, 2021 17:26

Bijwerking van Covid ? : ontwikkeling van ” azijnpissers “

Gast
Dennis
januari 4, 2021 17:10

Guido Weijers was toch geen reet aan! Letterlijk en figuurlijk, geef mij maar Youp van het Hek, veel leuker om te kijken.

Gast
Jaapww
januari 4, 2021 17:04

Mak je niet druk.

Gast
Willy
januari 4, 2021 15:30

Beetje jaloers Wortelboertje?
Had je liever gehoord vollEMMAan?

Gast
Harry:-D
januari 4, 2021 15:21

Elke doelgroep krijgt de grapjas

die ze verdient. Ik maak me meer
zorgen om Gijs Groenteman. Waar-
om praat hij in slow motion? Ik heb
alle knoppen geprobeerd maar de
fout ligt toch echt bij hem, vrees ik…

Gast
Mom
januari 4, 2021 14:47

Emma niet zeuren wat de een leuk vindt dat vindt een ander niks , vindt hem ook niet byzonder, geef mij Youp maar ! Niet zeuren meer Emma !

Gast
T douwstra
januari 4, 2021 14:47

Emma wortelboer waar maak je je druk om.dat is jou zaak toch niet dat van marco borsato .marco heeft zich behoorlijk in de nezten gewerkt zelfs zijn huwelijk is naar de kloten..het lijkt wel of je hwt goedkeurt wat marco borsato heeft gedaan.hij had een geweldige en.mooie vrouw en toch moest hij scheef gaan.poepen jij hoeft het niet voor hem op te nemen.of ben je ook door marco geneukt dat je marco verdedigd.dat wat marco leontien en zijn kinderen heeft aan gedaan.is niet goed te praten. Dat daar grappen over gemaakt worden.moet kunnen daar zijn het cabretaiers voor ..neem nou youp van t hek was te schiijterig om grappen.over moslims te maken wel over orona en homo s hoever kan je zinken.ik vond guido weijrs geweldig beter dan die griezel youp van t hek wat debbi3 in hem ziet is mij een raadsel zal wel om de poen gaan

Gast
Ronald
januari 4, 2021 14:36

Wortelboer krijgt het te hoog in haar bol

Gast
Piet
januari 4, 2021 14:36

Emma, wat een hypocriete opmerking van je.
Ken je het spreekwoord de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Gast
Kees klapmongool
januari 5, 2021 05:54
Antwoord op  Piet

Ik ken alleen de uitspraak de boze witte man verwijt de rest dat hij wit ziet?

Gast
Anton
januari 5, 2021 07:13
Antwoord op  Kees klapmongool

Schei toch uit man.

Gast
Hillebrand
januari 4, 2021 14:31

Nee ,dan treurwilg Marcel van Rosmalen daar wordt je vrolijk van . Staat lachen wel in zijn woordenboek

Gast
Lenze Kramer
januari 4, 2021 14:29

Ik wil Guido ook cancellen. Van mijn tv, dus ik zet ‘m uit.

Gast
Jenny
januari 4, 2021 13:44

Wil jij nou ook beperkingen opleggen aan de vrijheid van meningsuiting? Zelfs als het cabaret betreft? Als ze al iemand zouden moeten “straffen” dan ben jij dat wel. Overigens heb ik niets met de humor van Guido.

Gast
Lydia
januari 4, 2021 13:09

Emma Wortelboer.
Marco heeft het aan zich zelf te danken..
Dat men grappen maakt is in Alkmaar bekend .
Emma hoe wil je deze groep straffen.
Komt je nou voor Marco op of voor Maan.?

Hou idd op met zeiken Emma.
Marco moet niet janken ,hij heeft het aan zich zelf te danken.
Dus niet janken.

Gast
Nozem
januari 4, 2021 12:58

Die viespeuk van een Borsato heeft het er toch zelf naar gemaakt met zijn seksverslaving! Die Maan heeft zich mooi naar boven geneu☆kt

Gast
S.j.
januari 4, 2021 12:58

Ik *ook wezen van het vrouwelijk geslacht* vond het een goeie grap… van mij mogen gillende reltieners geen podium krijgen en per direct gecanceld worden.. maar tsja ze moet toch ons belasting geld blijven vangen

Gast
Rogier
januari 4, 2021 12:47

Emma Wortelboer; wie is dat!?

Gast
Martin
januari 4, 2021 12:47

Links gekkies. Gutmenschen willen altijd een ander geluid de mond snoeren.

In die linkse praatprogramma’s altijd gelijkgestemden en altijd met z’n allen tegen 1.

Lees voor 1 het ‘andere geluid’.

Nederland 🇳🇱 is echt wel klaar mee met die verschrikkelijke zeikstralen. Die mutsen die zich altijd beledigd voelen.

Grow 🆙 !!

Gast
Bert
januari 4, 2021 12:47

Adolfine Wortelboer

Gast
Het Slimste Heksje
januari 4, 2021 12:45

Het lijkt net een klein heksje met die fingers crossed.

Gast
Josefien
januari 4, 2021 12:37

Hij was niet echt grappig. Het leek ook wel of Guido z’n conference oplas of uit z’n hoofd geleerd had (thuis voor de spiegel?).Het kwam er weinig spontaan uit. Op dezelfde toon als Mark Rutte tijdens z’n persconferenties.

Gast
Tom
januari 4, 2021 12:32

Zoals youp zei: hou op met dat zeiken en zeuren. Kleutertje Wortelboer.

Gast
Angeline
januari 4, 2021 12:14

Wat zijn de capaciteiten van mw.Wortelboer eigenlijk behalve hysterisch gillen

Gast
Kaagfan
januari 4, 2021 12:21
Antwoord op  Angeline

De Slimste van NL

Gast
Bert
januari 4, 2021 12:43
Antwoord op  Kaagfan

Dat zegt meer over het IQ van Nederlanders dan dat van mw Worteldinges.

Gast
Helm
januari 4, 2021 14:40
Antwoord op  Kaagfan

Dat moet nog blijken!!

Gast
Marco B.
januari 4, 2021 14:43
Antwoord op  Angeline

Ze kan een behoorlijk potje pijpen, weet ik uit de eerste hand.

Gast
Tyzzz
januari 5, 2021 06:19
Antwoord op  Marco B.

Guido, ben jij dat?

Gast
Ella Wortelslet
januari 4, 2021 12:04

Misschien moeten we mensen zoals die Wortelslet cancellen. Totaal niks toe te voegen op tv met alleen maar aandachttrekkerij en zonder talent. Maarja, dan verlaag ik me tot haar he.

Gast
anonymous
januari 4, 2021 11:45

Guido was geweldig.
En ha, typisch links om alles wat je niet aanstaat maar te verbieden. 🙄

Gast
Jopie
januari 4, 2021 12:10
Antwoord op  anonymous

Nou geweldig is wel overdreven!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Jan
januari 4, 2021 12:48
Antwoord op  anonymous

Likes blokkeren is ook typisch links.

Gast
dank
januari 4, 2021 13:39
Antwoord op  anonymous

Guido is GroenLinks overigens.

Gast
AGM Janssen
januari 4, 2021 11:41

Wat ‘scheelt’ er nu weer aan Guido Weijers? Hij is absoluut niet leuk, erg slecht zelfs. Maar dat kan me al lang niets meer ‘schelen’.

Gast
Zuster Ursula
januari 4, 2021 12:51
Antwoord op  AGM Janssen

Ze kunnen jou beter cancelen met je misplaatste commentaar! Het boeit je toch niet, dus schrijf dan niks. Met je scheelt, schelen, zó makkelijk op de man spelen! Je mag vinden wat je vindt, maar iemand op iets waar hij mee geboren is, is zó laag! Je vond jezelf zeker grappig, ik verre van! Guido Weijers zal vast een stuk knapper zijn dan jij, sowieso héél wat meer positieve aandacht krijgen en dat is ‘m van harte gegund.

Gast
Knoeier
januari 4, 2021 17:07
Antwoord op  Zuster Ursula

Het scheelt al enorm dat jij er zo over denkt!

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
januari 4, 2021 11:27

Emma is top. En die zogenaamde “grap” van Guido was te walgelijk voor woorden. Als je echt niks meer weet dan gooi je er gewoon wat sexgrappen in. Lekker makkelijk scoren.

Gast
Reclame Hater
januari 4, 2021 11:25

Ach wat een gezeik, er zijn er altijd 2 nodig voor een feestje.
Guido kan alleen maar flauwe grappen maken en Jan Jaap… tja.
En Marco is zeker de enige in Nederland ?
En Emma is leuk.

Gast
Bert
januari 4, 2021 12:44
Antwoord op  Reclame Hater

Emma is neuk.

Gast
Greet
januari 4, 2021 11:21

Liever Guido op m’n scherm dan Emma.

Gast
Juist
januari 4, 2021 11:17

Is die Emma Wortelboer familie van Arie Boomsma toevallig. Iets of iemand, die je niet bevalt, moet maar weg.

Gast
anonymous
januari 4, 2021 11:46
Antwoord op  Juist

Nou dat dacht ik ook, Emma is zeker het zusje van Arie.

Gast
GrijzePilion
januari 4, 2021 11:11

Marco de vieze smeerlap verdient het om met de grond gelijk te worden gemaakt. Wie dat wil ‘cancellen’ doet zelf mee met zijn vieze spelletjes.

Gast
anonymous
januari 4, 2021 11:47
Antwoord op  GrijzePilion

Precies!
Tientallen vrouwen verslonden tijdens huwelijk met Leontine maar wel overal de ideale schoonzoon uithangen.
Walgelijke vent die Marco.

Gast
Zuster Ursula
januari 4, 2021 12:52
Antwoord op  GrijzePilion

Heilige Pielie!

Gast
achtmet
januari 4, 2021 11:07

Ach wie neemt die adhd meid serieus ?dit soort mutsen moeten snel van de buis af ,het zijn ratjes !

Gast
Droef
januari 4, 2021 11:01

Maak je niet zo dik. De cancelcultuur heeft zijn glans verloren met Boomsma. Iedereen die het nu nog doet is een aap. Te weinig gewicht om serieus te nemen.

Gast
Kromhout
januari 4, 2021 11:22
Antwoord op  Droef

Dit wordt langzamerhand een Droste-effect. Weijers maakt grap > tv-meisje basht Weijers > Forumvolk basht tv-meisje > Forumvolk basht forumvolk.
Volgens mij is maar 1 vraag relevant: gaat Media Inside de moeite waard worden om te volgen?

Gast
Wendy
januari 4, 2021 13:56
Antwoord op  Kromhout

Nee.

Gast
Bram
januari 4, 2021 10:57

Tja grap Of geen grap. Was geweldige show . En Marco heeft allende zelf opgeroepen en als je je ding achterna loopt en een vrouw die 100 % achter hem stond na dat hij failliet was zo belasterd heb . Ben je echt een rat .zonder Leontien was hij nooit zo ver gekomen als waar hij hij toen stond. Je ziet het maar nu zij bij hem weg is is het een dood vogeltje in een goudwe kooi. Denk dat hij wel weer aan gaat pappen met Leontien . Kan hij weet liedjes zingen over de liefde. Denk met liedjes over spijt die gaan er wel weer in bij grote publiek . Als daar grappen over gemaakt worden mag dat toch . Hij (marco) is toch een grappenmaker

Gast
Keta Minek
januari 4, 2021 11:29
Antwoord op  Bram

Blijft moeilijk he? Nederlands…

Gast
Bert
januari 4, 2021 12:46
Antwoord op  Keta Minek

Vreselijk he? Dat zo iemand zelf niet inziet dat ie niet schriftelijk moet reageren…zucht.

Gast
Rogier
januari 4, 2021 12:52
Antwoord op  Keta Minek

Neem jij je pillen nu maar…

Gast
Knoeier
januari 4, 2021 17:10
Antwoord op  Keta Minek

Blijft moeilijk hè? Geen zeur te zijn…

Gast
Blinde Herdershond
januari 4, 2021 10:54

Iedereen met een andere kijk, visie en/of mening en nu dus zelfs met een ander gevoel voor humor de mond snoeren.
Weet je wie dat ook deed?

Gast
We gaan toch niet moeilijk doen hè
januari 4, 2021 10:50

Onverwijld en op eigen kosten standrechtelijk executeren, dit neo-NSB wicht…

Gast
Jeroen Smit
januari 4, 2021 10:49

Emma Wortelboer het slimste meisje uit de klas die als aanstormend talentje na DWDD maar overal ingezet gaat worden.Bij het Songfestival waren ze vergeten dat naast de geweldige inzending de puntentelling ook een kijkje geeft in ins land en daar stond de hysterische Wortelboer te krijsen met teksten dat het zo bijzonder was dat zij zij zij er bij was en vergat Duncan te feliciteren. Ze geeft ook toe dat ze gek en verzot is op aandacht. Laten we hopen als ambassadrice van de patatgeneratie dat ze hard gaan klappen als ze de FEBO binnenkomt als ze een vega burger gaat bestellen.

Gast
Guttegut
januari 4, 2021 10:47

Media Inside was hilarisch

Gast
Jopie
januari 4, 2021 12:13
Antwoord op  Guttegut

Overdrijven is ook een kunst!!!!

Gast
Guttegut
januari 4, 2021 15:01
Antwoord op  Jopie

Nee hoor Jopie. Jij hebt denk ik geen humor of het gaat je pet te boven.

Gast
Frank
januari 4, 2021 10:38

Als ze er één moeten cancellen is het dat hysterische wijf van een Emma Worteldoek, zeker een goede kennis van die andere deugnederander Arie Boonsma

Gast
Bep Komkommerslager
januari 4, 2021 10:37

Emma , hetzelfde zwakzinnige type als Famke Louise. Beter geen aandacht geven aan deze rare kinderen, ze lopen zonder iets te zijn al veel te hard naast hun schoenen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen