Anouk roept ‘hou je bek’ tegen Jan Smit: -300.000 kijkers

De kijkcijfers van vrijdag 4 december 2020 (SKO) – Het familie-amusement van RTL 4 zit iets in de lift omlaag. The Voice of Holland bracht éindelijk de veelbesproken auditie waarbij Anouk ‘hou je bek’ riep tegen Jan Smit, maar dat zorgde niet voor hogere kijkcijfers.

The Voice of Holland © RTL 4

Net zo succesvol als voorganger The Masked Singer (gemiddeld 2,7 miljoen kijkers) is The Voice of Holland niet, maar de kijkcijfers blijven hoog. Al is er nu wel een dalende trend zichtbaar. De show zette twee weken geleden met 2,3 miljoen kijkers zijn meest bekeken seizoensopener in vier jaar tijd neer en vorige week keken er 2,2 miljoen mensen. Ditmaal stemden er 1,9 miljoen mensen (30 procent marktaandeel) af op de talentenjacht van RTL 4.

Vermoeiend

Al deze miljoenen kijkers zagen coach Anouk behoorlijk losgaan na een prima optreden van ene Brenda Bee (zie beelden op de RTL-site). Deze dame kreeg drie stoelen gedraaid, maar niet die van Anouk. Zij vond dat Brenda té veel techniek propte in een paar minuten. “Ik vond het heel vermoeiend klinken allemaal. Het deed me geen ene bal. Dan sla je toch echt de plank flink mis.”

Brenda: “Begrijp je het wel vanuit dat ik alles wil laten zien in één moment?”

Anouk: “Nee, ik begrijp er helemaal geen flikker van. Nee, totaal niet, sorry. Je hebt gewoon echt de verkeerde keuze gemaakt. Dan denk ik: dat is zonde, want die technieken heb je allemaal, maar je hoeft ze niet alle veertig in één liedje te pleuren.”

‘Hou je bek!’

Tijdens het keuzemoment van Brenda gedroeg Anouk zich buitengewoon onbehoorlijk: “Jeetje, je praat echt veel te veel. Je praat zóveel. Godzijdank dat je bijna klaar bent.”

Jan Smit daarop: “Nou, Anouk, doe niet zo flauw.”

Anouk: “Doe niet zo flauw? Het is gewoon echt too much.”

Jan: “We praten toch ook niet door jou heen?”

Anouk: “What the fuck. Hou je bek, Jan. Gast, het is gewoon vermoeiend dit.”

Lekkere rel-tv in optima forma dus, precies waarvoor Anouk is aangetrokken. Al kun je je afvragen of dit past bij het familiegevoel dat RTL 4 wil uitstralen.

Voice-alternatieven

Terug naar de kijkcijfers: de meest bekeken alternatieven voor The Voice of Holland waren de Astrid Joosten-quiz Twee voor Twaalf met 1,3 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 2 en de NPO 1-combinatie Ik Vertrek (1,2 miljoen en 18 procent) en Floortje Blijft Hier (1,1 miljoen en 19 procent).

De vierde plek op prime time is voor Veronica, dankzij het door 530.000 mensen (8 procent) bekeken Veronica Inside. Zusterzender SBS 6 stelde zwaar teleur met de dubbele aflevering van de Netflix-serie Undercover: daar keken gemiddeld 222.000 mensen (4 procent) naar.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 7 scoorde met The Magnificent 7: 361.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Toren C: 300.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Wonder: 296.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Undercover: 222.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 218.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 192.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1,1 miljoen), RTL Boulevard (894.000), M (842.000), Editie NL (744.000), Sinterklaasjournaal (686.000) en Tijd voor MAX (670.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (1,2 miljoen), Op1 (958.000), Eredivisie op vrijdag (758.000), Journaal laat (617.000) en Hart van Nederland (528.000) het meest in trek. Shownieuws trok 414.000 kijkers.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.141.00001. RTL4 / 23.6%
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.939.00002. NPO1 / 21.8%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.378.00003. NPO2 / 8.4%
04. Twee voor twaalf (NPO2) 1.284.00004. SBS6 / 6.1%
05. Ik Vertrek (NPO1) 1.241.00005. Vero / 5.2%
06. Beau (RTL4) 1.237.00006. RTL7 / 4.4%
07. EenVandaag (NPO1) 1.213.00007. NET5 / 3.9%
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.142.00008. NPO3 / 3.6%
09. Gesprek met premier (NPO1) 1.140.00009. RTL5 / 2.7%
10. Floortje blijft hier (NPO1) 1.113.00010. Ziggo / 2.6%
11. Op1 (NPO1) 958.00011. RTL8 / 2.5%
12. RTL Boulevard (RTL4) 894.00012. Discov / 1.1%
13. M (NPO1) 842.00013. FS1 / 1.1%
14. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 758.00014. RTLZ / 1.0%
15. Editie NL (RTL4) 744.00015. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 34,5%
02. Publieke Omroep 33,8%
03. Talpa TV 15,8%

204 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ikke
december 6, 2020 18:46

Vervelend dat je niet gezond bent, niet aanwezig kunnen zijn, jammer, dan een ander op je plek. Gefrustreerd door je ziekte en /of deze periode waar we allemaal niet blij mee zijn hoor je nog niet zo te reageren!😝

Gast
Madeleine
december 6, 2020 18:13

Wat is die anoek toch een vreselijk naar mens .zet gewoon haar vriend voor schut.met ik sta al heel lang droog.wie wil daarop uitgelebberde boterham

Gast
J.jansen
december 6, 2020 17:24

Vuile teringherrie raad die Anouk

Gast
J.jansen
december 6, 2020 17:25
Antwoord op  J.jansen

Moet zijn vuile tering teef die Anouk

Gast
Levi
december 6, 2020 12:48

Anouk misdraagt zich wel vaker. In dit geval was het echt heel serieus ernstig.Gestoorde en jaloerse Anouk misdraagt zich vaker en dan in het bijzonder bij vrouwen die gewoon beter kunnen zingen dan haar. Brenda zingt gewoon heel goed, speelt piano en beheerst veel techniek. Anouk is in vergelijking met Brenda een psychiatrische gestoorde totaal uitgewoonde oude verlepte broedmachine met een roedel kinderen van verschillende gekleurde mannen. Een beetje man kiest niet voor een ‘crazy’ als Anouk. Anouk vind ik een oude maffe zangeres op haar retour.

Gast
Jaap
december 6, 2020 13:00
Antwoord op  Levi

Het is een versleten in het vergeetboek geraakte jaloerse Haagse die afgescheven is.

Gast
Henk
december 6, 2020 12:11

Dat ze die meid nog aanhouden weg er mee

Gast
Bea
december 6, 2020 12:50
Antwoord op  Henk

Meid? Een oude vrouw noem je geen meid.

Gast
Marian
december 6, 2020 18:24
Antwoord op  Henk

Ja weg ermee is niks die anouk

Gast
Schijt aan
december 6, 2020 12:03

Eindelijk is iemand die dat inteelt mannetje met ze irritante kut stem is aanpakt. Oké ze ken soms wat grof zijn. Maar als je eerlijk en recht voor ze raap zijn is t ook weer niet goed. Dus willen ze gehuigel. Jan Smit mag een een keer komen zingen bij mij in de tuin, heb namelijk last van mollen 😂

Gast
Dutchie
december 6, 2020 13:23
Antwoord op  Schijt aan

Wie vindt of Jan nou kan zingen of niet. Hoe dan ook hij gedraagt zich tenminste niet asociaal. Kan Anouk puntje aan zuigen. Waylon, Ali , geven ook een directe mening maar wel op een respectvolle manier e zo hoort het ook!

Gast
Cor
december 6, 2020 10:00

Anouk er uit ze kan alleen zagerijn zijn ze kan er gewoon niet tegen dat de meer kiezen voor de andere en niet van haar met de grote smoel van de gewoon eruit met haar weg wezen

Gast
Leen
december 6, 2020 08:55

Het is jammer als je op Anouks leeftijd al bent veranderd in een onsympathieke, hooghartige zuurpruim.

Gast
Daan
december 6, 2020 12:51
Antwoord op  Leen

Anouk is een mafketel.

Gast
Grote Grief
december 6, 2020 03:19

Anouk maakte er net als brenda B een grote poppenkast van.
Ik vond optreden Brenda ook niet bijzonder en niets toevoegen.

Gast
Martin
december 6, 2020 02:30

Dat is nu al de zoveelste keer van Anouk dat zij zich niet weet te gedragen. Wat een asociale vrouw. Dit was dus de lastste keer van ons dat wij naar deze uitzending gekeken hebben. Jebben er schoon genoeg van.

Gast
J. Bloemheuvel
december 5, 2020 23:08

Anouk

Gast
Janny
december 5, 2020 22:52

Waneer flikkeren ze Anouk er uit, dat gaat het kijk plezier verhogen, walgelijk mens

Gast
betty
december 5, 2020 22:05

Wat een walgelijk mens die Anouk wat denk ze well niet wie ze is om iemand zo af te zeiken geen goed woord er voor over uit de voice halen is die stoel niet waard

Gast
Adriana
december 5, 2020 21:01

Gewoon weg met die dame.
Zo iemand hoort niet in het programma.
Mensen vernederen dat is alles wat ze kan
Gewoon Marco terug halen

Gast
😷Paulus
december 5, 2020 20:47

😷ANOUK is top!

Gast
Annet
december 6, 2020 13:05
Antwoord op  😷Paulus

Eerder gek dan top.

Gast
Robbedoes
december 5, 2020 18:26

Wanstaltig en respectloos. Inhoudelijk was haar kritiek wel interessant. Ze mag snoeihard zijn. Maar ze doet sneu en is een ongeleid projectiel.

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
december 5, 2020 18:20

Anouk met haar gore bek, waar is haar succes dan de laatste jaren? ze heeft al 6 kids die ze nooit ziet

Gast
Sandy
december 6, 2020 06:26

Ja, da’s dan ook het enige dat ze kan- kinderen eruit poepen van vreemdgaande negers en een grote bek opzetten. Die moet eens een echte vrouw voor zich krijgen. Die gore Haagse smoel van haar ben ik al jaren zat. En wat respect voor de Golden Earring zou haar ook niet misstaan. Weg ermee, samen met Bridget Maasland.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Sandy
Gast
Eddie
december 6, 2020 09:44

Precies. Aandachtzoekend en anderen naar beneden halend is haar enige manier van zichzelf verhogen. Bah.

Gast
Dutchie
december 5, 2020 17:56

Anouk mag haar commentaar leveren maar zeker niet op deze manier. Zeer onbeschoft gedrag!!!! Dit kan ze niet maken. Verschrikkelijk zoals zij zich gedraagt. Vindt dat niet passen. Jan gedroeg zich als een gentleman kan Anouk nog een voorbeeld aan nemen.

Gast
Sandy
december 6, 2020 06:29
Antwoord op  Dutchie

Dit slappe aftreksel van een vrouw had van mij een stoot gekregen, vrouw of niet.

Gast
StefanV
december 5, 2020 17:49

Alles voor de kijkcijfers. Bij RTL zijn zo dolblij met iemand als Anouk die er af en toe op los scheldt. Ik vind het vooral triest dat hele volksstammen dit soort pulp-tv kijken, maar ieder z’n ding. Als je écht denkt dat The Voice of Holland het summum van muzikaal talent is, denk ik: droom rustig verder.

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 17:52
Antwoord op  StefanV

Dat is het niet en ook nooit geweest.
t Is meer een commerciele karaoke wedstrijd en wie het beste een liedje heeft nagedaan, wint.
Echt muzikaal talent vind je niet in The Voice. Dat weet iedereen, behalve de wat simpelen van geest…

Gast
Ron
december 5, 2020 17:43

Rol moet zijn RTL sorry

Gast
Ron
december 5, 2020 17:38

Als ik baas was van rol kon mevrouw Anouk vertrekken en nooit meer terugkomen

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 17:54
Antwoord op  Ron

Want?
Omdat ze gewoon eerlijk is?

Gast
Linda
december 6, 2020 13:00
Antwoord op  Donald Dumped

Dat is niet eerlijk dit gedrag is respectloos. Brenda is Anouk in ieder opzicht de baas en dat kan Anouk niet hebben. Brenda bleef rustig liet Anouk uitpraten ondanks dat Anouk haar op schadelijke wijze in de rede viel.

Gast
RTV Tip
december 5, 2020 17:30

Beau was top totdat die gehypte staats R2 Top2000 gepromoot moest worden met uitgerangeerde niet leuke radiomakers. Direct gezapt naar het wel gezellige F1 Cafe.

Gelukkig is er vanavond de enige echte Radio10 Top 4000 quiz. Herhaling morgenmiddag 14.00 uur.
Het is wel op Talpa/SBS6 tegenover Sint en Paul op RTL4.

De Top 4000 is gisterenmorgen geopend door Sting op Radio 10 en duurt tot Kerstavond.
Daarna lekkere Kersthits tot middernacht 2de Kerstdag. De laatste week van dit jaar is de Top 4000 op verzoek…

Gast
Robert
december 5, 2020 17:23

Je kunt het stoelscherm van Anouk op zwart zetten.

Gast
Ria
december 5, 2020 17:18

Anouk heeft zelf een te grote boek, wordt vervelend

Gast
Weg Ermee
december 5, 2020 17:17

Onbegrijpelijk dat er 1,1 miljoen kastjes kijkers turen naar die vreselijke Dessing.

Gast
TopShow
december 5, 2020 17:15

Genoten van de VI Sinterklaas aflevering. De Sint et muziek Piet was er kort, maar het was weer hylarisch.

Gast
Dennis
december 5, 2020 17:00

Kill that bitch Anouk haar plek kan beter opgevuld worden door een Echte zangeres en als ik Jan was had ik het niet gepikt van haar.

Gast
Dorine
december 5, 2020 16:59

MC vaart hier vooral heel erg goed bij!!!!!!!! Voor hun leveren dit soort zinloze=grove en ordinaire discussies een hoop geld op. Daar is Anouk helemaal niets bij………

Gast
Jacob
december 5, 2020 16:47

Annoukje moet op haar woorden passen.
Ik vond dit als televisie kijker heel ongemakkelijk.
Straks draait er geen stoel meer voor Anouk.

Gast
Margje
december 5, 2020 17:28
Antwoord op  Jacob

Ik heb dit stukje even terug gekeken, maar vond Anouk heel hypocriet. Die vraagt de kandidaat hardop te denken en laat haar vervolgens niet eens 1 zin afmaken als ze dat vervolgens doet. Misschien dat mensen die al 10 jaar The Voice kijken dat leuk vinden voor de afwisseling, maar ik vind het goedkoop en asociaal scoren van Anouk.

Gast
Sandy
december 6, 2020 06:36
Antwoord op  Margje

Ach, het is gewoon een goedkoop, omhooggevallen, narcistisch en achterlijk wijf. Je kan ook eerlijk zijn zonder een grote smoel op te zetten. Genoeg gegadigden voor die stoel, hoor. Dat ze toch optieft. Een jaartje vrouwenbajes zou haar goed doen. Krijgt ze METEEN een vuist in die gore bek van d’r-met haar tanden vastslaan in het tafelblad

Gast
JohanMarc
december 5, 2020 16:37

Anouk gaat zich steeds bespottelijker gedragen om haar “zie mij eens zeggen waar het op staat” imago hoog te houden.
Het neemt inmiddels schrijnende vormen aan. Je ziet dat het niet echt meer is.
Jammer dat ze zich hiervoor is gaan lenen. Ik vind de originele rockbitch uit haar hoogtijdagen nog altijd top, en denk liever daaraan dan wat ze nu laat zien.

Gast
Mark
december 5, 2020 15:33

Beau liep trouwens gisteren eens een keer niet een half uur uit. Sterker nog: het was zelfs 10 minuten eerder afgelopen. Was er niks actueels te bespreken? Ik zag alleen het laatste stukje wat je uit armoe met wat artiesten zoals Jaap en Ogene hadden gevuld.

Gast
Hans
december 5, 2020 17:15
Antwoord op  Mark

Sterker nog, hij stopte al om 23u. Normaal duurt het tot zeker 23.25 of nog langer. Heel wisselend

Gast
Simon
december 5, 2020 15:32

Als je dat terugziet dan komt het allemaal een beetje gespeeld over van Anouk dus misschien moest er weer een relletje zijn voor de media aandacht? Of de helft is eruit geknipt. Maar op zich kon ik mij haar ergernis goed voorstellen want techniek is niet veel zonder beleving.

Gast
bert
december 5, 2020 15:36
Antwoord op  Simon

als je dat vindt kan je dat ook op een respectvollere manier zeggen

Gast
Sandy
december 6, 2020 06:37
Antwoord op  Simon

??????

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Sandy
Gast
Mark
december 5, 2020 15:30

Undercover heeft toch een bereik van bijna 1 miljoen. Ik denk mensen die tijdens de reclame van TVOH even 7 minuutjes naar SBS 6 zappen.

Gast
Janny van den Berg
december 5, 2020 14:28

Triest valt mij tegen van Anouk, hou normaal wel van eerlijke mensen! Maar om zo uit te vallen kreeg het idee dat ze jaloers was op deze zangeres ! En dan zo onbeschaafd tegen Jan Smit, dan heb je in ieder geval niet van je opvoeding genoten!(als ze die heeft gehad?)
M
Dit maakt het gewoon niet leuker!

Gast
bert
december 5, 2020 14:28

heb t altijd een ontzettende trut en een enorme blaaskaak gevonden, die denkt dat ze alles naar haar hand kan zetten.Ze ziet graag kandidaten die precies in haar straatje passen, zodat ze zo weinig mogelijk moeite hoeft te doen ,ze kan er niet tegen dat ze iemand dingen hoort doen die ze zelf niet kan,
ze is wel een goede rockzangeres, maar heeft ook haar beperkingen,
het programma is van voor tot achter geregisseerd en alles word aangedikt en uitvergroot, maar dan nog ,zo ga je niet met kandidaten om

Gast
Kasius
december 5, 2020 14:52
Antwoord op  bert

Gooi dat wijf eruit

Gast
Piepmuis
december 5, 2020 15:51
Antwoord op  Kasius

Jajaja. Totaal geen meerwaarde dat stuk chagrijn.

Gast
Janus
december 5, 2020 14:15

Respectloos en onbeschoft. Zo ga je niet met mensen om. RTL moet dit niet accepteren

Gast
Songwriter voor Anouk
december 5, 2020 14:03

Anouk is vervangen door een surrogate. Of het is een soort 3D kopie van wat ooit Anouk was (uiterlijk dan)?
Van de binnenkant wordt het met de dag erger…wat een lelijk mens is het eigenlijk.
Groetjes, van de “mediamarkt verkoper uit Roermond” en van de “zangeres op een braderie”, en al die andere mensjes, die jij Anouk ten diepste hebt beledigd. Ik hoop ook dat je zonen allemaal een ‘grote’ hebben, anders vind moeder hun maar niets, toch?!

Gast
Marjan Bakker
december 5, 2020 17:02

Vindt is met dt

Gast
A. Versteeg
december 5, 2020 14:02

Misschien wordt het tijd dat ze wordt vervangen door iemand die een mindere grote bek heeft als zij. Arrogant mens. Ga doen waar je wel goed in bent.

Gast
Kasius
december 5, 2020 14:53
Antwoord op  A. Versteeg

Eruit gooien met dat mens

Gast
arjen
december 5, 2020 14:00

Ik denk dat ze last heeft van de overgang.

Gast
Naer
december 5, 2020 13:11

Anouk is al jaren vergane glorie ooit eens een hutje gehad nu verlopen en vies.

Gast
wordt vast verwijderd....
december 5, 2020 12:53

702.000 kijkers (36,2%) verlieten spoorslags RTL 4 toen BEAU in beeld verscheen!

Gast
wordt vast verwijderd....
december 5, 2020 12:48

Ge-noten van.I.
TLP wederom 3de……
Veronica andermaal beter!

Gast
wordt vast verwijderd....
december 5, 2020 13:16

V.I. bedoel ik natuurlijk.

Gast
pieter
december 5, 2020 14:34

je kan er niets aan doen…..

Gast
Mariet
december 5, 2020 12:42

Die anouk moet eruit brutaal nest wat meen die zij zich wel met haar grote bek en zo tegen haar collega’s doen die moeten er niet meer meedoen en Ali b ook niet jullie moeten iedere keer andere coach erin zetten.

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 12:50
Antwoord op  Mariet

Je blijft kijken toch, Mariet.
Dus dan doen Ali B en Anouk precies wat ze moeten doen. Mensen naar t programma laten kijken.
En als kijker kan je van alles willen, maar daar wordt toch niet naar geluisterd…

Gast
Kasius
december 5, 2020 14:55
Antwoord op  Mariet

Helemaal met je eens mariet
Zet gooie mensen er in

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 18:45
Antwoord op  Kasius

Gooie mensen?

Gast
Cobweb
december 5, 2020 12:30

Anouk heeft gelijk.

Gast
Gale
december 5, 2020 13:05
Antwoord op  Cobweb

Die ordinaire haagse MUTS kan beter zelf haar frote waffel houden …. ze wordt hoe langer hoe irritanter …. echt om te kotsen!

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 13:18
Antwoord op  Gale

Dus volgende week kijk je niet meer?

Gast
Kasius
december 5, 2020 14:56
Antwoord op  Gale

Goed gezegt

Gast
eva
december 5, 2020 15:36
Antwoord op  Gale

Inderdaad, en dan op tv zeggen dat ze het zo belangrijk vind dat haar kinderen beleefd zijn, geeft zelf een geweldig voorbeeld.

Gast
Jona
december 5, 2020 12:22

Zeker gestresst door zwarte Piet dat zij nog mee doet ordinaatje geef mij Ilse de lange maar.

Gast
aammehoela
december 5, 2020 12:18

Snap niet dat Brenda Bee meedoet. Heb haar al regelmatig gezien in de theaters als ze optreedt met allerlei bands in diverse samenstellingen. Veelal covers maar wel geweldig om naar te luisteren. Daarom snap ik haar niet. Zij is al een grote bekende in de show-business. Natuurlijk zingt ze geweldig maar daarom hoeft ze nog niet mee te doen.

Gast
Donald Dumped
december 5, 2020 12:51
Antwoord op  aammehoela

Grote bekende in de showbusiness.
O ja joh?
Overigens snap ik niet dat er überhaupt nog mensen zijn die mee willen doen. The Voice brengt je niet verder in je carrière…

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Donald Dumped
Gast
J-tv
december 5, 2020 12:16

Weinig aan tot nu toe dit seizoen. Nog geen kandidaat gezien die echt bij blijft. Normaal zitten er altijd wel een paar ‘magische’ audities tussen.

Gast
Ron
december 5, 2020 12:14

Die Anouk is de grootste chagrijn op de tv, laat haar lekker thuis in quarantaine zitten en wat interesseert mij of zij al maanden droog staat geef maar Ilse de Lange.

Gast
A.M.
december 5, 2020 12:10

Ik vond het echt onfatsoenlijk van Anouk. Misschien gaat ze thuis ook zo tekeer tegen haar kinderen en haar partner.

Gast
Voor Tokkies, door Tokkies
december 5, 2020 12:08

Wat een troosteloze armoede.
Gelukkig keken 15.600.000 Nederlanders geen Voice.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen