Jort Kelder geeft groen licht, wil na de kerst verder bij Op1

Jort Kelder heeft geen spijt van zijn beslissing om Sander Schimmelpenninck op te volgen als presentator van Op1. Hij gaat na de kerst graag door als talkshowhost. Dat laat hij weten aan De Telegraaf.

Jort Kelder © NPO

Inmiddels heeft Jort Kelder er al drie maanden op zitten als een van de presentatoren van Op1. Hij presenteert elke donderdag samen met Welmoed Sijtsma de WNL-editie van de late talkshow op NPO 1. Hij heeft momenteel een contract dat tot de kerst loopt en daarna is alles nog onzeker.

Groen licht

Als het aan Jort ligt gaat hij in elk geval door met Op1: hij geeft groen licht. “Ik heb om een stagecontract gevraagd. en dat loopt tot de kerst. We moeten nog evalueren, en ik weet niet wat de precieze plannen zijn. Maar ik ben blij dat ik dit ben gaan doen. En wat mij betreft ziet u mij ook in januari nog als Op1-presentator terug.”

In de komende weken worden de duo’s bepaald die na de kerst verschijnen bij Op1. Als het aan Jort ligt blijf hij een duo vormen met Welmoed. Die samenwerking bevalt hem goed. “Bij voorkeur naast Welmoed, maar zelfs daar ga ik niet over.”

Ab Osterhaus

Jort doet zijn uitspraken in een Telegraaf-artikel waarin hij ook onthult dat hij Ab Osterhaus gisterenavond eigenlijk helemaal niet aan zijn talkshowtafel wilde hebben zitten. De presentator was flink aan het bitchen tegen de tv-viroloog en nu blijkt waarom. “Ik heb wel gezegd dat hij er, als het aan mij ligt, niet meer in zou komen.”

De redactie kwam echter met Ab op de proppen. “Misschien dat hij er niet had gezeten als ik er op had gestaan, maar zo goed vond ik de argumenten om hem te weigeren eigenlijk ook weer niet.”

32 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anna
december 6, 2020 23:44

Jort kom graag in 2021.01 terug! Je bent de énige die durft de waarheid te zeggen!!!

Gast
Ikke
december 6, 2020 19:23

Tegelijk. Tijdens het stemmen in maart ook welk soort programma’s je wilt op tv en welke presentatoren, misschien wat en wie niet!😇

Gast
Peter
december 5, 2020 12:24

Jord Kelder, doe ons een plezier kom aub niet meer op tv, je voegt niets toe, maakt mensen alleen maar onzeker met je eigen mening hoeft echt niet, wens je verder veel succes

Gast
IngridHenk
december 5, 2020 11:52

Jort en Welmoed waren gelijk en zijn de meest sprankelende duo van OP1. En het Paul-de-Leeuw gehalte van de vrijdag OP1 duo is veel te hoog, ook al is het bedoeld als de vrijdagavond afsluiting. Die richting wil NPO met OP1 volgens mij niet gaan.

Gast
Jelle
december 5, 2020 11:39

Wat mij betreft mag hij blijven. Net als het MAX-duo. Dat experiment met Paul de Leeuw is compleet mislukt, die moet wat mij betreft wieberen. Kan dat zomerse VPRO-duo niet op die plek? Die vond ik erg leuk en inhoudelijk ook erg goed.

Gast
Diklip
december 5, 2020 04:00

Na de kerst moet Jort het veld ruiken voor Rene le Blanc; die gaat OP1 presenteren, in zn eentje en alle items zullen over hemzelf gaan!

Gast
Duitse kiezers van 1933
december 5, 2020 01:29

Thierry Baudet ist ein guter junge.

Gast
Jantje
december 5, 2020 00:19

Dit is die persoon die vorige week in OP1 riep dat het het schande is dat het OMT het land bestuurd terwijl ze niet democratisch gekozen zijn. Een complete valse voorstellingen van zaken natuurlijk en dat weet hij ook. En nu natuurlijk mee huilen met de rest van Hilversum dat het OMT bedreigd wordt door een stel gekkies en totaal niet begrijpt hoe dat kan.

Gast
Robert
december 4, 2020 23:58

Wat moeten we met dorhout OP1.

Gast
Jordi van Duyten
december 4, 2020 23:40

Doet Jort de agenda van een alternatieve Jort-VVD off gewoon die van zn maatje M. Rutjes?

Gast
Ger
december 4, 2020 21:39

Bewaar me, stoppen met die kakker. Denkt alles beter te weten. Geef hem een een speeltje. Lefgozer, kan nog z,n broek op houden mrg zijn bretels. Kijkt alle kanten op met zijn varkensogen. Foetsie met hem..

Gast
Biery Twalet
december 4, 2020 19:54

John komt volgend jaar met een nieuw format.
Jort, Thierry en Mark gaan als vriendenclub op zoek naar hun geaardheid.

Gast
Bo
december 6, 2020 12:46
Antwoord op  Biery Twalet

En arie boomsma als presentator

Gast
RJIEL
december 4, 2020 18:54

Jort Kelder is oprecht een hele slechte talkshowhost. Laat zijn gasten niet normaal uitpraten en denkt af en toe zelfs dat hij te gast is.

Gast
Help
december 4, 2020 18:31

YES Tjerrie gewonnen met een klinkende overwinning

Gast
Tjongejonge
december 4, 2020 19:23
Antwoord op  Help

Help!

Gast
Betje
december 4, 2020 20:46
Antwoord op  Help

Zijn populariteitspoll is door alle hielenlikkers en horigen aangevinkt.
Het is maar wat je een overwinning noemt.
Ja als je alleen maar volgelingen wilt,
nee als je een nieuwe politiek wil voeren.

Gast
Geox
december 4, 2020 18:01

Jort Kelder is voor mij de enige reden om af en toe naar Op1 te kijken.
De rest van de presentatoren vind ik niet de moeite waard.
Jort is kritisch, heeft inzicht in het politieke gebeuren, is onafhankelijk en heeft verfrissende inzichten.
De andere presentatoren van Op1 vind ik lichtgewichten, jaknikkers en te afhankelijk.

Gast
Wim van den Broek
december 5, 2020 15:48
Antwoord op  Geox

Dan weet je ook niet waar je het over hebt. Er is maar een goed koppel en dat is Charles en Carry ten Apel

Gast
Waldo
december 5, 2020 16:35
Antwoord op  Wim van den Broek

Dat bedoel ik Charles is de beste, Jort is een vvd-er, en niet onafhankelijk.
En Aan Osterhaus is een schreeuwers die zijn zin door wil drijven.
We hebben al genoeg extreem rechts vullus in Nederland

Gast
Willemijn
december 4, 2020 17:54

Opa Jort denk echt dat hij speciaal is, de slapjanus. Ik noem hem de ouwe bochel. Hij heeft ook van die gemaakte maniertjes en dan dat aanstellerig accent van hem. Je zal met zo een ouwe griezel een date hebben of erger nog met zo een zijden sok moeten neuqen. Gadverdamme zeg.

Gast
Wipneus
december 4, 2020 21:39
Antwoord op  Willemijn

Hij ziet er tenminste verzorgd en good looking uit. Oog wil ook wat. Meeste presentoren zien er niet uut.

Gast
mrGer
december 5, 2020 09:54
Antwoord op  Willemijn

Alsof het met jou zo’n feest is

Gast
Anna
december 6, 2020 23:50
Antwoord op  Willemijn

Wat een domme opmerking 🤣

Gast
Bor
december 4, 2020 17:40

Alles bagatelliseren, daar is ie goed in.

Gast
Ron
december 4, 2020 17:35

Die redacties zijn vergif. Die bepalen wat er in programma’s komt. Dat blijkt maar nu maar weer. Dat zijn ook degene die presentatoren influisteren in hun oortjes wat ze moeten vragen, en belangrijker wat niet. De presentatoren hebben niet veel te willen. Dus afgeven op de presentatoren is begrijpelijk, maar eigenlijk niet eerlijk want die worden ook maar opgedragen wat ze moeten doen en hoe ze moeten ‘acteren’ in gesprekken.

Gast
Help
december 4, 2020 17:27

Kelder waait met alle winden mee. En vooral met de politiek-correcte wind. Dus van harte welkom bij de staatsomroep, waar kritiek nadrukkelijk verboden in.

Gast
Suus
december 4, 2020 17:57
Antwoord op  Help

Je kan van alles over Jort zeggen maar niet dat hij met alle winden meewaait. Hij heeft duidelijk zijn eigen(gereide) mening en steekt die niet onder stoelen of banken. De manier waarop hij dit doet irriteert mij dusdanig dat ik liever niet naar ‘m kijk en er nog minder naar luister. Politiek correct? Welnee. Mainstream, ook niet.

Gast
Anna
december 6, 2020 23:56
Antwoord op  Help

Jort waait met alle winden mee? Wat een onzin 🤔🙄

Gast
Paige Turner
december 4, 2020 17:21

Gelukkig gaat Jort daar niet over!

Gast
Zuster Ursula
december 4, 2020 17:28
Antwoord op  Paige Turner

Gelukkig niet meer! Van mij mag het licht voor hem uit op 1. Liefst nog voor het nieuwe jaar!

Gast
Zuster Ursula
december 4, 2020 17:29
Antwoord op  Zuster Ursula

meer moet nee zijn.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen