The Voice noteert meest bekeken seizoensopener in vier jaar tijd

De kijkcijfers van vrijdag 20 november 2020 (SKO) – Het elfde seizoen van The Voice of Holland is met zeer mooie cijfers van start gegaan. Het programma noteert zijn meest bekeken seizoensopener in vier jaar tijd.

Chantal Janzen en Martijn Krabbé Beeld: William Rutten

RTL 4 wist met de première van The Voice of Holland 11 met gemak álle concurrentie te verslaan: er keken ruim 2,3 miljoen mensen (35 procent) naar. Dat zijn er aanmerkelijk minder dan de 3,9 miljoen kijkers die de finale van The Masked Singer vorige week scoorde, maar dat was dan ook een ongebruikelijk hoog kijkcijfers. Met die megascore voor The Masked Singer brak RTL 4 een zeventien jaar oud record.

Gemiddeld trokken de acht afleveringen van The Masked Singer 2,7 miljoen kijkers, dus heel ver zit The Voice daar niet vandaan. De 2,3 miljoen kijkers die de seizoenspremière neerzet, liggen al ver boven het Voice-gemiddelde van vorig seizoen: daar keken gemiddeld 1,8 miljoen mensen naar.

The Voice-ster Ali B donderdag over de kijkcijfervergelijking met The Masked Singer: “Ja, je gaat vergelijken, maar we zijn blij met iedereen die ernaar kijkt. The Voice doet het al zo lang goed. Ik zou het The Masked Singer gunnen als het lukt om na tien of elf jaar het nog steeds zo goed te doen.”

Meest bekeken sinds 2016

Het is de meest bekeken seizoensopener van The Voice sinds 2016, toen het zevende seizoen van start ging met 2,8 miljoen kijkers. De eerste tien seizoenen van The Voice openden met 1,7 miljoen, 3,3 miljoen, 2,7 miljoen, 2,3 miljoen, 2,1 miljoen, 2,5 miljoen, 2,8 miljoen, 2,1 miljoen, 1,9 miljoen en 2,0 miljoen kijkers.

Na de door Chantal Janzen en Martijn Krabbé gepresenteerde auditie-aflevering van The Voice bleven er nog ruim 1,5 miljoen mensen (31 procent) hangen om naar Beau te kijken. Daarmee passeerde hij met ruime cijfers concurrent Op1: de vrijdaguitzending met Astrid Joosten en Paul de Leeuw wist 988.000 kijkers (21 procent) te bekoren.

Netflix-serie flopt op SBS 6

De grootste commerciële concurrent SBS 6 stelde enorm teleur: de Netflix-serie Undercover begon daar met 229.000 kijkers (3 procent). Aansluitend zette Ik Geloof In Mij 291.000 kijkers (5 procent) neer. SBS 6 doet dus totaal niet mee in de strijd om de vrijdagkijker.

De meest bekeken alternatieven voor The Voice waren Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (18 procent) op NPO 2 en de NPO 1-combinatie Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen en 17 procent) en De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (948.000 en 15 procent). Verder was Veronica Inside het meest in trek met 510.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met The Secret in their Eyes: 344.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Ik geloof in mij: 291.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 208.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 190.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 188.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 163.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Gesprek met premier (1,3 miljoen), M (1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), Editie NL (864.000), Sinterklaasjournaal (851.000) en Tijd voor MAX (737.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (1,5 miljoen), Op1 (988.000), Journaal laat (654.000) en Hart van Nederland (535.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. The Voice of Holland (RTL4) 2.331.00001. RTL4 / 29.0%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.069.00002. NPO1 / 21.5%
03. Beau (RTL4) 1.548.00003. NPO2 / 7.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.461.00004. SBS6 / 6.3%
05. EenVandaag (NPO1) 1.421.00005. Vero / 4.8%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.406.00006. NET5 / 4.6%
07. Gesprek met premier (NPO1) 1.315.00007. NPO3 / 3.4%
08. Twee voor twaalf (NPO2) 1.215.00008. RTL5 / 3.1%
09. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.141.00009. RTL7 / 2.9%
10. M (NPO1) 1.002.00010. RTL8 / 2.6%
11. RTL Boulevard (RTL4) 1.000.00011. N.geog / 0.9%
12. Op1 (NPO1) 988.00012. Spike / 0.9%
13. De Rijdende Rechter (NPO1) 948.00013. TLC / 0.9%
14. Editie NL (RTL4) 864.00014. RTLZ / 0.8%
15. Sinterklaasjournaal (NPO3) 851.00015. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 38,7%
02. Publieke Omroep 32,3%
03. Talpa TV 16,4%

91 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Dreetje
november 22, 2020 12:56

De kinderen mogen vrijdagavond langer opblijven met cola en paprika chips vandaar

Gast
J-tv
november 21, 2020 21:09

SBS6 komt vanaf maandag 4 januari met een nieuw seizoen Urk!

Gast
JobF
november 21, 2020 22:21
Antwoord op  J-tv

Dus de maandagavond wordt dan Familie Gillis en Urk vanaf 4 januari? Dat gaat prima scoren. Rond de 700k denk ik.

Gast
Kleine Evaluatie
november 21, 2020 19:40

Ach ja dat overschatte gehypte Netnietflix.
Is helemaal niks.

Weer een mooie avond voor RTL4. Gaat daar best goed.

Darts heeft weer belabberde cijfers op RTL7.
Al zappen er wel 1 miljoen langs. Blijkbaar is dat niet (lang)genoeg?!?

Veronica Inside was weer geweldig en het best bekeken op de Talpa zenders.
Het enige programma met echte kijkers.
Verrassend…. Nee lijkt me niet.

Sinterklaasjournaal ( nog veel – 800.000 kijkers) is toch al 500.000 roetveeg kindertjes kwijtgeraakt.
Dat zelfde geldt voor gekkie Freek (NSO3) die hier blijkbaar van mee mocht profiteren.

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
november 21, 2020 17:39

SBS scoort wel op zaterdagavond met Wie het laatst lacht met Wendy van dijk en op zondag met Wie van de 3 & Undercover in Nederland, vrijdag is een zorgenkindje en doordeweeks is ook niet veel soeps!

Gast
ano@niem.nl
november 21, 2020 16:14

Undercover is niet veel reclame voor geweest en heel veel Nederlanders zagen deze serie al via Netflix

The Voice gaat wel weer zakken. Het blijft oude wijn in oude zakken.

Gast
Arjan
november 21, 2020 14:25

Mark, enz

Ze moeten Veronica Inside naar de vrijdag naar SBS6 halen krijg je 500.000 kijkers elke vrijdag. Dat stuk beter en met komt man bij de dokter tot 22:30.

Slim Arjan !!🥳

Gast
JobF
november 21, 2020 14:58
Antwoord op  Arjan

Dan slaat de naam nergens meer op.

Gast
Bing Go
november 21, 2020 14:20

Met wat een hoog niveau reageren NPO en Talpa kijkers. Valt dagelijks op!

Gast
Bob Sleeman
november 21, 2020 14:02

Wat een laag niveau onderstaande eentonige RTL trollen posten.

Ziekelijk!!!

Gast
Eef
november 21, 2020 13:04

Prima weken dus voor RTL:

Maandag: KZK 1,7mln
Dinsdag: Perfecte Plaatje 1,5mln
Woensdag: Bureau 040 700k / Overwinnaars scoort wel slecht
Donderdag: ICSYV 1,2mln
Vrijdag: TVOH 2,3 mln
Zaterdag: Oh wat een jaar 1,6mln / Geubels 1mln
Zondag: Een tegen 50 1,5mln

Vooravond loopt zeer goed en ook Beau gaat prima. 
Alleen de woensdag scoort nog wat minder.

Gast
Peter Maatwerk
november 21, 2020 12:59

De zoveelste liedjes talentenjacht. Bij gebrek aan originele, creatieve ideeën vervalt men herhaling, jaar na jaar, en iedereen “droomt” als sinds hun luiers om zanger/zangeres te worden. Nooit een competitie voor een beste instrumentalist. Armoe troef op deNL televisie. Gelukkig is daar Netflix.

Gast
Feitje
november 21, 2020 12:00

Ben echt voice moe, na 10 jaar is het toch wel klaar? Of gaat Talpa volgend jaar verder met dit format

Gast
Dorine
november 21, 2020 11:51

De Voice bood ook gisterenavond weer een podium aan een aantal zeer talentvolle mensen. Vermakelijk voor wie er van houdt en dat waren dus een heleboel kijkers !!! Ik hoop dat er voor degene die geen liefhebber is van de Voice ook iets leuks of interessants op de andere zenders te zien was.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Dorine
Gast
Wendy's dealertje
november 21, 2020 11:48

Nu nog ali b uit de jury en dan ga je over de 3 heen.

Gast
Leo
november 21, 2020 11:01

SBS realiseert niet dat de doelgroep voor een serie als Undercover zelf al Netflix heeft en dus dan natuurlijk ook niet gaat kijken op tv.

Gast
Henk
november 21, 2020 10:48

Nette score voor een elfde seizoen van amusments programma. Dat heb ik andere programma’s nog niet zien doen.

Eigen huis & tuin hele week boven de 300.000 kijkers om 17.00 uur. Al beter dan 5 uur live deed eerder op dat tijdstip. Moet eerlijk zeggen dat t ook wel lekker wegkijkt en goed alternatief is voor Tijd voor MAX en 5uur show

Gast
J-tv
november 21, 2020 13:08
Antwoord op  Henk

5 Uur Show scoort de meeste dagen net onder de 100.000. Ben benieuwd hoelang dat door gaat. EH&T kijkt lekkerder weg op dat tijdstip.

Gast
Lot
november 21, 2020 13:16
Antwoord op  J-tv

En de 5 uur show hebben ze gejat van RTL 4

Gast
Ruud
november 21, 2020 10:42

Uitgekauwd, afgezaagd en afgekloven, die hele Voice. En dat dan maandenlang uitgesmeerd waarna de volgende versie gelijk van start gaat. Hoeveel Voice kan je verdragen !?

Gast
Ron
november 21, 2020 10:41

Zoals gezegd en verwacht toch minder dan TMS. En dat zal nog wel verder dalen in de komende weken, zeker als de auditions weer voorbij zijn.

Gast
Kees
november 21, 2020 10:33

De hersenloze mensen zijn weer blij. Van het ene dombo liedjes programma naar het andere.. En de meute volgt trouw. Zullen ze nu nog niet doorhebben dat dit soort programma’s het enige is wat ze kunnen maken…

Gast
Patty Koot
november 21, 2020 10:23

De RTL trollen zijn weer op stok met een pil!

Gast
jaja
november 21, 2020 10:42
Antwoord op  Patty Koot

Wel erg jaloers net als Kees!!!!!!

Gast
MC bezoeker 47
november 21, 2020 10:07

RTL4 is de vrijdagavond weer aan het claimen. Mooie seizoensopener waar mij vooral opviel dat Chantal in vorm was. Eindelijk kwam haar humor weer eens geslaagd naar voren. Ik denk wel dat het belangrijk is dat ze bij RTL4 op zoek gaan naar nog een verrassend nieuw en groots vrijdagavondprogramma. Je zou eigenlijk willen dat de reeks uit max 12 afleveringen bestaat of je moet 1 van de 3 Voice versies per seizoen skippen. Voor de variatie zou het mooi zijn als het weer net anders is dan The Voice en The Masked Singer. Uiteraard ook weer met andere gezichten. Dat is nu een prettige overgang van TMS naar TVOH.

Gast
Hans
november 21, 2020 16:05
Antwoord op  MC bezoeker 47

Voice senior 4 weken
Expeditie r holland – België 10 weken
TVOH 12 weken
Expeditie r 10 weken
Voice kids 6/7 weken
Zo iets ?
Dan heb je meer afwisseling op de vrijdag !. Mask singer kan dan naar de zaterdag in sep/ okt geef je die avond ook een boost !

Gast
Heynen
november 21, 2020 10:06

Kijken er echt nog steeds zoveel mensen naar The Voice? Bizar!

Gast
JobF
november 21, 2020 09:55

De vrijdag is een groot probleem voor SBS 6. Het probleem is dat dure studioshows tegenover de Voice nooit hoger gaan halen dan 600k en dat is niet genoeg. En gewone series zoals op andere dagen doordeweeks werkt ook minder goed op vrijdag. En dan halen ze alle wel goed scorende programma’s op vrijdag ook nog naar andere avonden: Wie het laatst lacht naar zaterdagavond en Familie Gillis naar maandagavond. Zo gaat de vrijdag natuurlijk nooit beter worden.

Ze moeten een vast plan maken voor vrijdag: wat wil je uitzenden? Ik zou het toch proberen met programma’s die ze normaal op maandag of dinsdag zetten: Man bijt hond, steenrijk straatarm. Maar ze zijn natuurlijk bang dat dit soort programma’s op vrijdag er doorheen zakken.

Gast
SBS6 wil op vrijdag niet veel kijkers
november 21, 2020 12:11
Antwoord op  JobF

De Mol krijgt nog steeds inkomsten uit The Voice.
Gerelateerd aan aantal kijkers.
Nog steeds verdienmodel.

Gast
JobF
november 21, 2020 09:48

Wel grappig dat mensen hieronder VI zitten te bashen terwijl het gisteren de beste vrijdag score was sinds begin oktober. Dit seizoen is er 2 keer hoger gescoord dan gisteren op vrijdag en een daarvan was de eerste aflevering van dit seizoen.

En nee vorig seizoen scoorde het net zo als nu in deze tijd. Er zijn geen kijkers afgehaakt door de ruzie in de zomer.

Vrijdag 22 november 2019: Veronica Inside 456.000 (8%)
Vrijdag 20 november 2020: Veronica inside 510.000 (8%)

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 21, 2020 09:43

Vrijdag 20 november 2015 (Vrijdag 20 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 36,3% (37,6%)
2. Publieke Omroep 28,9% (32,3%)
3. SBS Groep 16,4% (16,4%)

Het moet gezegd, NPO en RTL gaan als een speer, opbouwfase Talpa schiet niet op.

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Joost
november 21, 2020 14:07
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Dat jij niet moe van jezelf wordt….

Gast
Greetverduin
november 21, 2020 09:39

RTL is toch wel lekker bezig hoor, best onverwachts eigenlijk vind ik
SBS6 is nu wel uitgeschreten, enkel Meiland nog die een rol speelt in Wie van de Drie maar ze hebben nog een heel TV seizoen te gaan met eigenlijk niks

Gast
Pol
november 21, 2020 09:37

Mag Talpa nu aub op zwart, de noodzaak van deze zenders is niet bewezen, weg ermee

Gast
jaja
november 21, 2020 10:44
Antwoord op  Pol

knop gebruiken!!!!!!

Gast
Koploper ik
november 21, 2020 09:36

Wie zet er dan ook een Netflix serie die iedereen overigens al gezien heeft primetime op een vrijdagavond
gezellig met t gezin op vrijdagavomd een crimeserie kijken dacht John?

Gast
Koploper ik
november 21, 2020 09:35

Daaag Talpa !

Gast
JobF
november 21, 2020 09:32

SBS 6 zend volgende week nog hetzelfde uit als gisteren maar daarna staat nu 3 weken lang 2 uur lang Undercover. Dat lijkt mij nu toch niet door te gaan. 200k en 3% voor 2 uur lang. Ze kunnen beter gewoon films gaan uitzenden dan. Die halen nog wel 300k en 5%.

Gast
Greetverduin
november 21, 2020 09:41
Antwoord op  JobF

Dat snapt de programmaleiding toch niet, SBS6 is dood. Weg ermee!

Gast
Herman
november 21, 2020 09:54
Antwoord op  Greetverduin

Dit zag iedereen al aankomen toch… En ze dachten waarschijnlijk echt dat t zou scoren.

Gast
wordt vast verwijderd....
november 21, 2020 09:32

783.000 kijkers (33,6%) verlieten RTL 4 toen BEAU in beeld verscheen!

Gast
jaja
november 21, 2020 10:45

Normaal zijn ook niet de zelfde soort programma’s, wist je dat niet!!

Gast
Eef
november 21, 2020 13:09

Jij denkt dat 6 miljoen mensen tegelijk om 18:00 hun tv aanzetten en allemaal tegelijk weer uit om 0:00 om te gaan slapen… Misschien kun je beter op de site van de Okki gaan reageren, maar hier heb je in ieder geval echt geen verstand van.

Gast
wordt vast verwijderd....
november 21, 2020 09:30

Gunoten van V.l.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 21, 2020 09:15

Ook wij in het klooster wilde wel eens meemaken wat er zo gebeurt in tv land, en met name een televisieprogramma genaamd ” The voice of Holland ” Natuurlijk hadden wij in de kranten wel gelezen over dit programma, maar nooit bekeken !
Zelfs in het blad “Kerk en leven” kwam het eens te sprake !
dat het een negatieve uitwerking zou hebben op de jeugd !

Omdat we nu ook internet hebben en nieuwsgierig zijn geworden, zei ik tegen broeder Johannes , kom ,laten wij eens radio televisie Luxemburg eens op zetten in de gezamenlijke huiskamer ! , Nou , na een discussie of we dat wel moesten doen want sommige kloosterlingen hadden toch liever radio 4
vanwege het vrijdagavond concert ,maar toch stemde iedereen voor !

We hebben het gezien ,en zijn erg geschrokken , Heeft onze lieve heer de mens geschapen , om meegesleurd te worden in
dit circus , waar de mens steeds meer afglijd? Zielige wezens die hopen op roem en rijkdom ? ,die zich laten gebruiken om de kas te spekken voor aandeelhouders !

Wie zijn die mensen die naar het verderf kijken ?,
De zedeloze , goddelozen, de heidenen de verloederaars ,
en zij die nooit meer naar de kerk komen?

Het begon al in 1962 in het programma Zo is het toevallig ook nog eens een keer” ” Toen voorspelde ze al de verloedering want … de tv is onze kerk geworden en wij hebben ons kruis op het dak staan , en anno 2020 lijkt wel op RTL de plaats van de kerk heeft ingenomen , samen met de NPO en………en door de RTL fans …. de gebeten hond . SBS6, Die twee kemphanen tegen over elkaar die je zou kunnen vergelijken met de katholieken, en de protestanten, en de grijze massa , die kijken naar NPO De tv heeft duidelijk de mens bekeerd !

Alleen met Kerst dan komen ze allen naar de kerk ! ja dan geloven ze een paar dagen
Dan hebben wij ook eens hoge cijfers! want dan is het voor ons gelovige lekker makkelijk scoren!

Wens u verder een zalig weekend !

Gast
Raarten van Mossem
november 21, 2020 10:30

Godallemachtig.

Gast
Lot
november 21, 2020 09:12

Gaan kijkers van de Voice of Holland ook nog kijken als het bij SBS 6 uitgezonden gaat worden?

Gast
Alex
november 21, 2020 09:37
Antwoord op  Lot

Er haken er +- 1.000.000 af. Zo ook bij Miljoenenjacht en Ik hou van Holland.

Gast
Lot
november 21, 2020 09:57
Antwoord op  Alex

Dat verwacht ik dus ook, het gaat er ook om waar je je eigen thuisvoelt, ik voel me gewoon thuis bij RTL dat heb ik bij SBS 6 nooit gehad

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 21, 2020 14:07
Antwoord op  Lot

Inderdaad…. RTL en SBS verhouden zich tot elkander van katholiek tot protestants

Maar u werd niet door gods hand gestuurd maar door de duivel anders was u wel een KRO, NCRV of een EO kijker of kijkster geweest waar u bij thuis bij voelde ! Maar wordt het niet tijd voor bekering?
De christelijke omroepen maken ook voor u de mooiste programma
s, en die iets mee geven in het leven, en dat doen de duivellse com. televisie niet.

Voor veel RTL/SBS kijkers zou het goed zijn een tijdje door te brengen in het klooster, totale afzondering, zonder tv , zo ge zegt een luxe arrangement in een historisch kader,dan zou u kunnen overdenken in stilte wat u met uw leven doet elke avond . Er is zoveel meer dan tv kijken !

Gast
Eef
november 21, 2020 13:10
Antwoord op  Lot

Dan zet RTL vast TMS er tegenover en winnen ze alsnog.

Gast
Jannes van Loon
november 21, 2020 09:04

Undercover was niet onaardig zij geloven toch een programma waar ik elke vrijdag naar kijk dat ze in zichzelf geloven top maar er zit wat bij die Rene denkt dat hij het verdiend dan dat kereltje 16 jaar gestimuleerd door moeder en oma nou die houd er een trauma aan over dan die kerel van de camping denkt dat hij net zo goed is als Robbie Williams toch prachtig.

Gast
Dave Filet
november 21, 2020 09:03

Twee voor twaalf (NPO2) 1.215.0000 en Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.141.000

NPO nr 1 met totaal 2.356.000 kijkers tegelijkertijd. TOP

Cijfers zeggen meer dan woorden!

Gast
The Choice of Holland?
november 21, 2020 09:07
Antwoord op  Dave Filet

Nederland koos dus voor iets anders dan The Voice.

Gast
Merthe
november 21, 2020 09:08
Antwoord op  Dave Filet

Haha, als je zo gaat beginnen moet je bij RTL en Talpa ook alles bij elkaar optellen.

Gast
Patty Koot
november 21, 2020 09:26
Antwoord op  Dave Filet

Vreemd, dat de RTL trollen de waarheid als negatief beoordelen!

Gast
jaja
november 21, 2020 10:47
Antwoord op  Patty Koot

Je kunt niet tegen verlies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
The Choice of Holland?
november 21, 2020 08:56

The Voice

Meest bekeken aflevering

2010 – 3.079.000 kijkers
2012 – 3.689.000 kijkers
2014 – 2.571.000 kijkers
2016 – 3.130.000 kijkers
2018 – 2.492.000 kijkers

2020 – ?

Gisteravond nog maar 2.331.000 kijkers

Gast
Martijn Passé
november 21, 2020 09:59

Bijna 40% minder kijkers dan in 2012.

Gast
Feitje
november 21, 2020 11:52

Ik hoop dat de trend doorzet en dat Talpa straks een format heeft met 900.000 kijkers

Gast
L. Koopmans
november 21, 2020 08:47

Misschien kan MC vandaag nog aandacht besteden aan het onthutsende optreden van de hoofdredacteur van Op1 bij Medialogica over keuzes in Coronatijd. Angela de Jong heeft vandaag een vlijmscherpe column daarover.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 21, 2020 08:44

Vrijdag 20 november 2015 (Vrijdag 20 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 36,3% (38,7%)
2. Publieke Omroep 28,9% (32,3%)
3. SBS Groep 16,4% (16,4%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Merthe
november 21, 2020 08:46
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

RTL en NPO stijgen, Talpa brengt nog steeds nergens iets van terecht…

Gast
Mike
november 21, 2020 08:50
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag onzinnige cijfers

Gast
Opbouwen & Afb
november 21, 2020 08:54
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Het moet gezegd, NPO en RTL gaan als een speer, opbouwfase Talpa schiet niet op.

Gast
Alex
november 21, 2020 08:43

Een saaie aflevering van The Voice. Heel veel jank verhalen en maar 1 goed optreden (op het einde).

Verder was het echt middenmoot en langzaam.

Gast
ik heb het alweer gezien.
november 21, 2020 09:09
Antwoord op  Alex

Politiek bedrijven in The Voice, je verwacht het niet.

Gast
Martijn Passé
november 21, 2020 09:54
Antwoord op  Alex

Talentenjacht zonder talent.

Gast
Jan Shit
november 21, 2020 10:06
Antwoord op  Martijn Passé

Talent komt alleen uit Volendam.

Talent komt niet voort uit The Voice.

Gast
jaja
november 21, 2020 10:49
Antwoord op  Alex

Wat een zeik verhaal!!

Gast
Hans
november 21, 2020 08:42

Wie het laatst lacht scoort wel goed op sbs met uitgesteld kijken vorige week 1 miljoen kijkers . Is er al bekend wat sbs en rtl tegenover wie is de mol ? Gaan programmeren in januari ??. Linda komt terug met die Quiz maar kunnen die opnames wel doorgaan met alle Corona regels ?.

Gast
Meubilair
november 21, 2020 08:41

En Beau wist er keurig 1,5 miljoen gekluisterd te houden. Netjes!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Meubilair
Gast
Oma den A
november 21, 2020 08:31

John de Mol eat out your heart. Nee een afgelikte Netflix boterham hoeven wij niet. Man wat zal die vent sjacharijnig zijn. Nare betweter we moeten jou tv niet. Ik zit lekker met mijn pantoffelvoetjes omhoog en mijn kopje thee voor de buis en kijk RTL4. Daar helpt geen miljoen euro aan.

Gast
Koos
november 21, 2020 08:28

VI trekt op vrijdagavond altijd tussen de 300.000 en 500.000 kijkers. 510.000 kijkers is een prima score op vrijdagavond. Heb me de krampen gelachen om het tapijtenverhaal van Wim! Was een perfecte aflevering gisteren.

Gast
Eddie
november 21, 2020 08:20

Erg jammer dat VI is uitgewerkt. Het is niets meer aan. De formule is uitgewerkt. Heeft niets met dat racisme gedoe te maken. Het is klaar. De heren worden elke week ouder. Dezelfde grappen van René, en Johan kan het zogenaamd allemaal niets schelen, en hup Wim Kieft, gooi die anekdote er maar weer in die al twee keer is langsgekomen de afgelopen jaren. Wilfred lacht als een boer met kiespijn. Die voelt het einde naderen.

Gast
MC bezoeker 47
november 21, 2020 10:21
Antwoord op  Eddie

Ik heb er jaren van genoten als groot fan van het programma.Vandaar dat ik het vaak nog volg op de maandagavond, maar één keer per week is inmiddels voldoende. Veel van hetzelfde inderdaad. Daarnaast zijn ze te ver afgedwaald van het onderwerp voetbal en de luchtige onderwerpen. Sneijder achter het stuur van zijn Hummer was leuke humor. Nu pakken ze heftige onderwerpen uit de samenleving en daarvan boeit het mij totaal niet wat de mening van de heren hierin is.De zogenaamde humor waarmee zij dat brengen is soms ook ongepast. Ik stoor mij bijvoorbeeld ook aan het feit dat Johan bewust altijd doet alsof hij namen van voetballers niet kent om maar “die zwarte jongen” te kunnen zeggen. Daarnaast zijn ze geforceerd bezig om het programmapakket van Talpa door te nemen, waar geen hond naar kijkt, dus ook niemand in geïnteresseerd is…

Gast
jaja
november 21, 2020 10:51
Antwoord op  MC bezoeker 47

Klopt ik zap tegenwoordig ook weg.

Gast
Flip de Beer
november 21, 2020 08:20

Ik genoot van die man van Jumbo. Nu weet ik wat hij met de concurentie doet.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 21, 2020 08:18

Vrijdag 20 november 2015
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.797.000
02. The Voice of Holland (RTl4) 1.793.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.015.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 672.000

Vrijdag 20 november 2020
01. The Voice of Holland (RTl4) 2.331.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.069.000
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.461.000
20. Hart van Nederland (SBS6) 535.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Vic
november 21, 2020 08:36
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Cijfers zeggen niets op deze manier. Waarom maak je een vergelijking met 2015 en niet met een ander jaar?

Gast
jaja
november 21, 2020 10:51
Antwoord op  Vic

Omdat hij anders niks te doen heeft!!!

Gast
Patty Koot
november 21, 2020 08:14

Dag Top 19:
1 t/m 19, 0 maal Talpa.
Opbouwfase.

Gast
Flexi
november 21, 2020 08:01

De coronabonus is dus een half miljoen kijkers.
Volgende week iets meer concurrentie met Ik Vertrek.

Gast
Blabla
november 21, 2020 08:00

RTL gaat lekker!

Gast
ome H
november 21, 2020 07:59

Nog effe en VI duikt onder de 500.000 op de vrijdag, de fut is eruit.

Gast
Bente
november 21, 2020 08:12
Antwoord op  ome H

Gezien het grote aantal tv-kijkers op het moment is 510.000 inderdaad niet best.

Gast
Patty Koot
november 21, 2020 08:16
Antwoord op  ome H

Meteen of op termijn: bij Talpa flopt alles.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen