Recordkijkcijfers voor Kopen Zonder Kijken: ruim 1,7 miljoen

De kijkcijfers van maandag 16 november 2020 (SKO): Martijn Krabbé ziet de kijkcijfers van Kopen Zonder Kijken stijgen tot recordhoogten nu Chateau Meiland voorlopig alleen nog op donderdag te zien is.

Martijn Krabbé Beeld: RTL

De maandagavond van SBS 6 is vorige week volledig ingestort nu Chateau Meiland is ingeruild voor een BN’er-show over zeilende sterren en dat leidt tot fors hogere kijkcijfers voor de maandagshow van RTL 4: Kopen Zonder Kijken. Na het record van vorige week, toen er 1,6 miljoen mensen keken, is er nu wéér een nieuw kijkcijferrecord.

Kopen Zonder Kijken kon gisteren rekenen op een torenhoge 1,7 miljoen kijkers (26 procent marktaandeel). Het zijn ongebruikelijk hoge kijkcijfers voor prime time op een doordeweekse avond van RTL 4, maar zenderbreed wordt er momenteel veel geprofiteerd van dat mensen veel thuis zijn vanwege de coronalockdown.

SBS 6 stelt teleur

Het programma van Martijn Krabbé was de grote winnaar op prime time. Het meest bekeken alternatief werd geboden door NPO 1: zowel Radar als Spoorloos scoorden 1,5 miljoen kijkers (22 en 25 procent).

Het brons op prime time is voor NPO 3, waar Hunted door 921.000 mensen (14 procent) werd bekeken. Verder was Veronica Inside het meest in trek met 576.000 kijkers (9 procent).

SBS 6 stelt wederom teleur met de BN’er-show Alle Hens aan Dek, waar 317.000 mensen (5 procent) naar keken. 100 Jaar Jong deed het ervoor iets beter met 546.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met 100 Jaar Jong: 546.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Harry Potter and the Half-Blood Prince: 371.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 354.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met In Overtreding: 305.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 121.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Moordvrouw: 83.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), M (1,1 miljoen), Sinterklaasjournaal (954.000), GTST (921.000), RTL Boulevard (867.000), Editie NL (801.000) en Tijd voor MAX (734.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (968.000), Beau (963.000) en Journaal laat (764.000) het meest in trek. Hart van Nederland en Shownieuws trokken 462.000 en 478.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.501.00001. NPO1 / 25.9%
02. Kopen zonder kijken (RTL4) 1.708.00002. RTL4 / 21.2%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.529.00003. SBS6 / 7.4%
04. Spoorloos (NPO1) 1.485.00004. NPO3 / 7.2%
05. Radar (NPO1) 1.480.00005. NPO2 / 5.9%
06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.443.00006. NET5 / 5.9%
07. EenVandaag (NPO1) 1.310.00007. Vero / 4.8%
08. M (NPO1) 1.139.00008. RTL5 / 3.7%
09. Op1 (NPO1) 968.00009. RTL7 / 2.5%
10. Beau (RTL4) 963.00010. RTL8 / 1.8%
11. Sinterklaasjournaal (NPO3) 954.00011. RTLZ / 1.3%
12. Hunted (NPO3) 921.00012. Discov / 1.2%
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 921.00013. SBS9 / 0.8%
14. RTL Boulevard (RTL4) 867.00014. Comedy / 0.8%
15. Editie NL (RTL4) 801.00015. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,0%
02. RTL Nederland 30,9%
03. Talpa TV 18,9%

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat SBS 6 ook na de zomer een dagelijkse talkshow met de VI-mannen moet uitzenden?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen