Rehabilitatie voltooid: Twan Huys wordt KRO-NCRV ster

De rehabilitatie van Twan Huys is voltooid. Ruim anderhalf jaar na zijn gigantisch mislukte commerciële avontuur bij RTL wordt hij één van de sterren van KRO-NCRV. Dat heeft de omroep laten weten.

Twan Huys Beeld: KRO-NCRV

Verblind door eurotekens maakte Twan Huys in 2018 de overstap naar RTL 4 om Humberto Tan op te volgen als presentator van RTL Late Night. Humberto werd gedumpt vanwege lage kijkcijfers, maar die van Twan bleken drie keer zo laag. Al in maart 2019 kwam er een einde aan de historische kijkcijferflop RTL Late Night met Twan Huys.

Wat gaat Twan doen?

Het afgelopen jaar dook Twan Huys alweer regelmatig op bij de NPO en zijn rehabilitatie is nu voltooid. Hij heeft een contract bij KRO-NCRV overgehouden aan zijn vele optredens in M, de veel bekeken talkshow van de omroep. “Twan Huys gaat aan de slag als presentator voor meerdere journalistieke programma’s.”

Wat gaat Twan precies doen? “Hij gaat voor de omroep het nieuwe onderzoeksprogramma Waarde van de Aarde maken – over de onzichtbare strijd om de beperkte bodemschatten – en ook College Tour komt terug op televisie. Daarnaast is hij Amerika-expert bij de talkshow M. van Margriet van der Linden.”

Iedereen is blij

De KRO-NCRV knijpt echt in zijn handjes. “De afdeling journalistiek, waar ook programma’s als Pointer, De Monitor en Spraakmakers onder vallen, krijgt met Twan Huys een ervaren en bevlogen vakgenoot erbij”, zegt een woordvoerder.

Zelf is Twan Huys ook superblij. “Ik verheug me enorm op een nieuwe serie van College Tour in mei. Heel fijn dat KRO-NCRV en NPO 2 College Tour omarmen. Tot op de dag van vandaag krijg ik de vraag van studenten en kijkers wanneer er weer een serie afleveringen van het programma op tv komt. Met de nieuwe start kunnen we studenten weer in contact brengen met inspirerende meesters in hun vak.”

En KRO-NCRV directievoorzitter Peter Kuipers zegt: “Met Twan Huys versterken we onze journalistieke afdeling en gaan we nog meer programma’s maken waarin maatschappelijke vraagstukken belichten. Met zijn enorme dossierkennis, kritische open blik en betrokkenheid spreekt hij een brede doelgroep aan. We zijn heel blij met deze enorme aanwinst voor KRO-NCRV.”

Twan op tv vanaf maart

Waarde van de Aarde is vanaf maart 2021 te zien op NPO 2. College Tour keert twee maanden later terug, in mei. Hij blijft naast zijn werk voor KRO-NCRV ook het programma Buitenhof presenteren.

Lees ook: Rob Goossens bitcht over ‘geverfde haar’ Twan Huys (vorige maand)

70 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
J.Bouwmeister
november 20, 2020 15:17

Wat een blunder om die amateur iets laten presenteren,hij kan niets met zijn linkse gelul.

Gast
StefanV
november 18, 2020 11:16

Mooi zo. Vakkundig presentator. Goed dat College Tour weer bij hem terechtkomt, in plaats van Mathijs van Nieuwkerk.

Gast
Paulus
november 17, 2020 14:51

Rehabilitatie?? Haha
Ik weet al een mooie line up voor Collegetour 2021;

  • Jos B.
  • Willekeurig elke zielige jihadbruid;
  • Ridouan T;
  • Kauthar Bouchallikht
  • etc…..
Gast
joost
november 17, 2020 12:55

Te misselijk voor woorden deze benoeming van die mislukte journalist en talkshowman.
Hoe komt het dat dit soort koekenbakkers , er altijd weer in slagen op TV te komen ?
Waar zit het verstand van de tv bazen?
Huys komt weer terug met zijn links partijdige gel.l en de bazen verzamelen wel klapvee voor hem in het programma. Hij zal Holleeder wel weer vragen, of nog erger paul de leeuw!
Ik kijk dus nooit naar die zgn. “Amerika kenner” , die trouwens al sinds 2007 geen correspondent daar meer was. Hij is dat al13 jaar niet meer !

Gast
Joshua
november 17, 2020 12:41

Super journalist met gedegen vakkenis en voorbereiding. Heel goed gedaan van KRO-NCRV!

Gast
saperdeflap
november 17, 2020 17:32
Antwoord op  Joshua

Tijd, voor je medicijnen! En daar wil ik het bij laten, u bent het niet waard, om grof tegen te worden.

Gast
Johan
november 17, 2020 12:31

Linkse lul. Zoals iedere hoernalist.

Gast
Adhoc
november 17, 2020 11:42

Al ben je nog zo diep gevallen en kun je nergens meer terecht in de linkse denkbubbel, dan is er altijd nog de kroncrv die nog linkser van die bubbel met het opvangnetje gereed staat.

Gast
Corry Jankbal
november 17, 2020 11:13

Mits in het juiste programma een zeer bekwame en ervaren presentator. Slimme zet van ze om Twan een contract aan te bieden.

Gast
Sjaak echt
november 17, 2020 09:44

Verschikkelijke man met een verschikkelijk programma gericht op criminelen en met studenten als juich aapjes.

Gast
allochtoon
november 17, 2020 09:02

Wat een hooghartige man. Mag ik naar links om gratis in business class een plaats te krijgen bij KLM. Dit is naar mij mening zo’n persoon als hij statushouders als buren krijgt, gelijk PVV stemt. Het policor laagje vernis is er dan snel vanaf. O ja wat was hij samen met Jette stil toen Sven Kockelman ze een lesje in democratie gaf in de uitzending van M

Gast
John
november 17, 2020 09:20
Antwoord op  allochtoon

Onzin wat jij vertelt de hebt een rare redenering!

Gast
Nick E
november 17, 2020 08:49

Twan Huys was bij RTL Late Night altijd nog stukken beter dan die talentloze NOS autokew ne ger Humberto Tan. Wat heb ik mij geergerd aan die do mme zelfingenomen giechelbek Tan. Schijnbaar durft niemand in Hilversum hem de waarheid te vertellen?

Gast
Julske
november 17, 2020 11:39
Antwoord op  Nick E

Omdat die ne ger, geen 0 is als jij. Kom van je P C vandaan, en ga lekker vrijwilligerswerk doen, of ga ook studeren als die ne ger. Je kan het niet hebben dan hij intelligenter is ,en jij niet. Loser

Gast
Tonnie Rober
november 17, 2020 08:07

Mooie eerste gast zou hij zelf zijn. Over bekende mensen die door honger naar nog meer geld overstappen van zender naar zender en gedesillusioneerd terugkeren als ambtenaar bij de publieke omroep.

Gast
Dennis Weening
november 17, 2020 08:33
Antwoord op  Tonnie Rober

Zou het ook zo kunnen zijn dat Twan niet voor het geld overstapte, maar puur vanwege de kans die hij kreeg bij RTL om een late night talkshow te presenteren? Die is mislukt, dat kan gebeuren, maar dat is geen misdaad. Geprobeerd, gefaald en weer door. Zouden meer mensen moeten doen; iets nieuws uitproberen.

Gast
John
november 17, 2020 09:23
Antwoord op  Dennis Weening

Dennis,

Tonnie Tober heeft nog nooit verkeerde beslissingen gemaakt,
als hij meer geld kan verdienen doet hij dat niet!!

Gast
Echt Deugende CDA-er
november 17, 2020 07:39

College tour is door multi miljonair Twan bedacht nav zn usd land jaren als correspondent. Daar krijgt ie royalties voor. Dus dat is weer cashen voor Twan. Misschien trekt ie Holleeder nog een keer in een aflevering, als een encore van het eerdere Holleeder College Tour optreden.
En ja wat is college tour dan? Het is voorbeeld personen cq leiders voor een klasje studenten zetten, en dan gillen alsof het een voorland voor ’n usa college is (welgestelden sturen de kids voor jaartje naar amerika, dat kan dan mooi met 19 jaar).

Gast
John
november 17, 2020 09:24

Je bent erg jaloers slechte eigenschap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Echt Deugende CDA-er
november 17, 2020 12:55
Antwoord op  John

Ja dat stukje van kids naar de usa sturen kwam er op het laatst bij, niet intentioneel. Maar het is wel waar natuurlijk. Wie heeft er 40-140 duizend oid voor slechts een jaar usa. De betere universiteiten vragen een veelvoud van de gewone universiteiten en het leven is daar duur. En als je een echte beleving wil gaat er veel geld doorheen.

Gast
saperdeflap
november 17, 2020 17:35
Antwoord op  John

En ”U” bent heel erg dom!

Gast
Sinterklaas Twan
november 17, 2020 13:06

Twan predikt de sociaal democratie, terwijl ie zelf een rechts vullende laadklep is. Want het is maar een gewone MAVO scholier met leermoeilijkheden. Gevalletje omhoogvallen. Niet dat het niet gegund is, maar het is de hypocrisie die er vanaf druipt. En nu met de rehabilitatie van Twan bij de NPO is het feest compleet. Zou het niet beter zijn als de NPO wat beter zou belonen, dan zouden ze misschien wat honkvaster zijn, de NPO sterren. En dat geld ook voor het openbaar bestuur.

Gast
Oja
november 17, 2020 07:36

Suggestie voor gast College Tour: vriendje W Holleeder. Ontzettend diepgravende vragen van Twan ik vind mezelf heel wat. Of andere gasten die je gewoon wc eend verhaal laat afsteken. Nee met Twan zit het wel goed met journalistieke content.

Gast
Oja
november 17, 2020 10:54
Antwoord op  Oja

waarom -3? Is gewoon de waarheid. Geen belediging of wat dan ook…Of mag dat niet hier?

Gast
ome H
november 17, 2020 07:34

Geen probleem mee maar hij moet niet te vaak in M zitten.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 17, 2020 07:16

Vroeger waren ncrv en kro christelijk, nu is het cultureel-marxistisch. Het kan verkeren.

Gast
annoniemus
november 17, 2020 06:45

De beste man had de overstap nooit moeten maken , maar zit weer op z’n plek en dat is goed !

Gast
anoniem
november 16, 2020 23:56

in amerika hebben ze het over afrikaanse amerikanen

in nederland witte nederlander

deze hypocriet twan witte water rat

heeft geprobeerd Tan kapot te maken

gelukkig niet gelukt

deze witte rat vond dat nederland te veel praat programmas heeft

toen niet gelsaagd in de plaats van Tan

en straks ook niet

god straft op zijn tijd

gevoel loos mens

schaam je diep…………..

hoe wit is het bij kro ncrv

gemaakt

Gast
Nick E
november 17, 2020 08:51
Antwoord op  anoniem

Tan heeft zichtzelf kapot gemaakt don’t worry.

Gast
NEP NIEUWS ALERT !!!!
november 16, 2020 22:38

De volgende crisis komt er al weer aan volgens Schwab, de grote cyber aanval. 
Wie is Schwab? Dat willen jullie toch niet weten en ik heb geen zin het jullie te vertellen.
Zoek het maar lekker zelf uit. Doei.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 17, 2020 07:17

Doe niet zo flauw. Vertel.

Gast
Echt Deugende CDA-er
november 17, 2020 07:51

Charles Schwab, strategist kwekt dit. Eigenlijk willen de elite/illuminatie naar 1 wereldmunt en afschaffing van staten/landen. En moneyprinting, digitaal geld, en wereldhandel, EU, zijn de instrumenten op dit pad van One World Government. Alles en iedereen digitaal gecontroleerd.

Gast
John
november 17, 2020 09:25

Idioot!!!!!!!!

Gast
The Henk
november 16, 2020 22:12

Wat bezielt de KRO-NCRV om deze ultra-linkse activist binnen te halen?

Gast
Lucifer "bezielt"
november 16, 2020 22:39
Antwoord op  The Henk

Margriet is ultra-rechts. Ze willen meer evenwicht. hahaha

Gast
MaV
november 16, 2020 22:08

Gaat Patty Brard ook mee?

Gast
Geert
november 16, 2020 21:54

Iedereen is tegenwoordig Amerika expert. Jensen nam de moeite om in het echte Amerika te gaan kijken en duidde daarmee, als één van de weinigen, de populariteit van Trump in Amerika juist.

Gast
John
november 17, 2020 09:26
Antwoord op  Geert

Twan Huys heeft misschien wel langer in Amerika gewoond als Jensen.

Gast
Beertje
november 16, 2020 21:52

Na een mislukt avontuur terecht een plek gevonden voor een vakman

Gast
kaaskop
november 16, 2020 21:33

En weer in de picture voor zijn dagvoorzitterschapjes waar hij contractueel laat vastleggen dat hij er zogenaamd nooit is……

Gast
Ria
november 16, 2020 22:38
Antwoord op  kaaskop

Zou je zeggen een geldwolfje😝

Gast
janus
november 16, 2020 21:28

Wat een geweldig uitstapje van die Twan, een paar miljoen overhouden aan een mislukt jaar en toch gewoon weer terug met zn bek op tv. Wat heeft hij dat goed gedaan.

Gast
Jeep
november 17, 2020 22:21
Antwoord op  janus

Misschien niet zijn beste keus om over te stappen naar RTL, kwam daar ook totaal niet uit de verf. Het blijft evenwel een prima journalist en hij zal niet voor niets worden gevraagd om gastvoorzitter te zijn toch?

Gast
Rehabilitatie voltooid 2
november 16, 2020 21:25

Paul de Leeuw ook terug uit de RTL nachtmerrie.
Wie is volgende bij RTL?

Gast
Mousy
november 16, 2020 21:40

Paul de Leeuw heeft gekozen om zich niet meer te binden aan één omroep, maar programma’s te doen en te maken die hij leuk vindt en volledig achterstaat.

En dan nog iets : “terug uit de rtl”, leer Nederlands.

Gast
varg
november 16, 2020 22:38
Antwoord op  Mousy

“Terug uit de RTL nachtmerrie” staat er. Leer lezen!

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door varg
Gast
Taalexpert
november 16, 2020 23:39
Antwoord op  Mousy

Wanneer ga jij Nederlands leren?….programma’s doen (anglicisme en kindertaal) en (waar hij) volledig achterstaat en rtl.

Gast
Albert Verhinderd
november 16, 2020 21:42

Caroline Tensen!

Gast
Bennie
november 16, 2020 21:23

Alle journalistieke argumenten, die begrijp ik eigenlijk wel. Zijn vertrek naar RTL? Een blunder, voor het geld, een mislukking, allemaal waar. Je kunt alleen niet zeggen dat Huys een beroerde journalist of nieuwspresentator is.

Maar.

Waarde van de Aarde. Een reisprogramma op zoek naar bodemschatten van de aarde. Ik dacht: doe het nou niet. Die bodemschatten liggen ongetwijfeld niet in Overijssel. Het is vast in Amerika te doen. Je weet in ieder geval welke beeldvorming er gaat komen en dan helpt het ook niet mee dat presentator en productiecrew de aardbol mogen rondvliegen.

En dan nog een tip voor Twan (en zijn College Tour): stap eens af van dat Amerika-imago. Zou je echt weer de deskundige gaan uithangen bij M.? Want hoe kan iemand die niet meer in Amerika werkt nog echt deskundig zijn? Doe het sowieso een tikje minder Amerikaans. Niet iedere persoon waar New York van opveert is interessant voor de Nederlandse televisie.

Gast
Ria
november 16, 2020 22:42
Antwoord op  Bennie

Gaat vast weer over milieu enzv kan hij Floortje ook meenemen .spaart reiskosten voor belastingbetalers.

Gast
🤔 Ingrid
november 16, 2020 21:10

Heeft hij goed gedaan! Voor het geld weg. Totaal mislukt. Kans gekregen bij vriendin M en nu weer programma’s.
Hopelijk wel van een goed niveau,want de collegetour was niet altijd van een hoog niveau!
Ga niet zoals Margriet een vraag stellen en na 3 woorden kapt Margriet dat weer af.
Vreselijk.

Gast
Frans.D
november 16, 2020 21:06

Begint bij de NPO meer op een sociale werkplaats te lijken voor uitgerangeerde werklozen.

Gast
animo
november 16, 2020 21:00

KRONCRV nu toch een avond bij op1.

Gast
Mick
november 16, 2020 20:53

Die droge man heeft geen uitstraling dus flopt op een commerciële zender. Na die naaistreken met Airfryer en Douwes en die hoer aan tafel heeft was men er helemaal klaar mee.

Hij past beter bij de NPO.

Gast
Echt Deugende CDA-er
november 16, 2020 20:49

Is Twan nog gewoon goed ter been? Aan de manier van zijn zitten zou je denken dat het niet geheel lekker loopt in het benengestel. Paar jaar bij de KRO en dan misschien nog even in usd land senior correspondent spelen in washington DC oid.

Gast
aammehoela
november 16, 2020 20:45

Goede keuze. En hij is redelijk objectief. Hopelijk blijft hij dat ook, daar de KRO-NCRV steeds linkser wordt.

Gast
Jean Paul
november 16, 2020 20:36

Je kunt van alles van hem vinden. Maar hij kreeg een kans en greep hem. Dat het dan mislukt is jammer, maar hij toont lef. Vergelijk dat eens met al dat gezeur en gemiep hier op de site.

Gast
Badum-pum tssjj
november 16, 2020 20:33

Weet je nog dat Twan een jaarlijks Correspondents’ Dinner wilde, maar dat de tweede editie werd uitgesteld en dat iedereen toen al voorspelde dat dat een kapitale fout zou zijn en de nekslag voor het Dinner? Nou, dat bleek een kapitale fout te zijn en de nekslag voor het Dinner.

Gast
Erno-BE
november 16, 2020 20:26

Hoeveel eien moet je eten om goede spieren te kweken? Vraag ik voor een vriend.

Gast
Je bent niet grappig!
november 16, 2020 20:27
Antwoord op  Erno-BE

Donderpleurtief eens op met je grappig bedoelde vraagjes steeds.

Gast
Erno-BE
november 16, 2020 22:03

Ik stel een hele normale vraag, dan mag je ook wel normaal antwoord geven ipv zo onaardig te doen. Doeslief.

Gast
Mousy
november 16, 2020 21:44
Antwoord op  Erno-BE

Wat zijn eien?

Gast
Beertje
november 16, 2020 21:54
Antwoord op  Erno-BE

jij 2

Gast
Jan
november 16, 2020 20:23

En terecht. Een journalist met kwaliteit

Gast
Maup Caransa
november 16, 2020 20:33
Antwoord op  Jan

Ja een journalist met kwaliteit en kennis van zaken, hij is 56 jaar het gaat snel.

Gast
Deug niet
november 16, 2020 20:14

De kwaliteit van twan is niet weg na het commerciele avontuur. Dit in tegenstelling tot paul de leeuw, diens kwaliteiten waren al ver te zoeken voor zijn commerciele uitje.

Gast
Karbonade
november 16, 2020 20:08

Amerika-expert. Laat me niet lachen.
Wat zaten al die Amerika-deskundologen er naast tijdens de vorige presidentsverkiezingen.
Trump president? Onmogelijk. Ze zijn misschien wel gek maar niet zó gek daar aan de overkant van de grote plas.
En ‘kritische open blik’? Een hoog D66 gehalte druipt van zijn geverfde kapsel.
(Laat nu toevallig to ybo y Robbie Jetten ook aan tafel zitten bij M. Oh, en de partner van D’66’er Ollongren is nota bene de producente van M.)

Gast
Ria
november 16, 2020 21:10
Antwoord op  Karbonade

Eindelijk een nuchter iemand.links voordoen en poen in rechterzakje.en geen uitstraling. Hoe komt hij zo snel weer terug naar tripje New York?

Gast
Jan
november 16, 2020 20:06

Hoefde Twan niet in quarantaine na zijn tripje naar de VS?

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Jan
Gast
Jo de Jong
november 16, 2020 20:01

Veel succes Twan. Je verdient het!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen