Pijnlijke tv: Thierry Baudet verdrietig na uitspraken ex-geliefde

Thierry Baudet raakte vanochtend zichtbaar geëmotioneerd toen hij in Goedemorgen Nederland werd geconfronteerd met uitspraken van Eva Vlaardingerbroek. Hij sloeg eventjes helemaal dicht. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1.

Thierry Baudet © Goedemorgen Nederland

Eva Vlaardingerbroek was niet alleen geruime tijd de vertrouweling van Thierry Baudet bij Forum voor Democratie, maar de politicus onthulde vanochtend in Goedemorgen Nederland ook een liefdesrelatie met haar te hebben gehad. “We hebben een relatie gehad. Een liefdesrelatie, ja. Dat was in 2017. Ik vind het ontzettend pijnlijk dat dit gebeurt.”

Paniekvoetbal

Thierry opperde vanochtend in het programma een splitsing van Forum voor Democratie, waarop de redactie snel een telefonische reactie haalde bij Eva. Zij sprak niet al te fraaie woorden over Thierry en daar reageerde de politicus zichtbaar verrast op. Het werd door de regie heel treffend in beeld gebracht (zie onderstaand).

Eva snoeihard: “Ik kan niet anders doen dan helaas bevestigen dat het absoluut klopt wat Nicki schrijft. Ik ben er ook ontzettend van geschrokken. Ik heb destijds ook al mondeling tegen het bestuur gezegd dat het er zo aan toe ging die avond. Het splitsen van de partij is denk ik op dit moment nog paniekvoetbal van iemand die aan het verliezen is en wanhopig is.”

Emotionele Thierry

Het was voor Thierry lastig om te horen. Hij wist hier naar eigen zeggen niets van. “Nee. Ik vind het verbazingwekkend dat iemand op deze manier…” Dan valt er een paar seconden stilte. “Ja, ik moet even wennen aan het nieuws. Je hebt toch jarenlang met iemand…”

De presentatrice van dienst: “U bent geëmotioneerd, het raakt u.”

Thierry: “Het is zo evident dat er ruzie is. Die dingen gebeuren in het leven. In huwelijken gebeurt het, in bedrijven en blijkbaar ook in politieke partijen. Het is ook zo evident dat ik Forum voor Democratie ben begonnen. Waarom kan zij nou niet het fatsoen hebben om te zeggen: ‘Natuurlijk, we gaan hiervoor zetten en ik steun het redelijke voorstel van Thierry om de boel te splitsen.’ Waarom moet ik kapot?”

Teleurgesteld

Thierry is behoorlijk teleurgesteld. “Ja, ik ben heel teleurgesteld. Zij hoeft niet mijn kant… Er zijn twee dingen: welke kant kies je? Daar is ieder mens vrij in. Maar vervolgens ook de wijze waarop we daarmee omgaan. Dat is waar we het over hebben.”

“Als dat zo was, dan zou ze toch zaterdag, zondag, maandag of dinsdag stappen kunnen ondernemen? Ik heb dit niet van haar gehoord.. Ik vind het heel erg lelijk en laag en ik denk dat het niets goed brengt. Ik ben wel heel verdrietig.”

Al met al brokkelt de steun voor Thierry behoorlijk af. Wie wél voor hem in de bres zijn gesprongen, zijn Emile Ratelband en Robert Jensen.

Reacties

Er wordt op social media volop gereageerd op het pijnlijke tv-moment. “Dit is wel een fragment hoor. Die split-screen ook in het begin…”, zegt Blendle-koning Alexander Klöpping bijvoorbeeld.

Debatrix-oprichter Lars Duursma: “Zulke mooie tv, en er dan toch als interviewer steeds doorheen willen praten. Houd je mond eens. Laat de stilte vallen.”

Alexander: “De regie daarentegen is echt geweldig.”

Pieter Storms-reïncarnatie Tim Hofman: “Lord.”

En Zelfspodcast-ster Sander Schimmelpenninck: “Holy.”

Het fragment:

172 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bob
november 27, 2020 15:26

Je hoeft wellicht geen fan van Baudet te zijn maar eerlijk is eerlijk heeft toch blijkbaar meer charisma en ruggengraat dan al die stiekeme onbetrouwbare rapaille mee lifters die er vandoor wilde gaan met de partij. Stuk voor stuk resten van andere partijen uit het verleden of blijkbaar achteraf niet al te betrouwbare schoolverlaters. Mooi om te zien dat meerdere personen dachten over de rug van Baudet of even een plekje kregen in de spotlights of een greep konden doen naar de voorzittershamer :-) Voor de duidelijkheid Baudet zal wellicht niet alles even goed hebben gedaan maar komt wel over als een eerlijk en oprecht mens en mogelijk zal hij al dan niet bij wijze van “humor” niet grappige of verstandige uitspraken hebben gedaan. Wat zijn achterklap, want laten we eerlijk zijn dat soort hyena’s kunnen alleen maar opereren in groepsverband en vooral van achteren aanvallen, scheppen met hun eigen handelwijze, het al dan niet als privé persoon “kapen” van zetels welke de partij toebehoren, getuigen natuurlijk allerminst van respect hebben voor een partij, de kiezers en daarmee de democratie. Gaat de achterklap louter en alleen voor het eigen belang. Dus tja fan of geen fan van Baudet, laat in ieder geval zien dat hij zich onderscheidt. Gun hem van harte betrouwbare mensen.

Gast
Baudet: vertaling Frans-Nederlands: ezel
november 27, 2020 17:25
Antwoord op  Bob

Als jij hier als ‘schriftelijk’ woordvoerder van Baudet wenst op te treden, bespaar je de moeite. Jouw onzinnige tekst vol taalfouten maakt weer eens duidelijk dat lieden zoals jij heel veel prietpraat uitkramen zonder zelf te beseffen hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf op die manier maakt. Net als jouw leermeester mankeert jou kennelijk ook van alles, maar is dit tot heden niet tot jouw botte hersens doorgedrongen. Het zij zo.

Gast
Matthijs Zelf.
november 27, 2020 18:09

Weg met Baudet.

Gast
Rotterdam
november 28, 2020 02:39

Precies

Gast
Josefien
november 27, 2020 14:01

Madeleine van Toorenburg van het CDA huilde tranen met tuiten toen ze het fragment zag. Hoe is het mogelijk dat onze vrijheid van meningsuiting weer in het geding is? Allemaal de schuld van die pedofielen en Hillary Clinton!

Gast
Guus M.
november 27, 2020 12:33

Mocht Forum gecremeerd willen worden dan hoor ik dat graag!

Manon is al druk bezig met cake bakken!☺

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 09:43

😷Deze blanke idioot naait zijn eigen blonde partijleden. Wat een lachertje😂😂

Gast
bristol
november 27, 2020 11:56
Antwoord op  😷Paulus

Zo zeg, wat ben jij een racistisch mannetje, Paulus ! En dan die debiele emoji´s steeds alsof je op de kleuterschool zit.

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 12:28
Antwoord op  bristol

😷Bemoei jij met je eigen rioolfiguur 😬en let niet op mij. Niet storen🤨, ik ben hard aan werk hier!😁

Gast
We hebben een winnaar
november 27, 2020 14:17
Antwoord op  😷Paulus

Jij bent HET lachertje en wel HET lachertje van de week. Oliedomheid is in jouw geval kenmerkend. Hoe vaak ben je op je hoofd terechtgekomen toen je steeds weer uit de wieg probeerde te klimmen? Je hebt er in ieder geval een levenslange nasleep aan overgehouden. Geluk bij een ongeluk (ha, ha, ha) is dat je enkele keren per week achter de gesloten deuren van het ‘hotel’ waar je je dagen slijt, de mogelijkheid tot internetten hebt. Rioolfiguur hier, rioolfiguur, tekent jouw afkomst en is eveneens kenmerkend voor zielenpoten zoals jij zonder enig vooruitzicht op de toekomst. En dan die stompzinnige emoji’s! Wat ben je toch een enorme sneue kneus. Een loser is er niks bij, maar dat heb je als je niet eens in staat bent de basisschool met goed gevolg te doorlopen. Die emoji’s … flop …

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 17:15

😷Lachertje van de week? 😲Hoera! Hoera! 🤗🤗🎂🥳🍺”Proost” 🍺 op jou imbeciel.

Gast
Lucinda
november 27, 2020 17:52
Antwoord op  😷Paulus

OMG, jij bent duidelijk een uit incest voortgekomen hersenloos eindproduct.

Gast
😷Paulus
november 27, 2020 19:49
Antwoord op  Lucinda

😷Kan kloppen! Het is de schuld van jouw Pa. 😬😁

Gast
Piet Phikzuuker
november 26, 2020 20:14

Baudet had meteen een onderzoek moeten aankondigen naar nazi uitspraken. Dit deed hij niet. Zijn vriend beschermend. Daarom is het beter dat FvD stopt met Baudet. Alleen zonder Baudent is er geen Forum.
Baudet moet nu ballen tonen. Een onderzoek aankondigen, leiderschapsverkiezingen uitschrijven en een beetje meer zich als politiek leider gedragen die iets wil bereiken. Natuurlijk zit, zoals Martin Bosma altijd al zegt, nederland vol linkse mafmoffen, neo-landverraders, waardoor je zeker 10 jaar bezig bent om nederland politiek te reinigen van de linkse strohnt. Dat vind ik.

Gast
Kolere zeg
november 28, 2020 02:40
Antwoord op  Piet Phikzuuker

Rot op uit ons land. Lieden zoals jij verpesten het namelijk.

Gast
Afshin Ellian
november 26, 2020 19:54

Thierry is goede jongen hij heel ghoed hij goed hi niet mooi hij heel slimmie en goed en jong nen ko mooi en goed en slim hij nice hij goed hij mooi hij heelie heelie slimmie hij goed hij slim hij goed hij mooi hij niet erkend hij leuk hij lief hij slimmmmm hij goed

ikke mooi en slimmie ikke nice ikke irranier ikke leuk lief en niet muschlim

Gast
anonymous
november 26, 2020 18:16

Met vrienden als Ratelband en Jensen heb je geen vijanden nodig.
Daar gaat het ook steeds fout met Baudet,
hij gaat net de verkeerde mensen om.

Gast
A.M.
november 26, 2020 17:18

Die Maaike is echt irritant met haar schelle stem! Altijd onderbreekt ze de mensen met haar gekwebbel!

Gast
Rotterdammer
november 27, 2020 03:10
Antwoord op  A.M.

Heel het WNL team (ochtend en avond) bestaat uit niksnutten. Totaal geen kritische noot die gekraakt wordt tijdens de interviews. Tijd dat de uitzendrechten worden ingetrokken, want zo run je een zender echt niet.

De enige die de kwaliteiten van een goede interviewer wel heeft bij WNL is Rick Nieman, die eigenhandig WNL op Zondag op de (politieke) kaart heeft gezet. Tijd dat hij een eigen politieke talkshow krijgt.

Kan dat hele zielige riedeltje van Welmoed tot aan Kelder zijn biezen pakken.

Gast
Jaap Aap
november 26, 2020 17:04

Irritant wijf, houd je bek gewoon als iemand die het moeilijk heeft z’n verhaal wil doen.

Wat die andere kut betreft, lekker meegelift op het succes van Baudet en nu je ware aard laten zien.

En ik ben totaal geen fan van Baudet, maar dit is echt laag. Hoop dat ze ooit keihard op haar snufferd gaat!

Gast
robert
november 26, 2020 14:10

Baudet weet precies waar hij moet gaan zitten om zijn verhaal te doen. Niet bij Nieuwsuur maar bij Goedemorgen NL. Daar is de meest voor de hand liggende vraag een opmerking, tot twee keer toe; ik zie dat u geëmotioneerd bent. Krokodillentranen. Had gevraagd hoe het kan dat hij lijsttrekkersverkiezingen uitschrijft als hij net stapje terug heeft gedaan. Vraag hoe het kan dat hij FvD kanalen toch voor eigen boodschap gebruikt, terwijl hij zegt dat bevroren te hebben. Dat had ook wel aan bod mogen komen. Nu mag hij urenlang hetzelfde oreren, zonder goed tegengas.

Gast
De uil zat in de olmen
november 26, 2020 16:26
Antwoord op  robert

Tja, dat krijg je als de presentatie van dat oeverloze geklets en veelal onnavolgbaar gezever in de handen van truttenbollen legt die op niet hun IQ en evenmin op hun alertheid geselecteerd zijn. En dan heb ik het maar niet over die buitenmaatse dodo die aan de zijkant met haar schermpje staat te wachten totdat zij, eenmaal in beeld, nog meer onzin over de kijker mag uitstorten. Nee, geef mijn portie maar aan Fikkie.

Gast
blackman
november 27, 2020 12:00

Ja joh, het ´legt´ in handen van truttenbollen, he. Jouw IQ is waarschijnlijk 70 op zijn hoogst, aan je taalgebruik te zien. Inhoud heb je in het geheel verder ook niet , en dat je sexistisch bent in je uitspraken is waarschijnlijk veel te moeilijk voor je.Wat doe je hier.

Gast
IngridHenk
november 26, 2020 14:09

Baudet:”….waarom kan je niet het fatsoen hebben….”. Man, waarom kan Baudet niet het fatsoen hebben om niet als maar door te blijven liegen. Je hoeft het voorbeeld van Trump niet te volgen. Kijk in de spiegel en kom op waar je voor staat. Wees niet zo een zwakkeling die doorgaat met het liegen, totdat het te genant is om weer goed voor de dag te komen. Straks zit je zielig thuis op je fauteuil, je kijkt naar NPO en ziet Eerdmans naast Otten op de stoeltjes in de 2e-kamer.

Gast
Heynen
november 26, 2020 14:05

Iets met karma …

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 13:44

Op een gegeven moment riep Thierry dat corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten.
Hoe ziek kun je zijn.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Maup Caransa
Gast
animo
november 26, 2020 13:42

Wilders heeft geen partij omdat hij bang is dat al die gekken er op afkomen en hem kapot maken , bij forum is de lijder zelf de gek die het kapot maakt .

Gast
Corrector
november 26, 2020 17:14
Antwoord op  animo

Leider.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 13:37

Hij is echt gehersenspoeld door die dikke Jensen de beelden zijn te vinden, Hij meent dat de wereld word overgenomen George Soros en de pedofielen als ook nog Hillary Clinton, zie RTL link onderaan.

https://youtu.be/-Zn-6n5WzSg

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Maup Caransa
Gast
Corrector
november 26, 2020 17:15
Antwoord op  Maup Caransa

Wordt overgenomen.

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:43
Antwoord op  Corrector

Hou je smoelwerk met je onnodige correcties. Get a life.

Gast
Corrector 2.0
november 27, 2020 08:54
Antwoord op  Sinas

Onnodig? Brilletje nodig?

Gast
Eddie
november 27, 2020 15:56
Antwoord op  Maup Caransa

Maak je niet zo druk man. Jij weet niet eens wie George Soros is. Wat niet weet, wat niet deert, moet je maar denken.

Gast
Keta Minek
november 26, 2020 13:37

Ik zou ook een traantje laten als ik Eva mocht doen.

Gast
Bart
november 26, 2020 13:15

De steun van het bestuur brokkelt af maar van de leden zeker niet. Het grootste deel heeft op Thierry gestemd of zijn lid geworden vanwege hem. Niet voor een van de andere gezichten. FVD heeft hem nodig als ze de partij verder willen brengen.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 13:25
Antwoord op  Bart

precies.

Gast
Donald Dumped
november 26, 2020 13:09

Ah. Trol Huismaker is weer ontwaakt…

Gast
Huismaker
november 26, 2020 13:02

Die k-wijven van WNL zijn totaal incapabel. En na ieder woord van Baudet er doorheen lullen. Regie WNL: ontsla hen. Het is te droevig om aan te zien. Alsof wij kijkers die niet door hebben. Dat vara-trucje werkt niet meer !
Trouwens: kijk naar Blue Tiger Studio (Youtube) over FvD. Dan hoor/zie je het echte nieuws.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 13:39
Antwoord op  Huismaker

Kom nou Het kindje werd zenuwachtig en viel stil.

Gast
Rene
november 26, 2020 14:41
Antwoord op  Huismaker

Zit je lekker in je bruine FVD bubble, stakker ?

Gast
Eddie
november 27, 2020 16:05
Antwoord op  Rene

In die “dinerbrief” van Nicki stonden 3 zogenaamd nazistische passages. Goede journalisten zouden die uitgebreid bespreken. Dat doet men niet, want men is nooit van plan geweest, om op de bal te spelen.

Gast
uuu
november 27, 2020 12:04
Antwoord op  Huismaker

Man wat ben jij een sexist en buitengewoon gefrustreerd ook nog blijkbaar. Lukt het allemaal niet zo in je eigen leven? Zodat je vrouwen naar beneden gaat trappen, ja he.

Gast
Tycho Graagnat
november 26, 2020 12:34

De traan van Maxima in 2002 verbleekte totaal.
Ik zag het gebeuren.

Gast
Taalhygiëna
november 27, 2020 16:11
Antwoord op  Tycho Graagnat

Zelfs het bleekmiddel van Trump verbleekte totaal.

Gast
Lariekoek
november 26, 2020 12:31

Ik dacht dat Baudet en Hiddema slimme mensen waren, maar de Uil van Minerva is in hun boreale gezicht ontploft. FvD jong blijft sympathie houden voor Nazi’s.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:38
Antwoord op  Lariekoek

Ondertussen is in dit land iedereen die een boek leest wat geen fictie is en gezond en bewust wil leven een nazi. Volgens mij moet dat woord nazi opnieuw worden gedefineerd, vind je niet?! Het dekt de lading niet meer…snap je dat. Jij zou in de oorlog geleefd moeten hebben, gevochten als soldaat of als moeder alleen met 5 kinderen. wat ben jij een freetzak, toch daartegenover.

Gast
Corrector
november 26, 2020 17:17
Antwoord op  anna van praag

Een boek leest dat geen fictie is

Gast
Corrector 2.0
november 26, 2020 20:53
Antwoord op  anna van praag

Gedefinieerd

Gast
Huismaker
november 26, 2020 13:03
Antwoord op  Lariekoek

U bent ook een betaalde trol ?

Gast
anna van praag
november 26, 2020 13:11
Antwoord op  Huismaker

Hier zijn alleen maar lage mensen, die snappen niet veel. Houd je rug recht!

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 13:46
Antwoord op  anna van praag

Wat zijn lage mensen, laagopgeleid zoals jij?

Gast
Vrolijke Frans
november 27, 2020 16:20
Antwoord op  Maup Caransa

met een laag karakter zoals jij?

Gast
Rene
november 26, 2020 14:44
Antwoord op  anna van praag

O, maar dan ben jij zo’n ubermensch dus, waarvan akte.

Gast
Julia
november 26, 2020 19:44
Antwoord op  anna van praag

Fascist

Gast
Donald Dumped
november 26, 2020 13:12
Antwoord op  Huismaker

Dat ben jij toch al?

Gast
Xantippe
november 26, 2020 15:32
Antwoord op  Donald Dumped

Hahaha volgens mij geeft Huismaker dat al toe met “U bent OOK een betaalde trol”.

Gast
Plofkip
november 27, 2020 16:17
Antwoord op  Lariekoek

Ontploft? Dat kan niet. Ik heb de Uil van Minerva gisteren nog gesproken.

Gast
Yvonne
november 26, 2020 12:30

Die huilebalk heeft zijn eigen graf gegraven door het uitdragen van zijn achterlijke complottheorieën.
Lekker Wilders stemmen in maart!

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:39
Antwoord op  Yvonne

Ook aan jou zijn de parels niet besteed, jammer.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 13:12
Antwoord op  anna van praag

Haakneus? Dat is antisemitisch, ik ga je aangeven, vreetzak.

Gast
Yvonne
november 26, 2020 13:15
Antwoord op  anna van praag

Dat hadden ze die jews in NY moeten doen.
Met hun lelijke staartjes, denkende boven iedere wet te staan!

Gast
Donald Dumped
november 26, 2020 13:19
Antwoord op  Yvonne

Zo ook met elke andere streng gelovige.
Een gevaar voor de volksgezondheid die gekken.
Een van de grootste brandhaarden in deze 2de coronagolf is Urk… goh hoe zou dat nou komen?
Geloven dat een denkbeeldig figuur hun wel zal beschermen en daarmee de regels aan de laars (zwarte kous) lappen…

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Donald Dumped
Gast
Dolfie Bloksnor
november 27, 2020 16:30
Antwoord op  Donald Dumped

Wat ben jij een bang mannetje. Wees maar niet bang. Jij mag bij mij.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:29

Parels voor de zwijnen, dat is het. De lage mens snapt de hogere bedoeling niet….
Sterkte Thierry !!!

Gast
blackie
november 27, 2020 12:06
Antwoord op  anna van praag

Ja, vindt ik ook. Sterkte en laat je er nooit onder krijgen.

Gast
Harry:-D
november 26, 2020 12:29

Hoi Dreetje,

Wil jij dit liedje over Thierry even
afmaken want ik moet zo op de
koffie bij Guus in z’n nieuwe hut.

D’AFZWAAISONG

Ik zat gewoon maar wat te zappen
Toen ik jouw krokodillentranen zag
Jij dacht ons zo te kunnen neppen
Maar ik kreeg juist de slappe lach

Koortje: Blablaaa blababla (2x)

Duil van Minerva is afgeschoten
Het hele bolwerk stort bijna in
Dat is voor jou persoonlijk klote
Maar geeft de burger goede zin

Koortje: Blablaaa blababla (2x)

Ze verbreken nu de banden
Je bent een ongeleid projectiel
Als de Trump der Lage Landen
Die zomaar van z’n voetstuk viel

Koortje: Blablaaa blababla (2x)

Ook al ben je diep gevallen
Stellen je teksten niks meer voor
Laat toch de kurken maar knallen
Want het leven dat gaat door

En dan had ik hier dus het refrein gedacht.
Kijk zelf maar ff. Moet nu echt weg.

Alvast bedankt!

Gast
Bart
november 26, 2020 23:39
Antwoord op  Harry:-D

Totaal niet grappig

Gast
De Juf
november 27, 2020 16:32
Antwoord op  Harry:-D

Zeker als kleuter veel gepest?

Gast
Nick
november 26, 2020 12:27

Bolsjewieken en liberalen proberen Thierry te slopen!

Gast
Xantippe
november 26, 2020 12:32
Antwoord op  Nick

Verklaar je nader.

Gast
Kajsa
november 27, 2020 16:33
Antwoord op  Xantippe

Heks!

Gast
Robert
november 26, 2020 12:21

Ik ben geen VVD’er, maar wat ben ik blij dat we Rutte als premier hebben, ik moet er niet aan denken dat baudèt dat zou zijn.
Nederland zou veranderen in een chaos.

Gast
Nick
november 26, 2020 12:28
Antwoord op  Robert

Oh, Nederland is geen chaos na 10 jaar Rutte?

Gast
Boris
november 26, 2020 12:41
Antwoord op  Nick

Welke chaos bedoel jij dan?

Gast
Donald
november 26, 2020 13:02
Antwoord op  Boris

Onwetendheid is heerlijk. Voor jou dan.

Gast
Robert
november 26, 2020 13:55
Antwoord op  Nick

Pak woordenboek en zoek bij chaos

Gast
Weg van de minste weerstand
november 27, 2020 16:39
Antwoord op  Robert

Draai er maar lekker omheen.

Gast
bon
november 27, 2020 12:07
Antwoord op  Nick

Haha. Juist. Totale chaos en afbraak van alles. Dat was 10 jaar Rutte.

Gast
Huismaker
november 26, 2020 13:05
Antwoord op  Robert

We hebben nu geen chaos ?
130 km
Windmolens draaien op subsidie
Iedereen 1000 euro erbij
Geen cent naar de Grieken
Immigratie stoppen we samen met de Turken
Stikstof bestaat alleen in Nederland
Dream-on !

Gast
Robert
november 26, 2020 13:57
Antwoord op  Huismaker

Kijk naar de rest van de wereld en zoek chaos op in het woordenboek.

Gast
Chaoot
november 27, 2020 16:36
Antwoord op  Robert

Ik ben geen nazi, maar wat ben ik blij dat we allemaal verplicht een mondkapje dragen, dat niet helpt. Heerlijk die kadaverdiscipline. Je zult maar chaos hebben.

Gast
Vrolijk rechts
november 26, 2020 12:19

Baudet kan zo meespelen in Goede tijden Slechte tijden.Wat een acteur!!!

Gast
Statisticus
november 26, 2020 12:59
Antwoord op  Vrolijk rechts

Want daar doen ook vooral vierderangs acteurs mee.

Gast
Olga Boto
november 26, 2020 16:38
Antwoord op  Statisticus

Over vierderangs. Als iemand altijd minderwaardig wordt gezien en die persoon weet dat hij geen minderwaardigheidsgevoel heeft ofwel die persoon geen minderwaardigheidsgevoel heeft gekregen dan wordt hij dominant, gaat hij racist denken om sommige groep mensen slecht te behandelen omdat hij vierderangs werd gezien en werd niet geaccepteerd. Dus je wordt niet als racist geboren maar je wordt racist gemaakt! #OlgaBoto #OmG

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Olga Boto
Gast
Sinas
november 27, 2020 01:47
Antwoord op  Olga Boto

Gaan we snowflaken? Ik dacht dat Tjerrie daar zo tegen was. Huilerd.

Gast
Olga Boto
november 26, 2020 13:14
Antwoord op  Vrolijk rechts

Ik ben niet voor en niet tegen Baudet maar ik vind Thierry Baudet een politiek avonturier! :-)

Gast
Olga Boto
november 26, 2020 14:59
Antwoord op  Vrolijk rechts

Over acteren! Toen ik gisteren de nieuws over Thierry Baudet op NPO zag, ik vermoedde dat Baudet de notaris zal betrekken. Toevallig staat op NOS.nl dat “Bij de splitsing zouden een notaris en een accountant betrokken moeten worden.” https://nos.nl/artikel/2358139-baudet-wil-forum-splitsen-we-komen-er-niet-meer-uit.html . Afgelopen dinsdag en woensdag ging ik naar Thierry Baudet’s politiek scènes terugkijken. Maar ik geloof nog steeds niet dat Thierry Baudet een racist is! Maar ik zag dus een drama van een man van 37 jaar die heel veel heeft meegemaakt, vanaf kind altijd heeft gestreden omdat mensen die tegen hem zijn, hem altijd kapot willen maken en uiteindelijk politiek partij heeft opgericht om aan mensen die tegen hem zijn en waren te laat zien dat hij de macht heeft en niemand gaat hem domineren en niemand gaat hem kapot maken. Als ZwArtE kijker, ik begrijp wel dat soms moet witte iemand zoals Baudet en Wilders racist denken en heel hard zijn om ergens geaccepteerd te worden. In Nederland komt vaak voor als je zwarte haat en moslims het leven zuur maakt dan hoor je erbij. #OmG #OlgaBoto

Gast
Meindert Kramp
november 27, 2020 16:53
Antwoord op  Olga Boto

“In Nederland komt vaak voor als je zwarte haat en moslims het leven zuur maakt dan hoor je erbij.”

Ik heb nooit gemerkt, dat je er dan bij hoort. Juist niet. U hebt iets gemist.
U hebt een vooroordeel over Nederlanders. Net zoals Rutte, die het ineens over systemisch racisme heeft als er iemand in de VS door de politie wordt gedood. Daarvoor hoorde je Rutte er nooit over.
Hij klinkt een beetje als een “politieke avonturier”, vindt u niet?

Gast
Xantippe
november 26, 2020 12:18

Wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is de toeslagenaffaire wat nu in geen enkele talkshow ter sprake komt. Ik zou wel wat meer duiding willen zien wat dit voor de betrokken politici kan betekenen en voor dit kabinet.
Rutte lijkt er goed mee weg te komen nu alle aandacht op FVD is gevestigd.

Gast
Donald Dumped
november 26, 2020 12:16

Ach gossie. Je zou bijna medelijden krijgen met jochie Thierry. Bijna…

Gast
Yvonne
november 26, 2020 12:31
Antwoord op  Donald Dumped

Meeste medelijden heb ik met jou.

Gast
Jonnie
november 26, 2020 12:06

Baudet is er vooral voor Baudet en niet voor een betere wereld. Hij offert een bloeiende partij op en stelt al die FvD stemmers zwaar teleur. Wat je zaait zul je oogsten. En dit is kennelijk het moment voor hem. Hij hangt geheel ten onrechte het slachtoffer uit en doet alles om in het centrum van de macht en de media te blijven. Nog even en hij is slachtoffer van een paar wraakzuchtige vrouwen, haha. Nou, dat is hij niet. Gelukkig zijn die griezelige opvattingen van hem voor het merendeel van de partijtop onaanvaardbaar gebleken. Zelf heb ik niets met FvD, maar ik ben blij dat ook daar ethische grenzen bestaan.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:32
Antwoord op  Jonnie

Jij zit er tussen, natuurlijk. Wat een reactie wow….voel je je nu beter?

Gast
Meindert Kramp
november 27, 2020 17:13
Antwoord op  Jonnie

Wat ook een kwestie van ethiek is, is het bespreken van die aangehaalde passages in de “dinerbrief” van Nicki Pouw.
Dat wordt uiteraard niet gedaan.
Het gaat in de Nederlandse politiek alleen nog maar om de persoon en nooit om wat die persoon zegt en wat hij daarmee precies bedoelt.
Men had Thierry reeds lang onderuit kunnen halen met argumenten, maar het gaat alleen maar over onnozelheden zoals uilen.

Gast
Bezorgde burger
november 26, 2020 11:57

Hebben jullie die oude tweetjes gezien van Annabel Nanninga?

Gast
Jantje
november 26, 2020 12:14
Antwoord op  Bezorgde burger

JA niks mis mee. Felle uitlatingen tegen massa immigratie is heel iets anders dan dat je complotten geloofd en rechts radicale ideeën met foute rasse theorieën. Maar uitspraken zijn ook niet bedoeld voor linkse tere zieltjes.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:33
Antwoord op  Jantje

Jij lijdt ook onder cognitieve dissonantie?!

Gast
Bezorgde burger
november 26, 2020 14:07
Antwoord op  Jantje

Ik heb het over haar antisemitische tweets. Zij is zelf extreem rechts en een Adolflover.

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:48
Antwoord op  Bezorgde burger

Die waren erg grof maar dat waren grappen.

Gast
Mousy
november 26, 2020 11:56

Ik vond Thierry Baudet de gehele uitzending behoorlijk aangeslagen en ja op bepaalde momenten emotioneel.

Heb totaal niets met de persoon Thierry Baudet en de partij FvD, maar wat er nu allemaal gebeurd is behoorlijk pijnlijk voor hem.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:35
Antwoord op  Mousy

Dank je wel voor je menselijkheid en empathie, dat is wat we allemaal zo missen in deze steeds meer technocratische wereld. Immers ik heb liever een robot die door een betrokken en empathisch programmeur is geprogrammeerd, dan door een hatert en misgunner.

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:48
Antwoord op  Mousy

Hey Thierry, wanneer heb jij voor het laatst gehuid?

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 11:52

corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten.

Gast
Yvonne
november 26, 2020 12:33
Antwoord op  Maup Caransa

Rot toch op mongool!

Gast
Het Cliché Mannetje
november 27, 2020 17:39
Antwoord op  Maup Caransa

Dat soort opmerkingen is nooit handig, wanneer je zoals Thierry, in complottheorieën gelooft. Zo’n opmerking komt zomaar uit de lucht vallen als een oehoevogel, die zo laag over de grond scheert, dat zijn ballen contact maken en hij van pijn oehoe roept. Je kunt mensen beter jarenlang officiële documenten en citaten van bekende wereldleiders laten zien en dan heb je vaak nog geen sluitend bewijs, maar slechts sterke aanwijzingen. Je kunt vervolgens de sterke aanwijzingen met elkaar verbinden en dan ga je patronen zien. Maar je moet er maar zin in hebben, als het je hobby niet is.
Het enige dat ik weet, is dat George Soros en Bill Gates “weldoeners” zijn. Zij steken hun geld in bepaalde projecten en als u het met die doelen eens bent, dan vindt u hen natuurlijk geen weldoeners tussen aanhalingstekens, maar echte weldoeners.
Over complotten spreken is zinloos, omdat de media er al voor gezorgd heeft, dat niemand daar nog zijn vingers aan durft te branden. Door de druk van de media en de angst voor corona word je sociaal buitengesloten als je bepaalde zaken kritisch ter sprake brengt.
Daarmee is het ook psychologisch te verklaren, waarom Thierry zoiets roept. Iedereen die voortdurend bestookt wordt en het heel vermoeiend vindt om zichzelf steeds maar weer te moeten rechtvaardigen voor uitspraken, die anderen niet kunnen of willen begrijpen, heeft de neiging zijn uitspraken een beetje aan te zetten en soms zelfs dingen te zeggen, waar anderen helemaal niets mee hebben, of waardoor gehersenspoelden getriggerd worden en automatisch met de cliché scheldwoorden komen. Hoe reëel de holocaust ook is, het is wel cliché geworden, om die genocide te misbruiken voor het monddood maken van tegenstanders.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 11:51

Parels voor de zwijnen, dat is het. De lage mens snapt de hogere bedoeling niet….
Sterkte Thierry !!!

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:49
Antwoord op  anna van praag

En Anna van Praag die haar eigen naam nog niet eens met een hoofdletter kan schrijven snapt het wel? Whahah domme geit.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 11:51

Op een gegeven moment riep Thierry dat corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten, aldus Pouw-Verweij. “Hij riep dat het Hillary Clinton ‘en de pedofielen’ niet gelukt was, maar dat het via corona nu wel zou lukken.”
Bron RTL.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5199340/baudet-pouw-verweijd-uitspraken-radicalisering-antisemitisme

Gast
Wyatt
november 26, 2020 11:49

Heerlijk dit ga lekker kapot boreale uilskuiken. Genieten dit heerlijk al dagen lang. Eerst Trump nu dit mooie tijden aan het einde van dit ellendige jaar. 😂🍿

Gast
Donald
november 26, 2020 12:04
Antwoord op  Wyatt

Niet te veel en te vroeg juichen, Trump gaat nog voor een verrassing zorgen.

Gast
Donald Dumped
november 26, 2020 12:20
Antwoord op  Donald

O. Hoe dan?
Hij gaat Biden alsnog een taart trakteren om hem te feliciteren met zijn overwinning?
Ben benieuwd…

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:50
Antwoord op  Donald

Je moet niet zoveel naar die bolle Jensen kijken Donald.

Gast
Donald
november 27, 2020 12:15
Antwoord op  Sinas

Maak je niet ongerust, dat doe ik niet. Er zijn gelukkig nog heel wat betere informatiebronnen te vinden.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 11:49

“Op een gegeven moment riep Thierry dat corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten”, aldus Pouw-Verweij. “Hij riep dat het Hillary Clinton ‘en de pedofielen’ niet gelukt was, maar dat het via corona nu wel zou lukken.”
Bron RTL. dat is 2 keer.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5199340/baudet-pouw-verweijd-uitspraken-radicalisering-antisemitisme

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Maup Caransa
Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:22
Antwoord op  Maup Caransa

En? Als jij voorstellingsvermogen ontbreekt, gaan dingen toch gebeuren!

Gast
anna van praag
november 26, 2020 11:46

Dit is een en al triest. Dat heeft niemand verdient die voor een betere wereld en voor zijn medemens zich wil inzetten. Het laat maar weer zien hoe laag veel vrouwen kunnen gaan.
Voor mij zijn deze vrouwen niet meer serieus te nemen.
Freunde sind Menschen vor denen man laut denken kann!

Gast
Marq
november 26, 2020 11:53
Antwoord op  anna van praag

In ieder geval ben jij niet serieus te nemen.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:23
Antwoord op  Marq

Wat weet jij van mij, kleine vreetzak?!

Gast
Sinas
november 27, 2020 01:50
Antwoord op  anna van praag

Dat je een gefrustreerde geit bent.

Gast
Suus
november 26, 2020 11:45

Denk je nou werkelijk dat deze labiele persoonlijkheid een land kan bestieren?
Hij kan amper zichzelf overeind houden, laat staan een regering.

Gast
Analyticus
november 26, 2020 11:50
Antwoord op  Suus

Sinds het belabberde optreden waar hij aan Rutte vroeg wanneer hij voor het laatst gehuild had, is het alleen verder bergafwaarts gegaan. Wellicht heeft hij ernstige alcohol- en of andere drugsproblemen.

Gast
Jantje
november 26, 2020 12:23
Antwoord op  Analyticus

Dat heeft hij ook. Is al bevestigd door Wouter de Winther van de Telegraaf

Gast
W. van O.
november 26, 2020 13:46
Antwoord op  Jantje

Als W. de W. het zegt dan zal het wel waar zijn.

Gast
Bart
november 26, 2020 23:44
Antwoord op  Jantje

Oh als Wouter de Winther heeft het gezegd dus dan is het zo!

Gast
De echte woordenkunstenaar
november 26, 2020 11:41

De windbuil van Minerva

Gast
Mark 2
november 26, 2020 11:40

Uit alles blijkt wat een ongelooflijk eng persoon die Beaudet is. Eng enger engst. En dat wil dan meeregeren? Naar mijn mening moet iedereen toch zien hoe die man is en heeft hij toch echt niets meer in de politiek te zoeken!

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:24
Antwoord op  Mark 2

Heb jij een handicap of zo? Hij heeft de partij opgericht!
Dom dommer Mark2

Gast
man pan
november 26, 2020 11:39

Geestelijk labiel, je begin je af te vragen wat er met hem aan de hand is. Elke dag is er wel wat met hem, die gekke bromance omhelzing met Freek Jansen, halfnaakte buurvrouw in zijn woning, nu complete meltdown in een ontbijt ochtendprogramma. Ik zeg teveel lijntjes..

Gast
Koekwous
november 26, 2020 11:48
Antwoord op  man pan

Teveel drugs gebruikt inderdaad en dat in combinatie met hoogmoedswaanzin is altijd een recept voor ellende.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:26
Antwoord op  man pan

Daaran kun je zien hoe echt hij is. Wat hem wordt aangedaan is meer dan onredelijk.

Gast
Balkie
november 26, 2020 11:39

Fvd zal hier nooit meer van herstellen en het positieve gevoel dat er omheen hing 3 jaar geleden, komt nooit meer terug. De echte verliezer is hier dan ook de normale rechtse kiezer die geen nazi is, geen racist is, geen bruinhemd is, maar normale echte zorgen heeft over Nederland en de toekomst. Deze wordt nu genoodzaakt om of PVV of Code Oranje te gaan stemmen. Als dat maar goed gaat…

Gast
Wyatt
november 26, 2020 11:50
Antwoord op  Balkie

Op PVV stemmen is nutteloos die komen toch niet in een coalitie.

Gast
Bart
november 26, 2020 23:46
Antwoord op  Wyatt

Tuurlijk kunnen die wel een coalitie vormen. Ook al zeggen sommige partijen daar niet mee te willen samen werken. Als ze de meeste stemmen krijgen zullen ze wel moeten en gaan ze het ook doen.

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:27
Antwoord op  Balkie

Baudet is ook geen nazi. He begint al als je gezond wilt eten, of af en toe een boek leest wat geen fictie is, dan ben je al een nazi. Jeetje wat is dit land gezakt!

Gast
Donald
november 26, 2020 12:46
Antwoord op  anna van praag

Dat zakken gaat nog wel even door. Ik las net dat ze een greenpeace crimineel op de pvda kieslijst gezet hebben.

Gast
Wim Lubbers
november 26, 2020 11:36

Politiek is hard. Ik zag een tijdje terug een Tatort, waarin de inspecteur aan een politicus vroeg: “Is dat een vriend van u?” Het antwoord was: “Nee, een partijvriend, dat is iets anders.”

Baudet wil de partij splitsen: hij de naam, zijn vroegere medestanders de rest.
Huh? Welke rest?

Gast
Donald
november 26, 2020 12:43
Antwoord op  Wim Lubbers

Dat zag ik ook een keer bij Derrick, en toen zei hij: “Harry, hol schon mal den Wagen”.

Gast
Jim
november 26, 2020 11:23

Politiek televisie moment van het jaar

Gast
Steven
november 26, 2020 11:25
Antwoord op  Jim

Politiek is niet eens nodig als toevoeging.

Gast
Deep throat
november 26, 2020 11:38
Antwoord op  Steven

‘van het jaar’ ook niet.

Gast
Tobias
november 26, 2020 11:21

Wat een soap dit. Straks verlaat zijn huidige vriendinnetje hem vast ook nog. Baudet is echt een loser geworden. Je zou bijna medelijden met hem krijgen ….

Gast
anna van praag
november 26, 2020 11:49
Antwoord op  Tobias

Hij is in ieder geval een mens, en ik vind het uitermate laag van de carrièregeile troela’s. Te triest voor woorden.
SHOUT OUT voor Baudet !

Gast
Kuis
november 26, 2020 11:13

Is het nog mogelijk dat hier echt een winnaar uit gaat komen?
Niemand geloofd toch nog dat, wie dan ook in deze partij, een land kan besturen?

Gast
Boris
november 26, 2020 11:12

Pijnlijke tv? Het was de beste televisie die ik in jaren heb gezien. De regiekamer was in absolute bloedvorm. Doodzonde dat Welmoed er niet zag, want anders hadden we ook nog een degelijke reactie van de journalisten gezien.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Boris
Gast
Remi
november 26, 2020 11:12

… Als die vreselijke presentatrice nou eens éven haar mond had gehouden.
Dan was dit historische televisie kunnen worden.

Maar nee hoor …
Het ‘School voor Journalistiek’ meisje blééf maar doorkwebbelen.

Gast
Weird Duck
november 26, 2020 12:28
Antwoord op  Remi

Oliedomme dramtante Maaike Timmerman. Haar enige recht is het aanrecht. Derhalve zsm afvoeren deze kansloze mislukkeling. Evenals gisteren leverde zij vanmorgen opnieuw een wanprestatie. Tenenkrommend haar uitdrukkingsvermogen, maar vooral haar wanhopige pogingen op de meest rare momenten in het gesprek in te breken. Luguber gewoon. Zij staat met stip op 1 wat faalhazen betreft en zal – dat staat bij voorbaat vast – aan het einde van de week als ultieme winnares van de Minkukel Bokaal gehuldigd worden. Alvast gefeliciteerd.

Gast
Geilneef
november 26, 2020 11:12

De huil van Minerva

Gast
anna van praag
november 26, 2020 12:03
Antwoord op  Geilneef

Lage mindset, leedvermaak is alleen voor domme mensen!

Gast
Donald
november 26, 2020 12:58
Antwoord op  anna van praag

Dat is niet waar. Het gezegde “Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak” is er niet voor niets.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen