Obama-interview in Nieuwsuur helemaal geen kijkcijferkanon

De kijkcijfers van dinsdag 17 november 2020 (SKO): de kijkcijfers van het grote Barack Obama-interview in Nieuwsuur vallen een beetje tegen. De NOS pakte er groot mee uit, maar een kijkcijferkanon was het niet.

Barack Obama Beeld: NOS

Door de dag heen heeft de NOS flink wat publiciteit gezocht met het Barack Obama-interview, tot een pushbericht aan toe. De animo voor het vraaggesprek met de oud-president van de Verenigde Staten bleek dinsdagavond echter geen kijkcijferkanon: er keken 724.000 mensen (12 procent marktaandeel) naar de actualiteitenrubriek op NPO 2.

Critici vinden dat Nieuwsuur zijn journalistieke principes heeft laten varen door in te gaan op de eis van Barack Obama dat de interviewer geen journalist, maar alleen een schrijver mag zijn. Om die reden koos het programma voor schrijver Tommy Wieringa.

Perfecte Plaatje pakt goud

Het goud op prime time is wederom voor de RTL 4-hit Het Perfecte Plaatje, ditmaal goed voor 1,5 miljoen kijkers (24 procent). NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor de combinatie Opsporing Verzocht en TV Show, beide goed voor 1,2 miljoen kijkers (20 en 21 procent).

Daarna volgt NPO 2: voorafgaand aan Nieuwsuur deden ook De Geknipte Gast (549.000 en 9 procent) en Volle Zalen (531.000 en 9 procent) goede zaken. Verder haalde geen enkele andere zender op prime time de kijkcijfer top 25. De nummer vier op prime time was NPO 3 dankzij het door 503.000 mensen (8 procent) bekeken Drie Sterren Camping.

SBS 6 stelde enigszins teleur met 491.000 kijkers (8 procent) voor Man Bijt Hond XL en 454.000 kijkers (8 procent) voor Uit Het Leven Gegrepen.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Man Bijt Hond XL: 491.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Wave: 319.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Zeeman Confronteert Stalkers: 314.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Transporter: 310.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Secrets She Keeps: 161.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 155.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Journaal Extra (3,9 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen), M (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1,6 miljoen), EenVandaag (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), RTL Nieuws Extra (1,3 miljoen), Sinterklaasjournaal (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen), GTST (932.000), Editie NL (888.000) en Met Het Mes Op Tafel (784.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (897.000), Op1 (868.000), Journaal laat (621.000) en Hart van Nederland (592.000) het meest in trek. Shownieuws trok 353.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal Extra (NPO1) 3.947.00001. NPO1 / 29.5%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.521.00002. RTL4 / 20.0%
03. M (NPO1) 1.929.00003. SBS6 / 8.1%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.628.00004. NPO2 / 7.4%
05. EenVandaag (NPO1) 1.506.00005. NPO3 / 4.6%
06. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.485.00006. Vero / 4.2%
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.457.00007. RTL8 / 3.4%
08. RTL Nieuws Extra (RTL4) 1.321.00008. RTL5 / 3.3%
09. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.237.00009. NET5 / 3.1%
10. TV Show (NPO1) 1.217.00010. RTL7 / 2.8%
11. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.093.00011. SBS9 / 1.4%
12. RTL Boulevard (RTL4) 1.059.00012. RTLZ / 0.9%
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 932.00013. Discov / 0.9%
14. Beau (RTL4) 897.00014. Ziggo / 0.9%
15. Editie NL (RTL4) 888.00015. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 41,5%
02. RTL Nederland 30,7%
03. Talpa TV 16,8%

118 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
paul van Dam
november 18, 2020 23:22

Tja de pot verwijt de ketel. Obama is net zo’n tiran en zakkenvuller als Trump, alleen de linkse kerk vindt dat prima. Hij heeft niet zo veel bereikt als de media doet geloven. Het leuke is dat het publiek niet warm ervoor loopt, dus de media (NPO) probeert te beïnvloeden, zonder succes.

Gast
WILKE
november 19, 2020 01:17
Antwoord op  paul van Dam

JIJ MOET JE LINKSE TERINGBEKJE DICHTHOUDEN TRUMP IS EEN KONING HIJ EN ZIJN LAKKEIEN HEBBEN THE UNITED STATES OF AMERIKA GOED GEMAAKT BETER DAN OOIT ONDER OBAMA DAT DOET NIEMAND HEM NA EN ZEKER JIJ NIET LAFBEKJE

Gast
Donald Dumped
november 19, 2020 02:41
Antwoord op  WILKE

Nou nou wat een woede.
Pilletje ingenomen?
En doe eens een cursus Caps Lock uitzetten. LEER JE NOG EENS WAT!

Gast
Sjaak echt
november 18, 2020 23:22

Wie laat nou iemand die lacht over een aanslag op een krant een oud president interviewen? Linkse indoctrinatie, heel gewoon bij de NPO.

Gast
Bennie
november 18, 2020 20:37

Los van de discussie over wie Obama moet interviewen, het is eigenlijk tekenend voor het gebrek aan creativiteit en flexibiliteit binnen NOS/PO dat hier geen andere keuzes zijn gemaakt. Want:

  • Je hebt Obama gestrikt voor een exclusief interview.
  • Er zijn best wat mensen in Nederland die Obama interessant vinden.
  • Maar je stopt het weg in een actualiteitenprogramma na tien uur.
  • De kijker kan ook maar een deel zien, de rest op de website zo zegt men er nog bij.
  • HIER MAAK JE TOCH GEWOON EEN PROGRAMMA OMHEEN!?
  • Het Grote Obama Interview tussen 20.30 en 21.30 op Nederland 1.
  • De Publieke Omroep moet zichzelf toch een beetje terugverdienen?
  • Hier kun je wel een reclameblokje bij verkopen, hoor.
  • Maar dit laat het schema niet toe/de netmanager wil niet/’het lukte niet op die korte termijn’/’Nieuwsuur is heel goed bekeken’/De NOS claimt het liever zelf/Een reden die hier op lijkt.
  • Behalve als het Nederlands elftal een extra match speelt, de koning een toespraak geeft of een wielerwedstrijd is verplaatst, dan kan het altijd wel.

Gemiste kans.

Gast
Dino-saurus
november 19, 2020 22:15
Antwoord op  Bennie

begrijp je punt, maar ik vond t interview te kort en te weinig spraakmakend om er een compleet programma van te maken.

Gast
Johan
november 18, 2020 20:19

Linkse lamlul interviewt linkse lamlul.

Gast
Ria
november 19, 2020 22:03
Antwoord op  Johan

Zeker echt akelig mannetje die Wieringa .

Gast
Koen
november 18, 2020 20:02

Wat een mega domper was dat ze achteraf zeiden dat je het hele interview online kon bekiken, WTF, ik ga toch niet de hele versie kijken en dan weer die delen bekijken die ik al op tv gezien had. Wordt hier altijd zo moe van, beetje voor je online platform reclame maken, zend nou maar gewoon dat hele interview uit op tv stelletje lapzwansen..

Gast
J-tv
november 18, 2020 16:11

Big Brother start op 4 januari, bij zowel RTL4 als RTL5!
Elke dag bij RTL5 een aflevering, en elke donderdag bij RTL5 de liveshow.

Gast
Mark
november 18, 2020 15:25

SBS 6 zou eens als proef een maandje Shownieuws prime time moeten doen tussen half 10 en half 11. Kijken of daar draagkracht voor is. Tussen 23:00 en 23:45 uur is voor sommigen veel te laat en de meeste mensen kijken dan al de talkshows van NPO 1 en RTL 4. En Talpa heeft weer dagelijks een uurtje op prime time gevuld. Om 23:00 uur kunnen ze dan programma’s zetten die matig scoren, zoals Alle Hens Aan Dek, Uit Het Leven Gegrepen, Ik Geloof In Mij. Mr. Visser Rijdt Visite items verwerken in Mr. Visser Wordt U Al Geholpen, of laten liggen voor zondag als Undercover In NL afgelopen is.

Gast
Mark
november 18, 2020 15:17

Arjan, enz.

Vanavond:

Kunst & Kitsch 1.400.000
Masterclass 650.000
Op1 750.000

NED-POL 2.150.000

Bureau 040 500.000
Over Winnaars 350.000
Beau 550.000

Borsato 150.000
Hotter 200.000

Steenrijk 600.000
Paleis 400.000

Waarom is darts op RTL 7 tot half 9 en erna ingelast films? Is dat i.v.m. voetbal?

Gast
Dartsfan
november 18, 2020 16:00
Antwoord op  Mark

Ja, darts is ivm met nations league van Engeland

Gast
Bens
november 18, 2020 14:40

??

Gast
Bens
november 18, 2020 14:39

Kijkcijfers : sinds het hoofd van petertje bijna op het hakblok lag stijgen plotseling de kijkcijfers. Zelfs die van trumpbasher engbek. Waar nauwelijks 300.000 mensen naar kijken.
De meest overschatte alcoholiste op tv.

Gast
Bens
november 18, 2020 14:37

Voor het milieu zijn en vervolgens een peperdure keet bouwen midden in een natuurgebied waar dit niet toegestaan is. Dat is nog maar 1 misser.

Gast
Bens
november 18, 2020 14:36

Ik was eerst fan van hem. Totdat ik me goed ging verdieoen in hem.
Helemaal geen goed gevoel meer over hem.

Gast
Mark
november 18, 2020 14:27

Als Talpa dagelijks gemiddeld tegen de 500.000 haalt, gaat bij Ome John al de vlag uit. RTL 4 kunnen ze toch nooit verslaan, maar met een half miljoen hebben ze toch prima cijfers. Mr. Visser had gisteren een bereik van 1,1 miljoen en Man Bijt Hond een bereik van 1,2 miljoen. Denk dat veel mensen tot de reclame kijken en dan weer gaan zappen. Of alleen het laatste deel. Man Bijt Hond profiteerde gisteren van kijkers die zapten na Opsporing Verzocht en nog even het laatste deel van Man Bijt Hond meepakten.

Gast
Mark
november 18, 2020 14:22

Hoeveel belastinggeld heeft dat interview gekost? Bill Clinton was ook al zo’n graaierd die voor een miljoen een lezing kwam houden. Obama kreeg voor zijn memoires 85 (!) miljoen.

Gast
Ria
november 19, 2020 22:05
Antwoord op  Mark

Schandalig.,en hij is al zo rijk bahhh

Gast
Insider
november 18, 2020 13:30

Is Ludo nu echt uit GTST en volgt Janine ook binnenkort? Hoorde dit gerucht vandaag.

Gast
André
november 18, 2020 13:05

Tommy Wieringa was te druk om z’n eigen mening te verkondigen en probeerde van het interview een discussie te maken. Wat een slechte keuze van de NOS.

Gast
Zus van Bente en Juul
november 18, 2020 12:32

Nou, nou, de RTL fanboys zij weer massaal aanwezig onder 100 verschillende namen. Gaan wat doen met je leven, Get A life!

Gast
Nomis
november 18, 2020 12:45

Dat je nu zelf alweer een onzinnige post plaatst zegt misschien nog wel meer over jou. Neem je eigen advies ter harte: Ga wat doen met je leven, Get A life!

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:12
Antwoord op  Nomis

Waarom onder 100 verschillende namen maak er een vast accounts van met bevestiging.

Gast
Nomis
november 18, 2020 13:20
Antwoord op  Maup Caransa

Wat mij betreft prima, helaas een gemiste kans van Mediacourant toen ze deze nieuwe site introduceerden dus zal wel niet gebeuren. Zullen het wel laagdrempelig willen houden met dat getrol dag in dag uit als gevolg.

Gast
Lariekoek
november 18, 2020 13:01

Dat er maar weinig mensen naar nieuwsuur keken, had natuurlijk te maken met de Nations League wedstrijden.

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:13
Antwoord op  Lariekoek

Precies wat u zegt …. lariekoek !
100.000 kijkers voor de Nations League op Ziggo Sport !!!

Gast
Frans.D
november 18, 2020 11:44

Wie kijkt er nu nog naar zo oorlogscrimineel.

Gast
Ron
november 18, 2020 11:24

Brekend: Big Brother start in januari al en het BB huis komt in Nederland.

Gast
Bente
november 18, 2020 11:27
Antwoord op  Ron

Flopperdeflop

Gast
Henk K.
november 18, 2020 11:39
Antwoord op  Ron

Oud nieuws.

Gast
BB huis in Nederland?
november 18, 2020 12:13
Antwoord op  Ron

Zal wel op het terrein van een GGZ instelling zijn.
Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Gast
Laura herself
november 18, 2020 10:49

GTST gaat ook weer mooi omhoog, RTL4 doet t sowieso goed dit seizoen

Gast
GTST zakt, zakt en zakt steeds verder weg
november 18, 2020 12:17
Antwoord op  Laura herself

GTST

Meest bekeken aflevering per jaar
2015 – 2.219.000 kijkers
2016 – 2.033.000 kijkers
2017 – 1.745.000 kijkers
2018 – 1.515.000 kijkers
2019 – 1.351.000 kijkers
2020 ?

Gisteravond nog maar 932.000 kijkers.

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:14

Heb je haar ook weer met haar achterhaalde lijstjes.
Get a life.

Gast
Buurvrouw van Laura herself
november 18, 2020 14:57
Antwoord op  Laura herself

Nu al aan de drank!

Gast
Pol
november 18, 2020 10:49

Je zal maar baas van Talpa zijn en elke dag die cijfers moeten zien

Gast
Okay
november 18, 2020 10:48

RTL4 meer dan twee keer zo groot
Daaaaag Talpa!

Gast
gtstfites
november 18, 2020 10:03

Las dat omroep Zwart 50.000 leden heeft xie je maar weer hoe doe die mensen zijn. Met zijn leugens.

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:16
Antwoord op  gtstfites

Als ik tv kijk dan kijk ik toch nooit NSO, dus staat ook dit enge groepje bij mij altijd op Zwart…

Gast
Frank Rijk
november 18, 2020 09:57

De RTL trollen zijn weer terug in hun hok. Hoewel, het is er maar 1 met 100 namen. De andere zijn RTL kijkers en dat moet kunnen. Ik kijk ook liever NPO en af en toe Talpa.

Morgenochtend 8 uur melden ze zich weer. Nu genieten van de rust.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Frank Rijk
Gast
saperdeflap
november 18, 2020 13:18
Antwoord op  Frank Rijk

Ik kijk ook liever NPO en af en toe Talpa.” Zoek hulp, het is blijkbaar hard nodig!

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:18
Antwoord op  Frank Rijk

Welterusten selectieve trol Frank Arm

Gast
wordt vast verwijderd....
november 18, 2020 09:55

588.000 kijkers (39,60%) verlieten RTL 4 toen BEAU in beeld verscheen!

Gast
Laura herself
november 18, 2020 10:51

En bleven er nog bijna een miljoen over Dan heb je nog niet naar de cijfers van SBS6 gekeken zeker, anders zou je dit niet zeggen

Gast
Buurman van Laura herself
november 18, 2020 11:30
Antwoord op  Laura herself

Zit je niet lekker dat Talpa maar blijft groeien!

Gast
Wyatt
november 18, 2020 16:45

Groeien richting afgrond.

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:19

Zielig dom trolletje

Gast
wordt vast verwijderd....
november 18, 2020 09:52

Gunoten van de Bold.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
Kuis
november 18, 2020 09:34

Saaie man, niks voor elkaar gekregen, men is moe van het linkse gedram.

Gast
Bromsnor
november 18, 2020 10:06
Antwoord op  Kuis

Links gedram of een rechtse dictatuur.

Gast
Guttegut
november 18, 2020 11:11
Antwoord op  Kuis

Nou Nou niet zo zeuren Kuis, volgende week wordt je uitkering weer gestort. Niet meer klagen dus he!!

Gast
Ria
november 19, 2020 22:08
Antwoord op  Kuis

👍

Gast
Leo
november 18, 2020 09:30

Toen ik hoorde wie het interview afnam, Tommy Wieringa, was ik al afgehaakt.
Deze man neemt zich zelf veel, en veel te serieus.
Echt NOS, waarom? Waarom?

Gast
The Choice of Holland
november 18, 2020 09:28

1.M – 1.929.000 kijkers
2.Sinterklaas Journaal: 1.093.000 kijkers
3.Op1 – 868.000 kijkers + hh 220.000 kijkers: 1.080.000 kijkers
4.Beau – 897.000 kijkers + hh 119.000 kijkers: 1.016.000 kijkers

Gast
Flopperdeflop
november 18, 2020 23:20

Hahaha hoe dom!

Gast
allochtoon
november 18, 2020 09:23

Is je niet opgevallen dat de journalistiek Obama afro Amerikaan/zwart noemt. Hij is half wit. Wordt Obama’s wit zijn door de journalistiek verloochent. Kamala Harris wordt wel afro Amerikaans/Indiaas genoemd. O ja vreemd dat Michelle Obama haarsgewijs als een witte vrouw eruit wil zien. Is ze geboren met straight haar. Ik dacht zelf kroeshaar. Blijkbaar heeft zo’n intelligente vrouw toch een minderwaardigheidscomplex

Gast
Dreetje
november 18, 2020 12:41
Antwoord op  allochtoon

Als ik zwart zou zijn zou ik me ook kapotschamen. Wat een dom volk.

Gast
Wyatt
november 18, 2020 16:44
Antwoord op  allochtoon

Jij mag nooit meer naar de zonnenbank. En haal ook meteen je lipfillers eruit.

Gast
Buurvrouw van Patty Koot
november 18, 2020 09:18
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 155.000 kijkers.

Darts zakt steeds verder weg. Wat een armoe bij RTL.

Gast
De Buurman
november 18, 2020 23:22

Maar wel 1,2 miljoen zappers. Helaad tellen die niet mee!

Gast
Guttegut
november 18, 2020 09:14

Lekker boeiend maar als je Obama toch vergelijkt met die halfgare mongool die er nu 4 jaar gezeten heeft. Mijn hemel wat een verademing!

Gast
Sender
november 18, 2020 08:45

Obama of de mensen achter Obama wilde met een aantal mensen van Nieuwsuur ( of pers) geen interview zo hoorde ik zojuist. Vandaad de keuze van Nieuwsuur voor Tommy Wieringa. Het feit wil dat Wieringa bij vele kritische kijkers niet bepaald goed in de markt ligt al dan niet vanwege zijn eigen kritische oordeel tegenover mensen, vaak weggezet als pseudo intellectuelen door de schrijver.
Men vindt dat Nieuwsuur niet had moeten buigen voor het Obama kamp wat betreft het leiden van het vraaggesprek.

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:49
Antwoord op  Sender

NPO doesn’t care.
De NL burger betaalt toch wel verplicht mee.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:54
Antwoord op  Patty Koot

Geen leugens verspreiden Bente!

Gast
Art Rooijakkers
november 18, 2020 09:14
Antwoord op  Sender

Ik had Obama graag willen interviewen.

Maar voor de gemiddelde RTL kijker is een interview met Obama te hoog gegrepen. Dus mag ik alleen Jim van Bakkum interviewen.

Gast
Jim van Bakkum
november 18, 2020 10:25
Antwoord op  Art Rooijakkers

Art Rooijakkers is goed. Je zou hem zo een talkshow gunnen rond de klok van 22.00 uur op RTL4.

Gast
Nomis
november 18, 2020 12:16
Antwoord op  Jim van Bakkum

Het is nog steeds Jim Bakkum, triest dat je op jezelf reageert en daardoor door de mand valt.

Tip: http://www.indeed.nl
Misschien heb je er iets aan om je dag beter te benutten.

Gast
Ria
november 19, 2020 22:10
Antwoord op  Sender

Sven kockelman moeten sturen

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 18, 2020 08:42

Dinsdag 17 november 2015 (Dinsdag 17 november 2020)

Marktaandelen per zender (18-24u, 6+)

1. NPO1 24,4% (29,5%)
2. RTL4 19,4% (20,0%)
3. SBS6 8,2% (8,1%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Laura herself
november 18, 2020 10:53
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Die cijfers zeggen dat Talpa op zwart mag! Niemand zal ze missen

Gast
Wyatt
november 18, 2020 16:42
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Staat er al een te koop bordje bij Talpa?

Gast
Juul
november 18, 2020 08:31

Dit zijn cijfers die we alleen uit de jaren 90 kennen:

I Can See Your Voice: 1.284.000
The Masked Singer: 3.860.000
Oh Wat Een Jaar: 1.641.000
Een Tegen 50: 1.450.000
Kopen Zonder Kijken: 1.708.000
Het Perfect Plaatje: 1.485.000

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:52
Antwoord op  Juul

De RTL kroeglopers zitten nu op de bank met een kist bier.

Gast
Bente
november 18, 2020 08:56
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Dus omdat RTL goed scoort ga jij ongefundeerde dingen posten?

Gast
Henk K.
november 18, 2020 11:54
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

De RTL kijker is jonger en heeft meer gevoel voor techniek. Waar deze normaliter alles terugkijken via RTLXL en/of Videoland kijken ze nu lineair.

Gast
Wyatt
november 18, 2020 16:42
Antwoord op  Juul

Jaren 90 waren al die programma’s boven de 2 miljoen. En Masked zinger zeker 5 miljoen.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 18, 2020 08:28

Marktaandelen per zender (18-24u, 6+)
2014 SBS6 9,0%
2015 SBS6 9,8%
2016 SBS6 9,8%

2020 SBS6 9,8% (1 jan. t/m 17 nov.)

Opbouwen? 

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Wel opletten hè.
november 18, 2020 09:39
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Oktober 2020; 11,4%
November 2020: 10,5%

Eigenlijk elke maand beter dan vorig jaar en twee jaar geleden.

Gast
Angelique
november 18, 2020 09:47
Antwoord op  Wel opletten hè.

Maar dus helemaal niets opgeschoten ten opzicht van 2016 en 2015

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 18, 2020 08:28

Dinsdag 17 november 2015
07. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.318.000

Dinsdag 17 november 2020
25. MR Frank Visser wordt u al geholpen (SBS6) 510.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 18, 2020 08:27

Dinsdag 17 november 2015
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.757.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.574.000

Dinsdag 17 november 2020
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.521.00
xx. Half acht nieuws (RTL4) 1.628.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:19

Dag Top 21:
1 t/m 21: 0 maal Talpa.
Opbouwfase.

Gast
Bente
november 18, 2020 08:19

RTL 4 scoort vaak beter dan NPO 1 primetime, dat was een jaar geleden niet te verwachten:

Perfecte Plaatje 1.5 miloen – Opsporing Verzocht 1.2 miljoen
Kopen Zonder Kijken 1.7 miljoen – Radar 1.5 miljoen
Een Tegen 50 1.5 miljoen – Project Rembrandt 1.1 miloen
Oh Wat Een Jaar 1.6 miljoen – Kamp Van Koningsbrugge 1.1 miljoen

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 18, 2020 08:18

Dinsdag 17 november 2015 (Dinsdag 17 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. Publieke Omroep 37,9% (41,5%)
2. RTL Nederland 29,5% (30,7%)
3. SBS Groep 15,7% (16,8%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Bente
november 18, 2020 08:19
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Als je zinnige cijfers laat zien wel, hier heb je helemaal niets aan!

Gast
41,5% NPO met maar 3 zenders
november 18, 2020 08:24
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Ongelofelijk.

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:25

Met 3 zwaar gesubsidieerde zenders.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:27
Antwoord op  Patty Koot

Weer van naam veranderd Bente!

Dat is nr 2,3,4,5 van de 100 vandaag.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Buurvrouw van Bente
Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:28
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Sterkte.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Patty Koot
Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:41
Antwoord op  Patty Koot

Ik kan wel tellen!

Sterkte, zonder kroeglopen

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:24
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

NPO en Talpa: top cijfers.

RTL -5% (t/m2019) + de kroeglopers 2020 = per saldo een kleine groei!

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Buurvrouw van Bente
Gast
Bente
november 18, 2020 08:28
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Kroeglopers hebben de tv standaard op SBS 6 staan, lekker Shownieuws kijken!

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:32
Antwoord op  Bente

Je mist nu de kroeg al want je praat wartaal!

Gast
Sylvia
november 18, 2020 08:26
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag niets zeggende cijfers

Gast
Wyatt
november 18, 2020 16:39
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Fake

Gast
Bente
november 18, 2020 08:17

Valt niet veel aan te rekenen:

Perfecte Plaatje 1.5 miloen – Opsporing Verzocht 1.2 miljoen
Kopen Zonder Kijken 1.7 miljoen – Radar 1.5 miljoen
Een Tegen 50 1.5 miljoen – Project Rembrandt 1.1 miloen
Oh Wat Een Jaar 1.6 miljoen – Kamp Van Koningsbrugge 1.1 miljoen

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:18
Antwoord op  Bente

Kroeglopers zijn doodlopers

Gast
Bente
november 18, 2020 08:20
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Dit heeft niks met kroeglopers te maken, die kijken SBS 6.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:25
Antwoord op  Bente

Slaap maar verder! Het is nog vroeg!

Gast
Wim
november 18, 2020 08:06

Meubilair 7.49.
Je kan van de ex president van Amerika
toch niet verwachten dat hij in een programma gaat zitten waarvan de presentator in een bak ijs gaat zitten en dan weer een flesje handgel opdrinkt.

Gast
Bas
november 18, 2020 08:02

Talpa scoort wel heel erg slecht op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. Overige 3 dagen wat beter door Meiland en Wendy maar dat is dan ook alles. Er moet wat gebeuren.

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:19
Antwoord op  Bas

De stekker kan eruit.

Gast
JobF
november 18, 2020 09:40
Antwoord op  Bas

De CL komt weer terug volgende week voor 3 weken lang. Dus dan zijn dinsdag en woensdag weer beter

Gast
Laura herself
november 18, 2020 10:56
Antwoord op  Bas

Ja opdoeken die hele flikkerse bende en helemaal opnieuw beginnen

Gast
Bente
november 18, 2020 07:58

Weer mooie cijfers voor RTL 4, een jaar geleden was het nog ondenkbaar dat ze primetime op zoveel avonden beter zouden gaan scoren dan NPO 1. Peter van der Vorst programmeert goed.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:04
Antwoord op  Bente

De waarheid is alleen anders: NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel

Gast
Bente
november 18, 2020 08:21
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Ik heb het ook niet over avondmarktleider, ik heb het over de primetime programma’s.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:47
Antwoord op  Bente

Toch beter rekenen

Gast
Patty Koot
november 18, 2020 08:23
Antwoord op  Bente

Petertje rules!

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:46
Antwoord op  Patty Koot

Praat je nu ook al tegen jezelf!

Gast
Wyatt
november 18, 2020 07:58

Top 15 klopt niet. Waar is Editie NL die staat op 15.

Gast
Mopsie
november 18, 2020 07:50

Pushberichten van de NOS meteen uitgezet. Belachelijk dat je voor een aankondiging van een programma een pushbericht krijgt. Sowieso stuurde de nos die dingen al veel te vaak. Je verwacht alleen een pushbericht bij een aardbeving of zoiets zwaars en heftigs.

Gast
Guttegut
november 18, 2020 09:15
Antwoord op  Mopsie

Waarvan akte en doorrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gast
Meubilair
november 18, 2020 07:49

Misschien had Obama beter bij BEAU kunnen gaan zitten, die versloeg Op1 én Nieuwsuur.

Gast
Nomis
november 18, 2020 08:01
Antwoord op  Meubilair

Inderdaad, al zal onze grote vriend straks wel weer met een post komen hoeveel mensen er wel niet gevlucht zijn toen Beau in beeld kwam. Zo voorspelbaar…

Gast
Buurvrouw van Bente
november 18, 2020 08:05
Antwoord op  Meubilair

Bij M ook NPO nog beter!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen