Nieuwsuur mocht Barack Obama niet laten interviewen door journalist

Het tv-programma Nieuwsuur pakt vanavond groot uit met een exclusief interview met Barack Obama, de geliefde oud-president van de Verenigde Staten. De interviewer van dienst is echter geen journalist.

Barack Obama Beeld: Nieuwsuur

Barack Obama wilde Nieuwsuur wel te woord staan over het verschijnen van zijn memoires, maar alleen als hij ondervraagd zou worden door een schrijver. Daarom stuurde het programma niet een journalist als Eelco Bosch van Rosenthal, maar auteur Tommy Wieringa op de oud-president af.

Wereldwijde pr-campagne

De NOS laat weten dat deze eis onderdeel is van ‘een wereldwijde publiciteitscampagne waarbij de oud-president in vijf Europese landen in gesprek gaat met personen uit de literaire wereld’. “Zo praat hij in het Verenigd Koninkrijk met historicus David Olusoga en in Spanje met schrijfster Isabel Allende.”

Het team van Barack Obama heeft Nieuwsuur zelf benaderd en dat aanbod is ondanks die eis niet afgeslagen. “Ook Nieuwsuur kreeg het aanbod om een schrijver met Obama in gesprek te laten gaan en vroeg dat aan Tommy Wieringa, auteur en columnist bij NRC Handelsblad.”

‘Bizarre eis’

Er klinkt her en der kritiek op het feit dat Nieuwsuur mee is gegaan in deze eis van Barack Obama. “Bizar, Obama is bereid zich te laten interviewen over zijn boek maar louter door schrijvers. Nieuwsuur ging mee in deze bizarre eis”, zegt The Post Online-journalist Bas Paternotte bijvoorbeeld.

En Volkskrant-correspondent Michael Persson: “Best ongelooflijk dat wij als media ons zo laten leiden door een publiciteitscampagne. Obama stelde als eis dat hij, een oud-politicus, werd geïnterviewd door een literaire persoonlijkheid – alsof het om de literatuur gaat. En wij werken daaraan mee. Zal best leuk worden hoor.”

Eelco reageert

Eelco Bosch van Rosenthal verdedigt de beslissing van zijn werkgever Nieuwsuur. “Dat was dit keer inderdaad zijn voorwaarde. Om die reden spreekt Isabel Allende hem voor de Spaanse televisie, en David Olusoga voor de BBC. Ongebruikelijk, maar omdat we konden vragen wat we wilden en hij bovendien de tijd nam, hebben we ingestemd – en het werd een mooi gesprek.”

Zelf heeft Eelco het boek van Obama ook al gelezen en hij is erg onder de indruk. “Wat vooral blijft hangen van het eerste deel: Obama’s besef dat hij veel progressieven toch ook heeft teleurgesteld. Te vaak naar consensus streefde, teveel een streep onder het verleden wilde zetten (Irak, bankencrisis) ipv verantwoordelijken aanpakken.”

Tommy over Obama

Tommy Wieringa vindt het leuk dat Nieuwsuur voor hem koos, omdat hij een van de weinige schrijvers zou zijn die de Verenigde Staten goed kent. “In de negentiende eeuw vertrok een groot deel van mijn familie naar Amerika. Dagloners, aangetrokken door een land waar je van een dubbeltje een dollar kon worden”, legt hij uit.

“Anderhalve eeuw later kom ik in een gespleten land, dat zowel Barack Obama als Donald Trump voortbracht. Het was een eer om daarover met Obama voor Nieuwsuur te praten.”

Nieuwsuur is vanavond om 21.30 uur te zien op NPO 2. Een voorproefje van het interview ziet u op de NOS-site.

90 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Max
november 18, 2020 10:18

Heel eng anti Trump intervieuw!!

Gast
Fenna
november 18, 2020 11:52
Antwoord op  Max

Iedereen met een IQ van boven het niveau amoebe is anti-Trump.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:35
Antwoord op  Fenna

Met aan hysterie grenzende zekerheid, kan je stellen dat het zo is.

Gast
Roel
november 18, 2020 03:25

Het Miljardenmerk Barack Obama ….. een oprechte charismatische wereldverbeteraar of gewoon een ordinaire hebzuchtige Amerikaan ?

Gast
Vin Benzine
november 18, 2020 07:30
Antwoord op  Roel

Dat laatste. En een aandachtsho.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:36
Antwoord op  Roel

een communist, die als president ook maar binnen bepaalde grenzen vrij was. Net als Trump overigens.

Gast
Duco van Deugen
november 17, 2020 21:51

Alweer nieuws van Obama? Deze man kan er maar niet aan wennen geen president meer te zijn…

Gast
Flopperdeflop
november 17, 2020 20:45

Wat een hypocriete griezel die Obama.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 17, 2020 20:10

Hij is vele oorlogen begonnen. Er kleeft zoveel bloed aan zijn handen. Direct en indirect. Hij is ook nog laf, want hoernalisten in Nederland zouden hem slecht gepe pen hebben.

Gast
Duco van Deugen
november 17, 2020 22:07

Bang en laf mannetje. Hij dreigde Syrië plat te bombarderen als Assad chemische wapens zou gaan inzetten. Toen dat uiteindelijk tóch gebeurde, kwam er totaal geen response van de VS.

Gast
Frans.D
november 17, 2020 19:27

Het was een showman als president totaal waardeloos.

Gast
Jezus
november 17, 2020 16:58

Het zoveelste boek van Obama over Obama. Lekker blijven cashen. Het blijft toch een zeer integer persoon.

Gast
allochtoon
november 17, 2020 16:13

Obama noemt zichzelf Afro Amerikaan en de journalistiek gaat daarmee in. Vreemd hij is toch een kind van een witte vrouw en zwarte man. Hij verloochent zijn wit zijn. Ik begrijp dat niet. White lives matters also.
O ja Obama’s vader heeft de moeder verlaten. Kamala’s vader heeft de moeder verlaten. Veel tienermoeders zonder vader bij zwarte mensen in Nederland. Is dat in Afrika ook zo. Is het cultureels of iets anders

Gast
Eugene Kleefpamper
november 17, 2020 16:51
Antwoord op  allochtoon

Spijker.Op.Zijn.Kop.

Door hem “zwart” te noemen is blijkbaar zijn blanke (fuck dat “wit”) achtergrond ondergeschikt. Hoezo racisme?

Gast
Wyatt
november 17, 2020 17:25
Antwoord op  Eugene Kleefpamper

Zo zijn Amerikanen ook al heb je een witte moeder je bent niet wit in hun ogen.

Gast
Santa Carla
november 17, 2020 18:31
Antwoord op  Wyatt

Niemand heeft een witte moeder, hypocriete kut-Wyatt.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:40
Antwoord op  Eugene Kleefpamper

Het is makkelijker bij het verhitten van de gemoederen. De zwarten voelen zich achtergesteld.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:39
Antwoord op  allochtoon

Het is iets cultureel verrijkends.

Gast
Willie
november 17, 2020 15:56

Wat krijgt die Obama voor zo interview. Maar heeft Tommy een foto van Obama op zijn nachtkastje.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:42
Antwoord op  Willie

Ja en ook van Eva Jinek. Samen een gelukkig gezinnetje.

Gast
Willie
november 17, 2020 15:51

Door wie geliefd ,heeft Amerika in een groot drama gestort Deze vent begon vijf oorlogen met meer dan een miljoen doden en nam met een schijnheilige bek de Nobel prijs voor vrede aan.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:47
Antwoord op  Willie

Was Nobel niet de uitvinder van het dynamiet. Vijf oorlogen? Dan was Obama een zeer dynamisch figuur. Zo’n geweld(ige) prijs nog voordat je iets gepresteerd hebt, dat is om zo’n zwartje aan te moedigen. Ze zijn wat indolent die zwartjes, zie je. Ze hebben wat aanmoediging nodig. Zij boreale wijze uilen van dat comité vonden dat hij het verdiende.

Gast
Winterklaar
november 17, 2020 15:45

Obama, wie was dat ook alweer?

Gast
Jan
november 20, 2020 12:48
Antwoord op  Winterklaar

Er zijn hier 11 dislikes van mensen die het vervelend vinden, dat Winterklaar ze met hun slechte geheugen confronteert.

Gast
Eugene Kleefpamper
november 17, 2020 15:43

Kruisigem, een hysterische Clinton-groupie als Jinek, Tommy W. die Obama’s holletje nog net niet uitlikt… En het dan gek vinden dat de gemiddelde Nederlander de media niet meer vertrouwd. Hoe groot is dan de plaat voor je kop? Nog groter dan Obama’s ego en die van Trump erbij opgeteld (ik kop die laatste alvast maar in. Linkse gekkies komen er anders ongetwijfeld mee op de proppen).

En wat ik al helemaal niet snap: Hoe kunnen journalisten (ja bijna allemaal!) zichzelf nog serieus nemen? Ik zou me kapot schamen!

Natuurlijk mag je als journalist een eigen mening hebben, maar dan bijvoorbeeld gaan zitten janken omdat Biden gewonnen heeft (CNN)? Wat maakt je dan anders dan journalisten uit bijvoorbeeld voormalige Sovjet-Unie of Noord-Korea? Hoe zit het met waarheidsvinding? En in ieder geval de moeite willen doen om een schijn van partijdigheid te voorkomen?!

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 15:40

Vergeet niet hij belande midden in de bankencrisis was nog lang niet bezworen. De recessie was ingetreden in de reële economie: werkloosheidscijfers stegen van maand tot maand. In de tweede helft van 2008 was er een recordaantal van 3,5 miljoen banen verloren gegaan. Van Bush erfde de nieuwe president een gigantisch begrotingstekort.
Bron: Gedeelte historiek.

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 15:51
Antwoord op  Maup Caransa

En dat begrotingstekort is alleen maar opgelopen. VS is een failliet land…alleen niemand durft het te zeggen…

Gast
Willie
november 17, 2020 15:54
Antwoord op  Donald Dumped

Jij zegt het toch. Weet je wie ook failliet is de EU maar dat zeg ik.

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 17:04
Antwoord op  Willie

Daar gaat het niet om, Willie.
Maar weer over wat anders beginnen om het maar niet over VS te hebben?
Al een beetje over de klap heen trouwens van het verlies van Trump?

Gast
Santa Carla
november 17, 2020 18:33
Antwoord op  Donald Dumped

Heeft Willie van zijn held Trump geleerd. Hoop ook niet dat Willie kinderen heeft, want die komen overal mee weg. Hoeven alleen maar te komen met “ja maar x heeft ook y” en dan volgt er geen straf.

Gast
Frans.D
november 17, 2020 19:23
Antwoord op  Santa Carla

Typisch om er kinderen bij te betrekken. Je lijkt de linkse M wel

Gast
Frans met de D van debiel
november 17, 2020 19:55
Antwoord op  Frans.D

Begrijpend lezen blijft moeilijk.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:58

Luie mensen schrijven hun tekst niet uit. Die komen dan met algebra “ja maar x heeft ook y” . Begrijp dat dan jij met je D van debiel.

Gast
Frans.D
november 17, 2020 19:26
Antwoord op  Donald Dumped

Donald Trump’s advocaat Rudy Giuliani verklaart nu dat hij bewijs heeft dat Trump de overwinning in de presidentsverkiezingen zal opleveren. – In elke staat die Trump krap verloor, won hij eigenlijk met twee tot drie procent, zegt Giuliani.Nog even afwachten Dumped wie de klap krijgt.

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 19:50
Antwoord op  Frans.D

Aluhoedje Frans D, ole ole.
Biden is de winnaar, je doet het er maar mee…

Gast
Frans met de D van debiel
november 17, 2020 20:01
Antwoord op  Donald Dumped

Toch triest hoe schizofreen die volgertjes van Humptie Trumptie denken.

  • Vier jaar geleden zouden ze de uitslag niet respecteren.
  • Toen bleek dat Trumptie gewonnen had en klaagden ze dat democraten de uitslag niet respecteerden.
  • Nu zijn zij het weer zelf die de uitslag niet respecteren.

KOEKOEK!

Gast
Jan
november 20, 2020 13:02

Gefeliciteerd met jullie frauduleuze pyrrusoverwinning. Dat gepruts was volkomen overbodig. De democratie is al jaren dood.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:54
Antwoord op  Donald Dumped

Over 4 jaar gaat Trump met de stemcomputers en met de postzakken knoeien en komt hij gezellig weer 4 jaar terug.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:52
Antwoord op  Donald Dumped

Niemand durft het te zeggen. Hier in EU ook niet. Dan maar lekker Corona roepen. Iedereen thuisblijven zodat de hel niet uitbreekt.

Gast
Schemer lamp
november 17, 2020 15:22

Echt goede interviewers leggen in No Time de Beerput van 8 jaar misstanden open.

Gast
anonymous
november 17, 2020 15:08

Wat een onzin.
Dan maar geen interview.

Gast
robert
november 17, 2020 14:37

Ben vooral benieuwd of aan bod komt dat Obama kan rechtvaardigen dat hij toestemming gaf het aantal drone aanvallen op te voeren in landen waar de VS geen oorlog mee voert. Hoe zeker ben je dan dat je heel precies die ene terroristenleider uitschakelt.

Gast
Echt links
november 17, 2020 14:16

Die Eelco loopt minstens twintig jaar achter.
Toen Obama de politiek inging zeiden zijn ex-studiemaatjes al dat Obama wel redelijk links overkwam maar uiteindelijk altijd rechtse beslissingen nam. Er is niets aan hem veranderd in al die jaren behalve zijn haren.

Gast
Dino-saurus
november 17, 2020 13:59

Hoorde Oranje op Radio 1 zich in allerlei bochten uit te leggen dat de eis van Obama in dit geval gerechtvaardigd was. Doorslaggevend argument: het is geen actief politicus meer… Zo, die zit…

Waarom geeft Oranje niet gewoon toe dat hij kost wat kost het interview met Obama wil maken. Ook als de vragen vooraf zouden moeten worden goedgekeurd en Obama persoonlijk Ivo Niehe als interviewer had aangewezen.

Accepteer dat je gewoon een veredelde STER-spot aan t maken bent. De poging om het allemaal nóg intellectueler te laten lijken door de buitenlandse collega-interviewers van Tommy noemen doet vermoeden dat Oranje zelf ook wel weet dat dit niets met journalistiek te maken heeft.

Gast
Bennie
november 17, 2020 13:58

Het is onbegrijpelijk dat Nieuwsuur dit wil verdedigen. Ik heb de intro van het interview gezien en dan is meteen duidelijk wat hier helemaal fout gaat: de diepe bewondering van Wieringa voor de figuur Barack Obama. Hij maakt nog net geen buiging. Dit gaat verder dan de schrijver/interviewer alleen, want ook medewerkers van het projectteam achter Wieringa spreken via Twitter openlijk hun bewondering uit over het feit dat ze dit ‘mochten meemaken’, konden meewerken aan dit ‘unieke project’. Wieringa zegt het eigenlijk zelf al: het was een eer om met hem te praten.

Nu zal ik niet ontkennen dat Obama een indrukwekkende figuur is, maar dat is niet iets waar je in de professionele rol van journalist veel last van moet hebben. De bewering dat Nieuwsuur ‘alles mocht vragen’ is natuurlijk compleet flauwekul. Behalve een projectteam achter Wieringa is er uiteraard ook een heel team achter Obama dat alles tot in de puntjes regisseert.

Dit boek moet het beeld uitstralen van een Amerikaanse president met een ‘legacy’, iemand die de VS werkelijk ‘change’ heeft gebracht en die tot in de lengte van jaren moet inspireren (lees: nog meer boeken en lezingen verkopen). Nieuwsuur werkt vrijwillig mee aan deze Obama PR.

Ik citeer uit de journalistieke code (zie hun website) van Nieuwsuur zelf:
Nieuwsuur bepaalt z’n eigen journalistieke agenda, laat die niet bepalen door personen of instellingen met eigen – individuele, commerciële, maatschappelijke of politieke – belangen. Die eigen agenda is journalistiek van aard en niet bedoeld om een politieke of maatschappelijke zaak vooruit te helpen.

Die code is dus niets waard. En het dan nog gek vinden dat mensen het vertrouwen in media en journalistiek verliezen.

Gast
Ruud Steunassen
november 20, 2020 13:08
Antwoord op  Bennie

Heel mooi verwoord !

Gast
Joop55
november 17, 2020 13:47

Beste president ooit, moge hij voor eeuwig in de Walk of Fame worden opgenomen.

Gast
Joop55
november 17, 2020 16:21
Antwoord op  Joop55

En de followertjes van de Conspiracy-Theorist-In-Chief hebben mijn comment gedisliked, sneu volk.

Gast
zwartvoetindiaan
november 17, 2020 18:34
Antwoord op  Joop55

gedisliket*

Gast
Jan
november 20, 2020 13:15
Antwoord op  Joop55

Typisch links geklaag. Je hebt nota bene 4 likes en dan toch maar weer in die slachtofferrol kruipen.

Gast
Ik zal het God even voorleggen.
november 20, 2020 13:12
Antwoord op  Joop55

Is hij dood? Hij maakte geweldig theater, maar zijn zingen was niet om over naar huis te schrijven.

Gast
zeurpiet
november 17, 2020 13:43

We hebben toch allemaal wel door dat die oboma een erg slechte president was. Oorlogszuchtig en erg goed zorgend voor zijn rijke vriendjes. Wel goed dat hij die trans’gender getrouwd heeft.
Deze man is allang door het ijs gezakt. Niemand neemt hem nog serieus.

Gast
anoniem
november 17, 2020 13:46
Antwoord op  zeurpiet

Hij was toch een heel wat positiever ingesteld mens dan zijn opvolger.. En wellicht ook wat stabieler? :-)

Gast
Arie
november 17, 2020 15:15
Antwoord op  anoniem

Inderdaad, we moeten een president beoordelen op zijn karakter en niet op zijn daden of het ontbreken daarvan. Daden: gooide de meeste bommen van alle presidenten (het militaire industriële complex zat op een gegeven moment zelfs zonder bommen: er werden sneller en meer bommen afgeworpen dan men kon produceren). Sloot vluchtelingen uit Zuid- en Latijnsamerika op in kooien (foto’s in de media allen voor aanvang Trump) en zette meer vluchtelingen uit dan Trump (onder Trump wilde het lokale gezag ineens hieraan niet meewerken, onder Obama was er enkel bezwaar). Kreeg nobelprijs voor de vrede op basis van woorden (binnen 9 maanden bij zijn eerste termijn, daden bleven uit). Trump is echt niet slechter dan Obama. Obama is echter salonfähig.

On topic: de NOS zou met élke voorwaarde akkoord zijn gegaan om Obama maar te mogen interviewen. Dan gooien alle journalistieke principes het raam uit. Wederom de bevestiging dat de NOS met het Journaal en Nieuwsuur in het geheel niet objectief is, en dit principe zelfs niet eens na wenst te streven.
Het sturen van een schrijver was kennelijk een van de voorwaarden. Waarom hebben ze Leon de Winter dan niet gestuurd? O nee, hij is welliswaar schrijver maar kritisch richting Democraten en Obama of gebruikt gewoon gezond verstand: wat recht is is recht en wat krom is is krom.

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Arie
Gast
anoniem
november 17, 2020 18:31
Antwoord op  Arie

Meneer Obama kreeg minder rechtszaken aan zijn broek na zijn vertrek? :-)

Gast
Jan
november 20, 2020 13:20
Antwoord op  Arie

Twee dislikes maar? Valt reuze mee. Het verbaast mij enorm.
Verdient veel likes.

Gast
Jan
november 20, 2020 13:17
Antwoord op  anoniem

Met golf heeft hij wellicht een wat stabielere slag.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 17, 2020 20:16
Antwoord op  zeurpiet

Die verhouding hoofd-schouder is niet over het hoofd te zien. De US kan wel een statement maken door straks de eerste tranny als president te hebben. Dat is wel het plan overigens.

Gast
Hermann Boring
november 17, 2020 13:40

En dan sturen ze uitgerekend die blaaskaak van een Tommy Wieringa die kant op. Wat een blamage. Er zijn echt wel betere en objectievere auteurs te vinden. Het zal wel weer net zo tenenkrommend als indertijd met Jinek en Hillary Clinton worden.

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Hermann Boring
Gast
Duco van Deugen
november 17, 2020 13:35

In de trant van “wij van WC-eend adviseren WC-eend” ?

Gast
Diana
november 17, 2020 13:32

Obama is de slechtste Amerikaanse president ooit. Heeft helemaal niets voor elkaar gekregen.

Gast
anoniem
november 17, 2020 13:47
Antwoord op  Diana

Hij trof ook wel een vreselijke puinhoop aan van zijn voorgangers…

Gast
Brenda
november 17, 2020 14:10
Antwoord op  Diana

Jij hebt 4 jaar geslapen?

Gast
Mike
november 17, 2020 14:48
Antwoord op  Diana

8 jaar helemaal niks, behalve graaien.

Gast
zwartvoetindiaan
november 17, 2020 18:37
Antwoord op  Diana

Goh, niks bereikt? En dat met al die republikeinen die ongeacht het wetsvoorstel standaard tegenstemden. Je weet wel, precies die republikeinen die nu vier jaar lang Trump aan zijn reet hebben gelikt, hoe absurd hij zich ook gedroeg.

Gast
Winnetou
november 20, 2020 13:24
Antwoord op  zwartvoetindiaan

Sta je nou een wit voetje bij Biden te halen?

Gast
Peanut
november 17, 2020 13:28

Een journalist is geen garantie voor een goed interview. Dit gaat om een interview over een boek, de eisen zijn open op tafel gelegd. En Nieuwsuur is er ook open over. Ik zie het probleem niet. Groter probleem in berichtgeving is de tijdgeest, waarin ‘de eerste’ zijn belangrijker is geworden dan het checken van feiten.

Gast
Dino-saurus
november 17, 2020 18:57
Antwoord op  Peanut

Ook ik vind het geen probleem dat het interview wordt gemaakt. Ik vind het wél vreemd dat het feit dat het om een voormalig politicus gaat reden zou zijn dat ze de eis van Obama inwilligden (Radio 1) Dus: als Obama nog president was en een boek had geschreven, dan zou Nieuwsuur het aanbod hebben afgewezen? Dat geloof ik niet.

Gast
Obama de ideale donkere schoonzoon die een maniak
november 17, 2020 13:28

Kritische vragen aan deze oorlogszuchtige ‘gentleman’ zullen toch niet gesteld worden.

Gast
Frank Rijk
november 17, 2020 13:26

Tommy Wieringa is naast schrijver ook journalist (opleiding).

Gast
Huismaker
november 17, 2020 13:25

Waarom wordt die man zo door het mediakartel “heilig” verklaard ? Voor goud geld een niets zeggend verhaaltje vertellen, betaald door onze belastingbetalers. Obama heeft meer oorlogen gestart dan Trump.

Trouwens: de verkiezingsfraude-bewijzen vliegen nu binnen. Uiteraard angstvallig stil gehouden bij het media kartel. We moeten zoet gehouden worden met de verhaaltjes van Obama.
Wel echt nieuws horen/zien ? Kijk naar jensen nl.

Gast
Dom, dommer, Huismaker
november 17, 2020 14:09
Antwoord op  Huismaker

Ja, de ‘bewijzen’ vliegen binnen, om meteen keihard ontkracht te worden.

Gast
Jan
november 20, 2020 13:39

Ontkrachters en knoeiers zijn allemaal van dezelde club van jongens en meisjes met een van woede verkrampt gezicht. hahaha

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 15:31
Antwoord op  Huismaker

Niks meer gevolgd de laatste dagen, Huismaker.
Weer veel rechtszaken afgewezen en staten als Georgia willen ook niet meer mee doen aan allerlei trucjes om Trump alsnog te laten winnen…
Je zal er aan moeten wennen dat Biden de nieuwe president is van dat derdewereldland ver weg van Nederland…

Gast
Willie
november 17, 2020 16:12
Antwoord op  Donald Dumped

De verkiezingsambtenaren in de provincie Floyd, Georgia – waar Dominion Voting stemsystemen werden gebruikt – meldden dat ze maandag meer dan 2.600 extra stembiljetten hadden gevonden nadat een hertelling was bevolen.Newswars meldt dat een voorlopige handmatige telling 1.643 extra stemmen voor President Donald Trump, 865 voor Joe Biden, en 16 voor Jo Jorgensen opleverden.
Provincie Floyd Republikeinse Partij voorzitter Luke Martin vraagt zich af of dezelfde fout mogelijk zou kunnen worden gevonden in andere grotere jurisdicties, zoals de provincie Fulton, de thuisbasis van het dichtbevolkte Democraten bolwerk Atlanta.
“Het is eng dat dit gebeurde in de provincie Floyd. Stel je voor hoe de cijfers eruit zouden kunnen zien in plaatsen als de provincie Fulton”, verklaart Martin.

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 17:33
Antwoord op  Willie

Dat artikel las ik ook, Willie.
Heb jij het helemaal gelezen?
Nee he?
Want er stond verder dat het voor de uitslag niet veel zou uitmaken. Biden blijft winnaar…

Gast
Frans.D
november 17, 2020 21:29
Antwoord op  Donald Dumped

Een van de advocaten van Donald Trump, Sidney Powell, beweert nu in Fox News dat ze erin geslaagd zijn te achterhalen hoe software in stemmachines werd gebruikt om de Amerikaanse verkiezingen voor de Democraten te stelen. Ze noemt het een “massale verkiezingsfraude”. Als het bewijs wordt gepresenteerd, zal de hele verkiezing worden tenietgedaan, beweert ze.Het gaat om miljoenen stemmen.

Zet de champagne maar even weg Dumped

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 21:34
Antwoord op  Frans.D

Bron, maf aluhoedje?
Ik laat de champagne staan

Gast
Jan
november 20, 2020 13:44
Antwoord op  Donald Dumped

“maf aluhoedje”, dat is nog eens een argument.

Gast
peacock and whiteman
november 17, 2020 13:23

Ik verwacht er niet te veel van, net zoals het interview van Jinek met Hillary Clinton enkele jaren geleden, ze kiezen mensen uit die niet te veel kritische vragen stellen.

Gast
Marjan Bakker
november 17, 2020 13:20

Isabel Ellende, Jezus mediacourant, zelfs de Donald Duck vindt deze te makkelijk…

Gast
Nick E
november 17, 2020 13:16

Groot gelijk want traditionele MSM is één groot pedonetwerk dat andersdenkenden de mond snoert. Je mag alleen zeggen en denken wat hun jou voorkouwen. De corona hysterie, de fraude van Biden, Anti White, BLM Racist! DAAR MOET JE NEIT MEE PRATEN! Hou standvastig vol tegen MSM terreur!

Gast
Pizzabezorger1
november 17, 2020 15:06
Antwoord op  Nick E

Bielefeld bestaat niet!
Net als het woord voorkouwen overigens.

Gast
Donald Dumped
november 17, 2020 15:37
Antwoord op  Pizzabezorger1

Nick E is niet helemaal goed, Pizzabezorger…

Gast
Jan
november 20, 2020 13:48
Antwoord op  Donald Dumped

Zeker dezelfde pizza gevroten als de bezorger.

Gast
Jan
november 20, 2020 13:47
Antwoord op  Pizzabezorger1

Zwaar getafeld?

Gast
Karbonade
november 17, 2020 13:11

Vandaar dat ik de schoonzoon van Nancy Pelosi Michiel Vos zojuist zag in de trein richting Amsterdam.
Kan hij vanavond weer lekker oreren over de zw arte Jez uz Chri stus der Democraten Obama in programma’s zoals M, Op1 of Beau.

Gast
Belachelijk
november 17, 2020 13:30
Antwoord op  Karbonade

Ik vind die Michiel Vos echt niet kunnen voor duiding van de Amerikaanse politiek. En die heeft wel meer dubbelrollen. Zoals toen met die documentaire over Michael Jackson. Vos vond het geloofwaardig… hij verkondigde dit overal, maar bleek ook in dienst te zijn van HBO, het kanaal dat erachter zat.

Gast
What
november 17, 2020 13:10

Journalisme is dood. Echt, geloof me nou maar. Hoe verder de tijd door kabbelt hoe meer dit zal blijken. En ze doen het echt helemaal zelf, al zien ze het zelf niet.

Gast
Jan
november 20, 2020 13:52
Antwoord op  What

Zelfs als een echte journalist kritiek zou hebben op bijvoorbeeld de NOS, omdat zij jarenlang de streken van de NOS van nabij heeft meegemaakt, zelfs dan zouden al die neurotische dislikertjes het niet geloven. Zij geloven alleen maar in hun eigen domme luiheid en volgzaamheid.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen