RTL Boulevard verdedigt Shirma-hater Brusselmans

RTL Boulevard zat gisteren niet bepaald in zijn politiek-correcte modus. De heren aan de desk besloten de haatcolumn van Herman Brusselmans over de mollige zangeres Shirma Rouse te verdedigen. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Herman Brusselmans heeft Shirma gemeen hard de grond in geschreven. Het moet natuurlijk allemaal kunnen, maar als je zelf onverdraaglijk lelijk bent is een column waarin je vrouwen afbrandt op hun uiterlijk natuurlijk toch wel een beetje triest.

Toch schoot Boulevard dus in de bres voor Herman. “Even een klein beetje ter verdediging van Herman Brusselmans: het valt wel onder satire. Ik weet dat dat heel moeilijk is en ik vind het ook zwaar kut, maar het is wel zo“, aldus Eddy Zoëy.

Tv-kenner Rob Goossens: “Sowieso die rubriek die hij heeft in Nieuwe Revu is elke week het grof beledigen van wie dan ook. Dat is het hele idee van de rubriek.”

En Rick Brandsteder: “Dat is altijd bashen, ja. Je moet het met een korrel zout nemen, maar aan de andere kant snap ik haar natuurlijk ook wel.”

Lul

Bij Shownieuws waren ze wel heel erg kritisch. “Daar heb ik dus nul sympathie voor“, sprak Olcay Gulsen.

Bram Moszkowicz en Evert Santegoeds: “Daar zijn we het over eens.”

Olcay: “Wat een grote lul is die man. Het is echt verschrikkelijk. Shirma reageert echt dapper vind ik hoor, maar deze man maakt er gewoon een sport van om vrouwen zo compleet neer te halen.”

Bram: “Wat mij opvalt is zijn foto. Dat je dan zo een vrouw op haar uiterlijk beoordeelt en uitkotst hè… Dat iemand met zo’n uiterlijk zoiets durft te schrijven over een vrouw…”

Lees ook: Jim Bakkum kotst op Nieuwe Revu: ‘Schaam jullie!’ (gisteren)

Foto: RTL

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Cobweb
augustus 16, 2020 11:36

Ik mag haar gewoon niet, heeft niks met dik zijn te maken, ze is veels te arrogant. Die attitude van haar is mega erg, bah.

Gast
Ajoly
augustus 16, 2020 09:14

Misschien moet de heer Brusselmans even langs de plastische chirurg? Word hij zo mooi van.

Gast
Ajoly
augustus 16, 2020 09:07

Ik zou zeggen Shirma ik kan afvallen. Maar die lelijke kop van hem kan je niks aan veranderen. Maar ja je heb nou eenmaal van die mensen die zich beter voelen door anderen naar beneden te halen. Anders heeft meneertje ook maar een zielig leventje. Maar het valt allemaal onder satire en vrijheid van zeggen wat je wil zeggen. Dus nemen we het maar met een korreltje zout zeg maar.

Gast
M
augustus 16, 2020 00:48

AlexF jij blijft van Curry af hij is alleen voor mij, zie het als prive gebruik. Jij typt veel maar zonder inhoud, die heeft Curry wel.

Gast
AlexF
augustus 16, 2020 00:23

Curryworst
za 15 aug 2020 om 23:19

nee je laat je graag van achteren nemen door Patricia

Gast
Shirma's Ruisonderdrukking
augustus 16, 2020 00:00

Het is een eer om door Herman Brusselmans beledigd te worden.

Gast
M
augustus 15, 2020 23:53

Curry ik kijk er al naar uit nog meer likken, heb je al een trouwring geregeld.

Gast
Curryworst
augustus 15, 2020 23:19

azijnzeiker ik zuig je nooit ook al wil je dat graag, ik ben al bezet door M. Het is zelfs zo aan dat wij samen willen wonen en trouwen. M bereikt bij mij altijd een hoogtepunt na hoogtepunt.

Gast
azijnzeiker
augustus 15, 2020 22:27

Als ik ruzie met mijn vriendje heb sla ik hem ook rechts met mijn handtasje.En nu snel weer richting een darkroom om mijn 4cm grote knuppel te showen.

Gast
azijnzeiker
augustus 15, 2020 21:39

Nederland is rechts te noemen, en dat al ongeveer 10 jaar. Op naar de volgende 10 en langer.

Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte!
augustus 15, 2020 21:23

Hee Zum Kotsen, je kan je aanpassen en anders ga je maar terug naar je eigen land haha: even serieus dit heeft niks met politiek te maken maar is eerder een mening van de redacteuren/presentatoren van RTL boulevard.

Ik denk dat Mark Rutte hier niet van wakker ligt hoor. En die man is ook niet echt politiek correct, gebruikte vandaag nog de term “Jappenkamp” in een toespraak om een Japans krijgsgevangenen kamp te omschrijven; staat allemoal in het AD. Dus zo politiek correct en links is Nederland helemaal niet, sterker nog, NL is helemaal niet politiek correct of links!

Gast
Zum Kotzen
augustus 15, 2020 21:17

ik wordt kots misselijk van dit griezelig (in)correcte sekte gedrag dat je sinds een paar jaar moet uitdragen in dit verrottende landje, want anders brand je in de hel.

De vertrutting ten top in dit bananen koninkrijkje!

Gast
Arie B
augustus 15, 2020 20:24

Gisteren zag je bij boulevard een filmpje van haar. Wat zag ze er verschrikkelijk uit. Maar schelden doet ze niet. I dont give a ‘ik scheld niet’.
Covers zingen doet ze wel. Een eigen hit heeft ze niet. Vreetzak.

Gast
Lies
augustus 15, 2020 20:02

Eerlijk gezegd is Brusselmans best wel een lekker kereltje.

Gast
Koos
augustus 15, 2020 19:53

Goed zo Herman!

Gast
Jantien Visser
augustus 15, 2020 16:51

Brusselmans neemt elke week iemand meedogenloos onder vuur. En je houdt ervan of niet. Maar om het nu zo luidkeels uit te schreeuwen zoals Jim deed, getuigt van domheid. Wist waarschijnlijk niets van deze wekelijkse column. Dan kan je beter je mond houden. Iets met de klepel en de klok?

Gast
Dikkie Dik
augustus 15, 2020 16:38

Shirma heeft in ieder geval haar brillen keus aangepast aan haar
omvangrijke lichaam!

Gast
jan
augustus 15, 2020 15:57

Als mensen denken dat dat humor is, is hun IQ niet al te hoog denk ik. Voor een zwakbegaafde is het lachen, lachen, ja.

Gast
Herman Brusselmans
augustus 15, 2020 15:41

Dank voor de steunbetuigingen.

Gast
Observator
augustus 15, 2020 15:33

Misschien schrijft Brammetje stukjes voor MC.

Gast
Mark
augustus 15, 2020 15:29

Bij Shownieuws nemen ze zelfs de Comedy Central Roast serieus. Dát is pas grof, maar dan kan dus echt niet zo de mensen beledigen. De gehele Talpa kliek is compleet humorloos.

Gast
Atobservator
augustus 15, 2020 15:13

Ha Observator…..

Een beetje zoals Bram dus deed. Die zei dat letterlijk zo.
Even later zei hij dat columnisten alles mochten zeggen. Meer dan journalisten in nieuwsverhalen en dat moest veranderen!
Columnisten moeten niet zomaar alles kunnen zeggen zei hij!
In het item daarvoor, over Meghan Markle, zei hij: Ja. Ik vind haar niet oprecht. Ze wist dat ze prinses werd en dat ze dus van alles over je zeggen. Daar moet ze maar mee omgaan en niet het koninklijk huis proberen te verlaten.
Beetje tegenstrijdig hé Brammetje…..

Gast
Fidan
augustus 15, 2020 14:59

Sem de grootste dombo in nederland

Gast
Gijs de Geus
augustus 15, 2020 14:57

Even mijn ongenoegen uiten over het taalgebruik in de collum in nieuwe Revue over Shirma Rouse.Ik ben het helemaal eens met Jim Bakkum!
Waar zijn onze normen en waarden gebleven en dat een redactie van zo’n groot landelijk weekblad dit publiceert gaat alle perken te buiten!!!
Ik wil dan ook alle lezers van dit soort bladen oproepen dit soort bladen niet meer te kopen, dan moet je eens zien hoe snel ze hun beleid omtrent taalgebruik in artikelen aan gaan passen.
Dat soort columnisten schrijft vaak uit frustraties om de aandacht van zichzelf af te wenden, maar vergeten hoogst waarschijnlijk dat hun uiterlijk niet verandert is als ze klaar zijn met hun stukje.
Ik heb een vermoeden dat hij net zo mooi zou willen zijn als Shirma en denk daarom dat deze column puur uit jaloezie is geschreven!

LEZERS WIJ HEBBEN DE MACHT OM DIT TE LATEN STOPPEN!
4 WEKEN DIE BLADEN NIET KOPEN DAN DRINGT HET WEL DOOR IN DIE REDACTIE KOPPEN.

Een excuus van Nieuwe Revue zou hier wel het minste zijn wat ze kunnen doen!

Gast
By the way
augustus 15, 2020 14:51

Het heeft geen toegevoegde waarde om wekelijks een column te schrijven om iemand doelbewust door het slijk te trekken. Satire of niet, het blijft zinloos. Brusselmans is tot meer in staat dan dat.

Gast
Bep
augustus 15, 2020 14:26

Shirma heeft het erg hoog in haar bol, ik ben geen fan maar de Nieuwe Revue moet maar gauw ter ziele gaan, de laatste stuiptrekkingen.Slecht blad.Slechte columnist.Hele lage oplage dus niemand leest het.

Gast
Petronella
augustus 15, 2020 13:57

Angela en Brusselmans passen wel bij elkaar.

Beide oerlelijk.

Gast
JAME
augustus 15, 2020 13:27

wat is die eddy zoey toch een zielige sukkel.

Gast
Ranke den
augustus 15, 2020 12:36

Sinds Roseanne is het helemaal uit de hand gelopen. Een goedbedoelde poging acceptatie te kweken voor dikkerds leidde tot meer vreet- en vetzucht bij met name westerse mensen. Toen werden die lichamen moddervet gevonden. Doordat nu de meerderheid tussen 40 en 70 te dik is, vind je nu Roseanne en haar man hooguit mollig, en zelfs Rouse die twee keer zo dik is wordt door sommigen op deze site (eufemistische) mollig genoemd terwijl zij een dodelijke ziekte heeft.
Dus: eet de helft minder, eet gezond dus minder vet, geen toegevoegde suikers en zout, drink geen alcohol en ga drie keer zoveel bewegen.

Gast
Respect ✌️
augustus 15, 2020 12:21

Valt ze 50kg af en dan ziet het er nog niet uit.

Gast
Observator
augustus 15, 2020 12:20

MC is totaal de weg kwijt: .’….als je zelf onverdraaglijk lelijk bent is een column waarin je het uiterlijk van vrouwen afbrandt toch wel een beetje triest’. Dus als je mooi bent (wie bepaalt dat?) dan mag je wel anderen afbranden of is dat dan minder triest? Als je slim of rijk bent mag je domme, arme mensen afbranden?
Het is zijn taak mensen af te branden in een column. Dat heeft hij keurig gedaan en dat heet satire. Dat mensen dit incorrect vinden is bekrompen en dat zij menen Rouse te verdedigen betekent dat je dikke mensen automatisch stereotypisch als slachtoffer zien en je haar incapabel vindt zichzelf te verdedigen als ze daar überhaupt de behoefte aan heeft.

Gast
Pettie Fart
augustus 15, 2020 12:10

Sommige mensen weten dat die Belg dit infantiele kunstje al jaren flikt. Hij schrijft net zo goed [of slecht] over mannen, dus geen vrouwenhater.
Nooit hoorde je iemand klagen maar nu het om een gekleurd en dik persoon gaat staan ze allemaal om het hardst de deuger uit te hangen. Bah bah, ga toch heen, hypocriete jankers.

Gast
Stanislav
augustus 15, 2020 12:08

Als ik ooit een zeekoe neem noem ik haar Shirma.

Gast
X
augustus 15, 2020 12:06

Ik vind haar vreselijk arrogant overkomen, of ze nou 200 kilo weegt of 150 maakt me niks uit. Wat ze moet afvallen is vooral qua arrogantie.

Gast
robb
augustus 15, 2020 12:05

Is satire ook grof beledigen hoe ver gaat dat.

Gast
Jantje met de pet
augustus 15, 2020 12:00

Graag gedaan.

Gast
Helio
augustus 15, 2020 12:00

Dank je Jan!

Gast
Jantje met de pet
augustus 15, 2020 11:59

Helio Prima meid.

Gast
Helio
augustus 15, 2020 11:58

@Jantje met de pet

Moddervet

Gast
Trudy
augustus 15, 2020 11:58

Schreeuwlelijk Shirma gebruikt het liefst Inglisj words om zodoende toch nog een beetje interesting over te komen. Althans: denkt ze.
Snob.

Gast
Jantje met de pet
augustus 15, 2020 11:56

Morbide obesitas!! normaal woord ernstig overgewicht.

Gast
Sem
augustus 15, 2020 11:55

@fidan

Laten we nu net op het oostelijk halfrond leven…dombo

Gast
Louver
augustus 15, 2020 11:54

@Bart van der Laar, je bedoelt ‘obees’, lamlul. Leer spellen, aap!

Gast
fidan
augustus 15, 2020 11:52

Herman Brusselmans: de goorste, lelijkste man van het westelijk halfrond en de taal die uit zijn mond komt is walgelijk. hoe kan je zo’n vuilbek verdedigen!

Gast
q8
augustus 15, 2020 11:49

ben grote fan van Herman, maar dit ging me te ver,
en hij is zelf ook niet moeders mooiste,
( als ze jou in de kersenboom zetten, komt er geen spreeuw nog kersen halen )
maar zo praat je niet over dikkere mensen,
echt niet,
ik vind t onbeschoft,
tja nieuwe reveu

Gast
Bart van der Laar
augustus 15, 2020 11:48

Shirma Rouse is niet mollig. Die is morbide obese

Gast
Greet
augustus 15, 2020 11:45

Brusselmans zal eenzaam sterven.Dat is zeker.

Gast
Huismaker
augustus 15, 2020 11:44

Dus: verven, smeren, vullen, plakken, krullen, verpakken, straktrekken, opvullen. Alle kunstmiddelen worden in de strijd gegooid ten behoeven van de concurrentie.
En intussen word je ouder en ouder.
Pff, wat een leven. En dat terwijl je weet dat we allemaal doodgaan.

Zoals Koot en Bie al zongen (Zoek jezelf broeder):
“En met make-up van oor tot oor
Stelt zijn vrouw een ander voor
En hebben ze nog steeds niet door
Dat een glimlach beter staat”

Gast
Markt Rutte
augustus 15, 2020 11:43

Vanavond om 20.00 uur vijf minuten klappen voor de relschoppers in Den Haag en Utrecht.

Gast
Albert Verhinderd
augustus 15, 2020 11:40

De heren vinden het prima totdat het over hun partner, moeder of God verbiedt, hunzelf gaat. Dan is het huillie huillie.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen