Ali B clasht in Op1 met presentatrice Nadia Moussaid

Ali B zorgde gisteren in de late talkshow Op1 voor wat ergernis door zich te bemoeien met een politiek onderwerp en door de andere gesprekspartners heen te praten. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. Het ging in Op1 over zorgminister Hugo de Jonge en aan tafel klonken er kritische geluiden over zijn corona-aanpak. Econome Marike Stellinga wees bijvoorbeeld op het falende testbeleid. Ali is echter goed bevriend met Hugo en sprong voor hem in de bres.

Ali is veel aangesproken op het steunen van Hugo de Jonge, maar hij wil zich niet te veel mengen in de politieke strijd. “Ik ben een amateur die dan iets moet vinden over een wereld waar ik geen verstand van heb.”

Presentatrice Nadia Moussaid daarop: “Maar je geeft wel een stemadvies.”

Ali: “Nou, in de zin van: als ik moet kiezen op dat moment wie dan lijsttrekker moest worden van het CDA en met wie ik de meeste ervaring heb, op basis daarvan…”

Moeite

Ali vindt dat talkshows als Op1 te kritisch zijn over Hugo de Jonge. “Als ik heel eerlijk ben: ik heb gewoon een klein beetje moeite met hoe simpel we alles maken. Hugo heeft ambtenaren en adviseurs onder zich en dat wij alles zo simpel maken en spelen op één man, hoort waarschijnlijk bij het politieke landschap en het spel, maar ik ben geboren en het is mijn leven en ik kies ervoor om daar geen onderdeel van uit te maken.”

Presentator Pieter van der Wielen: “Heel goed, Ali, heel goed van je.”

Ali: “Er moeten mensen verantwoordelijk zijn, dat ben ik eens, maar er is volgens mij wel een tijd om te kijken wat er mis is gegaan, zodat je het vanaf nu beter kunt doen. En niet mensen eindeloos straffen. We leven in een strafcultuur.”

‘Het is duidelijk 

Nadia is het niet eens met Ali. “Volgens mij wordt Hugo de Jonge niet oneindig afgestraft. Ali, volgens mij wordt Hugo de Jonge niet eindeloos gestraft. Volgens mij worden er gewoon journalistieke vragen gesteld bij zijn beleid, wat onze taak nu is.”

Ali: “Nee, maar je doet nu alsof ik het tegen jou had. Ik heb het over…

Nadia: “Het is niet zo dat omdat het nu een grote crisis is we maar een beetje door de vingers moeten kijken.”

Ali: “Je hebt ook een journalistieke verantwoordelijkheid om de juiste vragen te stellen. Dat is mijn mening over de journalistiek. Jullie kunnen alle kanten op vragen, maar als je maar constant een manier op blijft vragen die niet leidt tot perspectief, dat vind ik ook bij journalistiek horen.”

Pieter: “Het is mij helder, Ali. Het is duidelijk, Ali, dankjewel.

Ali zat aan tafel om te praten over de finale van de SBS 6-show We Want More en over zijn nieuwe baan als goeroe.

Foto: NPO

71 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
FeebtheBeeb
augustus 17, 2020 11:41

De discussie of er (verborgen) racisme in Nederland bestaat kan nu wel afgesloten worden.
Ongelofelijk wat er hier allemaal geroepen wordt over Ali B. en zijn landgenoten alsof hij verantwoordelijk is voor het hele Marokkaanse volk. Hij werkt hard, probeert er iig iets van te maken in Nederland en dat lukt hem vrij aardig. Respect hiervoor en dat zouden veel meer Nederlanders en Medelanders moeten doen!

Gast
Gerard Cocks
augustus 17, 2020 08:39

@Yvette Poesje, waar heb jij Nederlands leren schrijven? Zat er een cursus gratis bij de familieverpakking Danone-toetjes? Kusje!

Gast
Yvette
augustus 17, 2020 08:34

Als iedereen zo onbeschoft los gaat op Ali B
Wat zijn jullie dan?

Weinig respectvolle (mensen) moesten jullie nou echt zonodig jullie
Frustraties kwijt op Ali B

Al ben je geen fan van hem moeten deze afschusijke dingen
Dan over hem gezegt worden
Zegt dat niet meer over jullie

Gast
Henkie
augustus 16, 2020 13:57

Doorlopen mensen!

Gast
Ahmed el Sabouchri
augustus 16, 2020 13:18

Op1, dat is toch dat programma voor verstandelijk beperkte mensen,

Geen wonder dat er geen kip naar kijkt

Gast
Jiyani
augustus 16, 2020 12:59

Je mag geen negatieve kritiek hebben op Marokkanen en moslims, want dan ben je gelijk een racist. Als je zelfs een moderator voor racist wordt uitgemaakt, dan weet je wel wat het niveau is van die moderator.

Wie waren aan het rellen in Den Haag en in Utrecht. Ssssssst Jiyani, je bent een racist. De Kanaalstraat in de wijk Lombok in Utrecht was een mooie straat met winkels die allure uitstraalden. Als mijn vriendin bij haar familie in Utrecht op bezoek ging, mocht ik altijd mee. We gingen dan ook naar de Kanaalstraat en kochten soms wel wat. Als pubers waren onze portemonnees niet gevuld genoeg om ook duurdere spullen te kopen, maar we genoten wel van alle mooie dingen die er te zien waren.
De Kanaalstraat maar ook de wijk Lombok in Utrecht zijn totaal verpauperd. Door wie komt het? Niet opschrijven Jiyani, je weet toch dat je weer voor racist zal worden uitgemaakt.
Deed Ali B maar daar zijn mond over open. Het gajes onder de Marokkanen verpest het wel voor de goeie onder hen.

Gast
Cobweb
augustus 16, 2020 11:34

Ik ben het zat om zoveel ali b te zien en te horen, rot op naar marokko. Dat knuffel is er al lang af hoor, bah walgelijk ventje.

Gast
anne
augustus 16, 2020 10:28

Nadia alles is fake aan je.Alleen die :kijk eens hoe slim ik ben blik niet.Het voortdurend interessant,boos,indringend,zuinig,
kijken is uitermate irritant.Als ik toneel wil zien ga ik naar de schouwburg.Alie te grazen nemen is een makke toch.
Tegen Mevr.Kaag ben je wel wat minder bijdehand.Wie ben je eigenlijk zelf.Arrogant, dat in ieder geval wel!

Gast
Hipster
augustus 16, 2020 10:21

En dit allemaal zonder dat er eerst even met Peter R. de Vries is overlegt ?? SCHANDALIG !!

Gast
Frenske
augustus 16, 2020 10:16

Walchelijk?? Is dat iets uit Walcheren?

Gast
Diane
augustus 16, 2020 10:14

Prima, dat iedereen een mening uit, we leven in een democratie.
Maar wat een onbeschoftheid mensen, wat een vuile taal kramen jullie uit.
Of Ali B besneden is, met ” zijn ” reet” op een trekhaak moet gasn zitten, boerenlul etc etc. Onvoorstelbaar
Bah, is dat Nederlandse style
Walchelijk.
Waar is jullie innerlijke beschaving?

Gast
Dr. Bibber
augustus 16, 2020 09:19

Ali heeft gelijk en verder vind ik het ongeremde racisme in de reacties weer van een niveau waar je koude rillingen van krijgt.

Gast
Dr. Bibber
augustus 16, 2020 09:14

Hij heeft gelijk ook!

Gast
Frank
augustus 16, 2020 02:08

Als ik Ali B(moeizucht)in een TV programma zie zap ik weg!!!

Gast
Ben
augustus 16, 2020 02:02

Ali braak.

Gast
arriko van beveren
augustus 15, 2020 23:59

Wie is nadia mouziet? Is het raar dat ik hier nog nooit van gehoord heb?

Gast
Henk
augustus 15, 2020 21:36

Ja, zangers hebben door het virus weinig werk. Die kunnen wel een snabbel gebruiken.

Gast
Jordao
augustus 15, 2020 21:33

Ali chemicali mag eens wat meer kritisch uitlaten over zijn afkomst genoten die overlast veroorzaken. Maar hoor je hem nooit over……

Gast
😷Paulus
augustus 15, 2020 19:35

😷Het wordt allemaal uit de context gerukt, waar ging het om? Precies! Hij heeft het onderbouwd. Klaar!

Gast
M
augustus 15, 2020 19:23

man pan kijk eens naar jezelf, jij doet er ook vrolijk aan mee. Ik lees nog liever het gezeik van azijnzeiker, dan naar jouw gezeik.

Gast
man pan
augustus 15, 2020 19:19

Jezus, wat een zeikwijven hier allemaal.
Ali B is wat Ayaan Hirsi Ali zou zeggen een verlichte moslim, hij heeft de koran vervangen door The 7 Habbits van Stephen Covey. En volgens mooi Nederlands traditie vraagt hij veel geld om in zijn gebakken lucht programma mee te doen.
Beter ingeburgerd dan Ali B kan je ze niet krijgen.

Gast
Onze Held Geert
augustus 15, 2020 19:17

Ik zie dat “minder” de voorkeur heeft.

Gast
Wijze van Zion
augustus 15, 2020 18:49

Tsja, hij zit in ieder geval niet -meer- in de criminaliteit en ook niet in de WAO….

Gast
Homo
augustus 15, 2020 18:45

Word doodziek van die gladde Marocaan Ali B en allochtone tuig wat hier te veel op tv komt krijgen te veel aandacht en gaan zich steeds vaker misdragen en eisen stellen het brengt alleen maar ellende kijk wat er weer gebeurt in de Schilderswijk gooi er een bom op of roeit het uit met het Covid-19 virus Veel tv programma’s waar Zwarte Allochtonen voorkomen is aandacht vragen en overal hun zin maar willen hebben brengt ellende Bijv Opsporing verzocht halve maan. NPO is de oorzaak en vooral met al die onbetrouwbare NPO

Gast
Jan Koekepan
augustus 15, 2020 18:05

Tja hij is nog steeds de knuffelmarokkaan en denkt zich overal mee te kunnen bemoeien.
De model marokkaan kan je natuurlijk niet voor het hoofd stoten, die man duikt in elke talkshow en voegt totaal niets toe.

Durf te zeggen maar het kuddevolk heeft een grote bek erover, maar doet niets en die BN-ers durven al helemaal niet.

Gast
Bastiaan L.
augustus 15, 2020 17:51

Alles was slecht aan Op1 gisteren. Ali en zijn goeroe-scam, de presentatoren (Nadia Moussaid veel te eager, Pieter van der Wielen welhaast onzichtbaar), te veel gasten, te weinig tijd en iedereen praatte door elkaar. Dit moet echt beter, Op1-redactie!

Gast
Jaap
augustus 15, 2020 17:21

Ali B is een hoogst irritante man, ben in Nedrland waarschijnlijk de enige, maar als ik zij gemaakt krom Nederlands hoor dan ben ik weg.

Gast
X
augustus 15, 2020 17:06

Guys..slip of the tongue

Gast
X
augustus 15, 2020 17:02

@Tygo: Ik stem al decennia lang op de SP. Het vakblad Nursing publiceerde elke maand een column van Agnes Kant over haar ervaringen wanneer ze weer eens een paar weken meeliep in een verpleeghuis.
Nu ben ik niet zo van de ouderenzorg, dat ligt me niet. Ik heb er wel gewerkt, het is vreselijk zwaar. Alle respect.
Een menselijker houding zoals Omtzigt en Luyten is voor Den Haag een must! We redden het niet met de Teflon-gays.

Gast
Petronella
augustus 15, 2020 16:56

Wat bleef Nadia Moussaid respectvol naar deze onopgevoede vlerk.

Hugo de Jonge is een mooi weer/feest/uitjes Minister. Vraag het de vrijwilliger in Rotterdam maar. Een paar geleden bij Pauw was schokkend.

Na einde 3 maanden Van Rijn liepen de besmettingen weer hard op.
De Jonge vond zijn camping in Frankrijk belangrijker.

Gast
Cees
augustus 15, 2020 16:50

Waarom moet die Ali in op1 over een kutprogramma op SBS komen praten?

Gast
Garry glamour
augustus 15, 2020 16:49

Na het voetballen , naar op 1 gezapt . Ik zag en hoorde Ali B , heb meteen de tv uitgezet . Deze zelfingenomen betweter , moet niet denken dat hij ook maar 1 probleem oplost , Ali zelf is namelijk HET probleem.

Gast
Ali A
augustus 15, 2020 16:36

Nadia is een toppertje en Ali B is een to..ertje

Gast
Js
augustus 15, 2020 16:35

Ali weet overal een antwoord op
Laat hij eerst de jongere kut marokkanen die gratis geld uit de muur trekken en er niets voor doen,alleen rotzooi trappen maar is tot de order roepen .
Maar nee Ali houd zich bezig met de bestrijding van corona.
Ali hou je bezig met de plaag van die kut marokkaantjes.
Ze willen alleen ons geld, en geven ons een dikke vinger als dank

Gast
Donald Dumb
augustus 15, 2020 16:21

Teuntje.

Ja dat is de Nederlandse media cultuur
De grootste niksnutten en criminelen krijgen het meest een podium…

Gast
Teuntje
augustus 15, 2020 16:13

Ali Dries Dave Andre Hazes Froger Lange Frans dit land bestaat uit allemaal imbecielen die helemaal niks voorstellen

Gast
Brabants boerke
augustus 15, 2020 16:12

Ali B heeft bij mij afgedaan, wat een stuk onbenul.
Hij denk ff Hugo de Jonge te helpen, omdat
het zijn vriend is. Ali, bemoei je eigen met je
eigen zaken. Dan heb je het al druk genoeg.
Als je zo correct bent help dat onze regering
om dat tuig aan te pakken dat in Den Haag
en adere plaatsen de boel vernield.

Gast
Ome Cor
augustus 15, 2020 16:08

Gisteravond een deel van Op1 gezien omdat ik het buiten te fris vond worden. Ik heb Marike, Sigrid en “interventies” van Ali gezien. Vond het wel meevallen hoor. Wat me meer stoorde is dat die klep van Nadia overal tussendoor zit. Krijgt Marike een vraag, geeft ze een antwoord, wordt ze afgekapt. Laat haar verdorie eens uitpraten. En als het antwoord niet bevalt, te lang is, niet catchy genoeg…….. nodig dan minder mensen uit.
Het moet allemaal snel, kort en oppervlakkig blijkbaar.
Niet aan mij besteed.

Gast
.WEST*
augustus 15, 2020 15:48

OP1, die Ab Osterhausshow kijk ik al tijden niet meer. Die praatjes voor de coronaparochie wordt je spuugzat.

Gast
Xvcf
augustus 15, 2020 15:03

Ali verkoopt zijn lontje aan de duivel

Gast
Umfufu
augustus 15, 2020 15:00

We leven inderdaad in een straf cultuur Ali.
We worden hard gestraft.
Door de “jongeren” en de Zakwassis van vandaag.

Gast
Fidan
augustus 15, 2020 14:56

Als ik Ali b. Op mijn netvlies krijg ontwikkel ik agressie en zap verder en ik begrijp niet dat een serieuze talkshow deze plat pratende nitwit iedere keer een podium geeft! En bevriend zijn met Hugo de jonge zegt veel over het popi jopi gehalte van de minister.

Gast
Huismaker
augustus 15, 2020 14:38

Liego de Jonge (schoolmeester van de lagere school) heeft het “Ik ben belangrijk-virus” opgelopen. Loopt als een schoothondje achter de genderneutrale Rutte aan met zijn beeldige schoentjes.
Deze mensen kunnen niet meer, dan wijzen naar het RIVM (door hen omschreven als “De experts”). Zelf snappen ze er niets van, maar verschuilen zich achter anderen. Vooruit: alleen Die-Wiebes (VVD). Die vindt dat ondernemers en (verplichte) ZZP’s zelf schuld hebben aan hun faillissement door corona.
Uiteraard houdt het mediakartel hun bek hierover (misschien vergeet dat plebs dit), maar gelukkig hebben we de beelden nog en die zullen we keer op keer herhalen.

Gast
Bep
augustus 15, 2020 14:20

Is er ook maar iemand die Ali kan volgen als hij wat verteld?
Hij lult altijd oeverloos over van alles maar hij weet zelf niet waar het overgaat.

Ali wordt veel te hoog ingeschat.

Gast
Bert
augustus 15, 2020 14:18

De waarheid ligt zoals vaker ergens in het midden.
De manager met te veel ambitie versus de rapper die zich laat lenen en die zelf daardoor ook weer stijgt op de polulariteitsladder.
Punt is wel dat deze crisis nog onvoorspelbaar is
Dus afwachten hoe het landschap er na volgend jaar maart eruitziet, kan nog alle kanten op, uitslag in VS zal ook invloed hebben

Gast
Ray
augustus 15, 2020 14:11

De Jong wordt gebashed omdat het systeem wil aanpakken
Geeft 2.8 miljard aan verpleging

Gast
Piepmuis
augustus 15, 2020 14:05

Zooooo Alie beu……

Gast
Echte Hollander
augustus 15, 2020 14:01

Ali B mag van mij met zijn Marokkaanse reet kurkdroog op een trekhaak zitten.

Gast
Adamo
augustus 15, 2020 14:01

Ali B. Met de B van Boerenlul.

Gast
Petronella
augustus 15, 2020 13:59

onbeschofte arrogante kwal.

hoepel maar op naar ja RTL hok

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen