Archief voor sep 2006

Tooske: ‘Bijzonder hoopvol begin bij SBS 6’

Geplaatst op za 30 sep 2006 om 15:36

Tooske Ragas maakte deze zomer de overstap van de Avro naar SBS 6. Bij haar oude werk- gever was er volgens Tooske te weinig ruimte voor amusement. “Ondanks alle goede wil van de wereld bij de Avro, waren er de komende jaren niet genoeg mogelijkheden voor mij om te doen wat ik wil“, vertelt Tooske. “Ook al zou de Avro mij tachtig amusementshows willen geven, dat kan vanwege de vele veranderingen gewoon niet meer bij de publieke omwoep.

Tooske onderhandelde onder meer met RTL Nederland over een contract. “RTL zei tegen mij: aan sommige formats kunnen we niet meer schaven of sleutelen, want het is al verkocht. Je kan dan niet zeggen: ik wil dat wel, maar dan moet dit of dat nog veranderen aan het programma, want anders pas ik er niet in. Het was ‘take it or leave it’. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet wil. Het is mijn kop, mijn naam, mijn geluk. Ik wil wel met plezier naar mijn werk gaan.

De presentatrice gaf uiteindelijk haar voorkeur aan een contract bij SBS 6. “Inderdaad ook een commerciële omroep, maar wel onder de voorwaarden dat ik bij ieder programma vooraf betrokken ben, mee kan denken en altijd ja of nee kan zeggen“, vertelt Tooske. “En dat kan best een aangekochte productie zijn, die zullen er natuurlijk ook bij zitten, daar ben ik me terdege van bewust. Dat was Idols bijvoorbeeld ook, alleen vond ik dat geweldig. Het is een ieder geval een bijzonder hoopvol begin, want bij dit eerste programma, Je wordt bedankt, dat we nu aan het maken zijn, dacht ik echt van ‘hé dat bedoel ik nou, dat wil ik graag maken’.

Naast haar werk bij SBS blijft ze ook de Duitse versie van Idols, Deutschland sucht den Superstar, presenteren. “Op het moment dat de live uitzendingen beginnen is het februari en ben ik aan het puffen, steunen en baren, dus daar ben ik dan niet bij. Maar we hopen dat als alles goed gaat – ik ben gezond, het kindje is gezond, al die dingen waar je echt geen peil op kan trekken – ik de laatste paar live shows daar nog zou kunnen meedoen. En zoniet, dan niet, dat weten ze in Duitsland ook.

Nationale finale Junior Songfestival op Nederland 3

Geplaatst op za 30 sep 2006 om 12:01

Sipke Jan Bousema presenteert vanavond live op Nederland 3 (19.00 uur) de nationale finale van het AVRO Junior Songfestival 2006. De zeven finalisten gaan uitmaken wie Nederland mag vertegenwoordigen op het Junior Eurovisie Songfestival in Boekarest (Roemenie) op 2 december aanstaande. De vakjury bestaande uit Simone Kleinsma, Gerard Ekdom en Sita zullen samen met de kinderjury en het Nederlands publiek bepalen wie er doorgaat naar Boekarest. De kijkers thuis en in de zaal kunnen stemmen op hun favoriet door te bellen of te sms-en tijdens de uitzending.

Spike Jan was één van de mogelijke kandidaten om de presentatie van het Televizier-Ring Gala van Tooske Ragas over te nemen. “Het enige wat ik de AVRO-directie heb voorgelegd, is dat het mij leuk lijkt als de genomineerden een gedeelte van de presentatie op zich nemen“, vertelde Bousema recentelijk in Story.

Uiteindelijk ging de klus naar Frits Sissing. “Grote showprogramma’s zijn fantastisch om te maken“, vertelt Sissing. “Op de Uitmarkt heb ik met Tooske de AVRO musical Sing-a-Long gepresenteerd. Daarmee wilde ik ook de directie laten zien dat ik dit soort grote showprogramma’s aan kan.

Sissing liet met zijn deelname aan Dancing with the stars bij RTL 4 een andere kant van zichzelf zien. “De salarissen die ze daar betalen, stijgen ver uit boven het budget van de publieke omroep. Om een voorbeeld te noemen: het afgelopen jaar heb ik meer tv-programma’s gepresenteerd, maar mijn salaris is hetzelfde gebleven. Ik doe dus meer uren werk voor hetzelfde geld. Als ik daar verandering in wil brengen, moet ik dus naar RTL of SBS. De toekomst zal het leren.

Christijan Albers tekent bij RTL Nederland

Geplaatst op za 30 sep 2006 om 11:32

Christijan Albers heeft een driejarig contract getekend bij RTL Nederland. De succesvolle Formule 1-coureur verleent exclusief zijn medewerking aan diverse RTL-programma’s. Ook wordt Albers ambassadeur voor RTL GP, het autosportplatvorm dat door middel van televisie en internet alle autosport van RTL etaleert. RTL Nederland verkreeg onlangs de rechten voor de Formule 1 voor de jaren 2007, 2008 en 2009.

RTL beschikte reeds over de uitzendrechten van de A1 Grand Prix, de woestijnrally in Dakar eind december, de in mei 2007 te verrijden Indianapolis 500 en de 24 Uur Van Le Mans in juni 2007. “RTL is duidelijk van plan om de Formule 1 in Nederland nog populairder te maken. Niet alleen met een spectaculair nieuw tv-programma, maar ook door de inzet van Internet“, aldus Christijan Albers.

Het wordt nog leuker voor de fans en het feit dat er nu een Nederlands team aan de Formule 1 deelneemt, draagt hier natuurlijk ook aan bij. Ik ben trots op het feit dat ik ambassadeur wordt van RTL GP. Ik word zelfs betrokken bij de ontwikkeling van het programma-aanbod en verheug me ontzettend op de samenwerking.

317.000 kijkers voor Koppensnellers

Geplaatst op za 30 sep 2006 om 10:28


De kijkcijfers van vrijdag 29 september 2006 (SKO)

Koppensnellers (Talpa, 20:29) – Na twee uitzendingen op de zondagavond na het goed bekeken De Wedstrijden, staat Koppensnellers sinds gisteren weer op eigen benen. Tegenover kijkcijfersuccessen als Grijpstra en de Gier en Sterren dansen op het IJs, trok Jack Spijkerman met zijn satirische programma 317.000 kijkers (madl: 4.8%). Aansluitend werd een nieuwe aflevering van Nieuw dier door 127.000 kijkers (madl: 1.8%) bekeken.

Bijna vier jaar geleden vertelde Spijkerman op zijn 57ste te willen stoppen met presenteren. Op 8 oktober wordt de presentator 58. “Ik dacht altijd: op m’n 57ste is het mooi geweest“, vertelt Spijkerman in Televizier. “Maar toen werd het opeens allemaal erg leuk. Het enige wat ik nog wilde, was een eigen bedrijf oprichten. Die kans heb ik inmiddels gekregen, want samen met mijn twee collega’s ben ik het productiebedrijf Ten o’clock gestart. Nu dat een feit is, wil ik daarnaast best wat langer op televisie blijven. Maar op een gegeven moment is het klaar. Ik zal waarschijnlijk niet tot m’n tachtigste presentator zijn, maar wel een bedrijf runnen. Met John de Mol heb ik afgesproken nog vier jaar op televisie te blijven.

Sterren dansen op het IJs (SBS6, 20:32) – Dancing on Ice-presentator Martijn Krabbé haalde enkele weken geleden in de talkshow van Robert Jensen flink uit naar de ijsdansshow Sterren dansen op het IJs van SBS 6. “Ik zat op de bank naar Jensen te kijken en was stomverbaasd over wat Martijn te vertellen had“, vertelde producent Reinout Oerlemans, verantwoordelijk voor Sterren dansen op het IJs én Jensen, onlangs in Story. “Heel even heb ik overwogen hem te bellen, maar dat heb ik niet gedaan. Wel heb ik gehoord dat Martijn na afloop heeft gevraagd het bewuste stukje eruit te knippen, maar daaraan is geen gehoor gegeven. Het lijkt me duidelijk dat ze bij RTL 4 behoorlijk in paniek zijn, nu ons programma beter scoort. RTL 4 heeft het nieuwe programma van Carlo Boszhard op de vrijdag zelfs weggehaald en zendt nu herhalingen van Baatjer uit omdat wij zo succesvol zijn.” Sterren dansen op het ijs-regisseur Rolf Meter: “Martijn heeft inmiddels excuses aangeboden. Aan iedereen, ook aan Nance, de techniek en de kandidaten. Ik was verbijsterd toen ik het zag. Dit had ik nooit van hem verwacht. Ik weet ook niet waarom hij het heeft gedaan.” Sterren dansen op het ijs scoorde gisteren 1.795.000 kijkers (madl: 26.3%).

Jensen! (RTL5, 22:32) – De moeder van vermiste Amerikaanse tiener Natalee Holloway was afgelopen donderdag te gast in de talkshow van Robert Jensen. Het was volgens RTL de eerste keer dat de moeder van Holloway in een Nederlandse talkshow te gast was. In de talkshow riep Beth Holloway de Nederlandse overheid op om het onderzoek naar de verdwijning van haar dochter over te nemen van de Arubaanse overheid. Ze heeft de hoop opgegeven dat het lichaam van haar vermiste dochter nog gevonden zal worden. Om het drama te kunnen verwerken, zou ze nog wel graag willen weten wat er precies is gebeurd. Ze ziet de Nederlandse Joran van der Sloot nog steeds als de hoofdverdachte in deze zaak. Holloway: “Hij weet wat hij heeft gedaan, hij weet het“. Van der Sloot wilde Beth niet ontmoeten nu zij in Nederland is, vertelde zij. De 18-jarige Natalee Holloway verdween op 30 mei 2005 tijdens een vakantie op Aruba met klasgenoten ter gelegenheid van het behalen van haar middelbare schooldiploma. Het interview met Beth Holloway werd donderdag door 450.000 kijkers (madl: 8.3%) bekeken op de late avond van RTL 5. De talkshow van Robert Jensen scoorde gisteren 322.000 kijkers (madl: 5.4%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Linda de Mol presenteert kick-off De Gouden Kooi

Geplaatst op vr 29 sep 2006 om 8:58

Linda de Mol zal aanstaande zondag (1 oktober) om 20.30 uur de kick-off van het nieuwe Talpa-programma De Gouden Kooi presenteren. In The Kick-Off is te zien hoe de negen deelnemers vorige week door verschillende Talpa-gezichten werden overvallen met de vraag: nú meegaan met de mogelijkheid om 100.000 euro extra te verdienen, of tóch die laatste twee dagen in gezelschap van familie en vrienden doorbrengen? Zes kandidaten namen de gok.

Zij lieten hun families en afscheidsfeestjes voor wat ze waren. Beau van Erven Dorens, Gordon, Caroline Tensen, Winston Gerschtanowitz en Humberto Tan leverden de gelukszoekers in De Gouden Kooi af. Daar volgde het volgende duivelse dilemma: één kandidaat krijgt de beloofde ton, maar dan moeten de andere vijf het daar unaniem over eens zijn. En dat ging niet zonder slag of stoot…

In De Gouden Kooi zijn tien Nederlanders ‘gevangen in luxe’ in een kapitale villa ter waarde van ruim 2 miljoen euro. Eén van hen kan de villa winnen, samen met een grote geldprijs. Maar daarvoor moeten ze eerst hun eigen vrijheid opofferen voor onbepaalde tijd. Alleen de kandidaat die als laatste in de villa overblijft, wint.

John de Mol bevestigt interesse in Endemol

Geplaatst op vr 29 sep 2006 om 8:57

Talpa-baas John de Mol overweegt Endemol, het tv-productiebedrijf dat hij mede heeft opgericht, terug te kopen. Dat heeft De Mol donderdag bevestigd in een interview met het internationale persbureau Reuters, schrijft De Telegraaf. De Mol is benaderd door het Italiaanse mediabedrijf Mediaset om een gezamenlijk bod uit te brengen op Endemol. Het Spaanse Telefónica wil Endemol, waarin zij een belang heeft van 75 procent, verkopen.

Het is waar dat we gesproken hebben met Mediaset, dat ons gevraagd heeft mee te doen aan een bod op Endemol. Dat is een optie voor ons“, aldus De Mol. Een woordvoerder van De Mol voegde er aan toe dat de kwestie voor de mediaondernemer geen prioriteit heeft: “Het is eerder zo dat we een aankoop niet uitsluiten.”

Zie ook: John de Mol aast op Endemol‘ (16 juni 2006)

543.000 kijkers voor Gooische Vrouwen

Geplaatst op vr 29 sep 2006 om 8:39


De kijkcijfers van donderdag 28 september 2006 (SKO)

Gooische Vrouwen (Talpa, 20:30) – De derde aflevering uit het tweede seizoen van Gooische Vrouwen werd gisteren door 543.000 kijkers (madl: 8.3%) bekeken, het laagste kijkersaantal van de serie sinds de start van het tweede seizoen op 7 september. Vorig jaar bleek Gooische Vrouwen een waar kijkcijferkanon op de zondagavond. Het tweede seizoen scoort op Talpa’s donderdagavond veel minder kijkers.

Na afloop van Gooische Vrouwen was Bridget Maasland te zien in Hoe word ik een Gooische vrouw?, dat door 302.000 kijkers (madl: 4.6%) bekeken werd. Bridget kwam gisteren in het nieuws, in verband met haar programma Woef! Hoe word ik een beroemde hond?. Het idee voor dat programma zou zijn gestolen. Schrijfster Manon Spierenburg beweert namelijk dat het programma zou zijn gebaseerd op haar boek Idogs, waarin baasjes en hun honden meedoen aan een talentenjacht. In Woef strijden zes bekende Nederlanders en hun honden om wie de beste hond heeft.

Ajax – IK Start (NOS, Ned3, 21:48) – De NOS zond gisteren op Nederland 3 drie voetbalwedstrijden uit de UEFA Cup uit, waardoor de soapserie ONM en De wereld draait door kwamen te vervallen. De NOS opende rond 18.45 uur met de wedstrijd Heerenveen – Vitoria Setubal (0-0) en scoorde daarmee 655.000 kijkers (madl: 15.4%). Daaropvolgend werd de wedstrijd Feyenoord – Lokomotiv Sofia door 1.402.000 kijkers (madl: 23.0%) bekeken. Ook dit duel eindigde in een stand van 0-0. “De fans waren fantastisch. Ze hebben negentig minuten achter de ploeg gestaan. Geweldig“, aldus Feyenoord-trainer Erwin Koeman in De Telegraaf. Ook speler Pierre van Hooijdonk was onder de indruk van de aanhoudende steun van de 20.000 toeschouwers: “Ik heb genoten van de sfeer en van onze supporters. In de slotfase zag je bij ons de vermoeidheid toeslaan. Het publiek heeft ons er doorheen gesleept. Dat gaf een heerlijk gevoel.” De laatste wedstrijd van de avond, Ajax – IK Start, werd door 1.597.000 kijkers (madl: 24.5%) bekeken. Ajax heeft met groot gemak de tweede ronde van de UEFA-cup bereikt. De club won thuis in de ArenA met 4-0 van het Noorse IK Start. De eerste wedstrijd eindigde in 5-2 voor de Amsterdammers.

LookingGood: Van ramp tot vamp (RTL4, 21:03) – Mariëlle Bastiaansen is ook tijdens het achtste seizoen van LookingGood van de partij. In dit programma geeft Mariëlle veel mensen een totale metamorfose. “Ik ben de laatste tijd steeds meer metamorfoses gaan doen, maar dat vind ik eigenlijk een raar woord. Ik beschouw het meer als het helpen van mensen met hun uiterlijk“, vertelde Bastiaansen onlangs in TROS Kompas. “Ik vind het geweldig dat ik als een soort architect mensen kan bestuderen, een analyse kan maken van hun uiterlijk en ze kan helpen er zo mooi mogelijk uit te zien. Mensen hebben vaak geen idee hoe ze dat zelf moeten doen en zijn heel blij als ze dat van mij kunnen leren.” Mariëlle is zelf niet erg trendgevoelig meer. “Ik ben een aantal jaren voor LookingGood met alle trends meegegaan, maar op een gegeven moment werd ik daar niet blij meer van. Ik weet nu gewoon wat het beste bij mij past en daar houd ik het een beetje bij. Ik ga nog wel subtiel mee met de trends, maar ik ben niet meer het modepoppetje dat alle kapsels wil uitproberen, die in de bladen staan.” LookingGood scoorde gisteren 589.000 kijkers (madl: 8.8%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

TROS zendt Efteling-serie ‘Sprookjesboom’ uit

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 16:58

De TROS start op maandag 2 oktober op Zappelin met de nieuwe animatie- serie Sprookjesboom, een productie van De Efteling. In Sprookjesboom vervullen tien bekende sprookjesfiguren de hoofdrol, waaronder Roodkapje, Kleinduimpje, de Reus en de Wolf. Zij behouden in de animatieserie het karakter zoals ze dat in het originele sprookje hebben, maar worden wel onderling gecombineerd. Gedurende vijf minuten beleven de karakters iedere aflevering een nieuw avontuur.

De verhalen worden ingeleid door een grote Sprookjesboom en verlopen steeds op dezelfde wijze: er is een probleem, dit wordt opgelost en ze leven nog lang en gelukkig. “De serie is door Efteling Media gemaakt met behulp van motion capture techniek wat voor een prachtig aansprekend beeld zorgt“, aldus een woordvoerder van de TROS. “Bovendien is de serie doorspekt met humor en zit er een subtiele boodschap in elk verhaal. De primaire doelgroep is 3 tot 7-jarigen.

Sprookjesboom bestaat uit 52 afleveringen van 5 minuten en wordt iedere schooldag op Zappelin uitgezonden om 7.10, 12.08 en 14.30 uur. “De eerste verhaaltjes laten zien dat de mensen die er aan gewerkt hebben precies weten wat ze aan het doen zijn“, aldus Gerard Baars, creatief programmaleider bij de TROS.

Er is een strak format, de karakterbeschrijvingen zijn helder en de avonturen daardoor overzichtelijk en passend binnen de bestaande sprookjes. De Efteling is dicht bij huis gebleven met de verhaallijnen en daardoor zullen ze naast de primaire doelgroep ook de meekijkers enorm aanspreken. De sprookjesfiguren worden de nieuwe ‘soapies’ voor de hele familie. De TROS voorspelt grote internationale belangstelling voor de serie en is er trots op volgende week de primeur te hebben.

John de Mol: ‘De Gouden Kooi is een droomvilla’

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 12:11

Talpa zendt komende zondag de kick-off van De Gouden Kooi uit. Tien mensen verblijven hierin voor ongepaalde tijd in een villa in Eemnes. Degene die het langst in de villa verblijft, mag daar voor altijd blijven wonen. “De Gouden Kooi is een droomvilla met een enorme lap grond, een paardenbak, vijver, een zwembad, prachtige keuken, oprijlaan met fontein, noem maar op“, vertelt Talpa-baas John de Mol in Televizier.

Volgens De Mol gaat De Gouden Kooi een pittig programma worden. “Je gezinssituatie verlaten en alles opgeven, zonder te weten of het iets oplevert. Maar ik vind dat niet immoreel, want dat gebeurt in het echte leven ook. Op mijn 24ste richtte ik John de Mol Produkties op en ik heb vijf jaar lang dag en nacht, zeven dagen per week gewerkt, twee keer mijn hypotheek verhoogd tot 150 procent en mijn huwelijk op de klippen zien lopen. Ik wist toen ook niet dat of het ergens toe zou leiden.

De Gouden Kooi is vanaf aanstaande maandag (2 oktober) dagelijks om 19.30 uur te zien bij Talpa, direct na Big Brother. Volgens De Mol kan De Gouden Kooi uitgroeien tot een mix van Goede tijden, slechte tijden en Big Brother. “We volgen tien mensen, maar ook de binnenste sociale kring van deze hoofdrolspelers die allemaal één contactpersoon aanwijzen. Hij of zij vormt de brug tussen de familie- en vriendenkring en de ‘miljonair’. Die contactpersoon is ook de toegangspoort tot de buitenwereld. Gewapend met een videocamera filmt hij of zij alles wat zich rond het leven van de hoofdrolspelers afspeelt. Een trouwende zus, beelden van een zieke moeder, een zoon die zijn eerste zwemdiploma haalt. De kandidaat krijgt dat gedoseerd te zien. Zo maak je mee wat er in je gewone leven aan de hand is.

Het is niet bekend wanneer De Gouden Kooi eindigt. Het is de bedoeling dat het programma minimaal een jaar te zien zal zijn bij Talpa. “De grote vraag is: hoe lang houden de kijkers het vol en hoe lang zingen de ‘miljonairs’ het uit? We werken niet naar een natuurlijke climax toe. (..) Als het vier jaar doorloopt, wandelt de winnaar De Gouden Kooi uit met misschien wel vijf miljoen euro. Vooral jonge mensen, van een jaar of 23, 24, hebben zoiets van: laat het nou eens vijf of zes jaar duren. Dan ben ik bijna dertig, multimiljonair én ik heb mijn hele leven nog voor me.

De ‘miljonairs’ van De Gouden Kooi zijn nu al 24 uur per dag te volgen via www.degoudenkooi.tv. Er zijn vier kanalen die de hele dag de belevenissen van de deelnemers volgen. Nieuw is Tell Me, waarmee korte videoclips kunnen worden bekeken die specifiek gekoppeld zijn aan bepaalde kandidaten, hun gemoedstoestand en gebeurtenissen in de villa.

Sylvana Simons betreurt schrappen Opvolger Gezocht

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 7:58

Sylvana Simons vindt het jammer dat haar programma Opvolger gezocht van de buis is gehaald door RTL 4. Na tegenvallende kijkcijfers op de maandagavond, is de zender nu op zoek naar een nieuw uitzendmoment voor Opvolger Gezocht. Simons kreeg het nieuws over het schrappen van Opvolger Gezocht te horen tijdens de opnames van de laatste aflevering. “Toen ging ik echt eventjes door het lint“, vertelt Simons bij Radio 538.

Ten eerste heb je daar al heel veel tijd en energie in zitten. Ik heb de hele zomer doorgewerkt. Terwijl heel Nederland vakantie vierde, zat ik op het boerenbedrijf hier en in het café daar. (..) Het kwam bij mij echt als een dolksteek aan. Nogmaals: ik heb daar zo hard aan gewerkt. Ik niet alleen, maar natuurlijk iedereen die erbij betrokken is, van kandidaten tot producers en redacteurs. En dan is het gewoon hartstikke zuur als het niet zoveel kijkers scoort als het wel verdient.

Sylvana denkt dat het programma niet goed paste op de maandagavond van RTL 4. “Het stond niet echt handig geprogrammeerd na een programma als CSI Miami, dat dan dus gevolgd wordt door een soort feel-good meekijkprogramma“, vertelt de presentatrice. “Ik denk dat die twee niet goed op elkaar aansloten. En ik heb vanaf het begin af aan al gezegd dat het programma langer moest duren dan 43 minuten, omdat je gewoon heel veel te vertellen hebt.

RTL 4 is momenteel op zoek naar een nieuw uitzendmoment voor Opvolger Gezocht. “Tegen mij is gezegd dat er heel hard geprobeerd wordt om een nieuwe uitzendtijd te vinden. Ik geloof wel dat ze die intentie hebben, maar ik geloof niet dat dat op korte termijn ook gaat lukken. Dat vind ik erg vervelend.

Patrick Lodiers: ‘Bij BNN leid ik een eenzaam bestaan’

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 7:58

BNN-presentator Patrick Lodiers voelt zich onbegrepen binnen zijn omroep. Dat meldt Novum. “Mijn collega’s vinden me maar een raar links type“, zegt Lodiers in Vrij Nederland. “Die denken soms: daar heb je Patrick weer met zijn Max Havelaar-koffie. Als ik weer eens met een idee over Afrika kom, beginnen ze meteen te lachen.” Bij BNN wordt volgens Lodiers liever gepraat over onderwerpen als seks en drugs.

Wat dat betreft, leid ik bij BNN soms een eenzaam bestaan.” Lodiers denkt dat hij het politieke programma Lijst 0 niet mocht presenteren vanwege zijn politieke kennis. BNN koos voor Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink. “Ze vinden dat ik te veel van politiek weet. Bij BNN zijn ze bang dat als ik me ermee ga bemoeien, het allemaal te inhoudelijk wordt. Sophie heeft talent. Maar ik zeg soms tegen haar: Je moet wel werken. Je moet wel naar het nieuws kijken en de krant lezen.(Foto: Nick van Ormondt)

‘Kans op tweede Domino-mus miniem’

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 7:58

De organisatie van Domino Day verwacht dat het evenement dit jaar verschoond blijft van ongedierte. Dat meldt het ANP. “Alles is zodanig afgesloten, dat ik de kans op herhaling miniem acht“, aldus Willem Bol van Endemol. Tijdens de editie van 2005 ontstond er enige ophef, nadat een mus de hal waar de kwetsbare steentjes stonden opgesteld was binnengedrongen. De mus werd doodgeschoten, waarop meerdere organisaties kwaad reageerden.

Bol: “We gaan ervan uit dat vorig jaar een incident was.” Zijn organisatie heeft extra veiligheidsmaatregelen genomen om te voorkomen dat met opzet of per ongeluk dominosteentjes in het Friese Expo Centre voortijdig worden omgegooid. Domino Day wordt op 17 november live uitgezonden door SBS 6. (Foto: J.P. Heijmans)

2 miljoen kijkers voor Bordeaux – PSV

Geplaatst op do 28 sep 2006 om 7:58


De kijkcijfers van woensdag 27 september 2006 (SKO)

Champions League: Bordeaux – PSV (NOS, Ned3, 20:00) – PSV heeft goede zaken in de Champions League gedaan door met 1-0 van Bordeaux te winnen. In Frankrijk zorgde de Zweed Mika Väyrynen na ruim een uur voor de enige treffer. “Ja, ongelooflijk. Zo mooi kan voetbal zijn“, aldus Väyrynen na afloop van de wedstrijd. “Drie punten in een uitwedstrijd is prachtig. Die pakken ze ons niet meer af. Dit is heel goed voor ons zelfvertrouwen.” Mike sprak van een ‘belangrijke zege’.

Trainer Ronald Koeman bleef na de zege in Bordeaux realistisch. Koeman in De Telegraaf: “Het is een goede stap. Een uitwedstrijd winnen, is belangrijk in de Champions League. Op naar de volgende stap. Het resultaat is uitstekend, maar het spel was dat niet. We begonnen zeker niet goed, maar we kwamen later in de eerste helft beter in de wedstrijd. Na de rust deed Bordeaux het iets anders met een tweede spits. We lieten ons daardoor echter niet verrassen.(..) Ik vond Bordeaux overigens heel matig spelen.” De wedstrijd Bordeaux – PSV trok 2.025.000 kijkers (madl: 31.5%).

Cinema.nl: Nederlands Film Festival 2006 (VPRO, Ned3, 00:25) – De 26ste editie van het Nederlands Film Festival ging gisteren van start in Utrecht. De VPRO doet de komende periode iedere nacht uitvoerig verslag van het festival. Eén van de films die op het Nederlands Filmfestival in première gaat, is de horrorfilm Sl8n8 met Victoria Koblenko. “Eigenlijk heb ik niet zo veel met dat soort feestjes. Ik zal wel een leuke jurk aandoen; er komen toch veel mensen uit de business kijken. Maar de reacties van het publiek vind ik veel belangrijker- ik zou het liefst incognito in de bios gaan zitten om te kijken wat de mensen ervan vinden“, vertelt Koblenko bij TVgids Online. Victoria is binnenkort ook weer op tv te zien: “Ik heb voor SBS alle lijsttrekkers mogen interviewen over hun plannen op het gebied van internationale samenwerking en armoedebestrijding. Dat was erg leuk! Verder zijn er ook acteerplannen, maar zolang er geen contracten getekend zijn praat ik er niet over, want dan gaat het misschien mis.” Het verslag van de openingsdag van het Nederlands Film Festival 2006 werd vannacht door 54.000 kijkers (madl: 4.8%) bekeken.

Je echte leeftijd (SBS6, 21:32) – Sinds Sonja Bakker haar in eigen beheer uitgegeven boek Bereik je ideale gewicht! een bestseller werd, weten de media haar te vinden. Inmiddels is ze al een paar weken te zien in het SBS 6-programma Je echte leeftijd, dat gisteren door 727.000 kijkers (madl: 11.2%) bekeken werd. “Ik ben door wel negen televisieproducenten benaderd“, vertelt Sonja in TROS Kompas. “De één had een nóg lucratiever programmavoorstel dan de ander. Zodra me gouden bergen worden beloofd, ben ik op mijn hoede. De kans dat ik in zo’n geval vooral word gezien als een melkkoe, waaraan flink te verdienen valt, is levensgroot. Wil ik met iemand in zee gaan, dan moet het in de eerste plaats op het persoonlijke vlak klikken. Dat was zo met Tina Nijkamp, programmaleider bij SBS 6. Ik krijg van haar de vrijheid om de presentatie op mijn eigen manier te doen. Dat voelt een stuk beter dan wanneer ik door anderen geschreven teksten moet gaan voordragen.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Postcode Loterij blijft tv-shows maken

Geplaatst op wo 27 sep 2006 om 16:19

De Postcode Loterij is niet van plan om te stoppen met het uitzenden van televisieprogramma’s. Dat zegt een zegsvrouw van de loterij in het NRC. “Wij zijn een goede-doelenloterij en voor ons is de televisie tevens een aantrekkelijk platform om bekend- heid te geven aan die goede doelen. We gaan er absoluut mee door“, aldus de zegsvrouw. De Staatsloterij maakte onlangs bekend te stoppen met haar televisieshows bij RTL 4.

De Postcode Loterij is op televisie vertegenwoordigd met quizshows als 1 Miljoen Wat? (foto), Een tegen honderd en Miljoenenjacht bij Talpa. De Staatsloterij zendt aanstaande december de laatste 100.000 euro Show uit bij RTL 4. Volgens de Staatsloterij is televisie duur en levert het te weinig op. “Vijftien jaar geleden waren we de eersten die met zulke shows begonnen en nu zijn we zodoende de eersten die ermee stoppen“, aldus een woordvoerder van de Staatsloterij.

René Stokvis produceerde in 1991 de eerste Staatsloterijshow. Stokvis in het NRC Handelsblad: “Ik begrijp wel dat het ministerie van financiën, dat officieel de afzender is, zich langzamerhand heeft afgevraagd of ze met dit soort programma’s nog door moeten gaan.” De producent denkt dat er in deze sector erg veel van hetzelfde wordt uitgezonden. “Maar toch denk ik niet dat het hele genre daarmee uit de tijd is geraakt. Toevallig hebben we er laatst intern nog over gesproken en gezegd: als je met een groep creatieve mensen aan de slag zou gaan, moet het mogelijk zijn om een geheel vernieuwd concept te bedenken.(Foto: Roy Beusker)

Jorinde Moll met Johnny Knoxville op stap in Amsterdam

Geplaatst op wo 27 sep 2006 om 15:26

Johnny Knoxville komt binnenkort ter promotie van de nieuwe Jackass-film naar Nederland en neemt speciaal voor Veronica een programma met Jorinde Moll op. Komende dinsdag (3 oktober) staat de zender vanaf 20.30 uur helemaal in het teken van Knoxville. De avond begint met Jackass: The Movie, waarin Johnny Knoxville met een groep vrienden de meest bizarre en ranzige stunts uithaalt. Samen met zijn team deinst Johnny nergens voor terug.

Aansluitend gaat Jorinde met de heren van Jackass op pad in Amsterdam. In het programma Jackass In Holland neemt Jorinde Moll hem mee op sleeptouw in Amsterdam. Op 3 oktober gaat tevens een nieuw seizoen van Tattoos and piercings van start op Veronica. De avond wordt afgesloten met het programma Niet Te Geloven Zo Pijnlijk! waarin amateurs extreme situaties en de meest bizarre gebeurtenissen op camera vastleggen. (Foto: Nick van Ormondt)

990.000 kijkers voor De rijdende rechter

Geplaatst op wo 27 sep 2006 om 7:57


De kijkcijfers van dinsdag 26 september 2006 (SKO)

De rijdende rechter (NCRV, Ned1, 22:32) – De NCRV zendt sinds gisteren nieuwe afleveringen van De rijdende rechter uit. De nieuwe reeks bestaat uit dertien afleveringen. Burenruzies, fami- lievetes, conflicten tussen werkgever en werknemer of problemen tussen huurder en verhuurders. Mr. Frank Visser doet in De rijdende rechter, dat wordt gepresenteerd door Mieke van der Weij, bindende uitspraken in verschillende slepende conflicten.

Mijn werk als televisierechter voor de NCRV brengt veel voordelen met zich mee“, vertelt Frank Visser bij de NCRV. “Zo komen er bijvoorbeeld meer diverse en in elk geval andere zaken voorbij dan bij het kantongerecht. Denk alleen al aan de regionale verschillen. Ook ontmoet ik veel deskundigen, die mij in allerlei ingewikkelde kwesties de weg wijzen. Nadeel is dat ik vanuit de ivoren toren in een glazen huis terecht ben gekomen. Iedereen kan en mag mij kritiseren, hetgeen ook in ruime mate gebeurt. Mijn leven als televisierechter is dus lang niet zo ‘veilig’ als dat in de rechtbank. Maar daar moet een rechter maar tegen kunnen.” De rijdende rechter werd gisteren door 990.000 kijkers (madl: 17.0%) bekeken. (Foto: Hans Hogervorst)

Big Brother (Talpa, 18:58) – Er heerst schurft in het Big Brother-huis. Bewoner Rick blijkt last te hebben van de kleine beestjes die op de huid een verschrikkelijke jeuk veroorzaken, schrijft De Telegraaf. Big Brother hoofdredacteur Hummie van der Tonnekreek heeft onmiddellijk maatregelen genomen. Zij vertelt in De Telegraaf: “De dokter heeft de schurft ontdekt. Hij heeft Rick, die dacht eczeem te hebben onderzocht en ons geadviseerd hoe we het probleem te lijf moeten. Al het beddengoed, de handdoeken en de kleding van alle twaalf nog overgebleven bewoners is uit het huis gehaald om zorgvuldig te worden gewassen. De bewoners hebben allemaal zalf gekregen om zich mee in te smeren. Dat moet afdoende zijn. Maar we houden het in de gaten.” Het is onduidelijk of Rick de besmetting mee het huis in heeft genomen. Big Brother scoorde gisteren 193.000 kijkers (madl: 4.4%).

Het huis Anubis (Nickelodeon, 17:30) – Nickelodeon zond gisteren de eerste aflevering uit van de nieuwe mysteriesoap Het huis Anubis, dat dagelijks rond 17.30 uur wordt uitgezonden door de kinderzender, net voordat Talpa van start gaat. Het Huis Anubis is een internaat waar acht jongeren wonen. Nieuwkomer Nienke doet op zolder een bizarre ontdekking en stuit op een mysterie dat ze beter met rust had kunnen laten. In hoeverre de conciërge van het pand bij dit alles betrokken is, blijft lang onduidelijk. Acteur Walter Crommelin speelt Victor, de conciërge van het pand. Hij heeft een groot vertrouwen in de serie, vooral omdat die heel anders is dan voorganger Zoop. Crommelin in de GPD-bladen: “Ik denk dat het geweldig gaat aanslaan. Mijn dochter van tien is nu al geïntrigeerd door het mysterie waar de serie om draait. Bovendien is Anubis heel goed geschreven. Vaak corrigeer ik mijn teksten zelf nog een beetje omdat het dan voor mij gevoel wat ritmischer loopt, maar dat is hier helemaal niet nodig.” De eerste aflevering van Het huis Anubis werd gisteren door 132.000 kijkers (madl: 5.0%) bekeken bij Nickelodeon.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Eyeworks en KRO leggen ruzie bij

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 18:08

Televisieproductiebedrijf Eyeworks en de KRO hebben de misverstanden over de door Eyeworks geproduceerde datingshow Schoondochter gezocht uitgesproken. Dat zegt Reinout Oerlemans, directeur van Eyeworks. KRO-directeur Ton Verlind noemde Schoondochter Gezocht (TROS) in maart een ‘schaamteloze kopie’ van het KRO-programma Boer zoekt vrouw.

Nu de ruzie is bijgelegd, zijn KRO en Eyeworks begonnen met de realisatie van de televisieserie Teams Up over een uniek stageproject naar een initiatief van Joop en Janine van den Ende en het ROC Amsterdam, het zogenaamde TEAMstages. TEAMstages biedt leerlingen van het ROC de kans om in teamverband gedurende enkele maanden een opdracht uit te voeren bij een Amsterdamse onderneming.

In elk team zijn stagiairs met uiteenlopende opleidingen en vaardigheden opgenomen. Elk stageteams wordt begeleid door een supercoach. Dit zijn bekende Nederlandse ondernemers als Wim Dik, Anne-Marie Rakhorst, Roel Pieper, Laetitia Griffith, Hans Breukhoven en Joop van den Ende.

De televisieserie Teams Up! zal in 2007 door de KRO uitgezonden worden op Nederland 3. “Ik ben blij dat de KRO de omroep is waarmee wij deze serie maken“, vertelt Reinout Oerlemans. De misverstanden met Blue Circle en de KRO rond Schoondochter Gezocht en Boer zoekt Vrouw zijn uitgesproken. Wij krijgen nu voor deze serie opnieuw het vertrouwen van de KRO. We verheugen ons op een succesvolle samenwerking in Teams Up!

Zie ook: Ton Lankreijer: ‘Beschuldiging Yvon Jaspers onterecht’‘ (11 september ’06)

Peter van der Vorst presenteert Bouwval Gezocht

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 17:38

Peter van der Vorst presenteert vanaf 7 november elke dinsdag om 21.30 uur het nieuwe programma Bouwval Gezocht voor RTL 4. In Bouwval Gezocht worden amateurklussers gevolgd die een bouwval eigenhandig omtoveren tot een droomhuis. Het pand wordt binnen korte tijd verbouwd, waarna het met winst weer kan worden verkocht. Peter presen- teerde eerder ook al het programma Verhuisbericht voor de RTL-woonavond.

Drie jaar na het grote succes van de realityserie De Bauers over volkszanger Frans Bauer, komt RTL 4 in november met het vervolg. In De Bouwers is te zien hoeveel werk en inzet Frans, zijn familie en alle betrokkenen in de strijd gooien om van de aanstaande concertreeks een succes te maken. De Bouwers is vanaf 2 november wekelijks op donderdagavond om 20.30 uur te zien bij RTL 4.

Zusterzender RTL 5 gaat al in oktober van start met de Nederlandse versie van Beauty and the nerd. In deze Nederlandse versie strijden Vlaamse en Nederlandse mooie meiden en sullige jongens in koppels tegen elkaar. Welk stel vormt de ideale combinatie en brengt de meeste opdrachten tot een goed einde? De presentatie van het programma, dat vanaf maandag 30 oktober wekelijks om 21.30 uur te zien zal zijn bij RTL 5, is in handen van Renate Verbaan.

Een week later, op maandag 6 november, gaat RTL 5 om 20.30 uur van start met de Nederlandse versie van Van etter tot engel. Hierin wordt een groep ontspoorde jongeren in een heropvoedingskamp in Kenia onder barre omstandigheden stevig aangepakt. Het doel is om deze groep weer op het rechte pad te krijgen.

NET 5 stuurt BN’ers naar Zuid-Afrika

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 17:07

NET 5 komt vanaf 12 november iedere zondag om 21.30 uur met het nieuwe programma Wilde beesten, waarin presentatrice Chimène van Oosterhout en schaatser Bart Veldkamp door Zuid-Afrika reizen. Onderweg moeten zij diverse opdrachten uitvoeren. De winnaar van de opdracht wint een verblijf in een luxe resort, de verliezer moet echter meedraaien met het leven van de plaatselijke bevolking. Op deze manier worden twee heel verschillende kanten van het Zuid-Afrikaanse leven uitgelicht.

In november gaat NET 5 ook van start met de Nederlandse versie van Restaurant makeover. In de Nederlandse versie van het makeover-programma gaan designers en chefkoks de uitdaging met elkaar en zichzelf aan. Met een klein budget moeten zij slechtlopende restaurants omtoveren in een goedlopende zaak. Restaurant Makeover is vanaf 22 november iedere woensdag om 22.00 uur te zien bij NET 5.

VPRO met De stem uit de sportkantine

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 17:05

De VPRO zendt op zondag 22 oktober, tussen 20.30 en 22.10 uur op Nederland 3, De stem uit de sportkantine uit, waarin de VPRO inventariseert wat de kiezers echt bezighoudt. In De Stem uit de Sportkantine speelt een amateur-voetbalteam ergens in Nederland de hoofdrol.

De VPRO polst de meningen van de spelers. Hebben ze Nederland zien veranderen? Zo ja: welke veranderingen zijn goed, welke niet? “Zo’n team is een vreemde biotoop“, aldus eindredacteur Wim Schepens. “Sommige mensen spelen al vijftien jaar samen, ontmoeten elkaar drie keer in de week en springen elkaar na elk doelpunt om de nek zonder dat ze enig idee hebben hoe die mensen verder in het leven staan. In het veld is iedereen gelijk, daarbuiten worden het weer individuen.” De interviews met de spelers worden afgewisseld met opnamen van de wedstrijden, van partners en kinderen die langs de lijn staan te juichen of van de spelers in de kleedkamer.

KRO met ‘Op zoek naar het zesde zintuig’

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 12:53

De KRO presenteert in november de kick-off van het nieuwe programma Op zoek naar het zesde zintuig. In de kick-off wordt een oproep gedaan aan alle paranormalen van Nederland om mee te doen aan een test. In het programma wordt onderzocht wat mensen kunnen doen die claimen paranormale gaven te hebben en of daar een wetenschappelijke verklaring voor is. De kick-off wordt op woensdag 8 november uitgezonden om 20.30 uur op Nederland 1.

In november zendt de KRO tevens de eerste aflevering uit van het nieuwe programma Nederland te koop, dat vanaf 9 november wekelijks op donderdagen om 21.30 uur te zien zal zijn op Nederland 1. Zes presentatoren gaan in Nederland te koop op zoek naar de verhalen achter korte advertenties in kranten, tijdschriften en op websites zoals Marktplaats. Derk Bolt, Karin de Groot, Yvon Jaspers, Rob Kamphues, Stefan Stasse en Anita Witzier laten het dramatische of juiste grappige verhaal dat er schuil gaat achter een advertentie zien.

Frits Sissing in november met ‘Restoratie’

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 12:53

Frits Sissing is vanaf 5 november wekelijks op zondagen om 20.30 uur te zien op Nederland 2 in de Nederlandse versie van de Britse succesformule Restauration. In Bank- Giro Loterij Restauratie krijgen kijkers de kans om historische gebouwen van de ondergang te redden. Vijftien gebouwen krijgen een vertegenwoor- diger toegewezen die het belang van behoud moet overbrengen.

In november gaat op Nederland 2 tevens de nieuwe dramaserie Waltz van start. Deze serie van de VARA, VPRO en NPS gaat over circusdirecteur en pater familias Willy Waltz, die al jaren met ijzeren vuist regeert over het Groot Internationaal Wereld Circus Waltz en over zijn familie. De serie, met in de hoofdrollen onder meer Aart Staartjes, Theo Maassen en Barry Atsma, is vanaf vrijdag 10 november te zien (21.00 uur).

Eyeworks betreedt Amerikaanse tv-markt

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 11:05

Televisieproducent Eyeworks van Reinout Oerlemans (foto) heeft een belang van vijftig procent genomen in het Amerikaanse tv- productiebedrijf 3Ball Productions. “De toetreding van 3Ball tot de Eyeworks Groep is voor Eyeworks de belangrijkste manoeuvre tot nu toe met het oog op de interna- tionale ambities van het bedrijf“, aldus een zegsman van Eyeworks. 3Ball is gevestigd in Los Angeles en werd in 2001 opgericht.

Presentator JD Roth en Todd Nelson hebben 3Ball in korte tijd ontwikkeld tot een belangrijke televisieproducent in de Verenigde Staten, met name op het gebied van realityseries voor alle grote networks. 3Ball produceert onder meer succesvolle series als The Biggest Loser (De grootste verliezer, Talpa) voor NBC en Beauty and the Geek (Beauty and the nerd, RTL 5) voor Warner Bros.

Deze deelneming in 3Ball zet Eyeworks volgens directeur Reinout Oerlemans in één klap definitief op de kaart in de Verenigde Staten, de grootste televisiemarkt ter wereld. “Deze deelneming is niet alleen financieel gezien de grootste stap die we tot nu toe hebben gezet. Met 3Ball halen we de belangrijkste producent van realityseries in huis, hun expertise is onovertroffen“, aldus Oerlemans. “3Ball maakt van een format een hit, die vervolgens de wereld over gaat omdat iedereen de Amerikaanse tv-markt in de gaten houdt. Het is onze bedoeling om via 3Ball in de Amerikaanse markt nieuwe tv-formats met internationale potentie te lanceren.

De deal tussen Eyeworks en 3Ball Productions is binnen enkele weken rond gekomen. JD Roth van 3Ball: “Door deze overeenkomst krijgt 3Ball extra middelen om zich verder te ontwikkelen in de Amerikaanse markt én daarbuiten. Voor ons is het juist ook van belang dat formats succesvol worden geproduceerd in andere landen, dat kan zeer positief werken bij de verkoop aan de networks in de VS.

508.000 kijkers voor Jouw vrouw, mijn vrouw

Geplaatst op di 26 sep 2006 om 8:29


De kijkcijfers van maandag 25 september 2006 (SKO)

Jouw vrouw, mijn vrouw (RTL4, 21:28) – Een aflevering van de Britse reality- serie Jouw vrouw, mijn vrouw, dat sinds deze week wordt uitgezonden in plaats van Opvolger gezocht, werd gisteren door 508.000 kijkers (madl: 7.8) bekeken. Opvolger Gezocht werd door RTL 4 na drie afleveringen van de buis gehaald, in verband met teleurstellende kijkcijfers. Vorige week trok een afleve- ring van Opvolger gezocht met Sylvana Simons slechts 554.000 kijkers.

Zusterzender RTL 5 was gisteren de zesde zender van Nederland (6+). Op de maandagavond zendt RTL 5 achtereenvolgens de programma’s Dat zal ze leren en Modelmasters: Holland’s next top model uit. Dat zal ze leren werd gisteren door 508.000 kijkers (madl: 7.8%) bekeken. In Holland’s next top model moest de 18-jarige Charmayne het programma verlaten. Charmayne in De Telegraaf: “Dat had ik niet verwacht. Er was bijna geen kritiek op mij deze keer. De jury vond niet veel van mijn foto’s goed. Maar verder was alles wel positief. Op Annika, die vorige week weg moest, was veel meer kritiek. Ik was heel verbaasd dat ik weg moest.” Holland’s next top model scoorde 661.000 kijkers (madl: 10.3%) voor RTL 5.

PREMtime Marokko (NPS, Ned2, 20:31) – Prem Radhakishun, gisteren te zien in PREMtime Marokko, presenteert binnenkort zijn nieuwe politieke programma P-side. In het nieuwe programma zal de kijker Premi niet kunnen betrappen op een mening. “Oké, ik ben uitgesproken, maar politici weten wat ze aan me hebben en ze weten dat ik niet lieg“, aldus Radhakishun in de GPD-bladen. “Ik sta daar geen rol te spelen van ‘oh ik vind je zo leuk’. En daar komt bij: Mark Rutte of Rita Verdonk komen niet om met Prem Radhakishun te praten, het programma wordt gemaakt door de NPS. Ik ben daar niet als Prem, maar als onderdeel van een team. Op het moment dat mevrouw Verdonk in mijn programma is, zal ik haar met alle egards behandelen. Kijk, persoonlijk vind ik haar beleid drie keer niks, ik denk dat ze machtsdronken is. Maar dat is mijn mening en mevrouw Verdonk vindt mij waarschijnlijk ook alleen maar een irritante vlieg op de muur.” Het gevoel om de wereld te verbeteren is bij hem weggeëbd. “Nu ben ik al blij als de wereld geïnformeerd wil worden. Ik bedoel, er kijken twee miljoen mensen naar dat ijsdansen, ik kan een heel goed inhoudelijk programma maken en dan moet ik blij zijn met een half miljoen kijkers. (..) Ik doe vanaf januari in ieder geval nog een seizoen Premtime. Maar je moet ook geloofwaardig blijven. Volgend jaar word ik 45, en moet een 45-jarige nog gaan rondhuppelen tussen 15 en 18-jarigen? Voor het programma zou ik het heel goed vinden als ze een jongere presentator nemen.” PREMtime Marokko werd gisteren door 279.000 kijkers (madl: 4.4%) bekeken bij de NPS op Nederland 2.

NOVA (NPS/VARA/NOS, Ned2, 22:34) – De NOVA reportage ‘Op jacht naar de Taliban’ van verslaggever Tom Kleijn en cameraman Joris Hentenaar heeft een internationale Emmy Award gewonnen in de categorie ‘langlopende nieuwsverslaggeving’. Dat meldt het ANP. Kleijn gaf aan erg blij te zijn met het winnen van de Emmy Award. “Voorafgaand aan de bekendmaking was er een bijeenkomst met de andere genomineerden. Ik was diep onder de indruk van hun bijdragen. Met name de inzendingen uit Engeland en Argentinië waren fenomenaal. Als dan jouw naam wordt genoemd als winnaar, weet je even niet wat je overkomt.” Het is de eerste keer dat NOVA de prestigieuze televisieprijs wint. In de reportage die op 13 juni vorig jaar werd uitgezonden gaan de verslaggever en cameraman mee met een eenheid van het Amerikaanse leger in de afgelegen berggebieden van zuidoost Afghanistan op zoek naar strijders van de Taliban.In 2005 won Netwerk de award in deze categorie met de documentaire ‘Terug naar Beslan’. NOVA trok gisteren 428.000 kijkers (madl: 7.6%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Talpa stelt start nieuwe talkshow uit

Geplaatst op ma 25 sep 2006 om 18:57

Talpa heeft de start van de nieuwe talkshow Het land van Maas en Geel uitgesteld. Dat meldt het ANP. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het nieuwe praatprogramma van Bridget Maasland en Cees Geel vanaf 2 oktober te zien zou zijn bij Talpa. De opvolgers van de talkshow Barend en van Dorp zijn nu pas een maand later voor het eerst op televisie te zien.

Talpa besloot de start van de talkshow uit te stellen omdat de dagelijkse quiz De Slimste, met Linda de Mol, in november eindigt. Daardoor kan de nieuwe talkshow om 22.30 uur worden uitgezonden. Als Het Land van Maas en Geel in oktober van start zou gaan, was er in het uitzendschema pas plaats vanaf 23.30 uur. De nieuwe talkshow verdient volgens Talpa echter een gunstiger uitgangspositie. (Foto: Ron Tetteroo)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.