Schwartzkopff TV wordt Talpa Germany
Het tv-bedrijf Talpa van John de Mol heeft 49,9 procent van de aandelen in de Duitse tv-producent Schwartzkopff TV, een volle dochteronderneming van Axel Springer SE, gekocht. Dat heeft Talpa vanochtend laten weten. Schwartzkopff TV gaat verder onder de naam Talpa Germany. “Vanaf het allereerste begin is Schwartzkopff TV Talpa’s partner in de Duitse markt. Het feit dat wij zo goed samenwerken is een belangrijke succesfactor voor de Talpa-formats in Duitsland“, zegt De Mol.
Daarom is De Mol blij ‘met deze sterkte bevestiging van ons partnerschap’. “Deze past bovendien uitstekend in de Talpa-filosofie.”
Dr. Jens Müffelmann, CEO van Axel Springer, is ook blij. “John de Mol en Axel Springer denken precies gelijk over onderwerpen als ondernemerschap, creativiteit en liefde voor content. Wij zouden ons geen betere partner voor Schwartzkopff TV kunnen indenken.”
Schwartzkopff TV is in 1993 opgericht en maakt sinds 1999 deel uit van het Axel Springer concern. Het productiebedrijf, met kantoren in Hamburg en Berlijn, beschikt over een uiteenlopende portefeuille die reikt van muziekshows tot gala’s en evenementen.
Het bedrijf produceert meer dan 180 uur televisie per jaar voor zenders als RTL, ProSieben, Sat.1, Vox en ZDF. Sinds 2010 mag Schwartzkopff TV exclusief Talpa-hits als The Voice produceren voor de Duitse markt.