Carry Tefsen (82) weigert coronavaccin

Carry Tefsen is niet van plan om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus. Vanwege de snelle ontwikkeling heeft ze weinig vertrouwen in een vaccin. Dat zegt de 82-jarige actrice in weekblad Story. Carry is een antivaxer. “Ze hebben het over een vaccin, maar daar geloof ik niet in. Het wordt te snel ontwikkeld. Niemand die weet wat dat op de lange termijn met je doet. Ik zal me ook niet laten vaccineren. Ik ben gezond en denk goed na over wat ik doe“, laat de Schaep-ster weten.

De actrice denkt dat het belangrijker is om je weerstand op peil te houden. “Ik slik elke dag vitamines en ik eet gezond. Maar ik ben deze maand wel 82 jaar geworden. Voor hetzelfde geld leef ik nog tien jaar, maar het kan ook snel voorbij zijn. Daarom geniet ik elke dag maar zoveel mogelijk.”

Soms vraagt Carry zich af of ze het einde van de coronacrisis überhaupt nog gaat meemaken. “Weet je wat het is? Dan hoor je op de radio en televisie mensen zeggen dat ze hopen dat ze over een jaar het coronavirus onder controle hebben. Een jaar! Ben ik er dan nog wel? vraag ik me direct af.”

Het doet haar pijn. “Ik moet realistisch zijn: ik weet niet of ik het einde van deze coronacrisis ga meemaken. Dat ik weer meemaak dat ik mijn kinderen en kleinkinderen mag knuffelen, of dat we weer in ‘vrijheid’ kunnen rondlopen. Dat mis ik zo erg.”

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik dat niet meer kan ervaren.

Foto: RTL

81 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
kritisch avro-lid
september 15, 2020 11:33

@Van Leek naar Lijk: Lijkt me een gaaf business model voor de pharmaceutische industrie. Een vaccin ontwikkelen waar iedereen van dood gaat. Daar verdien je vet veel geld mee joh.
Mafketel!

Gast
Binjamin Se'ev Ben Jaakob (Theodor) Herzl
september 15, 2020 01:04

Heil Israël en F@CK Europa en de Arabische wereld (!) zeg ik in de geest van het zionisme dan maar.

Gast
Binjamin Se'ev Ben Jaakob (Theodor) Herzl
september 15, 2020 01:02

De PVV zijn onze marionetten @Aron. Ik verwacht de komende 30 jaar geen oppositie van antisemitisch rechts in dit vuile land.

Gast
Drion
september 15, 2020 00:44

Ze is 82 en praat over lange termijn. Zelfs op korte termijn zal het je niet lukken te overleven.

Gast
Van Leek naar Lijk
september 15, 2020 00:21

Hier is tisjeboy Jay een een keer geen wilde grappenmaker maar een serieuze gespreksleider, die met vragen komt. Hij heeft drie artsen uitgenodigd, waaronder Rob Elens. Die vertelt dat een van de nieuwe vaccins een geheel andere basis heeft als alle voorgaande. Het stuurt lichaamsprocessen aan i.p.v. de afweer wakker te schudden.
Fretten waar het vaccin op is beproefd zijn allemaal dood gegaan.
Lekker om te weten, wanneer je als leek toch nooit kunt beoordelen welk vaccin wel veilig is en welk niet.
type in op youtube a.u.b.
TISJEBOYJAY IN GESPREK MET ARTSEN OVER DE LOCKDOWN, DE 1,5 METER, EEN GENEESMIDDEL? EN VACCINATIES !

Gast
Aron
september 14, 2020 23:43

Ik haat Europeanen en arabieren.
F@xk alle anti zionisten!
Lang leven het j00dse volk.

Gast
kritische Avro-lid
september 14, 2020 23:24

@ Nordberg
Natuurlijk moet je als je bij een risicogroep behoort zelf uitermate voorzichtig zijn. Maar als je de rest maar zijn gang laat gaan introduceer je uiteindelijk het virus ook bij de risicogroep. Het doel is verspreiding van het virus zoveel mogelijk te belemmeren. En daar hoort dus ook bij dat degene die niet bij de risicogroep behoren, voorzichtig moet zijn. Ik zeg niet dat ze naar de lock down situatie van maart moeten gaan….maar zeker ook niet dat ze nog kunnen leven alsof het nog februari zou zijn. Dat zou leiden tot een ongecontroleerde besmettingsexplosies zoals vlak na carnaval.

Gast
Israëliet
september 14, 2020 23:22

De anti-vaccinatie beweging is antisemitisch, alleen omdat de Rotschilds een groot deel van het onderzoektraject financieren.

Belachelijke volkeren die Nederlanders, Europeanen, Russen en arabieren.

Gast
Nordberg
september 14, 2020 22:13

@kritische Avro-lid
Overdrijven is ook een vak.
Ik zeg dat je de verantwoordelijkheid moet neerleggen bij de risicogroep, en niet bij de hele maatschappij.
Ik leef niet als een kluizenaar, maar ik houd me wel aan de Fred Trappenhuisregels. En dat is best te doen.

Gast
kritische Avro-lid
september 14, 2020 22:04

@ Nordberg: Dat doe ik ook. Precies zoals jij. Maar dit is geen regulier griepgolfje, die je kan vermijden door stilletjes in je huis te overwinteren. Dit is een nieuw virus dat overal kan toeslaan. Ook in de lift, het OV (mondkapjes werken maar heel beperkt) of een klein bemeten restaurant. Je kunt er voor kiezen de komende tijd jezelf op te sluiten in je eigen bezem kast..met je eigenwaarde erbij.Of je vraagt een zekere mate van solidariteit van de jongeren. Ze mogen best uitgaan en feesten….maar wel met mate..tenzij ze geen f*ck om hun ouders of grootouders geven. Wat is je economie waard als je alle 60-plussers in het cellofaan verpakt?

Gast
Mousy
september 14, 2020 22:04

Sorry hoor, respect voor haar keuze. Maar op 82 jarige leeftijd met op lange termijn bijwerkingen, is die keuze een stuk “makkelijker”. Jongeren, laten we eerlijk zijn, willen dolgraag hun “normale” leven terug.

Ik ben ook eerlijk, als 63jarige, zou ook nog even wachten, sta ook niet meteen in de rij, maar iets meer vertrouwen in de labetoria/wetenschap zou wel op zijn plaatst zijn.

Gast
anoniem
september 14, 2020 22:02

Jammer dat ze het niet probeert, maar misschien zijn er anderen die het eerder dan mij doen. Dan weet ik hoe veilig het is.. :-)

Gast
Sookie Stackhouse
september 14, 2020 21:57

MC waarom blijf je iedereen een ster of diva noemen? Het is duidelijk dat je alleen maar hele kknderlijke zinnen kunt schrijven. Ga eens een cursus doen!!!

Gast
Nordberg
september 14, 2020 21:37

Leg de verantwoordelijkheid neer bij diegene die risico lopen.
– Ouderen boven de 55/60
– Mensen met hart/longproblemen of andere gezondheidsklachten
– Mensen met een driedubbele onderkin (jong of oud)
En laat mensen die verder gezond zijn hun gang gaan. En dan vooral de jongeren.
Mensen weten zelf wel of ze risico lopen of niet.
Ik ben 63 en val ook in de risicogroep, maar ik ben verder gezond.
Ik doe op stille uurtjes boodschappen, ga niet naar restaurant/café/terras. En ik blijf uit buurt van anderen.
Het is niet anders. Maar geef anderen die gezond zijn de ruimte zodat er nog iets van de economie overblijft. Ook met alle beperkingen kun nog leuke dingen doen

Gast
scott_0
september 14, 2020 21:10

Ik blijf s.w.s. bij dor hout uit de buurt.

Gast
kritische Avro-lid
september 14, 2020 21:05

@ Realist: ik sluit me volledig bij JB aan. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Het Covid 19 virus is een totaal nieuw en volkomen onvoorspelbaar virus. Kijk eens naar Amerika. Daar is het volledig uit controle geraakt door ontkenning en onderschatting. Realist, accepteer dat je eigenlijk een irrealistisch rad voor je ogen draait. Oftewel en nogmaals, je hebt geen idee waar je het over hebt.

Gast
azijnzeiker
september 14, 2020 20:54

pietpiet kan wel wat wijze zeik lessen van mij gebruiken.

Gast
De Nicht van Arie
september 14, 2020 20:48

Ik ook, mijn Jack Russel kan aan zijn eigen ballen likken.

Gast
JB
september 14, 2020 20:47

@Realist, verschil is alleen dat nu de ICs overvol waren en andere zorg totaal is stopgezet, terwijl maar 2% van de bevolking het virus had. Bij een griepepidemie hebben 30% of meer mensen het virus. Tel dus maar even door wat dat voor corona zou betekenen… Geen zorg voor de zieken.

Gast
Erno-BE
september 14, 2020 20:45

Er zijn dagen dat ik wens: ik was mijn hond

Gast
Paul
september 14, 2020 20:45

@pietpiet, wat zit jij toch uit je nek te kletsen. Hoezo mag Carry Tefsen niet meer gaan zeuren wanneer zij niet meer mag knuffelen etc. Als zij niet gevaccineerd is en anderen wel, welk risico lopen die anderen dan? Zij zijn toch gevaccineerd en kunnen zich dan gewoon door een niet gevaccineerde laten knuffelen? Wat is jouw probleem?

Gast
Akwalsi
september 14, 2020 20:43

Blijf in ieder geval één meslengte bij iemand vandaan

Gast
Realist
september 14, 2020 20:32

@kritisch avro-lid in 2018 waren er ruim 9000 griepdoden. Toen waren de ICs ook vol. In 1969 nog veel erger Hong Kong griep met tienduizenden doden en 300000 zieken. Toen ook geen enkele reden tot paniek en zeker niet in de media. Er is wat anders gaande en dat gaat makkelijker als het volk bang wordt gehouden.

Gast
Sherry Bidet
september 14, 2020 20:31

Te koop: Mondkapje van anderhalve meter, voor groeps uitje.
€ 150,-

Gast
AxelF
september 14, 2020 19:46

Of een ander half wesley

Gast
AxelF
september 14, 2020 19:45

1.5 is gewoon 2x van velzen

Gast
Irma Sluis
september 14, 2020 19:39

In gebarentaal is anderhalve meter gewoon anderhalve meter.
Alleen zijn hiervoor mijn armen te kort.

Gast
Pietpiet
september 14, 2020 19:37

Prima natuurlijk dat je weigert. Maar dan ook niet gaan zeuren als iedereen weer mag knuffelen en geen afstand meer hoeft te houden behalve jij. En ook niet piepen als je dan drie vliegtuigplaatsen moet kopen voor het kunnen bewaren van afstand tot jou. Egoisme mag natuurlijk, maar het is natuurlijk niet eerlijk om anderen de crisis te laten oplossen en toch mee te willen profiteren. Laat de wetenschap over hoe snel goede vaccins ontwikkeld kunnen worden maar over aan mensen die daar wel verstand van hebben.

Gast
Mark Vier
september 14, 2020 19:25

Anderhalve meter ???
Daar heb ik geen actieve herinnering aan.

Gast
Hugo de Jonge Heer
september 14, 2020 19:04

Toen ik jong was, kon anderhalve meter ver pissen.
Dit inmiddels nog maar anderhalve centimeter.
Vandaar die rare schoenen.

Gast
Fred Trappenhuis
september 14, 2020 18:54

Ik was dronken op m’n eigen bruiloft.
Dan is anderhalve meter toch best wel een heel eind.

Gast
Lies
september 14, 2020 18:24

Is haar goed recht. Haar keuze.

Gast
ano@niem.nl
september 14, 2020 18:14

Dat vaccin kunnen ze wat mij betreft steken waar de zon niet schijnt.
Ik doe er niet aan mee. Je ziet dat het een normale griep betreft. Er komen steeds meer besmettingen, maar slechts een zeer geringe groep gaat (net als bij het griepvirus) naar het ziekenhuis of IC, en vaak ook nog met onderliggend lijden.
Daar komt nog bij dat je ook niet meer hoort dat er mensen overlijden.

Nederland wordt langzamerhand wakker en je ziet dat mensen maling krijgen aan die opgelegde zaken die er totaal niet toe doen. En mensen dwingen omdat de overlijdenskans een veel grotere factor is dan bij griep kan ik indenken. Maar de tijd heeft zich tegen deze stelling gekeerd.

Gast
Gerda
september 14, 2020 17:49

Ach als Trump zegt, niet doen..dan gaan er nog veel dood..

Gast
kritisch avro-lid
september 14, 2020 17:48

@ Bart: sure…en wel een excentriek groepje mafketels geloven, met een obscure website of youtube kanaaltje. Dus lekker modieus de msm wantrouwen en de eerste de beste mafketel met een website wel.
Door de medische wetenschap met decennia aan opgedane kennis, is men nu in staat mogelijk een vaccin te ontwikkelen. Een slecht vaccin met fatale bijwerkingen zou funest voor de betreffende farmaceutische industrie zijn. Die hebben niet voor niets aangegeven dat ze niet gaan marchanderen met de veiligheid.
Laat jij je maar niet vaccineren, dan kun je gemakzuchtig meeliften met de meerderheid die zich wel laat vaccineren.

Gast
robb
september 14, 2020 17:43

Gaan we elkaar nu aanpraten dat wel het vaccin niet willen ,ik ben graag een van de eerste , farmaceutische bedrijven kunnen zich niet veroorloven dat een vaccin niet goed is dus het is veilig , dit is ook niet de eerste virus er zijn al meerder geweest ze weten ongeveer waar ze moeten zoeken .

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
september 14, 2020 17:31

Goed zo mevrouw Tefsen, only the paranoid will survive.

Gast
ton
september 14, 2020 17:18

Is niet erg hoor.

Gast
Bart
september 14, 2020 17:15

@AVRO lid Totale onzin wat je zegt. Je weet het net zo goed niet of het helpt en of het de waarheid is wat politiek en de mainstreammedia je vertellen.

Gast
Teuntje
september 14, 2020 16:58

Lange termijn muts je bent al 82 hoe lang wil je nog whaaaaaaaa

Gast
Louis Neefs
september 14, 2020 16:49

@Herman
En hele kuddes te gelijk.
Maar ja die paar slachtoffers, op bijna 8/9 miljard mensen dat zet geen zoden aan de dijk.
We zijn met te velen op deze aarde, dat is het probleem.
Niet dit virus.

Gast
Herman Brusselmans
september 14, 2020 16:41

Och dood gaan we toch, relax kuddevolk!

Gast
Corry Jankbal
september 14, 2020 16:30

Logische gedachte van iemand die al met 1 been in het graf staat.
Zou ze zich wel eens afvragen of die kleinkinderen wel door haar geknuffeld willen worden? Vermoedelijk missen ze dat echt niet

Gast
Jan Lol
september 14, 2020 16:13

Kijk, die moeten we koesteren, dit is een TOPwijf!!!
Niet je zelf laten inprenten dat alles wat de RUTTE (en dat jong) MAFIAzegt, goed voorje is!!
Goed gedaan Carrie!

Gast
Grace
september 14, 2020 16:12

Groot gelijk

Gast
Louis Neefs
september 14, 2020 16:12

@Maup
Jij bent toch ook al zo’n 10 jaar dood.
Hoe was jouw ervaring, nog een tunnel van licht gezien.
Ik wel, maar dat bleken achteraf schijnwerpers van een andere auto te zijn.

Gast
kritisch avro-lid
september 14, 2020 16:10

@ Maup: Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar zo nu en dan laat ik me toch verleiden tot een reactie :)

Gast
Gerda
september 14, 2020 16:05

Ik ben ook de jongste niet meer, natuurlijk neem ik het vaccin, want ik wil andere mensen beschermen tegen dat klote virus..Als je 82 bent en zo egoïstisch, dan valt mijn mond open..

Gast
Maup Caransa
september 14, 2020 16:01

kritisch avro-lid, Het heeft geen zin om nog te reageren op deze idioten ze blijven trekken aan een dood paard, en weten van toeten noch blazen.

Gast
Gerda
september 14, 2020 15:55

Wie laat zich vaccineren??
Andre Hazes?
Johan Derksen?
Graaf Sander?
De koning??
Rutte?
Jouw advies te lezen op de mediacourant van alle BNers…die weten álles!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen