RTL stoot dinnershow af: ‘Is niet fan centric’

Geplaatst op Mon 23 Apr 2018 om 12:30

RTL draagt de organisatie van de dinnershow Pandora en de exploitatie van thuisbasis Studio 21 over aan het bedrijf Oseven. Alle medewerkers zetten hun werkzaamheden voort bij de nieuwe werkgever. Dat heeft RTL laten weten. Dit besluit neemt RTL als onderdeel van de nieuwe groeistrategie, waarbij de behoeften en drijfveren van consumenten centraal komen te staan. ‘Fan centric’, noemt RTL dat sinds vorige week. De exploitatie van Studio 21 is volgens RTL niet fan centric genoeg.

RTL wil ‘een hechte relatie en directe interactie met zijn kijkers, volgers en bezoekers, via elk denkbaar kanaal en zelfs buiten het scherm’. “De locatie Studio 21 in eigen beheer en de bijbehorende business gerichte activiteiten voor derden dragen daar niet aan bij.”

De focus van de live entertainmenttak van het mediabedrijf komt hiermee volledig te liggen op het bedenken, creëren en produceren van grote publieksevenementen, zoals GABBERS, Soof de Musical, Bright Day, Let’s Dance, Ashtonia, The Christmas Show en het gezonde festivalweekend Healthy Fest.

Sjoerd van Schooten, managing director van RTL Live Entertainment, licht toe: “Ons portfolio van publieksevenementen is de laatste jaren enorm gegroeid. Het live contact met publiek sluit naadloos aan bij onze Fan Centric-groeistrategie, waarbij we een emotionele band willen opbouwen met kijkers, volgers en dus ook bezoekers. We zullen ons focussen op het uitbouwen van onze bestaande merken en het ontwikkelen van nieuwe inspirerende liveconcepten.

Over het afstoten van de activiteiten aan Oseven zegt Van Schooten: “We hebben in Oseven een betrouwbare partij gevonden om zowel de Dinnershow als de exploitatie van de locatie Studio 21 over te nemen. Ze zijn voor ons geen onbekende, want Oseven is al geruime tijd onze vaste partner in de studio op het gebied van de catering en sales. Ik wens ze veel mooie evenementen toe in Studio 21.

Foto: RTL








11 Reacties op “RTL stoot dinnershow af: ‘Is niet fan centric’”


  1. Appelsap

    Fan Centric is het nieuwe toverwoord in Hilversum

  2. KingAlert

    Het voer is trouwens niet te vreten daar.

  3. Peanut

    Van die mooie tafels daar: samengeperst hout met een kleedje eroverheen.

  4. Robert

    Vreselijk dat Dinnershow, gaan daar nog steeds veel mensen heen.

  5. Rick

    Dinershows. Burgerlijker wordt het niet

  6. Mop

    Komt het eten daar nog steeds uit zakken? In mijn tijd hadden de koks alleen een schaar nodig.

  7. Arie Kootwijk

    Hahahahahaha gewoon bezuinigen en mensen een doodschop geven omdat management heeft gefaald. We noemen het groeistrategie?? Hahahaha

  8. Roobie

    Waar staat dat?, is nergens terug te vinden.
    Weer zo’n nep verhaal hier op MC, RTL live entertainment is juist voor RTL een lucratieve investering waar veel geld mee word verdient, zou dus onlogisch zijn als ze dat van de hand zouden doen

  9. Roobie

    Klopt niets van dat bericht

  10. Erland

    Fan centric… hahahaha wat een apekool. Zie die blije eikels al bi mekaar zitten en tevreden dit woord goedkeuren. Invulling? Hebben ze geen idee van, maar fan centric klinkt wel sexy en daar is het de ego’s om te doen.

  11. Dorus

    Hoe diep kun je zakken met zo’n dinershow…..

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.