Laura Ponticorvo haalt Volkskrant en NRC Handelsblad

Geplaatst op Thu 01 Dec 2016 om 13:45

De veelbesproken YouTube-ster Laura Ponticorvo staat vandaag zowel in de Volkskrant als in het NRC Handelsblad. De Volkskrant grinnikt om haar filmpje waarin ze haar volgers waarschuwt dat er zonder sluikreclame ‘geen Laura Ponticorvo meer is’, terwijl NRC kritisch is over de manier waarop ze reclame maakt. Dat is te lezen in de kiosk. Het Commissariaat voor de Media wil regelgeving over sluikreclame in vlogs en daarom staan vloggers als Ponticorvo even flink in de spotlights.

Ponticorvo kan er wat van: in een vlog drinkt ze in haar auto – uitgerekend op weg naar een kliniek om haar buikvet te behandelen – een blikje Dr. Pepper op, een frisdrank waar per blikje ruim 22 gram suiker in zit. De Wereldgezondheidsorganisatie adviseert per dag niet meer dan 25 gram suiker binnen te krijgen.

Haar volgers vonden het ook wat maf dat Ponticorvo ineens een blikje frisdrank aanprees, terwijl ze altijd zo opgeeft over haar gezonde levensstijl vol liters water en groene thee. Het kwam haar op veel kritiek te staan, waarna ze achter de camera kroop om haar volgers even flink toe te spreken.

De mensen moeten wel snappen dat er zonder reclame geen Laura Ponticorvo is, zei Ponticorvo zelf. “Hartstikke pittig is het, online-influencen. En van kliks alleen kun je niet leven. Dus ophouden met dat hatelijke commentaar“, zegt een cynische Haro Kraak, tv-recensent van de Volkskrant.

Volgens Kraak is Ponticorvo niet alleen populair onder tienermeisjes, maar ook onder twintigers en dertigers die zich even lekker aan haar willen ergeren. “Oftewel: het love-to-hate-gehalte van Ponticorvo is nogal hoog.”

Het NRC Handelsblad zet zijn vraagtekens bij de manier waarop Ponticorvo producten aanprijst. “Kreeg Laura Ponticorvo betaald om de cola te drinken? Moest ze twee keer de slogan van Dr. Pepper uitspreken? Of werd het drankje, zoals ze in de video zei, alleen opgestuurd? En de plaatselijk-vetbehandeling van 600 euro, waar haar vlog ruim tien minuten over gaat, krijgt ze die gratis?

Onderaan de video staat wel dat die ‘is gemaakt in samenwerking met Dr. Pepper’. “Maar dat lees je pas als je de omschrijving onder de video hebt aangeklikt. Daar staat ook het telefoonnummer van de kliniek in Rockanje.”

Via Blendle kunt u de artikelen in de Volkskrant en in het NRC lezen.

Foto: SBS








7 Reacties op “Laura Ponticorvo haalt Volkskrant en NRC Handelsblad”


  1. Mike

    Laura Ponticorvo, Linda Tol, Anna Nooshin, stuk voor stuk leeghoofden die we zelf in stand houden door naar hun dommige filmpjes en gepruil te kijken. Als we daarmee stoppen, zakken hun luchtkastelen zo in elkaar.

  2. Vinn

    Mensen die Laura P lacht zich toch dood! Ze vertelde laatst bij concentrate zo’n 5000 tot 7000 euro per maand te verdienen en dat door je leven te filmen!

    Haters gonna hate

  3. Anonymous

    Metallica heeft, door haar aanprijzing op haar vlog weer een succesvol album. Kwam op 1 binnen vorige week. Toch waarschijnlijk weer wat nieuwe fans erbij door haar vlog… Metallica bedankt Laura Ponticorvo…

  4. ANONYMOUS

    @ Mike: je slaat de spijker op z’n kop. Allemaal gebakken lucht.

  5. Ano Nymous

    15.32 Tja, we leven nu eenmaal in een land waar gebakken lucht het het beste doet op TV, radio, You Tube. Je hoeft alleen maar een ‘lekker wijf’ te zijn en je scoort.

  6. Vincent

    Elke minuut is er 1 te veel…

  7. Jawie

    Nationaal nieuws? Ik zou bijna een opmerking over met wie wat waar wanneer en hoe diep, maar dat zou retorisch zijn, niet? Ik lach me gek. Zoals een oude legende al zei : als je poep in een kadoverpakking aanbiedt zijn, er mensen die het kopen.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.