Tim Hofman vindt uitspraken NPO 3-baas ‘gek’

Tim Hofman vindt de uitspraken die NPO 3-baas Suzanne Kunzeler in Het Parool heeft gedaan over zijn nieuwe YouTube-show #BOOS een beetje raar. Dat zegt hij op Twitter. Hoewel de NPO een vrij streng YouTube-beleid heeft, mag Hofman er nu toch elke week een door de NPO betaald programma maken. Prima, zei Kunzeler: “Maar dat wil niet zeggen dat het content is die wij op een podium willen tillen. Dus Tim maakt voor ons ook Je Zal Het Maar Hebben, een programma waar ik trots op ben.

Hofman voelt zich een beetje ondergewaardeerd, helemaal omdat Kunzeler zijn YouTube-programma een ‘vlog’ noemt. “Wel gek: #BOOS heeft geen reet met vloggen te maken en ook: waarom zou het niet op een podium mogen staan?

De BNN-presentator vindt dat je videocontent voor tv en videocontent voor internet niet moet vergelijken. “Content voor tv en content voor internet maken zijn twee verschillende ambachten en die steeds tegenover elkaar zetten is ouderwets.

De opmerking van Kunzeler dat er in een programma voor tv veel meer ambacht zit, beaamt Hofman. Ze vindt het ‘belangrijk dat wij content maken waarover is nagedacht, die iets toevoegt’. Hofman: “Hier heeft Kunzler gelijk: televisie maken en youtubefilmpjes maken zijn twee verschillende dingen.

Volgens Hofman kan tv en internet-tv prima naast elkaar bestaan. “Youtubers die zeggen dat tv dood is en televisiemensen die zeggen dat internet niet serieus te nemen is zijn even dwaas.

YouTube verdient geld met programma’s die de NPO op YouTube zet. De suggestie van een van zijn volgers dat de NPO een keer streng moet onderhandelen met Google over reclame-inkomsten, wijst Hofman van de hand: “NPO gaat om ambacht, niet om verdienmodellen. En #BOOS past daar met een miljoen kijkers, prima inhoud en goeie vorm in. Voor Viva La Frans wordt ook niet een extra verdienmodel bedacht.

BNN is niet de enige omroep die exclusief content produceert voor YouTube. Collega-omroep PowNed maakt aan de lopende band video’s voor YouTube. In het nieuwe tv-seizoen worden de beste YouTube-reportages op een rij gezet in een wekelijks programma op NPO 3: De Week Van PowNed.

Lees ook:
Tim Hofman vindt NPO ‘godverdomde langzaam’ (mei)
‘Streng internetbeleid NPO zwakt langzaam af’ (augustus)
Opvolger Studio PowNed heet De Week Van PowNed (gisteren)

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen