‘Streng internetbeleid NPO zwakt langzaam af’

Foto: BNNHet strenge internetbeleid van de NPO zwakt langzaam af. Dat stelt BNN-VARA-baas Gerard Timmer, tot 2014 tv-baas bij de NPO, in de Volkskrant. Het liefst wil de NPO dat helemaal níets van zijn content op YouTube terecht komt. Sterker nog: een jaar geleden schreef het in zijn toekomstplannen dat het de concurrentie met YouTube en Netflix moet aangaan door vrijwel alle NPO-sites op te laten gaan in één groot, sterk NPO.nl. “Inmiddels is men daar iets minder rigide in“, zegt Timmer.

Timmer gelooft niet in het aanbieden van alle NPO-content via slechts één platform, namelijk NPO.nl. “Het is niet het een of het ander. Je moet op alle platforms aanwezig zijn. Inzetten op maar één platform is niet verstandig.

Hij vindt dat Klein, zijn opvolger bij de NPO en tegelijkertijd zijn voorganger bij BNN-VARA, te lineair denkt. “Terwijl er onder makers een sterke drang is online zo zichtbaar mogelijk te zijn.

BNN-VARA laat zijn presentatoren uitgebreid experimenteren op internet. Zo maakt Tim Hofman exclusief op YouTube het programma BOOS en is Jelte Sondij er te zien met een talkshow.

Sondij laat in de krant weten blij te zijn dat mensen illegaal zijn NPO 3-programma Rambam op YouTube zetten: “Ik snap dat de NPO niet blij is met die geripte content, maar voor mij als maker is het mooi om zoveel kijkers te bereiken. Zo onbescheiden ben ik ook wel weer: hoe meer mensen je programma zien, hoe beter.

Een groot Volkskrant-artikel over tv-makers zonder tv kunt u lezen via Blendle.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen