Blik op de Weg stopt na 21 jaar

Na 21 jaar gaat de stekker uit het AVRO-programma Blik op de Weg. De politie beëindigt de samenwerking met het programma in juni. Dat heeft producent Leo De Haas producties laten weten aan Volkskrant.nl. Volgens commercieel directeur Fup Goudswaard wilde de politie stoppen met Blik op de Weg ‘in de huidige vorm’. “Na 21 jaar was het wel een beetje klaar, en dat vonden wij eigenlijk ook. We werken nu samen aan een nieuw, breder programma over het politiewerk.”

Het SBS 6-programma Wegmisbruikers gaat wel door. “Wij hebben daar begrip voor. Wij zetten nu vol in op ons nieuwe programma, de gesprekken met de politie verlopen uiterst goed.

Mogelijk keert Blik op de Weg in het najaar nog terug met een korte serie, omdat de beelden al zijn gemaakt. “Maar daarna is het echt afgelopen.

Leo de Haas was twintig jaar lang de presentator van Blik op de Weg. Vorig jaar nam Frits Sissing de presentatie over.

17 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
april 18, 2013 22:09

De politie, met name Koos Spee had enkele jaren geleden al voor Wegmisbruikers gekozen omdat Leo de Haas niet meer invloed van de politie wilde in het programma.

Gast
piet
april 18, 2013 20:37

Ik vind het wel toevallig dat dit programma niet meer op TV komt sinds het een jaar door die Sissing gepresenteerd werd.
Vond die Leo de Haas het veel beter doen.

Gast
BRAAK
april 18, 2013 19:36

Ben het helemaal eens met Henk en Harry.Moet wel even kwijt dat ik meneer Sissing een absolute ramp vind, een nul! Leo de Haas was wat stijfjes maar zeer correct, Sissing is niets! Men kiest dus voor SBS6, bagger en Sjonnies hebben dus de voorkeur ook bij de overheid, schande!

Gast
RJ
april 18, 2013 19:23

@Wouter: en heel vroeger werd de mens niet eens 40….

Gast
wouter
april 18, 2013 18:10

@RJ vroeger was je bij 40 ook al oud ;)

Gast
RJ
april 18, 2013 15:49

Goh bij 40 ben je dus ook al oud tegenwoordig……

Gast
henk
april 18, 2013 15:40

helemaal eens met de opmerking van Harry:
doelgroep Blik Op De Weg; educatief, oude mensen 40+

Programma is te langzaam, te saai (te jaren 90 dus).

Gast
Gerrit
april 18, 2013 15:32

Het zoveelste programma wat Frits Vergissing omzeep heeft geholpen!

Gast
Delano
april 18, 2013 15:24

Leuk om te zien hoe AVRO omgaat met monumenten.

Toen Willem Ruys overleed, kwam VARA met een uitgebreide nabeschouwing terwijl AVRO het bij een laf afscheidsbriefje hield.

Gast
bas
april 18, 2013 14:37

WEGMISBRUIKERS! enige programma rond en over het miljoen op zondagavond sbs6!

Gast
harry
april 18, 2013 14:36

haha echt de onkunde spat er af hier:

doelgroep Blik Op De Weg; educatief, oude mensen 40+
doelgroep Wegmisbruikers; sensatie, jonge simpele sjonnies

politie richt zich op de doelgroep jonge simpele sjonnies, want dat zijn de zware overtreders.

duhhhh

Gast
Anoniem
april 18, 2013 14:31

Mooi, weg met die lamme Fritsje.

Gast
baass
april 18, 2013 14:26

Heel jammer , is nog steeds een heel goed programma in tegenstelling tot wegmisbruikers. Snap niet dat de politie stopt met blik op de weg en doorgaat met het negatieve sensatie beluste wegmisbruikers. Zelfs de deelnemende agenten aan wegmisbruikers lijken niet van die heldere lichten.

Gast
David (2)
april 18, 2013 14:10

@Stewie:

Helemaal met je eens. Bij Wegmisbruikers zijn die agenten ook allemaal van die opgefokte mannetjes, en veel meer sensatie belust. Had dat liever zien verdwijnen.

Gast
Stewie
april 18, 2013 13:46

On-be-grijpelijk. Wie wel eens de twee programma’s naast elkaar heeft gezien, heeft gezien dat het educatieve karakter van Blik een veel betere uitwerking heeft dan het sensatiegehalte van Wegmisbruikers. Het is me dan ook een raadsel waarom de politie liever sensatie dan educatie op de televisie heeft… Blik scoort op het moment ook beter dan Wegmisbruikers, dus kijkcijfers lijkt me ook geen argument

Gast
Bamibal
april 18, 2013 13:39

wegmisbruikers is ook veel spannender en confronterender!

Gast
tm
april 18, 2013 13:38

Frits is ook gewoon minder goed dan Leo.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen