Martijn Krabbé begrijpt kritiek op rijke Kopen Zonder Kijken-stelletjes

De RTL 4-show Kopen Zonder Kijken blijft een megahit, maar de kritiek op stelletjes die continu een paar extra ton uit een hoge hoed toveren zwelt aan. Presentator Martijn Krabbé begrijpt het.

Kopen Zonder Kijken © RTL

Kopen Zonder Kijken is een van de grootste hits van RTL 4: gisteren was de show van Martijn Krabbé de winnaar op prime time met ruim 1,4 miljoen kijkers (30% marktaandeel). Daarmee versloeg het programma zowel MAX Vakantieman (1,3 miljoen en 27%) op NPO 1 als Familie Gillis: Massa is Kassa (657 duizend en 14%) op SBS 6.

Kritiek van kijkers

De kijkers van Kopen Zonder Kijken zijn wel aanhoudend kritisch over het enorme budget dat de kandidatenkoppels hebben in hun zoektocht naar een nieuwe woning. “Wanneer gaan jullie eindelijk eens mensen (ook singles) helpen met een krap budget en/of te weinig kamers voor hun gezin?”, vraagt kijker Jesper zich af op Twitter.

Er zijn genoeg mensen die helemaal niet zo’n groot budget hebben. “Zij die écht hulp nodig hebben. Steeds maar weer koppels met een ruim budget”, klaagt hij. Dan wijzend op de aflevering van gisterenavond: “En nu ook genoeg ruimte.”

Martijn reageert

Martijn, die niet alleen de presentator is maar ook de producent, vindt dat een goede opmerking van Jesper. “Het is leuk dat je dat zegt. We zijn bezig om uit te zoeken of we dat in serie zeven kunnen doen. Working on it!!”

Krijgen alleenstaande woningzoekenden ook toegang tot Kopen Zonder Kijken? “Waarschijnlijk in het nieuwe seizoen. Het is al heel lang een wens van het team”, zegt Martijn.

En wanneer gaat Kopen Zonder Kijken eens lelijke tuinen opknappen? “We doen geen tuinen. Althans; Bob en Roos doen geen tuinen. En we willen het team houden zoals het is. Bovendien draait het programma het hele jaar. Maak maar eens een leuke tuin in de winter…”

Dionne Stax

Het meest bekeken tv-programma dat om half tien begon is Dionne Dichtbij The First Ladies met 656 duizend kijkers (15%) op NPO 1, een behoorlijk magere score voor die zender.

Op dit tijdstip waren NPO 2’s Nieuwsuur (511 duizend en 11%), RTL 5’s 112 Vandaag (349 duizend en 8%) en SBS 6′ Chateau Meiland (345 duizend en 8%) de meest bekeken alternatieven.

Kijkcijfers

Andere programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Hart van Nederland (567 duizend), Shownieuws (447 duizend), Lang Leve De Liefde (367 duizend) en Shownieuws Zomereditie (240 duizend).

De kijkcijfers van maandag 27 juni 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.710.00001. RTL4 / 25.0%
02. Kopen Zonder Kijken (RTL4) 1.446.00002. NPO1 / 23.0%
03. MAX Vakantieman (NPO1) 1.310.00003. SBS6 / 10.2%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.222.00004. NPO2 / 6.1%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.036.00005. RTL5 / 4.2%
06. EenVandaag (NPO1) 916.00006. Vero / 3.9%
07. RTL Boulevard (RTL4) 875.00007. NPO3 / 3.2%
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 820.00008. RTL8 / 2.3%
09. Op1 (NPO1) 779.00009. NET5 / 2.1%
10. Humberto (RTL4) 760.00010. RTL7 / 1.9%
11. Editie NL (RTL4) 728.00011. Eurosp / 1.8%
12. Familie Gillis (SBS6) 657.00012. BBC / 1.7%
13. Dionne Dichtbij (NPO1) 656.00013. Discov / 1.6%
14. Journaal laat (NPO1) 586.00014. Ziggo / 1.3%
15. Zes uur nieuws (RTL4) 586.00015. RTLZ / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 34,6%
02. Publieke Omroep 32,3%
03. Talpa TV 16,8%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Tot nu toe helpt Kopen Zonder Kijken alleen stelletjes. Tijd dat ook singles mee mogen doen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen