Wie is de Mol sluit Tsjechisch seizoen af zónder kijkcijferrecord

De kijkcijfers van zaterdag 6 maart 2021 (SKO) – Dat is even wennen voor Wie is de Mol: de finale van het Tsjechische seizoen heeft zaterdagavond géén kijkcijferrecord opgeleverd op NPO 1.

Wie is de Mol © NPO

Het 21ste seizoen van Wie is de Mol is ten einde gekomen met een torenhoge 3,348 miljoen kijkers (44 procent marktaandeel), maar dat is geen kijkcijferrecord. Het is even wennen voor de makers van de realityshow, want de afgelopen drie series sloten stuk voor stuk wél af met recordcijfers.

Geen record

Het negentiende, twintigste en het zogeheten ‘renaissance’-seizoen, dat afgelopen september en oktober te zien was, sloten af met respectievelijk 3,500 miljoen, 3,540 miljoen en 3,567 miljoen kijkers. Met de finale van gisteren zit Wie is de Mol daar dus zo’n 200.000 kijkers onder.

Zowel de ‘Mol’ van dit seizoen als de winnaar waren geen echt bekende namen. Renée Fokker bleek de Mol en Roxanne Hehakaija was de winnaar. In het jubileumseizoen van afgelopen najaar was Jeroen Kijk in de Vegte de Mol en Nikkie de Jager de winnaar.

Matthijs wint van Robert

Matthijs van Nieuwkerk hield aansluitend minder dan de helft van het aantal Mol-kijkers over: zijn programma Matthijs Gaat Door kon rekenen op 1,5 miljoen kijkers (26 procent).

RTL 4 pakt het zilver op prime time met de combinatie Weet Ik Veel (1,3 miljoen en 18 procent) en BankGiro Miljonairs (1,4 miljoen en 25 procent). Verder waren de NPO 2-documentaire ‘De bocht van Van Kooten en de stok van De Bie’ (580.000 en 8 procent) en de NPO 3-serie Beck (451.000 kijkers en 6 procent) het meest in trek.

Naar het cabaret op SBS 6 keek geen hond. De voorstelling Troosten van ene Jochen Otten kwam niet verder dan 134.000 kijkers (2 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met On Deadly Ground: 289.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 234.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 208.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met MUG: 188.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts UK Open: 179.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Jochen Otten Troosten: 134.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (936.000), RTL Boulevard (785.000), Lachen om home video’s (584.000) en Editie NL (534.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Shownieuws (624.000), Studio Sport (615.000), Hart van Nederland (602.000) en Chantals Beauty Camper (408.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Wie is de Mol (NPO1) 3.348.00001. NPO1 / 31.9%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.509.00002. RTL4 / 17.6%
03. Matthijs Gaat Door (NPO1) 1.466.00003. SBS6 / 7.1%
04. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.427.00004. NPO2 / 6.3%
05. Weet Ik Veel (RTL4) 1.321.00005. Vero / 3.9%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.303.00006. NPO3 / 3.6%
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.292.00007. RTL7 3.4%
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.159.00008. NET5 / 2.8%
09. Kassa (NPO1) 1.151.00009. RTL5 / 2.5%
10. EenVandaag (NPO1) 936.00010. RTL8 / 2.3%
11. RTL Boulevard (RTL4) 785.00011. ESPN / 1.6%
12. Shownieuws (SBS6) 624.00012. RTLZ / 1.3%
13. Studio Sport (NPO1) 615.00013. Comedy / 1.2%
14. Hart van Nederland (SBS6) 602.00014. SBS9 / 1.2%
15. Lachen om home video’s (SBS6) 584.00015. ESPN2 / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 41,8%
02. RTL Nederland 27,2%
03. Talpa TV 15,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen