Theo Hiddema spuugt bij Humberto op ’smeerlap’ van de Volkskrant

Terwijl zijn oud-kameraad Thierry Baudet bij concurrent Op1 zat, deed Theo Hiddema zijn verhaal in de allereerste Humberto. Hij had het vooral gemunt op Max Pam, columnist van de Volkskrant.

Theo Hiddema © RTL

Vlak voor de kerst gaf Theo Hiddema aan de Volkskrant zijn eerste grote interview over het uiteenvallen van Forum voor Democratie. “Ik heb een uitgebreid interview aan de Volkskrant gegeven. Omdat ik volledig de waarheid en openheid van zaken heb gegeven, heeft die verslaggever er niets anders van kunnen maken dan een vriendelijk ogend artikel.”

Max Pam slacht Hiddema

Met dat vriendelijk ogend artikel nam de Volkskrant geen genoegen, aldus Theo bij Humberto Tan. “Daar houden de lezertjes niet van: zo’n rechtse man die er vriendelijk uit komt, is niet de bedoeling. Dus toen heeft men snel ingegrepen en is de columnist van dienst, Max Pam, in mijn oorlogsverleden gedoken.”

Max Pam schreef vlak na de kerst een heel pittige column, waarin hij zijn vraagtekens zette bij Theo’s uitspraken over dat hij niet antisemitisch is en juist ‘liefde’ voelt voor het Joodse volk. “Dat Theo Hiddema de liefde voor het Joodse volk meekreeg van NSB-ouders, kan ik moeilijk geloven”, kopte hij.

Smeerlap

Walgelijk, vindt Theo het. “Ik ben helemaal niet geboren in de oorlog, ik weet van niks, maar hij haalde mijn vader en broer erbij. Of ik van 1944 ben? Ja, vanuit de baarmoeder heb ik de marsmuziek nog gehoord. Maar goed, die smeerlap haalde mijn vader en broer erbij omdat zij fout waren in de oorlog. Twee jaar, van 1939 tot 1941. Mijn broer was 17.”

Het is gewoon een misselijke column van Max Pam, aldus Theo. “Hij vond in dat artikel dat ik mij niet moest beroepen op niet antisemiet te zijn, want dat recht had ik niet, omdat ik uit zo’n nest kom. Dan krijg ik een siddering van walging en dan denk ik: ik wil met die hele rotzooi, die hele politiek, niets meer te maken hebben.”

Theo stuurt Max boekje

Hoe heeft Theo op die column gereageerd? “Ik heb de heer Max Pam toen een boekje gestuurd van mijn broer. Mijn broer die hij bedoelde, die 17 jaar was, heeft zich namelijk ontwikkeld tot een antiracist van hier tot ginder. Die krijgt dan postuum te horen dat hij fout is geweest en dat zelfs ik na tachtig jaar mijn bek moet houden.”

Het is bij Theo heel slecht gevallen. “Dat maakt voor mij deze hele politiek zo’n smoezig bedrijf, dat ik er niets meer mee te maken wil hebben.”

Fragment

Theo Hiddema in Humberto:

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 11, 2021 21:44

Vreselijke man die als advocaat alleen de wetten van het geld begrijpt , en niets te zoeken heeft in de politiek . Het zegt iets over Baudet’s elitaire arrogantie .Amen .

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 11, 2021 21:52

Haal die min weg .

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 11, 2021 23:47

Ik wil dat jullie die min nu weghalen .

Gast
Wim Lubbers
januari 11, 2021 15:40

Om Hiddema het (korte) NSB-lidmaatschap van zijn ouders aan te rekenen, is inderdaad beneden peil. Dat was ook het enige sterke punt dat Hiddema het hele interview had. Voor de rest heeft hij toch jaren behoorlijk boter op zijn hoofd gehad. Of hij liegt gewoon. Een beroepsziekte van advocaten.

Gast
Maria
januari 11, 2021 22:10
Antwoord op  Wim Lubbers

Vroeger zou de pers kritischer zijn geweest. Maar de pers is bang net zoals veel mensen nu bang zijn. In de jaren 80 hingen mensen posters thuis op over allerlei onderwerpen. Dat zouden nu veel mensen niet meer durven. Hoe is dat er zo ingeslopen?

Gast
anthonia
januari 13, 2021 01:10
Antwoord op  Maria

omdat als je nu zoiets zou doen heb je een handgranaat aan je deurklink hangen!! word je gebedreigt,geintimideerd,geschopt en geslagen dankzei die allochtonen niet allemaal maar teveel wel heropvoedingskampen met een stel comando’s dat is de oplossing maar dat mag dan natuurlijk weer niet die arme tere zieltjes,nou het is meer dan tijd dat er mensen in de politiek en in de rechtbanken komen die dit wel durven die wel respect hebben,

Gast
Meindert Kramp
januari 11, 2021 13:55

Zo is Theo niet, maar die ca. 150 slaapkoppen en hun regering zijn wel zo:

Toen ze er eenmaal in geslaagd waren om een einde te maken aan de democratie en Duitsland in een éénpartij dictatuur te veranderen, orkestreerden de Nazi´s een reusachtige propagandacampagne om de loyaliteit en samenwerking van de Duitsers te verkrijgen. Het ministerie van Propaganda van de Nazi´s, o.l.v. Dr. Joseph Goebbels, nam de controle over alle vormen van communicatie in Duitsland over: kranten, tijdschriften, boeken, openbare bijeenkomsten en demonstraties, kunst, muziek, film en radio. Standpunten die op welke wijze dan ook de overtuigingen van de Nazi´s of het regime bedreigden, werden gecensureerd of uit alle media verwijderd.

Gast
Een ander geluid
januari 11, 2021 13:32

De grootvader van Ascher was fout in de oorlog. Misschien kan Max Pam daar eens over schrijven. Denk aan de toeslagen affaire. Ascher is het selecteren op afkomst met de paplepel ingegoten.

Gast
de nuance
januari 11, 2021 13:41
Antwoord op  Een ander geluid

En het grote verschil is dat opa Asscher zeer actief fout was.

Gast
Statisticus
januari 11, 2021 16:09
Antwoord op  Een ander geluid

En de moeder van Asscher is jarenlang met goedkeuring van Lodewijkje A. lobbyist van de tabaksindustrie geweest die verantwoordelijk is voor 7 miljoen doden per jaar.

Gast
Hoe maak ik de verkeerde, angstwekkende plaatjes
januari 11, 2021 13:25

tweet van Marianne Zwagerman over de piramide van Van Dissel. Als je cijfers in de piramide zonder piramide bekijkt, zijn ze veel minder angstwekkend, dan wanneer je de cijfers in het plaatje van de piramide ziet geprojecteerd.
De segmenten zijn niet in de juiste verhouding. Het is net zoiets als met de mercator projectie en de traditionele wereldkaarten, waar Afrika in verhouding veel kleiner is de Amerika’s en Groenland er ook te klein uitziet.

Gast
Robert
januari 11, 2021 12:46

Als het waar is wat Theo beweert, is die Max Pam een loeder.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 11:46

De Opa van rutte was dus wel NSB’r maar dat wordt zorgvuldig verzwegen,ook door zgn links …vooral door links

Gast
Frans
januari 11, 2021 12:54
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Waar zijn we in dit land mee bezig.

Gast
Vrolijke Frans
januari 11, 2021 13:27
Antwoord op  Frans

lekker thuiszitten. Daar zijn we mee bezig. We zijn bezig met de grote reset.
Veel plezier ermee.

Gast
Frans
januari 11, 2021 14:09
Antwoord op  Vrolijke Frans

Ik word er niet vrolijk van.

Gast
Jan
januari 11, 2021 13:27
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

De opa van moeders kant? familie Dilling?

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 22:17
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

De vader van Rutte heeft in een jappenkamp gezeten. Het zou de psychopathische trekken van Rutte kunnen verklaren.

Gast
Josefien
januari 11, 2021 11:44

Zo worden kinderen van NSB’ers steeds weer in een hoek gedrukt. Alsof die er iets aan kunnen doen dat hun ouders fout waren.

Gast
Groenlinks is intolerant en rechts
januari 11, 2021 11:43

Het kan verkeren. GroenLinksnitwit Sybren Kooistra schreef vorig jaar dat Max Pam een racist was omdat Max Pam kritisch was op het feit dat tegenwoordig vrijwel elke vorm van kritiek als racisme wordt gezien door activisten. Logisch dat Pam een rechtszaak is begonnen. Maar bij Hiddema maakt hij min of meer dezelfde denkfout als Kooistra bij hem.

Gast
Juist
januari 11, 2021 11:23

Volkskrant, zou er mijn kat nog niet op laten schijten.

Gast
chris?
januari 11, 2021 11:40
Antwoord op  Juist

@Juist, U leest zeker de Telegraaf, die in de oorlog hulde met de vijand.
Overigens heb ik het artikel in de Volkskrant niet gelezen.

Gast
De nuance
januari 11, 2021 12:08
Antwoord op  chris?

Ook diverse andere landelijke kranten waren fout in de oorlog. Han van der Horst heeft daarover een uitstekend artikel op de website Joop geschreven twee jaar geleden

Gast
verderkijker
januari 11, 2021 12:12
Antwoord op  chris?

Hulde?
Verder doet u hetzelfde als Pam. Totaal irrelevante oude koeien uit de sloot halen.

Gast
chris?
januari 11, 2021 12:21
Antwoord op  chris?

sorry; hulde moet zijn heulde

Gast
saperdeflap
januari 11, 2021 12:46
Antwoord op  chris?

Gooi er maar een ‘Godwinnetje’ tegen aan. schrijver een een gecertificeerde loser?En al je opa’s lid van het door u aangehaalde clubje?

Gast
Rinus
januari 11, 2021 15:54
Antwoord op  chris?

Niet gelezen , dus dom lullen is jouw sterke punt !

Gast
Toon
januari 11, 2021 12:00
Antwoord op  Juist

Ik wel. Want dat is het enige waar de Volkskracnt goed voor is. Opruimen van stront!

Gast
neutrale observant
januari 11, 2021 11:17

Max Pam schrijft onterecht Hiddema af omdat een deel van de familie van Hiddema tijdelijk fout was in de oorlog en Hiddema schrijft de Volkskrant af omdat er een columnist een foute column over Hiddema schrijft. Beide personen maken de denkfout dat het denken of een mening van een of meer personen van een gezin, groep of organisatie automatisch betekent dat alle anderen van zo’n groep ook zo denken.

Gast
televisiekijker
januari 11, 2021 12:13
Antwoord op  neutrale observant

Heel mooi geschreven!

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:10

Wat een seniele oude man is die Hiddema.
Past zo in het rijtje met.Trump, Biden en Pelosi.
Deze mensen horen niet meer in de politiek thuis
Ga lekker met pensioen.

Gast
Jaapww
januari 11, 2021 16:40
Antwoord op  anonymous

Weet u met uw sponzige hersens niets beters in te brengen. Medelij wekkend persoon. Vooral op nummer 9 van GL lijst stemmen. Dan weet u zeker dat er een persoon in de kamer komt met een facsistisch wereldbeeld.

Gast
ton
januari 11, 2021 11:01

MENSEN ALLEMAAL DE VOLKSKANT OPZEGGEN………ECHT DOEN..

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:06
Antwoord op  ton

Maak ik zelf wel uit.

Gast
Vrolijke Frans
januari 11, 2021 13:31
Antwoord op  anonymous

Jij maakt niks zelf uit. Vooruit mondkapje op. “Gewoon doen!” (Hugo de Jonge)

Gast
Rinus
januari 11, 2021 15:55
Antwoord op  ton

Krant is er alleen voor die linkse gekkies !

Gast
joost2
januari 11, 2021 10:57

De Volkskrant was vroeger een keurige rooms-katholieke krant en is nu verworden tot een puur links radicaal krantje, dat tot in den treuren alles verdedigd wat maar anti Nederlands c.q. links is en doet en partijen ondersteund die van ons eisen te doen wat zij willen en vooral dwingend ons willen opleggen. Groenlinks en D66 zijn er het voorbeeld van.
De Volkskrant is een ongenuanceerd oneerlijke krant.
Het is een laffe manier om Hiddema te veroordelen en te beschadigen om wat zijn familie ooit 75 jaar geleden fout gedaan zouden hebben.. Dat is zoeken, en is smeerlapperij ten top.
Die opstelschrijver van de Volkskrant heer Pam moest zich schamen.
Heb liever dat hij opstelletjes schrijft over mevrouw Al=Qaq-Kaag, die 20miljoen euro van ons belasting geld naar een aan Palestine gelieerde terreurgroep, zonder dat de kamer was geïnformeerd!
Maar daar schrijft Pam niet over !
Aan de andere kant zou Hiddema toch als slim bekend staande man, moeten weten dat alleen politici uit de linkse hoek bescherming van die krant krijgen. Dus hij had nooit juist bij die krant nooit een interview moeten geven.

Gast
Paul
januari 11, 2021 10:41

Meneer Pam is Joods en zou bijgevolg moeten weten hoe verwerpelijk het is iemand te framen, of sociaal karaktermoord op hem te plegen, of zelfs te demoniseren.

Gast
Rinus
januari 11, 2021 15:57
Antwoord op  Paul

Pam hebben ze vergeten !

Gast
Umberto
januari 11, 2021 10:19

Het is de heer Hiddema natuurlijk niet aangemeten dat zijn vader en broer bij de NSB zaten.
Maar je weet als je in een glazen huis gaat zitten iedereen naar je zit te kijken.
Hij is advocaat dus niet zielig doen en daar volwassenen mee om gaan.
Ik moet altijd lachen om Theo en hij was toch ook zo slim om forum te verlaten?
Dus niet verbaast zijn dat de Volkskrant alles er bij haalt

Gast
Paul
januari 11, 2021 10:42
Antwoord op  Umberto

“Het is de heer Hiddema natuurlijk niet aangemeten dat zijn vader en broer bij de NSB zaten”
Klaar.

Gast
Frans.D
januari 11, 2021 10:07

Volkskrant is het antisemitisme het is de krant die linkse partijen steunt die mee liepen in een demonstratie waarbij geroepen werd Hamas, Hamas alle Joden aan het het …..

Gast
Barend v. Dorp
januari 11, 2021 09:55

Theo Hiddema, zó’n man, verdient een standbeeld!

Gast
Koen
januari 11, 2021 09:52

Zo gaat dat op links, al ben je nog zo goed als Theo Hiddema we zullen je ten koste van alles framen als een rechts-extremist en een antisemiet. Werkelijk te walgelijk voor woorden, figuren als Max Pam moet je voor het gerecht trekken wegens smaad en laster en racisme.

Gast
Nelis
januari 11, 2021 09:49

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan bij dhr. Pam. Niet gehinderd door enige kennis van zaken mensen wegzetten als facist of nazi, dat is links ten voeten uit.

Gast
Robert
januari 11, 2021 11:01
Antwoord op  Nelis

Ben zelf joods, maar war die Max Pam nu doet kan niet. Dat is nep journalistiek.

Gast
Rinus
januari 11, 2021 15:58
Antwoord op  Nelis

Links is de nieuwe NSB !

Gast
Piet Zwart
januari 11, 2021 09:44

Wat is het toch in dit land dat al dat afbraak als columnisten, presentatoren , BN,ers waar de gemiddelde iq toch echt niet boven de 90 komt zoveel podium en macht krijgen .
Het draag niets bij , het liegt en bedriegt doodziek van te worden .
Max Pam komt zelf uit een hele enge graaiers familie .
Zo wel hij , als vroeger papa Pam bij Parool
Enge mensen

Gast
Karbonade
januari 11, 2021 09:43

In alle columns weet Max Pam het te presteren om WOII erbij te halen en het fa sc isme.
Do delijk vermoeiend die repeterende langspeelplaat.

Gast
Ra de Maker
januari 11, 2021 09:29

Max Pam, Die graaide ooit in Hilversum naar zoveel geld dat ze hem zelfs de rug toekeerde. Een hele foute meneer. Hiddema is overigens ook een beetje vreemd

Gast
Sjaak echt
januari 11, 2021 09:16

Wat vindt Max Pam van Maxima? Met een foute vader had ze dan nooit met Alex mogen trouwen. En hoe ver kijkt Max Pam terug, moeten we zijn stamboom even doornemen? Misschien was er wel iemand die zijn vrouw sloeg, dan mag Max Pam niet meer trouwen.

Gast
Frans
januari 11, 2021 09:11

Maak je niet te druk heer Hiddema, slechts 1 op de 80 mensen leest dat links krantje

Gast
Frans Koppelse
januari 11, 2021 09:11

Is dat niet de krant die nergens oplage heeft behalve in de GrachtenGordel? En dienst doet als oud papier bij de padvinders wanneer de bruna en kiosken hun stapel onverkoopbare edities moeten slijten?

Gast
Korstje
januari 11, 2021 09:11

Windvaan Theo waait overal heen. Was aangenomen om Baudet er beter uit te laten komen en er een rem op te gooien bij zijn bruine wappie gemeur. Bij zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Gast
Frans
januari 11, 2021 12:58
Antwoord op  Korstje

Zeker niet gekeken.

Gast
Hayden
januari 11, 2021 09:09

Over andere roddelen is zo laag.

Gast
Eva
januari 11, 2021 09:08

Theo heeft volkomen gelijk. Respect!

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 11, 2021 09:01

Laag van de Volkskrant om over zijn broer en vader te beginnen.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 09:03
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Ook laag van RTL om leugens te verspreiden.

Gast
Tom
januari 11, 2021 08:59

Respect voor Theo

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 11, 2021 08:54

Hiddema moet gewoon zijn toga weer aantrekken en drugsdealertjes uit Amsterdam-West juridisch bijstaan.

Gast
Brandon
januari 11, 2021 08:51

De waarheid is hard, ook voor Hiddema.

Iedereen mag dat weten.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen