Beau verrast kijkers na massakritiek: RTL Exclusief nog steeds tv-gedrocht

Haastige spoed is zelden goed: Beau van Erven Dorens heeft na de massakritiek op de eerste RTL Exclusief snel een nieuw format uit de grond gestampt, maar dat bleek gisteren óók een tv-gedrocht.

RTL Exclusief © RTL

RTL Exclusief werd op 30 december ongelooflijk slecht ontvangen. Beau van Erven Dorens bracht een satirische talkshow met typetjes als gasten, namelijk Johan Derksen, koningin Máxima en minister-president Mark Rutte. De show was volstrekt humorloos en werd dan ook afgeslacht door kijkers. Het gevolg: Beau ging terug naar de tekentafel.

Twee panels

De tweede RTL Exclusief werd een weekje uitgesteld en gisteren was het dan zo ver: Beau presenteerde een volledig nieuw format onder dezelfde programmatitel. “We hadden nog even de tijd nodig om het programma beter te maken”, legde de presentator uit aan zijn kijkers.

Het format van RTL Exclusief is in ruim een week tijd volledig omgegooid, van talkshow naar nieuwsquiz. Twee panels, bestaande uit een typetje en een échte BN’er, namen het tegen elkaar op. Gisteren vormde typetje Máxima een team met Francis van Broekhuizen en typetje Mark Rutte met Gerard Joling.

Kijker verbijsterd

Er kwamen ook nog instarts met typetjes voorbij. Zo had Beau een enorm flauw onderonsje met een Hugo de Jonge-imitator, zong de imitator van Diederik Gommers het liedje All By Myself en maakte de nep-Irma Sluis allemaal vunzige gebaren. De kijker kon er nog niet om glimlachen.

De kijker is verbijsterd dat een A-ster als Beau van Erven Dorens wederom zo’n wanproduct aflevert. “My goodness. RTL Exclusief heeft een nieuw format, maar hield de oude typetjes en dezelfde oude lachband. Als je gasten grappiger zijn dan de typetjes met geschreven grappen… Ouch”, schrijft Televizier-journalist Jef Willemsen.

Grootste tv-flop 2021?

Kijker Michael denkt dat we nu al dé grootste tv-flop van 2021 hebben gezien. “Het is 10 januari 2021 en ben nu al getuige van de grootste tv-flop van het jaar. Mijn hemel wat slecht.”

Radiomaker Edwin Noorlander: “Ik zou er alsnog maar mee stoppen. Maar bedankt voor het proberen.”

En tv-twitteraar Thijs: “Dat Beau zich op het hoogtepunt van zijn carrière laat lenen voor zo’n kulprogramma. RTL moet comedy en typetjes overlaten aan Carlo Boszhard & Co, niet andere uitgekauwde typetjes.”

Kwelling

Het was al met al weer een kwelling voor de tv-kijker. Vooralsnog gaat Beau er echter wel vanuit dat er aankomend weekend weer een nieuwe aflevering te zien is. “Tot volgende week, toedeloe”, zei hij.

U kunt RTL Exclusief terugzien op de RTL XL-site.

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rob v W
januari 12, 2021 14:21

Echt niet om aan te kijken, wat een belachelijk programma👎
RTL stop met aanpassingen, maar in de kliko ermee, samen met Big Brother.
Als jullie niks beters weten te maken, graag beeld op zwart.
Snap niet dat Beau zich hiervoor laat strikken……

Gast
Ingrid
januari 11, 2021 17:45

Beau, maak maar van die progamma’s over dakloze, of die serie die hebt gemaakt over allelei verschillende “mensen” met problemen.Maak een progamma over de bejaarden in een bejaardenhuis, maar stop AUB ,met deze waardeloze schit.ik was er na 5 min.al helemaal klaar mee.Je verlaagd jezelf, en dat is zo zonde. Ik vind je namelijk WEL goed,maar nu even helemaal niét. 😩

Gast
RonaldO
januari 11, 2021 16:58

Conclusie teveel zenders, saneren tot 2 publieke en 2 commerciële en een experimentele zender.

Gast
Chiel
januari 11, 2021 17:22
Antwoord op  RonaldO

Dan is er geen plek meer voor Murder she wrote, Flodder en The A team ;)

Gast
N.pijpers
januari 11, 2021 15:05

Beau leert het nooit iets goeds te brengen .
Weer Johan Cruyff naar voren halen
Laat deze man in vrede rusten .
Voor mijn geen Beau meer.

Gast
Vincent
januari 11, 2021 14:45

TV Flop van 2021? Nog altijd wel meer kijker dan bv Code van Coppens (op prime time)…..

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 14:31

Wat een negatief bericht weer, tv gedrocht? Deze site is een gedrocht. Deze site is nog erger dan de story of weekend

Gast
bastiaandv85
januari 11, 2021 14:21

en alom weer RTL bagger TV!

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 14:32
Antwoord op  bastiaandv85

Jij bent bagger

Gast
deug niet
januari 11, 2021 13:46

ik vond de typetjes joling en broekhuizen heel natuurgetrouw neergezet

Gast
Lucie
januari 11, 2021 16:00
Antwoord op  deug niet

Wij hebben weer eens echt gelachen…..echt leuk!!!

Gast
Harry:-D
januari 11, 2021 13:40

Met Beauter op je hoofd

kun je je veel veroorloven

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 14:32
Antwoord op  Harry:-D

Nee jij trekt volle zalen

Gast
Britt Scholte Lover
januari 11, 2021 12:56

Onzin! Het was een leuke show, dit is cabaret! Mogen we niet meer lachen soms MC ??

Gast
Ronnie
januari 11, 2021 13:33
Antwoord op  Britt Scholte Lover

Is dit cabaret??? Dan ben ik god

Gast
Lisa
januari 11, 2021 14:14
Antwoord op  Britt Scholte Lover

Cabaret? Waar dan?

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 14:35
Antwoord op  Britt Scholte Lover

Je mag geen kritiek leveren op deze site want anders word je geblokkeerd, of je krijgt de melding dit bericht moet nog worden goedgekeurd. Ze sensuren

Gast
Lucie
januari 11, 2021 16:00
Antwoord op  Britt Scholte Lover

Helemaal mee eens

Gast
Objectieve Toeschouwer
januari 11, 2021 12:40

Wil je een format redden, nodig je Francis uit. Dat mens doet zelf de hele tijd een typetje en is niet grappig meer na honderd keer overal op tv te zijn verschenen.

Gast
Beau exclusief?
januari 11, 2021 12:29

Ha, ha, ha,…

Niks exclusief. Bijna dagelijks te zien bij RTL.

Gast
Art Rooijakkers
januari 11, 2021 12:34
Antwoord op  Beau exclusief?

Ik mag nooit meer op tv van Peter vd Vorst.

Gast
Chiel
januari 11, 2021 12:41
Antwoord op  Art Rooijakkers

Binnenkort komt je Iedereen had het er over coronaspecial op tv, joh!

Gast
Bart
januari 11, 2021 13:48
Antwoord op  Chiel

Die is vorige week zondag al geweest. Er heeft weer niemand gekeken.

Gast
Chiel
januari 11, 2021 17:21
Antwoord op  Bart

Is me helemaal ontgaan inderdaad.

Gast
Karel
januari 11, 2021 12:28

De vrouw van Beau draait zich om in haar graf zo slecht was het

Gast
Ronnie
januari 11, 2021 12:26

Wat was dat slecht het was zo slecht dat je geen eens een cijfer kan geven wat een één is nog te hoog

Gast
Mark
januari 11, 2021 12:09

De titel RTL Exclusief is al bedoezeld, dus snel skippen, net zoals ze Humberto gisteren niet in RTL Late Night Hebben gezet, want die titel kan ook niet meer. Noem de quiz Kijk Op De Week.

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:52

Stoppen hiermee,is niet om aan te zien.

Gast
Sem
januari 11, 2021 11:39

Het kan nog gered worden, maar dan moet het format wel drastisch om. Een stukje cabaret/satire/persiflage is natuurlijk wel leuk. Maar dan moet je het een beetje insteken als een soort Spijker met Koppen (NPO Radio 2) of het eerdere Kopspijkers(snellers) uiteraard. Dus een goed gesprek met een persoon uit het nieuws van de afgelopen week, stukje cabaret, wat goede muziek en een soort nieuws quiz(je) of iets dergelijks. Dan kan het nog wel een leuk feeldgood zondagavond programma worden.

Bijvoorbeeld:
2-3 minuten – Wrap-up nieuws afgelopen week
8-10 minuten – Gast vd week
2 minuten – Muziek
4-5 minuten – Cabaret
3 minuten – Gesprek artiest + Muziek
5 minuten – Afsluitend onderdeel (nieuwsquizje / cabaret)

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Sem
Gast
mark 2
januari 11, 2021 11:31

Als je als tv zender een flop op de buis gooit.. is al erg genoeg.. maar als je vervolgens de kat dat je een talkshowhost in 1 week naar quiz kan omgooien ben je echt slecht bezig

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:05

Hou het bij je talkshow of maak weer een programma over daklozen, dat kun je goed Beau.

Gast
Ron
januari 11, 2021 10:54

Ik heb het niet eens gezien, maar kan het me goed voorstellen. Dit is trekken aan een dood paard. Beau had dit echt niet moeten doen.

Gast
Leny Kruis
januari 11, 2021 10:52

Het programma wasvslecht. De teksten waren niet te pruimen. Ben van elende maar weer CSI gekeken. Dat vond ik nog leuker ook.

Gast
Carl
januari 11, 2021 10:32

Wat mij keer op keer verrast is dat ze bij RTL het belang van goede tekstschrijvers onderschatten. Daar valt of staat satire mee. Goede grime is niet voldoende. Misschien toch eens wat geld uittrekken voor een stel schrijvende mensen met humor?

Gast
Bart
januari 11, 2021 10:25

Net verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar Humberto deed het best goed. Hopen dat hij niet meer zo naast zijn schoenen gaat lopen als een aantal jaren geleden.

RTL Exclusief is ook in de nieuwe opzet net om aan te zien. Het werkt gewoon niet met dat deep face. Het was nog steeds niet grappig. Ik vind het jammer voor Beau. Op papier was het misschien een leuk idee. Advies is per direct de stekker uit dit programma halen.

Programmering voortaan zo op zondag:

20.00 Beat The Champions
21.00 Crime Desk met Beau en Marieke
22.00 Humberto

Maandag op RTL5

20.30 De Verhulstjes (reallifesoap van VIER over Gert en zijn familie)
21.30 Big Brother

Gast
Mark
januari 11, 2021 12:10
Antwoord op  Bart

Inderdaad, Crime Desk kan best 800.000 halen op zondag. Op maandag half 9 zit het tegenover Slimste Mens, ik vrees nooit meer dan 350.000

Gast
Bart
januari 11, 2021 13:50
Antwoord op  Mark

En dan ook nog eens op RTL5. Ze willen meer crime programma’s op RTL5 zetten maar zo een als Crime Desk past weer beter op RTL4. RTL zou ook terug moeten komen met Peter R. de Vries Misdaadverslaggever.

Gast
Meneer de Uil
januari 11, 2021 10:25

Laat Beau hier in hemelsnaam mee stoppen. Dit dreunt dadelijk door als-ie met zijn talkshow terugkomt.

Gast
Connie
januari 11, 2021 10:19

Typetjes zien er dan best oke uit maar ik kan er totaal niet om lachen! Maxima is gewoon niet grappig. Dit is echt slecht. Laat dit over aan mensen die het wel kunnen. Rtl heeft al typetjes genoeg.. Arme Beau dat hij dit moet doen. Je ziet aan hem dat hij er ook niet om kan lachen.

Gast
Flauwe Kul
januari 11, 2021 10:17

Beau is zelf natuurlijk ook ‘deep fake.’ ☺

Gast
Hoeveel Beau kun je op TV gooien
januari 11, 2021 10:03

Begint steeds meer een overkill te worden.

Gast
Bart
januari 11, 2021 09:59

Kappen ermee!

Gast
Dennis
januari 11, 2021 09:54

Het is was om te huilen en vooral ook jammer voor Humberto. Beau is een sterke A presentator, maar dit doet hem geen goeds. Het programma moet van de buis. Na Chantal gewoon Humberto, want dat heeft hij ook een sterke lead in. Of na Chantal, Beste Kijkers… En laat dan weer aan Beau en Ruben over. Want dit is zonde van de zendtijd.

Gast
Tom
januari 11, 2021 09:54

Hier spelen andere zaken denk ik. Het programma was helemaal niet slecht, integendeel. Typetjes zijn geweldig nagespeeld, bijna eng echt. Top!!!

Gast
Beau's beauty parlor
januari 11, 2021 09:53

Weer zo een Beau misbraaksel. Komt niet meer goed. Volgende maar.

Gast
Johan
januari 11, 2021 09:46

Het format was niet het probleem, maar de slechte grappen. Haal het programma van de buis, investeer in goede schrijvers en probeer het na de zomer nog een keer. Zoals het nu in elkaar zit is het kansloos.

Gast
Tv Junkie XL
januari 11, 2021 09:45

Haha al die Talpa medewerkers die gevraagd is om een negatieve reacties te plaatsen over het programma van Beau en Humberto. Zo voorspelbaar. Maar ik snap het wel als je eigen programma’s op SBS genadeloos floppen. Een finale aflevering van een best wel debiel programma als Klein maar Fijn dat amper 600.000 kijkers scoort….oei!

Gast
Rob
januari 11, 2021 09:42

Wie bij rtl geeft toestemming om dit uit te zenden ?? Wat ontzettend slecht !! Tv flop van 2021. Beter nu stoppen hier mee!! Gaan ze door worden het dramatische cijfers de komende 4 weken.
Kunnen ze beter wie ben ik uitzenden op zondagavond en dan nog beter op donderdag een hh ofzo . Nu heeft Humberto gelijk een lead in van niks en krijgt ook gelijk kritiek etc etc . Niet slim dit
Zorg je dat Humberto een goede lead in heeft scoort die nog wel 850 duizend .

Gast
Wim
januari 11, 2021 09:38

Voor alle reageerder een tip.
Kijk as. Donderdag naar Dit was het nieuws. En zeker bij RTL moeten ze gaan kijken, kunnen ze veel van leren.
Daarom al 25 jaar succesvol.

Gast
rollins
januari 11, 2021 09:36

Beau was wel echt? Ik vraag dit voor een weddenschap met mijn zoontje van 3.

Gast
Kees
januari 11, 2021 09:33

Smaken verschillen, het was leuk en ga volgende week zeker weer kijken!

Gast
Mien uit Assen
januari 11, 2021 09:33

Ik heb gekeken omdat het zó slecht was. Er moet toch wel iemand zijn van de productie die na de opnames zegt: “Dit kunnen we beter niet uitzenden”. Of Beau die met een vuist op tafel slaat en roept: “Dit wil ik niet, dit kost mij m’n reputatie!”. Gerard Joling klonk zonder zijn geluidsman die het normaal allemaal een beetje rechttrekt ineens als een schorre kip. Blamage. Nu staat het weer 1-1 tussen hem en Gordon.

Gast
Fox Mulder
januari 11, 2021 09:31

Zou bij SBS een top programma zijn.

Iemand koffie?

Gast
man pan
januari 11, 2021 09:31

Ik heb niet gekeken, maar zo te lezen heeft de creatieve team de formats van Kopspijkers en Dit was het nieuws door de blender gegooid en is dit het resultaat. Wat een armoe…

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 09:26

Wanneer belandt die Peter van der Vorst bij het grofvuil na al die flops?
Het ene na het andere waardeloze programma afleveren maar hoelang nog?!

Gast
Anneliese
januari 11, 2021 09:30
Antwoord op  Respect ✌️

Respect, helaas nemen wij je niet serieus met je stuitende opmerkingen🤢

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 10:13
Antwoord op  Anneliese

Wij?? Lijkt erg op dissociatieve persoonlijkheidsstoornis dus bezoek een psychiater en als je toch bezig bent neem dan een facelift suf wicht.

Gast
Hamster
januari 11, 2021 09:33
Antwoord op  Respect ✌️

Volgens mij scoort RTL afgelopen half jaar beter dan ooit toch?

Gast
Lucy
januari 11, 2021 09:26

Alles wat slecht was, zit er nog in. En waarom nog steeds afsluiten met Johan Cruyff? Voor de nabestaanden lijkt mij dit best moeilijk om te zien. Tijd om dit terug te brengen naar de tekentafel of gewoon in de prullenbak gooien.

Gast
Ernestine
januari 11, 2021 09:25

Mijn commentaren blijven verwijderd worden!!!!!

Gast
Blokkie
januari 11, 2021 09:25

Au…. wat was dát slecht, zeg!

Gast
LD_
januari 11, 2021 09:22

En dan nog Johan Cruyff als typetje erbij halen ook, pure wansmaak.

Gast
Annelies
januari 11, 2021 09:21

Redactie van MC, dit was de 1e aflevering. Niet meteen lopen afzeiken maar geef ze de tijd om het te verbeteren. Zo makkelijk vanachter je buro!

Gast
Wilfred Gemeen
januari 11, 2021 09:19

Snel van de buis. Ik durf te wedden dat de herhaling van de herhaling van de herhaling van CSI meer tevreden kijkers gaat trekken.

Treurig dat talenten als Vrijdag en Santifort zo graag op tv willen dat ze hun zelfs slechtste typetjes uit de kast halen.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 09:18

Alleen de foto al: flopperdeflop

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen