Carlo Boszhard doet kijkcijferellende Chantal Janzen vergeten

De kijkcijfers van donderdag 3 december 2020 (SKO) – Na zes succesvolle afleveringen van de nieuwe Carlo Boszhard-show I Can See Your Voice is RTL 4 de Chantal Janzen-misère alweer lang en breed vergeten.

© RTL

De donderdagavond was aan het begin van dit tv-seizoen, in september en oktober, een echt zorgenkindje van RTL 4. Chantal Janzen scoorde zwaar teleurstellend met haar programma Chantal Komt Werken. ‘Zes Televizier-sterren, slechte kijkcijfers’, luidde de conclusie. Er keken gemiddeld 684.000 mensen naar.

Carlo overtreft Chantal

Carlo Boszhard scoort met I Can See Your Voice bijna twee keer zo veel kijkers. Hij scoort nu al weken 1,2 à 1,3 miljoen kijkers en ook gisteren was zijn show weer de grote winnaar op prime time: I Can See Your Voice zette een score neer van 1,3 miljoen kijkers en 22 procent marktaandeel.

RTL 4 heeft nog twee donderdagen te gaan met gegarandeerd mooie kijkcijfers dankzij I Can See Your Voice. De week erna volgt de All You Need Is Love-kerstspecial, de week dáárna is de oudejaarsspecial van The Masked Singer te zien. In januari keert Carlo weer terug op de donderdagavond met De TV Kantine. De persiflagecomedy zal een uitzendavond vormen met Wie Ben Ik.

KLEM pakt zilver

Terug naar gisterenavond: het zilver op prime time is voor NPO 1 dankzij de dramaserie KLEM, waar 920.000 mensen (17 procent) naar keken. Ali B op Volle Toeren trok ervoor 724.000 kijkers (13 procent).

RTL 7 volgt op de derde plek dankzij de door 827.000 mensen (16 procent) bekeken Europa League-wedstrijd Granada – PSV. Verder was NPO 3’s Keuringsdienst van Waarde het meest in tek met 469.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 461.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Mr. Frank Visser Rijdt Visite: 421.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 371.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met FBI Most Wanted: 262.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 290.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Intern: 185.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), Feyenoord – Dinamo Zagreb (870.000), GTST (868.000), M (805.000), RTL Boulevard (769.000), Tijd voor MAX (682.000) en Editie NL (670.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (880.000), Beau (874.000), Hart van Nederland (603.000) en Journaal laat (593.000) het meest in trek. Shownieuws trok 435.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en RTL 7 brons met 14 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.151.00001. NPO1 / 20.0%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.297.00002. RTL4 / 18.4%
03. I Can See Your Voice (RTL4) 1.263.00003. RTL7 / 13.8%
04. EenVandaag (NPO1) 1.220.00004. SBS6 / 8.2%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.157.00005. NPO2 / 5.2%
06. KLEM (NPO1) 920.00006. RTL5 / 4.5%
07. Op1 (NPO1) 880.00007. NPO3 / 4.0%
08. Beau (RTL4) 874.00008. RTL8 / 3.4%
09. Feyenoord – Dinamo Zagreb (RTL7) 870.00009. Vero / 3.2%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 868.00010. NET5 / 2.9%
11. Granada – PSV (RTL7) 827.00011. RTLZ / 1.7%
12. M (NPO1) 805.00012. FS2 / 1.5%
13. RTL Boulevard (RTL4) 769.00013. FS1 / 1.4%
14. Ali B op volle toeren (NPO1) 724.00014. Discov / 1.2%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 682.00015. SBS9 / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 42,0%
02. Publieke Omroep 29,2%
03. Talpa TV 15,3%

67 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
MC bezoeker 49
december 4, 2020 20:17

Niet erg succesvol in kijkcijfers, maar ik heb de afgelopen drie weken met veel plezier gekeken naar de realityserie In Real Life. Hopelijk kan Big Brother dit gat straks mooi opvullen ;)

Gast
Verkeerde foto MC?
december 4, 2020 16:48

Het lijkt Ron Boszhard wel.

Gast
Zorgelijk
december 4, 2020 16:32

Team Spoedeisende Hulp (RTL5) is een prachtig programma en stijgende, ondanks grote concurrentie.
Het scoort na 2 weken op primetime al beter dan de eveneens prachtige SBS6 variant….

Gast
Weg Ermee
december 4, 2020 16:25

Tjongejonge, wat een zielige kop weer van een zielig MC typetje

Gast
wordt vast verwijderd....
december 4, 2020 15:54

389.000 kijkers (30,8%) verlieten spoorslags RTL 4 toen BEAU in beeld verscheen!

Gast
Weg Ermee
december 4, 2020 16:34

Wat ben jij zielig wvv….

Gast
wordt vast verwijderd....
december 4, 2020 15:38

Ge-noten van Feijenoord.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
Mark
december 4, 2020 11:59

SBS 6 moet weer amusement doen op donderdag: Thank You For The Music en Zullen We Een Spelletje doen deden het heel goed op donderdag. Ze hebben dan ook geen concurrentie van NPO 1, want die doet al jaren niet meer mee op donderdag.

Gast
JobF
december 4, 2020 12:11
Antwoord op  Mark

Thank you for the music heeft nooit op donderdag gestaan. En er zijn ook heel veel amusement programma’s mislukt op donderdagavond. Bijvoorbeeld een talentenjacht met Gordon in 2019

Gast
Mark
december 4, 2020 11:56

Ik vind er niks aan, I Can See Your Voice. Alleen de jury al: ze staan allemaal in mijn Top 20 van irritante bn’rs. Fred van Leer staat met stip in de Top 5, Ronnie Flex en Jeroen van Koningsbrugge doen mij ook te popie-jopie. Die Marieke Elsinga werkt me ook al op de zenuwen, net als overigens meer mensen van Q-Music Mattie & Wietze. Van Samantha Steenwijk krijg ik ook jeuk. Meer irritante bn’ers uit de lijst: Gordon, Ali B, Giel Beelen, Najib Amhali, Peter R. de Vries, Tim Hofman, Roland Molendijk, Emile Ratelband, Robert Jensen, Rogier van Frank, Nienke Plas, Anna Nooshin, Nikkie Plessen.

Albert Verlinde, Patty Brard en Wendy van Dijk hebben de lijst inmiddels verlaten, die hebben weer een beetje de gun-factor teruggekregen.

Gast
wordt vast verwijderd....
december 4, 2020 15:40
Antwoord op  Mark

Vind je het leven nog wel leuk, Mark?

Gast
Weg Ermee
december 4, 2020 16:26

Hij houdt alleen van SBS6, vandaar, haha

Gast
Ron
december 4, 2020 11:24

Zeer stabiele cijfers voor GTST deze week. Steevast in de Top 10 met weinig verschuivingen per dag.

Gast
Zeer stabiele cijfers voor GTST. Fijn!
december 4, 2020 12:05
Antwoord op  Ron

GTST

Meest bekeken aflevering per jaar
2015 – 2.219.000 kijkers
2016 – 2.033.000 kijkers
2017 – 1.745.000 kijkers
2018 – 1.515.000 kijkers
2019 – 1.351.000 kijkers
2020 ?

Gisteravond nog maar 868.000 kijkers (met vernieuwde verhaallijn, betere look & feel, etc.) en inclusief “de thuisblijf bonus”.

Gast
appel
december 4, 2020 11:24

M zakt goed weg, ramptoeristen haken nu ook af, weg ermee

Gast
Patty Koot
december 4, 2020 11:02

Dag Top 17:
1 t/m 17, 0 maal Talpa.
Opbouwfase.

Gast
JobF
december 4, 2020 10:20

Ik vraag mij af waarom de hele reacties weer vol staat met RTL trollen. Net zoals zij zich afvragen waarom MC negatief is over Chantal en niet over SBS 6. Natuurlijk had hij nu ook negatief kunnen schrijven over SBS 6 maar MC begrijpt wel dat je SBS 6 niet moet vergelijken met RTL 4. RTL 4 is een veel grotere zender. Dat is altijd al zo geweest.

En ja de cijfers van SBS 6 zijn een stuk slechter geworden sinds Chateau Meiland weg is op maandag en donderslag. En ja dat is slecht.

Maar het staat ook wel tegenover hele populaire programma’s op RTL 4. I can see your voice profiteert van het succes van De Masked singer. En het verdwijnen van Chateau Meiland. Die kijkers gaan natuurlijk niet nu opeens een ziekenhuis programma kijken. Dat is idd niet goed nagedacht bij Talpa.

RTL 4 heeft een nieuwe policy van populaire programma’s tot 22:00 uur laten duren en dat werkt heel erg goed. Dan heb je dus tot 22:00 uur geen zappers vanuit RTL 4 en dat is juist de groep waar SBS 6 het van moet hebben. Dat raakt SBS 6 heel erg nu. Slim bedacht van RTL.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door JobF
Gast
Tuurlijk jongen....
december 4, 2020 10:22
Antwoord op  JobF

Meen je dit nou? Dan heb jij een nog grotere plaat voor je kop dan ik al dacht, je bent zeker Talpa medewerker. Alles wat hieronder over de Talpa groep gezegd wordt is toch gewoon waar !

Gast
kelly
december 4, 2020 10:29
Antwoord op  Tuurlijk jongen....

En die onzin die hij verkondigd over SBS net te vergelijken met RTL? Dat willen ze zelf hé, als ze wat meer hun best doen scoren ze best goed, dat bewijst Meiland, Wie van de Drie en nog anderen, maar soms lijkt het alsof Talpa teveel het Calimero effect najaagt. Schouders eronder en gaan, bezem door SBS6 en scoren. Dit duurt al jaren

Gast
JobF
december 4, 2020 12:17
Antwoord op  kelly

Nee dat willen ze zelf niet. Talpa wil RTL 4 helemaal niet in halen of even groot worden. Dat is totaal onrealistisch. Ze willen het gat kleiner maken. Het doel kwa marktaandeel was 10% en dat wordt dit jaar (2020) waarschijnlijk gehaald. Natuurlijk kan het nog veel beter bij SBS 6. Als je goed leest geef ik ook kritiek op bijvoorbeeld dat ziekenhuis programma dat Chateau Meiland heeft opgevolgd. Ook Alle hens aan dek slaat nergens op. De vrijdagavond is al helemaal slecht.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door JobF
Gast
JobF
december 4, 2020 12:14
Antwoord op  Tuurlijk jongen....

Wat zeg ik nou verkeerd dan? Ga is in op wat ik zeg inplaats van alleen zitten roepen. Ik ben geen Talpa medewerker en ik ben ook gewoon kritisch op SBS 6 in dit stuk hierboven.

Gast
Poehee
december 4, 2020 11:08
Antwoord op  JobF

John de Mol zwaait met een hele dikke portemonnee in medialand en heeft MC klem gezet. Dat maakt dat er de laatste weken geen afzeikartikelen over SBS verschijnen. Voorheen was dit wel het geval, dus er moet achter de schermen iets geritseld zijn. En hoe goed RTL ook scoort, MC blijft sneren uitdelen. In opdracht van de grote baas.

Gast
willem
december 4, 2020 11:37
Antwoord op  Poehee

exact dit ja

Gast
Job
december 4, 2020 12:18
Antwoord op  Poehee

Ja tuurlijk en jij gelooft zeker ook in fraude in Amerika en bent anti vaccin.

Gast
Mark
december 4, 2020 11:59
Antwoord op  JobF

SBS 6 moet weer amusement doen op donderdag: Thank You For The Music en Zullen We Een Spelletje doen deden het heel goed op donderdag. Ze hebben dan ook geen concurrentie van NPO 1, want die doet al jaren niet meer mee op donderdag.

Gast
Zomaar
december 4, 2020 10:11

Ze weten het, goedkope junk-scoort, dus we zullen er nooit vanaf komen.
Gelukkig zijn er nog programma’s als Klem, die er voor iedereen is en niet achter een betaalmuur zit.

Gast
Rambo
december 4, 2020 10:10

Belachelijk van MC om hier Chantal Janzen in te betrekken. Chantal stond in september en oktober recht tegenover Beste Zangers en Chateau Meiland. Carlo heeft minder concurrentie!

Blijkbaar is Chantal het volgende MC mikpunt…. treurig hoor.

Gast
Lisa
december 4, 2020 10:19
Antwoord op  Rambo

Mis, Carlo had ook concurrentie van Chateau Meiland en in de 1e 2 weken stond Beste Zangers er ook nog tegenover. Plus er is steeds Europees voetbal op donderdag.

Gast
Rambo
december 4, 2020 10:51
Antwoord op  Lisa

Begrijp me niet verkeerd. Carlo scoort idd heel goed momenteel en ik vind dat meer dan terecht. Tv maker pur sang!
Maar het is ook onnodig die vergelijking met Chantal te trekken. Zij stond het hele seizoen tegenover Beste Zangers en Chateau Meiland. ICSYV heeft één donderdag tegenover Beste Zangers gestaan en ik geloof drie keer tegenover Chateau Meiland. Bovendien belangrijk er bij te vermelden; Chantal komt werken werd uitgezonden in een periode dat de tv minder profiteerde van de pandemie omdat Nederland toen niet met strenge maatregelen te maken had. Sinds halverwege Oktober zit het land weer op slot en beleeft RTL4 grote successen en scoort letterlijk alles. M’n punt is; Stel Chantal komt werken stond nu geprogrammeerd dan had ze minimaal dezelfde kijkcijfers!

Gast
Bouwkuh Breda
december 4, 2020 09:46

Het is het programma dat het doet niet Carlo B hij heeft gewoon geluk dat hij dit mag presenteren.

Gast
zwak hoor MC !
december 4, 2020 09:35

Nou ja, na weken nog terugkomen op Chantal. Wat een onzin bericht zeg !

Gast
zo dan!
december 4, 2020 09:20

RTL4 / 18.4%
SBS6 / 8.2%

CIJFERS ZEGGEN ALLES !

Gast
Joost
december 4, 2020 09:41
Antwoord op  zo dan!

ik hoor niets???

Gast
willem
december 4, 2020 09:19

Wanneer gaan er nou echt eens koppen rollen bij Talpa en gooien ze rigoureus het roer om, dit is toch om te janken ! Kom op zeg.

Gast
Patty Koot
december 4, 2020 09:13

Op1 – Beau 1e uitzending 3-1
Op1 – Beau 2e uitzending 4-0

Hardlopers zijn doodlopers net zo als kroeglopers.

Gast
Pieter
december 4, 2020 09:41
Antwoord op  Patty Koot

en reaguurders met obsessies…

Gast
ha haha
december 4, 2020 09:11

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 461.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Mr. Frank Visser Rijdt Visite: 421.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 371.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met FBI Most Wanted: 262.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 290.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Intern: 185.000 kijkers.

3 keer Talpa ! Alle drie de Talpa zenders inclusief hoofdzender SBS6
Gaat goed John !

Gast
kelly
december 4, 2020 08:57

Hart van Nederland: 603.000 kijkers, het best bekeken programma op een hoofdzender !
Ga zo door John!

Gast
hiep hiep Talpa
december 4, 2020 08:53

Yeah, SBS6 vierde zender van NL, de champagne kan open !

Gast
zo zeg!
december 4, 2020 08:52

Even goed kijken, waar is Talpa in de Top15?
Oh nee….ze zijn aan het opbouwen !

Daaaaaag Talpa!

Gast
Kees
december 4, 2020 08:44

Chantal benoemen terwijl de cijfers van Mr. Frank Visser om te janken zijn (421.000).

Gast
tja
december 4, 2020 08:54
Antwoord op  Kees

Het is en blijft natuurlijk hoeveel geld John richting Mediacourant schuift hé !

Gast
Jos
december 4, 2020 08:41

Heel mooi seizoen van Klem. Epische finale waar alles bij elkaar kwam. 5 sterren serie.

Gast
Babs74
december 4, 2020 08:36

Is Chantal nu aan de beurt bij MC? Ik denk het wel.

Gast
Media Monnik
december 4, 2020 08:33

Lekker aan het bouwen Talpa?

Gast
Opbouwen & Afbouwen
december 4, 2020 08:21

Donderdag 3 december 2015 (Donderdag 3 december 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 37,3% (42%)
2. Publieke Omroep 30,2% (29,2%)
3. SBS Groep 15,7% (15,3%)

Cijfers zeggen alles. Zeker als U persoonlijk de conclusies trekt.

Gast
Eric
december 4, 2020 08:23
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag nietszeggende cijfers

Gast
Patty Koot
december 4, 2020 09:14
Antwoord op  Eric

Alleen sukkels zoals jij onderbouwen niet!

Gast
Wilma
december 4, 2020 08:25
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Je bewijst hiermee dat met één dag vergelijken met vijf jaar geleden helemaal niets zegt. De ene dag wint de SBS groep de andere dag wint RTL Nederland. Het zegt dus niets.
Geef dan cijfers over een een aantal maanden of zo met de trends. Dat zegt veel meer.

Gast
West
december 4, 2020 08:43
Antwoord op  Wilma

Het gezeur over dat SBS wel kan inpakken
De vergelijkingen zijn precies het zelfde als de Jumbo en de SPAR . allebei grote ondernemingen De SPAR ondernemer legt het af tegen de Jumbo ondernemer , maar beide hebben ze een goed belegde boterham

Gast
NPO kijker gaat voor kwaliteit
december 4, 2020 08:53
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

NPO en Talpa mooi stabiel ondanks een avondje voetbal op Fox en RTL

RTL een klein winstje door voetbal.

De winst dinsdag bij Talpa 10% met MAAR een wedstrijjd was veel groter. Kwaliteit wint altijd. Trouwens ook complimenten aan FOX voor gisterenavond.

Gast
Patty Koot
december 4, 2020 09:05
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

NPO en Talpa mooi stabiel ondanks voetbal

RTL magere winst dankzij 2 wedstrijden.

Talpa met 1 wedstrijd + 10% Verschil moet er zijn.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
december 4, 2020 08:20

Donderdag 3 december 2015
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.986.000
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.369.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 957.000

Donderdag 3 december 2020
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.151.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.157.000
18. Hart van Nederland (SBS6) 603.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.
Conclusie: Hart van Nederland is vakkundig om zeep geholpen

Gast
Objectieve toeschouwer
december 4, 2020 08:32
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Heel SBS6 is om zeep geholpen sinds dictator John er aan de touwtjes trekt samen met zijn nar Galjaard.

Gast
Wyatt
december 4, 2020 08:12

RTL Nederland 42%
Talpa 15,3%

Tot ziens Talpa. 🤣

Gast
Gerda
december 4, 2020 08:08

Ik haat die Carlo juist, niet de programma’s, maar die man brrrr Dat had ik al, toen hij alleen samen met Irene werkte…Chantal doet het niet slecht, alleen haar programma’s zijn beroerd..

Gast
Lisa
december 4, 2020 08:47
Antwoord op  Gerda

Kijk je toch niet, ik zie het probleem niet?

Gast
Jaja
december 4, 2020 09:01
Antwoord op  Gerda

Iemand haten die je niet kent!!!!!!!!!!!!!

Gast
Hallo
december 4, 2020 08:05

Die late avond is wel gered in ieder geval! Beau en Jinek scoren allebei geweldig!

Het emotioneert me, dat het RTL het zo goed doet! Petje af Peter!

Gast
Een emotioneel moment in TV land
december 4, 2020 08:15
Antwoord op  Hallo

Maandag 16 november t/m donderdag 3 december (weekdagen)

Sinterklaas – Beau: 7-7

Gast
Lot
december 4, 2020 08:25

Wat je schrijft zegt niets, alleen maar dat je onder 10 tallen verschillende namen Beau onderuit wilt halen.

Gast
Pieter
december 4, 2020 09:44
Antwoord op  Lot

Waarom zou een nitwit zonder enig gewicht Beau onderuit kunnen (?) halen. het bereik van deze comments worden zwaar overschat door de plm 10 reaguurders die dagelijks deze kolommen vullen…..

Gast
Hoe meer Buzz, hoe minder kijkers
december 4, 2020 08:26

Sinterklaas: 0% Buzz
Beau: 100% Buzz

Gast
Onzinnig vergelijken
december 4, 2020 08:27
Antwoord op  Hallo

Maandag 16 november t/m donderdag 3 december (weekdagen)

Hart van Nederland – Sinterklaasjournaal 0 – 14

Gast
Lisa
december 4, 2020 09:20
Antwoord op  Hallo

En dan komt Humberto erbij en verkloot het weer..

Gast
Poehee
december 4, 2020 08:05

In plaats van de kop: SBS stort in na pauze Meiland, schrijft MC lekker negatief over Chantal. Verdacht!

Gast
Pieter
december 4, 2020 09:44
Antwoord op  Poehee

ja… heeeel verdacht….. get a life!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen