Twan Huys met mondkapje op persfoto Buitenhof

Het is Twan Huys gelukt om ondanks de coronapandemie een visum te bemachtigen voor de Verenigde Staten. Na een mislukte poging om in de businessclass te belanden, vloog hij er dinsdag naartoe in een vrijwel lege economyclass.

Twan Huys Foto: VPRO

Hij heeft een paar dagen bij kunnen komen van zijn jetlag, maar straks moet hij aan het werk: om 12.10 uur presenteert hij de eerste van twee Buitenhof-specials over de nu al historische Amerikaanse presidentsverkiezingen.

Speciaal voor deze gelegenheid zendt Buitenhof uit vanuit New York waar presentator en oud-Amerika-correspondent Twan Huys in gesprek gaat met gasten uit de Amerikaanse politiek en media.

En bij dat alles hoort natuurlijk ook een persfoto. Twan shinet op de straten van New York met een chirurgisch mondkapje in de traditionele lichtblauwe kleur.

Ondanks alle coronabelemmeringen, heeft Twan veel zin in zijn uitzendingen. “Sinds 2000 doe ik verslag van de presidentsverkiezingen, maar niet eerder waren de tegenstellingen in het land zo groot, de toon onwaarschijnlijk scherp en de sfeer explosief. Juist daarom verplaatsen we ons naar de mediahoofdstad van de Verenigde Staten, New York. De stad die met bijna 24.000 doden extreem hard getroffen is door covid-19.”

In een studio op Manhattan spreken we met Democraten, Republikeinen, schrijvers en journalisten over de verkiezingsrace tussen Joe Biden en president Donald Trump.”

Buitenhof vanuit de Verenigde Staten is vanmiddag, en volgende week zondag, om 12.10 uur te zien op NPO 1.

47 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
janus
november 2, 2020 11:35

zo zonde van het geld dit……Wat is nu de meerwaarde? Nu een week door New York lopen en wachten op de volgende opname……ziek

Gast
The Henk
november 1, 2020 21:42

Wat zal deze ultralinks-activistische deuger raar op zijn malle deugkapje kijken als Trump straks wint! Ik hoop het van harte.

Gast
Uncle Tom
november 1, 2020 20:29

@G.ossip
zo 01 nov 2020 om 11:52
“Obama kreeg in 2009 de Nobelprijs, hij was toen 3 maanden president,wat heeft hij in die 3 maanden gedaan? ”

Een Nobelprijs voordat er gepresteerd was?
Dat lijkt op:
a. Je moet die luie negers een beetje aanmoedigen.
b. Deze neger is net als een hillbilly, die voor ’t eerst in de grote stad is. Laten wij hem dus maar een beetje aanmoedigen.

Onbegrijpelijk dat je bij een bepaald soort negers, airfryers, kopschoppers en sultana’s over de lange tenen struikelt, maar dat je niemand van hen hoorde over deze paternalistiasche, koloniale zet van het Nobel comité.

Gast
AlexF
november 1, 2020 19:18

succes Twan + team!

Gast
Lies
november 1, 2020 18:57

Wat een slechte aflevering van Buitenhof met Twam uit the US of A vandaag. Los van de slechte technische verbindingen, stelde hij slechte vragen.

Gast
Eva Quirinius
november 1, 2020 16:41

@TWAN yup … En die videoverbinding met Ayaan Hirsi Ali was héél slecht, en die met Pete Hoekstra behoorlijk slecht. Ik heb gekeken, maar ben niet veel wijzer geworden.

Gast
TWAN
november 1, 2020 15:31

met een heel team afreizen en dan 2 video gesprekken voeren met Ayaan Hirsi Ali en Pete Hoekstra en Arnold Grunberg aan tafel……..uhhh schiet mij maar lek….. dat kan je ook gewoon vanuit een studio in Hsum doen toch? SCHANDALIG

Gast
Riazop
november 1, 2020 13:10

Ehy Karin chatten? Wat is je ping?

Gast
Karin
november 1, 2020 12:34

ik vraag me altijd af als mensen dit mondkapje zo dragen of ze weten dat er een aluminium stripje zit aan bovenkant masker om het masker naar je neus te vormen zodat die nog beter aansluit en helpt.

Gast
Jon Hagedoorn
november 1, 2020 12:31

STEM ZE WEG, in Maart 2021,die linkse opvreters van de NPO.
Stem PVV of FVD.

Gast
Lian
november 1, 2020 12:13

Wordt lid van Ongehoord Nederland, dan wordt het beter !

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 12:10

@G.ossip
Heb ook niet gezegd dat het terecht is dat Obama terecht de Nobelprijs heeft gekregen.
Let wel: feit dat ik de psychiatrisch patiënt Trump veracht, betekent niet dat ik pro Biden of Obama ben/was.
En mind you, good old Bobby Fischer was een geniale schaker maar tegelijkertijd a nut case, paranoïde.
En helaas, kan ik jou met je ‘Trump 2021’ niet serieus nemen, je hebt vast nog niet al te veel levenservaring en of kinderen.

Gast
Sem
november 1, 2020 12:05

@Gossip
Ome Cor is een bejaarde dombo en niet bereikbaar dmv argumentatie. Zie zijn reactie van 11:08

Gast
Leo knots
november 1, 2020 12:03

Uitvreter, van belastinggeld lekker vakantie vieren in de USA

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 11:56

@Sem
Ik zou eerst mijn eerder aan jou gegeven persoonlijke adviezen maar eens ter harte nemen en als je dan eindelijk uit je bubbel bent: ogen open doen, kijken naar wat je ziet en luisteren naar wat je hoort. Dan zelf reflecteren en als je 20-25jr meer levenservaring hebt, kun je hier nog eens terug komen.

Gast
G.ossip
november 1, 2020 11:52

@Ome Cor,Obama kreeg in 2009 de Nobelprijs, hij was toen 3 maanden president,wat heeft hij in die 3 maanden gedaan? Hij had deze prijs nooit mogen krijgen ook omdat hij lid is van de Moslimbrotherhood.Europa krijgt als windvlaag China eerdaags over de vloer die alles opkopen,Trump geeft China geen kans omdat in Amerika te doen. Voor de rest even een ander feitje ,Trump is een 3D schaker als je dat kan ben je geen domme jongen. Trump 2021!!

Gast
Sem
november 1, 2020 11:47

Robb, bij jou misschien. Bij mij gaat t om inhoud, niet om de persoon.
Die 70% is een wilde aanname. Zegt niets.

Gast
robb
november 1, 2020 11:44

Sem : Het gaat voor 70% om de persoon een voorbeeld zonder Wilders is er geen pvv , zonder Rutte zakt de vvd weg .

Gast
joost
november 1, 2020 11:40

Bespaar U de moeite om te kijken en ga echt iets leuks doen.

De mislukte journalist Twan Huys zal gedurende zijn zendtijd alleen maar gebruiken om in ieder geval langdurig en structureel Trump te beledigen en te demoniseren.
De arrogante kwast, mislukt in zijn “talkshows” bij RTL, wilde ook graag super eerste klas vliegen, waar hij geen tickets voor had gekocht ! Maar dat zagen de Amerikanen niet zitten, dus moest hij tussen het gewone volk plaatsnemen. Bah wat een naar ventje.
Huys was ooit een slechte correspondent in de USA. Hij is er al tientallen jaren weg, en toch moet hij er naar toe, wat weet die nou van het huidige
Amerika ?

Je ziet als je een partijdige linkse h.fter bent, je altijd nog bij de staatsomroep weer een plekje krijgt.

Gast
Sem
november 1, 2020 11:39

Ome Cor, allemaal aannames die voortkomen uit je eigen verziekte gedachten.
Hebben we niets aan.
Probeer het eens met feiten die te controleren zijn ipv onnozele gedachten.

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 11:28

@anoniem
Trump was in de race voor de Nobelprijs voor de vrede. Nu hij deze is misgelopen zullen de wapen-lobbyisten wel weer dagelijks aan zijn deurtje staan te trappelen want anders stapelt het wapentuig zich alleen maar op en trainen de militairen zich suf voor niks. Maar ja, met wie moet ie in gevecht?
China is te groot, Midden-Oosten is te complex en gaat hem boven zijn petje, Afrika en Zuid-Amerika vallen af, Rusland: yeah right, Europa dan maar …..nee.
Mexico zou nog kunnen want dichtbij (nah).

Gast
Sem
november 1, 2020 11:27

robb, het gaat om het beleid, niet om de persoon. Daar moet je doorheen kunnen kijken.

Gast
robb
november 1, 2020 11:26

Ik ben geen Amerikaan ,dus politiek maakt het me niet uit wie van de twee wint , links of rechts is niet te vergelijken met Nederland links is daar 2 keer rechtser dan de vvd , het gaat om de persoon en dan kan je toch voor Trump zijn een man die liegt, alles wat hem niet van pas komt nep nieuws te noemen ,mensen tegen elkaar opzet , de hele Amerikaanse medische wereld voor leugenaars uitmaakt , deze man moet getopt worden ,niet om zijn beleid maar om zijn gedrag.

Gast
JasperV
november 1, 2020 11:26

Er zijn al zo veel correspondenten van NPO in USA, waarom moet Huys daar dan ook nog naar toe? Dit is gewoon verspilling.

Gast
Sem
november 1, 2020 11:22

Dat vrees ik ook, Wim Kieft. Goed geanalyseerd.

Gast
Connie Klapstoel
november 1, 2020 11:17

Die domme LOM-jongen is en blijft een vuile RAT, waar we kennelijk niet zo makkelijk van af komen.

En zijn vrouw was spoorloos en toen baletdanseres geworden, hahahahaha!

Limbopriester uit de linkse kerk.

Gast
Kim Wieft
november 1, 2020 11:17

Mocht Biden gekozen worden dan trekken de Democraten weer hun globalistische agenda uit de kast en gaan op dezelfde voet verder waar ze onder de zwarte duivel Obama waren gebleven: oorlogen voeren in het Midden-Oosten, de wereldhandel uit handen geven aan China, tweespalt zaaien binnen Amerika met hun diversiteits- en inclusiviteitsgedram. Alle macht aan de domme mensen met een kleurtje, Mexicaanse drugsbarons en gestoord linkse “mensen” met paars haar.

Gast
anoniem
november 1, 2020 11:15

@Ome Cor: Waar ik dhr. Trump mee zou willen complimenteren is dat hij nog geen grote oorlog begonnen is. Maar ik vrees het ergste als hij dat wel zou doen..

Gast
Jon Hagedoorn
november 1, 2020 11:15

Dit maakt de verspilling van de NPO duidelijk.
Elke omroep heeft een eigen correspondent in Amerika. De NOS, Nieuwsuur, Eenvandaag, en ze hebben allemaal hetzelfde “ANTI TRUMP-verhaal.
En nu moet onze z.g.n “Amerika kenner en duider” Twan Huys, ook nog naar Amerika.
Jawel jòh, de NPO (lees belastingbetaler), schuift wel.
Deze gluiperd, heeft zijn kont, er na het debacle bij RTL, weer aardig ingewurmt bij de NPO.
Een totaal onbetrouwbaar persoon deze “Twan Huys de Holleeder lover”.

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 11:08

@Sem
Dat deed zeer hè?
Advies 1 als grote mensen praten, moet je stil zijn
Advies 2 (dit had ook advies 1 kunnen zijn): kruip eerst eens onder je steen vandaan

Gast
Detox
november 1, 2020 11:04

Hulde aan de persoon die in dit topic de oervervelende NPOkijker en haar miljoen andere namen aanpakt. Prima!

Gast
G
november 1, 2020 11:01

zo 01 nov 2020 om 9:49

Wat bedoel je, naamjatter/hacker!

Gast
Sem
november 1, 2020 11:01

Ome Cor, je kan geen enkele van je beschuldigingen onderbouwen. Je huilt mee met de linkse wolven. Geen inhoud, alleen geschreeuw.

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 10:53

Trump is natuurlijk een eerste klas clown, lul, racist, fraudeur, charlatan, verkrachter maar het ergste is nog dat hij dom/achterlijk is en macht heeft.
Het beste scenario zou zijn dat hij na zijn presidentschap aangeklaagd wordt voor al zijn wandaden en op het laatste trapje in de hel van Dante mag branden.
Het is natuurlijk ook heel triest dat er niemand is bij de Republikeinen die ook maar het lef heeft om deze gevaarlijke gek tegen te houden/spreken, bang dat ze zijn voor het verliezen van de macht aan de Democraten.
Let wel: ik heb ook helemaal niks met Biden.

Gast
anoniem
november 1, 2020 10:45

@Sem: Ook veel (gematigd) rechtse stemmers zijn geen fan van hem.. En zullen we het maar niet over (geblondeerde) kapsels hebben.. :-)

Gast
Sem
november 1, 2020 10:42

Extreemlinkse Twan met ’n Trumphaat. En dat noemt zich dan journalist.
Van ons belastinggeld. En stop met je haar te verven, ijdeltuit, je bent bijna 60 jaar.

Gast
Kim Wieft
november 1, 2020 10:40

Voor de NPO bestaat Amerika alleen maar uit New York, Washington, Los Angeles en een beetje Florida. Op die plekken is voor de NPO Amerika zoals het zou moeten zijn.

Gast
anoniem
november 1, 2020 10:37

@Ruud: Als we vaak genoeg BN-ers zien met een mondkapje, voel je je er zelf misschien wat minder voor lul mee staan.. :-)

Gast
Youp
november 1, 2020 10:35

Dat duiden van de verkiezingen zal wel meevallen bij Twannie.
Dat is gewoon 1 op 1 reetlikken van die in en in corrupte Biden.
Goed voorbeeld ook van die staatsomroep, de Nederlanders moeten zo veel mogelijk thuis werken maar Twan vliegt gewoon gezellig met de redaktie naar de NY

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 10:29

@Ruud wat is je punt?

Gast
Leo
november 1, 2020 10:27

“straks aan het werk” live uitzending ja om 06:10 in NY op zondagochtend met interviews? Lijkt me sterk.

Gast
L. Koopmans
november 1, 2020 10:23

Als je dan toch naar de VS kunt met het NPO-budget, dan had ik een stad in een swing state gekozen, Chicago, Houston of Miami bv. Hopen dat de gasten wat divers zijn naar politieke overtuiging.

Gast
Karbonade
november 1, 2020 10:11

Twan heeft weer een snoepreisje naar Amerika in de pocket. En uiteraard zit meneer in zijn geliefde New York.
Alsof het voor ons kleine Nederland ook maar enig verschil maakt wie van deze twee bejaarden de president van de VS wordt.
Kijk maar uit Amerika! Twanneman gaat jullie land duiden, analyseren en desnoods fileren.

Gast
Cees
november 1, 2020 10:10

Waarom kan dat niet gewoon uit de Nederlandse studio?

Gast
Ruud
november 1, 2020 09:59

Echt mee ophouden met die mondkapjesfoto’s en selfiee.
Want het mag nooit maar dan ook nooit normaal worden zo’n bekpamper.

Gast
Chil Persoon
november 1, 2020 09:52

Hij was al diverse keren, met jetlag, bij M in de uitzending!

Gast
Nelly Veenendaal
november 1, 2020 09:49

Lijkt me een redelijke verspilling van geld om daar helemaal heen te vliegen voor interviews. Kan ook gewoon via een straalverbinding.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen