Dennis Schouten na Talpa-exit: ‘Ook RTL wil mij niet’

Niet alleen de vloggersclub van Talpa Network, maar ook die van RTL Nederland wil niet in zee met Dennis Schouten. Ze vinden hem te controversieel. Dat zegt de presentator in de podcast Effe Relativeren.

RoddelPraat Foto: YouTube

Het zogeheten multi-channel network (MCN) van Talpa verbrak in de zomer de samenwerking met het YouTube-kanaal van Dennis, na een meningsverschil met een transseksuele vlogster, die ook bij Talpa zit. Zij werd door Dennis’ RoddelPraat-collega Jan Roos een ‘tranny’ genoemd.

Exit om ‘tranny’

Hoe begon die samenwerking met Talpa precies? “Ik had een kanaal en daar maakten we één programma op: RoddelPraat met Jan Roos. Dat was mijn eigen ding. Toen benaderde Talpa MCN mij of ik bij hen wilde komen, maar ik wist niet eens wat en MCN was. Ze legden mij het uit. Ik ging erbij en eigenlijk het enige dat het deed, is dat je iets meer advertentie-inkomsten krijgt op YouTube.” 

Na de ‘tranny’-uitspraak was Talpa over de zeik. “Talpa MCN belde me toen en ik zei dat ik het belachelijk vond. Ze wilden met mij in gesprek en dat had ik meegenomen in de uitzending. Daar waren ze gepikeerd over en toen was het klaar.”

Van een ontslag was echter geen sprake, benadrukt Dennis. “Er stond toen overal groot: ‘Dennis ontslagen bij Talpa’, maar ik heb daar nooit gewerkt. Ik heb daar nooit op de loonlijst gestaan en nooit een cent van hen ontvangen. Maar ik ben wel weg bij het MCN en ik ga ook niet meer bij een MCN. Dat vind ik onnodig gezeur.”

RTL wil Dennis ook niet

Het multi-channel network van RTL heeft ook geen zin in Dennis. “We hebben nu mijn kanaal omgezet naar dat van NieuwNieuws. Toen zeiden de mensen van sales: ‘Misschien is het handig als we naar Divimoves gaan.’ Dat is dan weer het MCN van RTL. Ik zei: ‘Oké, dan pak ik dat op als het financieel interessant is.’”

Hij vervolgt: “Toen belde Divimove me op en ze zeiden: ‘Je bereik is goed, kijkers zijn goed, alles staat op groen, maar het is te controversieel. Alles wat wij doen is wat leuk is en wat allemaal kan.’ Een beetje het gehalte van Dylan Haegens, Milan Knol, Enzo Knol en Stefan de Vries. Ik zeg: ‘Wij maken niet dingen voor kleine kinderen en af en toe is het controversieel.’ Ze zeiden: ‘Nee, dat kan niet, dat past niet.’ Dat is altijd tricky tegenwoordig.”

Hypotheek

Dan maar zonder die extraatjes, aldus Dennis. “Ik heb de luxe dat ik mijn hypotheek ervan kan betalen. Het is vervelend, maar het geeft me ook energie om door te gaan.”

De podcast Effe Relativeren:

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
A. Tempelman
november 5, 2020 22:53

Dennis wilde niet perse naar Divimoves (RTL) maar de verkopers van Nieuwsnieuws suggereerden dat. Dat gaat echter niet door omdat RTL dat niet wil. Stagiairs van Mediacourant kunnen nog veel meer stukjes maken over wie niet met wie wil samenwerken.

Gast
IngridHenk
november 5, 2020 09:57

Dit is nou het Jan Roos effect!

Gast
Kaatje
november 5, 2020 08:11

Wat is er zo erg aan het woord Tranny?

Gast
Sjaak
november 5, 2020 07:41

Mooie vent. 1 vent, meerdere venden.

Gast
Eva Quirinius
november 5, 2020 06:56

Warrig artikel.

Even gegoogled: “Dennis Schouten (Glanerbrug, 20 juli 1995) is een Nederlandse verslaggever die sinds 2016 actief is bij de publieke omroep PowNed.” .

Ah, Dennis Schouten is die reporter met dat Twentse accent? Die heb ik wel eens gezien bij PowNed of Geenstijl.

Gast
Kritisch Avrolid
november 4, 2020 19:11

Heerlijk, al die talentlozen.

Gast
🤔 Ingrid
november 4, 2020 18:11

Gaat hij eerst maar eens werken voor zijn centen!

Gast
Volli
november 4, 2020 22:24
Antwoord op  🤔 Ingrid

Je hoeft niet altijd te bikkelen om geld te verdienen maar ipv je hersenen gebruiken.

Gast
Freddie
november 4, 2020 18:01

Beetje vreemd. Een podcast op YouTube maar niet in de Apple app.

Gast
Bart
november 4, 2020 17:10

Je mag in de democratie Nederland anno 2020 niet meer zeggen wat je zelf vind. En dat spijt mij voor Nederland.

MCN en Divimove gaan wel in gesprek want iemand met veel volgers levert geld op en daar willen zij graag een graantje van mee pikken. Je weet dat als je na dat gesprek een akkoord bereikt wat je in huis haalt Met Dennis & Jan Roos maar toch durven ze dat niet zijn want ze zijn schijt bang. Je moet eigenlijk gewoon doen wat zij willen en dan ben je pas goed bezig. Lekker iedereen alles het zelfde doen en dezelfde mening hebben.

Gast
Wyatt
november 4, 2020 18:48
Antwoord op  Bart

Wat dacht hij dat hij overal welkom was na die jaren lang aso TV te maken?

Gast
Bart
november 5, 2020 00:06
Antwoord op  Wyatt

Daar heb jij helemaal geen kijk op

Gast
M. Kreukhoven
november 4, 2020 16:53

Afschuwelijk acteur, Zijn kapsel is echt te idioot voor woorden, er is werkelijk geen enkele reden om deze nepper in dienst te nemen, zo voorspelbaar en puberaal typetje.

Gast
Robert
november 4, 2020 17:18
Antwoord op  M. Kreukhoven

Wat een onsamenhangend verhaal zeg.
Je hebt vast net weer een injectiespuit in je arm geplant.

Gast
Wendy Snuiftabak
november 5, 2020 09:03
Antwoord op  Robert

Ga jij eens heel gauw een potje achteruit fietsen op je E-Bike, Robert!

Gast
tja
november 5, 2020 10:18
Antwoord op  Robert

Of ze is kapster,,

Gast
De Ongelovige
november 4, 2020 16:50

Ik gun Dennisje een enkeltje Siberië.

Gast
Per Huismans
november 4, 2020 16:48

Vreselijk dat accent.

Gast
Ellert van Brammert
november 4, 2020 18:25
Antwoord op  Per Huismans

Nederlands is gefabriceerd, dat accent verraadt zijn roots en is echt. Iets om trots op te zijn.

Gast
Annette
november 4, 2020 16:45

Boer Dennis moet eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren praten.

Gast
Jan.
november 5, 2020 09:48
Antwoord op  Annette

Leren spreken bedoel je?

Gast
Cheyenne
november 12, 2020 03:27
Antwoord op  Annette

Wat een walgelijk misbaksel ben jij. Dat heet een ’’accent’’. Heeft er niets mee te maken of je de Nederlandse taal fatsoenlijk SPREEKT of niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen