‘Ochtendeditie Hart van Nederland is leuk idee’

Het is een leuk idee om een ochtendeditie te gaan maken van Hart van Nederland, die mensen op de hoogte brengt voordat hun werkdag begint. Dat zegt hoofdredacteur Marc Veeningen op Twitter.

Hart van Nederland Foto: SBS 6

Hart van Nederland kent momenteel twee edities: eentje in de vooravond vanaf 17.50 uur (trok gisteren 151.000 kijkers) en de populairdere editie op de late avond (trok maandag, toen er geen voetbal was, 510.000 kijkers).

Een eventuele ochtendeditie van het programma komt ter sprake als Wierd Duk op Twitter een compliment uitdeelt aan de makers. “Ik vind de redactie van Hart van Nederland echt heel goed”, merkt de Telegraaf-journalist op.

Daarop antwoordt Hart-baas Marc Veeningen: “Dat vind ik nu ook…”

‘Hart in de ochtend?’

Vervolgens is het uitgerekend Jan de Hoop, presentator van het RTL Ontbijtnieuws, die een ochtendeditie van Hart van Nederland oppert. “Hart ook in de ochtend, Marc?”, vraagt hij zich af.

Marc laat dan weten dat hij dat helemaal niet zo’n slecht idee vindt. “Leuk idee, Jan.”

Momenteel is Hart van Nederland overigens al te zien in de ochtenduren, maar dan met herhalingen van de avond ervoor. Zo trok de herhaling gisteren om 7.35 uur een publiek van 21.000 kijkers.

Ochtend-Hart lijkt te kostbaar

Het lijkt erop dat een live-editie van Hart van Nederland in de ochtend veel te kostbaar is voor een kleinere zender als SBS 6. De ochtendmarkt lijkt al verdeeld tussen NPO 1 en RTL 4.

NPO 1 zendt op doordeweekse dagen ochtendjournaals uit gemixt met Goedemorgen Nederland. Daarmee trekt de zender ongeveer de helft van de 850.000 ochtendkijkers. Ongeveer een kwart kijkt naar het RTL Onbijtnieuws.

De kruimels die dan nog overblijven zijn voor SBS 6 waarschijnlijk niet interessant genoeg.

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen