Wie is de Mol noteert alwéér meest bekeken finale ooit


De kijkcijfers van zaterdag 24 oktober 2020 (SKO)

Het jubileumseizoen van Wie is de Mol is zaterdagavond ten einde gekomen met 3,567 miljoen kijkers (47,3 procent). Nog nooit eerder in de geschiedenis werd de realityhit van NPO 1 zo goed bekeken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol overtreft de finale van het 20ste seizoen afgelopen maart, die met 3,540 miljoen kijkers ook al een record neerzette. De kijkcijfer top drie van Wie is de Mol wordt afgemaakt door de finale van vorig jaar met exact 3,5 miljoen kijkers.

Tijdens de finale-uitzending maakte Jeroen Kijk in de Vegte zich bekend als De Mol, oftewel de saboteur. Nikkie de Jager won de finale ten koste van Tygo Gernandt.

Direct na de Wie is de Mol-finale zapten miljoenen kijkers weg toen De Grote Klimaatkwis begon. Daar keken 1,4 miljoen mensen (25 procent) naar.

SBS 6 bood het meest bekeken alternatief voor het Molgeweld met de Linda de Mol-show Ik Hou Van Holland, waar ruim 1 miljoen mensen (14 procent) naar keken. Direct erna trok Bingo! De 100.000 Euro Quiz nog 749.000 kijkers (14 procent).

RTL 4 pakt het brons op prime time met Holland’s Got Talent (966.000 kijkers en 14 procent) en Geubels en de Hollanders (967.000 en 16 procent).

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 638.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Streetlab De Liefde: 234.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible 2: 217.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 214.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Conjuring: 169.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 145.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier door het vuur: 131.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (971.000), RTL Boulevard (742.000), Heel Holland Bakt Kids (586.000) en een voetbalnabeschouwing (583.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (715.000), Studio Sport (543.000) en Shownieuws (502.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.567.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.216.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.613.000
04. De Grote Klimaatkwis (NPO1) 1.364.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.218.000


06. Kassa (NPO1) 1.204.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.148.000
08. Ik Hou Van Holland (SBS6) 1.027.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 971.000
10. Geubels en de Hollanders (RTL4) 967.000


11. Holland’s Got Talent (RTL4) 966.000
12. Bingo De 100.000 Euro Quiz (SBS6) 749.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 742.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 715.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 638.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.5%
2. RTL4 / 13.4%
3. SBS6 / 13.1%
4. NPO2 / 5.1%
5. NPO3 / 3.9%


6. FS1 / 3.4%
7. RTL8 / 3.1%
8. RTL7 / 2.6%
9. NET5 / 2.5%
10. Vero / 2.2%


11. RTL5 / 1.9%
12. Ziggo / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Spike / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,5%
2. RTL Nederland 21,0%
3. Talpa TV 18,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen