Wie is de Mol noteert alwéér meest bekeken finale ooit


De kijkcijfers van zaterdag 24 oktober 2020 (SKO)

Het jubileumseizoen van Wie is de Mol is zaterdagavond ten einde gekomen met 3,567 miljoen kijkers (47,3 procent). Nog nooit eerder in de geschiedenis werd de realityhit van NPO 1 zo goed bekeken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol overtreft de finale van het 20ste seizoen afgelopen maart, die met 3,540 miljoen kijkers ook al een record neerzette. De kijkcijfer top drie van Wie is de Mol wordt afgemaakt door de finale van vorig jaar met exact 3,5 miljoen kijkers.

Tijdens de finale-uitzending maakte Jeroen Kijk in de Vegte zich bekend als De Mol, oftewel de saboteur. Nikkie de Jager won de finale ten koste van Tygo Gernandt.

Direct na de Wie is de Mol-finale zapten miljoenen kijkers weg toen De Grote Klimaatkwis begon. Daar keken 1,4 miljoen mensen (25 procent) naar.

SBS 6 bood het meest bekeken alternatief voor het Molgeweld met de Linda de Mol-show Ik Hou Van Holland, waar ruim 1 miljoen mensen (14 procent) naar keken. Direct erna trok Bingo! De 100.000 Euro Quiz nog 749.000 kijkers (14 procent).

RTL 4 pakt het brons op prime time met Holland’s Got Talent (966.000 kijkers en 14 procent) en Geubels en de Hollanders (967.000 en 16 procent).

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 638.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Streetlab De Liefde: 234.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible 2: 217.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 214.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Conjuring: 169.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 145.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier door het vuur: 131.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (971.000), RTL Boulevard (742.000), Heel Holland Bakt Kids (586.000) en een voetbalnabeschouwing (583.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (715.000), Studio Sport (543.000) en Shownieuws (502.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.567.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.216.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.613.000
04. De Grote Klimaatkwis (NPO1) 1.364.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.218.000


06. Kassa (NPO1) 1.204.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.148.000
08. Ik Hou Van Holland (SBS6) 1.027.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 971.000
10. Geubels en de Hollanders (RTL4) 967.000


11. Holland’s Got Talent (RTL4) 966.000
12. Bingo De 100.000 Euro Quiz (SBS6) 749.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 742.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 715.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 638.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.5%
2. RTL4 / 13.4%
3. SBS6 / 13.1%
4. NPO2 / 5.1%
5. NPO3 / 3.9%


6. FS1 / 3.4%
7. RTL8 / 3.1%
8. RTL7 / 2.6%
9. NET5 / 2.5%
10. Vero / 2.2%


11. RTL5 / 1.9%
12. Ziggo / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Spike / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,5%
2. RTL Nederland 21,0%
3. Talpa TV 18,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 25, 2020 21:58

Raar dat sbs 6 volgende week zaterdag een film uitzend, op rtl 4 is de finale van HGT , daarna oh wat een jaar

Gast
RTL kleuter: M i n d e r of M i r j a m
oktober 25, 2020 14:06

Hop Marjanneke, stroop in het kanneke
Laat de poppetjes dansen
Eertijds was de prins in het land
En nu die kale Fransen

Hop Marjanneke, stroop in het kanneke
Laat de poppetjes dansen
Hij wiegt het kind, hij roert de pap
Hij laat zijn hondje dansen

Gast
@Flop #?? Sorry tel kwijt
oktober 25, 2020 13:37

Bingo is zoveelste Talpa flop…Klopt, en volgende week en die week erna veel concurrentie, dus geheid richting 450.00 kijkers dan

Gast
Joost
oktober 25, 2020 13:34

@Opbouwen & Afbouwen 9.15 (met je dagelijkse nietszeggende postje…..) ik ben het eens met Nelly Veenendaal dat je wel enige duiding moet geven als je 2 waarden met elkaar vergelijkt. Dat kan lastig zijn, wat dan moet je nadenken en zinnen vormen, dus kies jij maar voor om ons dagelijks te vermoeien, en mensen reageren op jou. Maarja, negatieve aandacht is ook aandacht he?

Gast
Flop #?? Sorry tel kwijt
oktober 25, 2020 13:25

Bingo! De 100.000 Euro Quiz (SBS6) 858.000
Bingo! De 100.000 Euro Quiz (SBS6) 749.000

Gast
Bastiaan
oktober 25, 2020 13:17

De Belgische Mol is een stuk leuker en zonder die zogenaamde walgelijk BNN-ers

Gast
Dave
oktober 25, 2020 13:16

Talpa verlengt CL voetbal voor 3 jaar met 1e uitzendkeuze in NL.

Caroline Tensen vanaf augustus 2021 voor 2 jaar naar Talpa met 1 tegen 100.

Gast
Bjorn
oktober 25, 2020 13:14

Slechte avond voor rtl4. Scoorde 2 jaar geleden nog miljoenen cijfers op zaterdag. RTL zegt hierop. Iedereen kijkt videoland haha.

Videoband kost RTL meer dan 30 miljoen per jaar.

Gast
NPO kijker
oktober 25, 2020 12:39

Wat een kwaliteit NPO en ook Talpa komt er heel langzaam aan.

Hardlopers zijn doodlopers.

Gast
@West*
oktober 25, 2020 12:31

Voor een grote zender als SBS6 zijn dit geen goede cijfers, waarom zou een hoofdzender als SBS6 genoegen nemen met 740.000 kijkers, wie bepaald dat.
Altijd dat rare excuus dat het voor SBS mooie cijfers zouden zijn, enkel omdat ze gezien worden als het kleine zendertje..dat is al jaren niet meer
Het bewijst de laatste tijd vaak genoeg dat ze weer 1 miljoen kunnen scoren, dus 700.000 is te laag. Zeker voor zo’n grote show als dit.

Gast
WEST*
oktober 25, 2020 12:17

Greet voor SBS zijn dat goede cijfers, HGT met een fractie meer kijkers is voor RTL begrippen een flop

Gast
Ron
oktober 25, 2020 12:12

Weer een Mol die je totaal niet zag aan komen. Beetje jammere keuze om hem dat te laten worden. Ben een beetje Jeroen Kijk in de Vegte moe. Je hoort hem vooral te veel.

Gast
Bart
oktober 25, 2020 11:31

@Mick De Belgische versie van de Mol is 100x beter. Nieuw seizoen is net opgenomen. De voorgaande edities vind je terug op de site van VIER. Als de Mol leuk vindt. Zeker een aanrader.

Gast
Mick
oktober 25, 2020 11:24

Wie is de Mol? had wel een heel flauw einde. Heel het seizoen spektakel en dan gewoon: ‘ja ik ben het’.

Doe dan drie helikopters die allen op een eigen platform landen. Een verliezers-platform., een winnaars-platform en een Mol-platform.

Erg flauw zoals het nu is.

Gast
Mick
oktober 25, 2020 11:21

Ik vraag me af wie bij Talpa dacht. Hé, laten we bij de Bingo! een uitstapbedrag geven. Nu is de spanning toch weg.

Of dat uitstapbedrag weglaten. Of behouden maar dan het resterende, dus €65.000 ( €100.000 – €35.000) vergeven aan mensen in het publiek of weggespeelde spelers. Dan kunnen zij zo’n resterende koker kiezen. Dan behoudt je de spanning

Gast
De RTL kleutertjes
oktober 25, 2020 11:01

Slaap kindje, slaap
Daar buiten loopt een schaap
Een schaap met witte voetjes
Dat drinkt zijn melk zo zoetjes
Slaap, kindje, slaap
Daar buiten loopt een schaap

Slaap kindje, slaap
Daar buiten loopt een schaap
Een schaap met witte voetjes
Dat drinkt zijn melk zo zoetjes
Schaapje en een bonte koe
Kindje doe je oogjes toe

Gast
john de mol himself
oktober 25, 2020 10:54

SBS slechts 1 notering in de Top10, vooral doorgaan !!

Gast
greet
oktober 25, 2020 10:51

Bingo! De 100.000 Euro Quiz 749.000 kijkers

Ook een flop dus !

Gast
Sem
oktober 25, 2020 10:47

Het is NPO, natuurlijk moest de gemankeerde transgender winnen. Duhh

Gast
kees
oktober 25, 2020 10:45

Sssttt…Nikkie wilde alleen maar meedoen als ze de garantie kreeg winnaar te worden.

Gast
Marian
oktober 25, 2020 10:37

Huisregels

Persoonsgegevens (bijv. telefoonnumers) mogen niet worden gepubliceerd

Gast
Marian
oktober 25, 2020 10:18

zo 25 okt 2020 om 8:32

Iedere dag dezelfde posten en dan nog onder honderden namen.

Gast
Marian
oktober 25, 2020 10:18

zo 25 okt 2020 om 8:31

KLeuter van de dag

Gast
Marian
oktober 25, 2020 10:17

zo 25 okt 2020 om 8:48

Naamjatter

en vandaag nog 2x

Gast
Tv junkie xl
oktober 25, 2020 10:11

Jammer dat in aflevering 2 eigenlijk al duidelijk was dat Jeroen de Mol was. Het wordt steeds lastiger voor de productie om t spannend te houden.

Gast
RTL fan
oktober 25, 2020 10:11

en GTST wordt ook steeds professioneler, en dat zie je aan de kijkcijfers !

Gast
RTL fan
oktober 25, 2020 10:09

We hebben wel hoop, want de RTL programma`s zijn veel beter dan NPO en Talpa samen , ja kwaliteit keert zich volledig uit , wacht maar af als RTL in de komende maanden boven de NPO staat elke dag ! RTL is wel gewond ,maar nog lang niet verslagen !

Gast
RTL fan
oktober 25, 2020 10:03

Go.ve .domme Heb er wel een beetje de pè in dat SBS steeds vaker mijn zender de loef afsteekt. Alleen RTL mag onder de NPO staan, en niemand anders , dus in vervolg l kijken hoor Begrepen?

Gast
Feitje
oktober 25, 2020 09:42

Zeker betere finale uitzending dan normaal. Gewoon met de groep en niet de mening van betsie die in het Vondelpark staat met een bordje ‘henk is de mol’

Gast
Laatste seizoen?
oktober 25, 2020 09:39

17-10-15 Ik Hou Van Holland (RTL4) 2.125.000
24-10-20 Ik Hou Van Holland (SBS6) 1.027.000

Nee zou er nog 5 seizoenen van bestellen haha

Gast
LD
oktober 25, 2020 09:15

Gelukkig voor de tweede keer op rij een finale zonder molloten in het Vondelpark, maar gewoon uitleg over mol-acties. Hopelijk houden ze dit vol ook als Corona straks voorbij is.

Gast
Ome Cor
oktober 25, 2020 09:14

En toch vind ik dat er bij wat de climax zou moeten zijn, namelijk de onthulling wie de mol is, een portie spanning ontbreekt. Dat vind ik al jaren. Dat kan echt anders en veel beter.

Gast
Master Beer
oktober 25, 2020 09:07

Wie is die dikke gozer in het midden op de foto eigenlijk???

Gast
Kleine Kees
oktober 25, 2020 08:57

Dus je hebt ook geen 6000 mensen publiek nodig in het Vondelpark Reset Corona

Gast
Kusje
oktober 25, 2020 08:44

Ik hou van Holland was toch klaar volgens mensen? Voor 1 mil kijkers zou ik gewoon een nieuw seizoen maken op 6. Hgt is wel echt op.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 25, 2020 08:32

Dag Top 10:
NPO en RTL weer top.
SBS slechts 1 notering.
Opbouwfase, afbraakzendergroep.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 25, 2020 08:31

Opbouwen & Afbouwen
zo 25 okt 2020 om 9:15

De cijfers van één avond vergeljken met één avond vijf jaar geleden zeggen juist helemaal niets. Als je een verschuiving in kijkgedrag wilt laten zien moet je dat goed doen door trends te laten zien.

Gast
Uitgesteld
oktober 25, 2020 08:31

Lubach met een bizar hoge score van 2,7 mln( 600.000 kijkers extra)
Fokker serie 1,6 mln( 500.000 kijkers extra)

Gast
Bart
oktober 25, 2020 09:23

@Fan Ja echt dom om Hunted op NPO3 te houden.
Zaterdagavond NPO1 eerst Hunted en daarna Kamp van Koningsbrugge had beter geweest.

Gast
(niet klikken)
oktober 25, 2020 09:22

Hier ben ik.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
oktober 25, 2020 09:15

Zaterdag 24 oktober 2015

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,6%
2. Publieke Omroep 29,7%
3. SBS Groep 16,7%

Zaterdag 24 oktober 2020

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,5%
2. RTL Nederland 21,0%
3. Talpa TV 18,6%

Cijfers zeggen alles.

Gast
Stanislav
oktober 25, 2020 09:15

Kijk die opgemaakte bouwvakker staan dan haha. Geen gezicht..

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 25, 2020 09:14

Gunoten van Kassa.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Fan
oktober 25, 2020 09:13

Wat volgende week betreft: eerste beelden van Kamp van Koningsbrugge zagen er wel goed uit. Zou dit een verrassing gaan worden?! Overigens wel een gemiste kans om niet Hunted volgende week zaterdag te laten starten om 20.30 uur op NPO1. Nu is deze start komende maandag op NPO3 en scoort daar toch wel elk jaar zeer hoge scores. Zou op NPO1 toch een veel groter publiek bereiken!

Gast
Philip Heynen
oktober 25, 2020 09:11

Linda weer gewonnen van Chantal!

Gast
Don
oktober 25, 2020 09:11

My god.. wat een K*T progjes! :-(

Gast
WEST*
oktober 25, 2020 09:04

SBS mooie cijfers en RTL mag aanchuiven op nr 9 dat id slecht hoor
als je je de grootste wil noemen SBS heeft RTL gewoon afgetroefd en Linda mag blij zijn met zoveel kijkers

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 25, 2020 08:48

Zeer mooie score voor NPO 1 met de finale van Wie Is De Mol. Rtl 4 en Sbs 6 erg aan elkaar gewaagd, maar Rtl 4 net iets groter over de hele avond.

Volgende week zaterdag een film op Sbs 6 en geen Wie Is De Mol mee, benieuwd wat dat gaat doen.

Gast
Mike
oktober 25, 2020 08:47

Mooi programma!

Gast
Grote klimaatkwis laat Humberto en Linda ver achter zich
oktober 25, 2020 08:45

Het zijn bijzondere tijden tegenwoordig.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen