Thomas Acda was eerste keuze voor jury Slimste Mens

Niet Maarten van Rossem, maar Thomas Acda was de eerste keuze voor de functie van jurylid in de televisiehit De Slimste Mens. Dat onthult de acteur dit weekend in het AD. Eigenlijk wilden ze Thomas hebben. “Ik zal je vertellen: ik ben als eerste gevraagd voor de rol van Maarten van Rossem. Nou vind ik Philip Freriks een geweldige kerel, al heb ik hem nog nooit ontmoet, maar ik ga toch echt niet met zo’n belletje in een stoel tegenover hem zitten om af en toe een wijsheid te geven.”

Later is Thomas nog wel eens gevraagd om mee te doen, maar daar heeft hij helemaal geen zin in. “Ik blijf het zeggen: ik ben géén BN’er. BN’ers zijn mensen van wie je denkt dat je weet wat ze doen, maar het bij nader inzien eigenlijk niet zeker weet.”

Hij gaat dus ook niet als BN’er in tv-shows zitten. “Ik ben bekend omdat ik op een podium sta, niet omdat ik op tv kan raden hoeveel aapjes ik heb gezien in een filmpje.”

Categorisch weigert Thomas alle BN’er-shows. “Ik ben de trotse weigeraar van Expeditie Robinson en Wie is de Mol?. En vooral van De slimste mens. Waarom zou ik daar gaan zitten?

Ernaar kíjken, vindt hij wél leuk. “Ik kijk er graag naar. Ik kijk graag naar al die programma’s.”

Foto: BNNVARA

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Peter
oktober 26, 2020 12:41

Niet ingaan op verzoekjes van die domme kwisjes, heel goed, maar dan wel weer acteren in een Lidl commercial, valt toch niet met elkaar te rijmen! Kwestie van even wat centjes opstrijken.

Gast
Ria
oktober 25, 2020 23:55

Reclame verdient lekker toch niks voor te doen grr kijk maar naar die kwal Frank Lammers! Ik ga niet meer naar de jumbo en nu ook niet liddle

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 25, 2020 16:56

Die vent is nog te dom voor talpa.

Gast
Bromsnor
oktober 25, 2020 11:50

*Moeite*

Gast
Bromsnor
oktober 25, 2020 11:49

Zie hem nu soms in een Lidl reclame voorbij komen. Daar heeft ie dan weer geen moete mee.

Gast
Hans
oktober 25, 2020 11:37

Liefhebbende moeder,

Wat heeft dat er nou mee te maken reageer normaal als hou je mond dicht!!!!!!!

Gast
peacock and whiteman
oktober 25, 2020 11:32

Dat belletje is er toch echt pas later ingekomen, dat gebruikt van rossem als hij even iets wil zeggen, al vergeet hij 9 van de 10 keer om op de bel te drukken, haha.

Gast
Mick
oktober 25, 2020 11:30

Die PvdA zuurpruim bepaald het karakter van dat programma. Hij zit daar maar in zijn calvinistische trui chagrijnig te wezen en gooit eraf en toe een grapje uit.

Gast
Wendy's dealertje
oktober 25, 2020 11:05

Had beter geweest, ik kijk juist niet meer vanwege MvR, de zeikerd

Gast
Albert Verhinderd
oktober 25, 2020 10:49

Goddank niet zeg. Vroeger bij Dit was het nieuws moest ook zijn best doen om er een niet grappige grap er uit te persen.

Gast
annoniemus
oktober 25, 2020 10:13

Thomas Acda lijkt wel net zo oud als Maarten v Rossem , alleen niet zo wijs , voeg daarbij zijn spraakgebrek dan kom je automatisch bij iemand anders uit !

Gast
Feitje
oktober 25, 2020 09:50

Gelukkig maar als die man praat kun je de helft niet verstaan.

Gast
Karin
oktober 25, 2020 09:44

Lol hij is een leeghoofd naast Maarten.

Gast
Ex van Debby.
oktober 25, 2020 09:08

Ik wilde eerst trouwen met haar zus Achteraf gezien, had ik het moeten doen.

In het geval van Acda, is de kijker veel onzin bespaard gebleven.

Gast
Belinda van der Sloot
oktober 25, 2020 08:54

Onsymphatieke kerel

Gast
Peanut
oktober 25, 2020 08:48

Blij dat hij nee heeft gezegd.

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 25, 2020 08:40

Thomas Acda woont samen met een stiefmoeder.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 25, 2020 08:38

They dotched a bullet there!

Gast
Zomaar
oktober 25, 2020 08:37

De titel jury heb ik nooit zo goed begrepen.
Hij beoordeelt helemaal niets in het programma.
Geeft wat Wikipedia-wijsheid, en dat is alles.

Gast
Philip Heynen
oktober 25, 2020 08:34

Achteraf, en gelukkig maar!

Ze hebben nu een top duo.

Gast
Mike
oktober 25, 2020 08:31

Non-nieuws dit…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen