John de Mol adviseerde Johan niet naar rechter te gaan

John de Mol heeft in de Veronica Inside-rel niet alleen met hun contract gezwaaid, maar ook gewaarschuwd om niet naar de rechter te gaan. Dat vertelde Johan Derksen deze week in de talkshow Jinek. Johan beweert dat hij écht wilde stoppen met VI. “Ik heb in de laatste vergadering gezegd: ‘Ik doe het niet meer.’ De volgende ochtend kregen we met John de Mol te maken. Hij zegt: ‘Ik heb jouw contract voor me liggen. Twee jaar geleden hebben we een vierjarig contract gemaakt.’

De mediatycoon wees erop dat Johan zijn collega Wilfred Genee twee jaar geleden ook al ‘een geweldige klootzak’ vond. “‘En dat kan nu nooit de reden zijn om op te stappen. Ik raad je aan om niet naar de rechter te gaan, want je wint het niet’, zei hij.

Toen ging Johan overstag en keerde hij weer terug bij VI. “Ik begreep het best: wij halen geloof ik 15 tot 17 miljoen aan commercials binnen op jaarbasis en dat had hij begroot voor het nieuwe jaar. Hij dacht: ik laat die gek niet weglopen.”

Johan had die reactie van John niet verwacht. “Ik had eigenlijk een beetje gedacht – het was in die coronatijd en hij had al 300 mensen moeten ontslaan – dat het die man niet zo slecht zou uitkomen als ik van de loonlijst af zou gaan. Ik dacht: laat die Wim Kieft daar lekker zitten, want die heeft hij ook al. Maar ik moest wel.”

Ik vind het heel vervelend dat ik er nog zit, ja. Maar die strijd moet je niet voeren over de rug van de kijker. Je moet niet sikkeneurig gaan zitten zijn, maar ik was er absoluut niet meer gaan zitten als John de Mol niet met zijn contract gewapperd had.”

Foto: SBS

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
raam
oktober 26, 2020 11:16

dag johan Derksen

mag het

een fatoe op je

en gebeurtenis bij vi

je bent een echte man

je hebt nog steeds moeite om vi te maken

het kost je moeite

om tegenover Wilfred te zitten

johan en toch doe je het

met pijn in je billen

ondanks dat wilfred je lekker naaitttttttttttttttttttttttttttt

maar als ik in je hart kijk

dan stap je morgen op

bovendien is vi niet meer wat het was

het lijkt nu als of

johan in 1 huis woont

samen met zijn ex en haar nieuwe man/vrouw

niet leuk voor johan

johan doet het nu voor zijn (eer)

en gemaakte afspraken met de mollsssssss

Gast
MolTalk
oktober 26, 2020 09:32

Derksen is slappe zak, Genee is Farizeeer en De Mol is dictator. Gezellig!

Gast
Sjaak
oktober 26, 2020 08:51

VI is met afstand het beste programma op de Nederlandse televisie. Een programma waarin mensen hun mening geven, zonder politiek correct gelul.

Gast
Harry
oktober 25, 2020 11:53

OMMEZWAAI

Gast
Hopsakees
oktober 25, 2020 10:32

Ik ben een enorme fan van het programma (terwijl ik nauwelijks voetbal kijk) Maar de laatste tijd ben ik wel een beetje klaar met Johan Derksen. Ik weet nu onderhand wel wat hij vindt. Hij heeft een paar stokpaardjes, en daar komt niks nieuws bij. Kritiek hebben is niks mis mee, met gestrekt been erin ook niet, maar hij heeft hetzelfde als mijn moeder van 80: Keer op keer hetzelfde verhaal vertellen.

Ik zou zeggen: vervangen door Kieft.

Ook moet het programma op zoek naar nieuwe gasten die willen aanschuiven. Kan me niet voorstellen dat het alleen Kieft, Hans, Jan en Valentijn zijn, die daar willen zitten.

Gast
A. Tempelman
oktober 25, 2020 09:28

Derksen denkt vooral in het landsbelang.

Gast
Wim
oktober 25, 2020 08:53

Had nou maar gewoon bij RTL 7 gebleven met de hele groep. Nee zo,n nodig het grote geld binnenharken. Nu zit je daar met handen en voeten gebonden

Gast
Roddelpraat
oktober 24, 2020 23:47

Wij van roddelpraat hebben horen zeggen dat VI nog 2 seizoenen door gaat en daarna voor goed stopt. Dus er komt niets anders voor in de plaats, zo hebben wij het horren zeggen.

Gast
Boxel Terror
oktober 24, 2020 23:15

PSV!!!

Gast
Oudemanvan74weethet
oktober 24, 2020 21:44

Johan door alles heen mijn held…

Gast
Duco van Deugen
oktober 24, 2020 18:07

Grote onzin van Johan. De rechter heeft de bevoegdheid om een contract te ontbinden indien er sprake is van een ernstig verstoorde werkrelatie. En mij dunkt dat daar sprake van was. Door die rel moest zelfs de laatste uitzending vervallen. Hij heeft zich gewoon laten overbluffen.

Gast
Mr. Harlekijn
oktober 24, 2020 17:27

Er was sprake van een onwerkbare situatie, dus contract kon direct worden verscheurd. Werknemer zou met succes een gang naar de rechter hebben gemaakt.
Derksen is een bluffer en De Mol is niet bijster intelligent.
Kortom: typisch Talpa.

Gast
Ronaldz
oktober 24, 2020 17:25

Johan neemt geen blad voor de mond maar hij is bovenal een heel lieve man.
Hij is heel teleurgesteld geweest in Wilfred maar je ziet in elk uitzending wel dat hij hem nog wel mag en zijn talenten als aangever en interviewer waardeert.
Ik denk dat hij niet meer zo boos is als eerder. En ik denk dat Wilfred nog het meeste last van heeft. Hij trapt nog weleens op de handrem waar hij voorheen vol voor ging en het zit het hem echt wel dwars hoe zijn tv vrienden Gijp en Derksen hem hadden genoemd (NSBer). Het liefst zou hij excuses voor willen krijgen, maar hij weet niet hoe diep het bij hun zit. Dat gaat nog even duren of het komt er nooit.

Gast
Mr. Harlekijjn
oktober 24, 2020 17:25

Er was sprake van een onwerkbare situatie, dus contract kon direct worden verscheurd.
Werknemer zou dus met succes een gang naar de rechter hebben gemaakt.
Derksen is een bluffer en De Mol is niet bijster intelligent.
Kortom: typisch Talpa.

Gast
Willie
oktober 24, 2020 17:20

Arbeidsverhoudingen verstoort ,altijd reden voor ontbinding. Gelul van Derks.

Gast
Derksen
oktober 24, 2020 17:14

Ik durf dingen nog te zeggen, de meeste poepen in hun luier van angst. Ze denken dan stel je voor dat iemand boos wordt. Daar heb ik maling aan.

Gast
Hoe lang blijf je dit verhaal uitmelken?
oktober 24, 2020 17:04

Tijd voor wat nieuws.

Gast
Jan de 💩
oktober 24, 2020 17:01

Even iets anders : hoezo kan teleshopping ongelimiteerd mensen hersenspoelen ? Het is toch te irritant voor woorden ?

Gast
Dirk
oktober 24, 2020 16:55

Johan moet ook ophouden telkens het Nederlandse koningshuis te beledigen.

Mij maakt het niet uit of je republikein of monarchist bent , maar om telkens zo rancuneus uit te halen naar mensen die zichzelf niet mogen en kunnen verdedigen wordt een beetje kinderachtig van hem.

Maar dat is Johan, hij pakt altijd mensen aan waarvan hij verwacht dat ze tegen zijn verbale geweld toch niets doen of kunnen. Dat heeft hij zn levenlang gedaan.

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 24, 2020 16:54

Ik geniet nog elke maandag en vrijdag volop van Johan!

Gast
Xxxx
oktober 24, 2020 16:36

Nu vind ik een 4-jarig contract wel erg lang. Was het niet beter geweest om een 1-jarige verbintenis met elkaar aan te gaan en dan per jaar te kijken of je als partij wel met elkaar door wil gaan? Als je er met grote tegenzin zit lijkt me dat geen leuke samenwerking.

Gast
GrijzePilion
oktober 24, 2020 16:34

John de Mol for prison 2020!!!

Gast
Richard
oktober 24, 2020 16:18

Nu ken ik de inhoud van de contracten natuurlijk niet, maar dit lijkt me onzin. Dwangarbeid is simpelweg niet de bedoeling, en het lijkt me niet dat een rechter dit zal afdwingen. Mogelijk dat het financiële gevolgen heeft, maar daar heeft hij zelf voor getekend.

Gast
Paulus van Leeuwarden
oktober 24, 2020 16:06

Vreemd filmpje van Johnny de Mol op de story van Lange Frans

Gast
koos
oktober 24, 2020 15:44

Nare club mensen bij Talpa ! John voorop !

Gast
😷Paulus
oktober 24, 2020 15:26

😷Bromsnor moet aan zijn contract houden, zo simpel ligt dat. Inderdaad bij de rechter maakt hij weinig kans. Dat hij ermee wilde kapen, is zijn eigen schuld. Wat een sukkel zeg. Ik heb al eerder gezegd, het wordt nooit meer wat het was. AMEN!

Gast
Youp
oktober 24, 2020 15:15

En wat blijkt nu.
Gaan nu gewoon 2 jaar te lang door
Slappe hap geworden, Johan Derksen weekdier en draaikont.
Inzakkende kijkcijfers en inhoudelijk volledig futloos.
Gaan af als een gieter en het programma gaat als een nachtkaarsje uit.
Dom dom dom

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 24, 2020 14:57

poppenkast

Gast
Ap
oktober 24, 2020 14:44

Johan,jij en Rene zijn grote hypocrieten,jullie hebben geen ruggegraat,het geld houd je daar,wees eens eerlijk,ben als trouwe kijker afgehaakt,je probeert nu sympathiek over te komen,maar we hebben jullie door,huichelaars.

Gast
Frans
oktober 24, 2020 14:43

Johan is een oude afgedraaide grammofoonplaat aan het worden.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 24, 2020 14:37

Reken maar dat Johan rekent nu op de hulp van een advocaat die het aandurft.

Gast
Derksen
oktober 24, 2020 14:36

Ja dat vond ik 2 jaar geleden, 2 jaar later kan ik die Genee wel levend begraven, Nee geen foute grap, dat is echt zo. We hebben dan ook geen gezellige gesprekken na de uitzending. Het is allemaal nog meer verzuurd geraakt.

Gast
Caramba
oktober 24, 2020 14:33

Nou, ik begrijp het wel. Ik denk dat John hem dan vervolgd had voor contractbreuk en bedrijfsschade, en dat kan hoog oplopen. Het stomme aan Derksen is natuurlijk dat ie zelf de kleine lettertjes van zijn contract niet leest.

Gast
G.ossip
oktober 24, 2020 14:31

Nou heeft John daar gewoon een punt,iedere rechter zal iemand aan zijn contract houden,geld voor beide partijen.

Gast
Mobster clan JdM
oktober 24, 2020 14:28

Sjon strikes again!

Gast
Veerkamp
oktober 24, 2020 14:27

Jezus gaat het er nou nog steeds over

Gast
colette
oktober 24, 2020 14:21

Als de Mol je in een wurggreep heeft laat ie niet los

Gast
Wendy
oktober 24, 2020 14:19

De grootste eikel van de Nederlandse televisie. En Johan Derksen ook..

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 24, 2020 14:16

Johan je bent wel een slappe hap kom nou de rechter is ook een mens.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 24, 2020 14:07

Wat een onzin. Als Derksen echt weg had gewild had dat gekund.

Gast
Anti Kip
oktober 24, 2020 14:02

De Mol is zo gek nog niet!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen